Rattan Direct Bewertungen 

6'533
•
TrustScore 3.5 von 5

3.7

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

This is the second item I have purchased and whilst furniture looks good customer service is really pants! I have received no covers for this item, despite this being described as being included free.... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had a problem trying to activate my two year warranty on my purchase of a parasol from Rattan as my order number would not register. The warranty card I was sent gave the name of Laura James co. I t... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After purchasing garden table and chairs set (cube 8 seater), this lasted a couple of months, welding for parasol metal bracket was poor, along with a very small screw at bottom to hold in place (wi... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great customer service from Byron Wessels when sorting out the issues we've had with missing, broken or damaged in transit part. Byron always takes my calls, listens to the feedback, asks useful quest... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Geschäft für Gartenmöbel
  2. auch in
  3. Gartencenter
  4. Gartenmöbelgeschäft
  5. Möbelgeschäft
  6. Möbelzubehör

Vom Unternehmen geschrieben

The Home of RD, Rattan Direct operated by ATM Retail LTD, offers stylish, high-quality outdoor furniture designed to help people make the most of their outdoor spaces. For over 15 years, the Rattan Direct brand has focused on making beautiful garden furniture accessible - combining style, comfort, quality and value. Our aim in simple: to create products that look good, feel good, and most importantly, last. We are a small, specialist team driven by craftmanship and thoughtful design, working closely together to deliver furniture that supports the moments and memories people create at home. We are proud to continue this tradition as a family-focused brand that customers can trust. is a leading outdoor furniture supplier in the North West. We pride ourselves on crafting high quality garden furniture that enhances outdoor spaces. Important: The previous company operating this brand entered administration in November 2025. From 1 February 2026, ATM Retail LTD began operating the brand as a separate legal entity and is not responsible for orders placed prior to this date. Customers with enquiries relating to orders made before 1 February 2026 should contact the appointed administrators, FRP Advisory Trading Limited. We are committed to delivering excellent service for all new orders placed from February 2026 onwards and rebuilding the brand for the future.


Kontaktinformationen

3.7

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

6533 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 21 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.7

Alle Bewertungen

(6'533)

70 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible Experience.

This company failed to deliver my order, after multiple failed attempts to reschedule deliveries (noting that these failed due to errors of the courier and dispatch process at Rattan direct) I cancelled the order and requested a refund. This was agreed by Rattan Direct and I was advised I would receive my refund within 14 days (this is the minimum standard as laid down in Consumer Rights legislation). This time lapsed and when queried I was advised this was due to technical issues and would processed within a total of 30 days. This time lapsed and I had no option other than to raise a credit card dispute which has now been concluded in my favour.

Throughout this process I remained in contact with Rattan Direct and was given what I can only describe and platitudes and empty gestures.

Having read other reviews it seems I am not the only person to have experienced this issue and I’ll leave those reviews, along with this one to speak for themselves.

In conclusion, it’s seems that when things go well with this company all is fine, but if there are problems the it’s all goes horribly wrong.

31. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have never had any problems with this…

I have never had any problems with this company. Quality is first class never had a problem with delivery. Would be my go to company for rattan products. Also passed on to family and friends.

13. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Keith,

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear you’ve consistently enjoyed our products and service. That means a lot to the whole team.

We really appreciate you recommending us to your family and friends, too. Word of mouth is the best compliment we could receive.

Thanks again for your continued support!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

IDelay with refund

I have the same problem as a lot of customers, waiting for a refund. It's at least 8 weeks now , I find this unacceptable, it's been passed to accounts I have to wait until it's processed.
I paid for the unpacking service £39 the guys just dumped the boxes and left , I also changed left to right hand furniture, meaning I should of received £100 refund, before delivery.
I will contact my bank tomorrow and request a claim back.
Very poor service, letting the company down

25. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Dear Diane,

Thank you for your review, and I’m deeply sorry for the experience you’ve had. It’s clear that we’ve fallen short on multiple occasions, and we sincerely regret the frustration and disappointment this has caused.

I want to reassure you that your refund is confirmed and secure in our system, and it will be credited back to your card without fail. While this should never have taken this long, the delay has been due to ongoing upgrades to our internal refund systems. These changes are part of a broader effort to improve our processes, but we fully recognise that this has caused an unacceptable wait. Please know that our Finance team is actively working through all pending refunds, and yours remains a priority. Once it has been completed, we will notify you immediately via email.

Regarding the delivery service you received and the missed unpacking service, we’re equally sorry. That falls below the standard we expect from our delivery partners, and your feedback has been passed on to the relevant team for rectification.

We understand your decision to consider raising a claim with your bank — you are, of course, within your rights to do so. However, please be assured that your refund will be processed without fail.

We’re actively working on every area highlighted by experiences like yours to ensure this does not happen again. Your feedback is valuable and helps us improve the service we offer.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid using this company

Avoid using this company. I placed an order for several thousand pounds of furniture, to be told via phone that certain items were out of stock due to damage and could not be delivered. I accepted this politely and was assured a refund within 10-14 days.

However, the refund was not processed within this timeframe. I have since contacted the company over seven times, including two attempts through the provided escalation email, which is the CEO's address. A return email from this address indicated a response would be provided within two business days.

A further week has now passed without any communication from the company. I have been waiting over four weeks for a refund for items not received, and even the escalation email will not respond to emails.

My recommendation is to AVOID this company due to their poor or non-existent communication, which demonstrates a clear lack of respect for their customers.

27. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Dear Mark,

We're genuinely sorry for the experience you’ve had with us.

We understand how disappointing and frustrating it is when communication falls short and delays occur—especially after placing a significant order. This is not the experience we want for any of our customers, and we apologise sincerely for the inconvenience and lack of clarity you've encountered.

Your feedback highlights areas where we clearly need to improve, particularly around how we keep customers informed and supported when things don’t go to plan. Please know that this is being taken seriously and we're working on rectifying all these areas.

We appreciate you taking the time to raise your concerns, and while we regret the circumstances, your comments help us work towards a better service for all our customers.

Kind Regards,
Maureen K.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

First and foremost we had to instruct…

First and foremost we had to instruct our card provider to recoup our refund. Nearly £1000. We waited 3 months with emails promising 10 days and stating refund delays with processing ect. The furniture wasn't delivered on time and wasn'tthe colour pictured. It took 1 month for them to collect it!! Four massive boxes stuck in my house. They never issued the refund. It was retrieved by HSBC card services. AVOID

24. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Dear Mark,

We’re genuinely sorry about your experience with us.

It’s clear that the delays in both your delivery and refund, as well as the miscommunication along the way, caused a great deal of inconvenience. This is not the level of service we aim to provide, and we apologise for the impact it’s had.

While our refund systems are undergoing updates that have unfortunately caused delays for our customers, this does not excuse the inconvenience you’ve faced. We recognise that waiting three months and having to involve your card provider is far from acceptable and you should not have had to escalate the matter through your card provider.

We’re reviewing the gaps higlighted to ensure these issues do not recur. Your feedback is important to us, and while we cannot undo what’s happened, we’re committed to doing better.

Kind Regards,
Maureen K.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would never deal with this company…

I would never deal with this company again. They took over £2000 of me in June for patio furniture, I asked for it to be delivered in July after I got back from my holiday. I had an email while I was away to tell me they had no stock of what I had ordered. They then found some that was damaged. then told it would be back in stock in a few weeks. no new stock arrived. They offered alternatives which I didn't want, I just wanted my money back, they agreed and told me they had started the refund process and could take up to 10 days, 2 weeks later still no refund.i had to go through Paypal to start a claim to get my money back, today after 4 months I have been told the case was settled in my favour.

29. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Dear Barry,

We’re truly sorry for the experience you’ve had and sincerely apologise for the inconvenience and frustration caused. This is not the level of service we aim to provide, and we completely understand how disappointing the delay in your refund must have been.

Unfortunately, we experienced an issue within our refund processing system, which led to longer-than-expected processing times. Please rest assured that it was always our full intention to refund the amount you paid, and we’re glad to hear that this has now been resolved through PayPal.

We genuinely regret the inconvenience this situation caused and appreciate your patience throughout the process. We hope to have the opportunity to serve you better in the future.

Kind Regards,
Annet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great outdoor furniture

Great outdoor furniture, still going strong after 5 years outside. We leave the frames out all year round with no covers and they are still as good as new. The cushions have been used weekly during each summer but don't show any signs of wear. They are easy to wipe down and quickly dry if accidentally left out in a shower. Overall an excellent product that we expect to last us for many more years to come.

29. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Alex,

Thank you so much for taking the time to share your experience!

We’re delighted to hear that your furniture is still looking great after 5 years. That’s exactly the durability and quality we aim for. It’s wonderful to know the cushions have also stood the test of time and continue to serve you well.

We really appreciate your kind words and continued trust in Rattan Direct.

Here’s to many more years of enjoyment in your outdoor space!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very easy online shopping.

Very easy online shopping.
Our furniture turned up very quickly and was in good condition.

6. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Mr Albarar,

Thank you for your lovely review!

We’re so pleased to hear that you found our online shopping experience easy and that your furniture arrived quickly and in great condition.

We hope you enjoy your new pieces, and we’d love to welcome you back again soon!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Rattan Direct a positive experience

Rattan Direct has excellent, good-value garden furniture, and we have been very happy with the pieces we have bought over the years. The delivery is generally quite reliable and the staff helpful.

28. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Hallie,

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear that you’ve had such a positive experience with our garden furniture and service over the years. Your continued trust and satisfaction mean a lot to us.

We’ll be sure to share your feedback with our team. They’ll be thrilled to know their efforts are appreciated.

Enjoy your furniture, and we look forward to serving you again soon!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I ordered 4 dining chairs and phoned to…

I ordered 4 dining chairs and phoned to check that the stock was still available in the sample colours I had been sent. They sent me a photograph of the current stock immediately, which was very helpful. The furniture arrived promptly and I am delighted with the quality. I would definitely order from this company again.

22. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Christine,

Thank you so much for your kind review!

We’re delighted to hear our team were able to help you with your enquiry and provide the photos before you ordered. It’s wonderful to know your dining chairs arrived promptly and that you’re so happy with the quality.

We truly appreciate your recommendation and look forward to welcoming you back again!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Bought table and chairs a few year ago…

Bought table and chairs a few year ago and it is still looking as good as new. We have had to replace the cover supplied with it due to UV damage. When we first bought it one of the chairs wobbled but it was replaced quickly with no argument.

25. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Janice,

Thank you so much for your lovely review and for being a valued customer over the years!

We’re delighted to hear your table and chairs are still looking as good as new. We’re also glad our team were able to resolve the chair issue quickly for you.

Your feedback about the cover is much appreciated, and it’s great to know you’re still happy with your set overall!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great quality products

Great quality products , standing the test of time and all delivered on time

1. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Michelle,

Thank you so much for your lovely feedback!

We’re delighted to hear your furniture has stood the test of time and that everything arrived on schedule.

Your satisfaction means a lot to us!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

3 months still not had my refund

Still waiting for my refund. I am sure the company realise this should be done in 14days as that is what consumer law says. I have contacted Watchdog who will look into this and I will now have to go to court for my £738.
Such a shame as I have bought of them
twice with out issue, but when a company makes up silly excuses saying I'm in the queue for my refund, up dating there returns system, moving warehouse it starts to ring alarm bells to me

Note reply standard response systems changing etc etc, if they cared about their customers they would process the refunds. Having been on to company's i see why they are keeping people's money.

24. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Dear Romas,

We’re genuinely sorry that you’ve been left feeling this way, especially after previously positive experiences with us.

We want to reassure you that your refund is confirmed in our system and will be issued in full, credited back to your original payment card without fail. We are committed to seeing this through and ensuring it is resolved.

While we appreciate your reference to the 14-day timeframe, recent updates to our internal processes — including systems upgrades and operational adjustments — have meant that some refunds are taking longer than usual to complete. This is not an excuse, but a reflection of the challenges we’re actively working to improve.

We fully recognise how concerning delays like this can feel, and we're sorry for the frustration it’s caused. Please rest assured that your refund remains a priority and will be processed without fail.

Regards,
Maureen K.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

So pleased

Everything went great and absolutely love my garden set

25. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Mrs Jamieson,

That’s wonderful to hear!

We’re so pleased everything went well and that you’re happy with your garden set.

Thanks for choosing Rattan Direct!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good overall quality and service

I have bought quite a lot of furniture from Rattan Direct and have been really happy with the quality and delivery. We had a recent issue with one item and Rattan Direct resolved the issue quickly. My only negative is that it can take quite a while to get through to them by phone and when they promise to phone you back, they do not always do so.

26. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Shirley,

Thank you so much for being a valued repeat customer and for sharing your experience!

We’re delighted to hear you’ve been happy with the quality of our furniture and our delivery service, and that our team resolved your recent issue quickly.

We truly appreciate your honest feedback about phone response times and we’re sorry for any inconvenience and are actively working to improve our communication.

Your continued support means a great deal to us!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good quality furniture, long lasting

When we first bought our outdoor furniture from Rattan 5 years ago we knew we had made the right choice because of the quality and standard of the furniture.
And now 5 years later our furniture is still looking like new because we put the covers over them through the winter months and put our cushions in the loft. The customer service team are very polite and are always helpful even after 5 years. Buying this furniture from Rattan has been real value for money.. The furniture is easy to clean with a hose pipe or jet wash. The furniture we have is 13 piece Barcelona Cube set Parasol, and Storage box for the cushions during the summer. And they are all still in very good condition.

24. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Herbie,

Thank you so much for your wonderful review and for being a valued customer for over five years!

We’re delighted to hear your Barcelona Cube Set is still looking like new and that you’ve found it easy to care for. It’s fantastic to know our furniture continues to deliver quality and value, and we truly appreciate your kind words about our customer service team.

Your loyalty and feedback mean a lot to us!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Five star company

Our experience with Rattan Direct was all positive. Excellent prices and good quality garden furniture. Communication and delivery was good. Wouldn’t hesitate to buy from them again.

31. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Linda,

Thank you so much for your kind feedback!

We’re delighted to hear you were pleased with the quality, pricing, and service you received.

It’s wonderful to know you’d choose us again. We really appreciate your support!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I bought my furniture a couple of years…

I bought my furniture a couple of years ago but it still looks as good as new and is super comfortable.
The sales team are brilliant on the phone too.

23. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Chrissie,

Thank you so much for your kind review!

We’re delighted to hear your furniture still looks as good as new and that you’re enjoying the comfort.

It’s also wonderful to know our sales team made a great impression. We’ll be sure to pass on your kind words!

Regards,
Jeniffer G

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Badly run company

The customer service and aftercare is diabolical. Following a mixup with our delivery we were offered £70 in compensation back in July. To date still not received. Each time we phone we get a young girl who advises the refund is”pending” with finances. As a last resort I emailed Mr Robert Fernandez the MD and surprise surprise no reply. It’s a shame the company is so badly run as the furniture was very nice. We would definitely not recommend this company.

25. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback regarding your experience with our customer service, aftercare, and the delayed compensation following a mixup with your delivery. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience this situation has caused you.

We are truly sorry to hear that the handling of your £70 compensation has been so drawn out since July and that your attempts to contact us have not resulted in a satisfactory resolution or a timely response.

We understand your disappointment, especially since you were pleased with the quality of the furniture itself. Please be assured that we are actively reviewing and working to resolve all outstanding issues related to compensation processing and communication.

We are sorry that this experience has led you to a point where you cannot recommend us. We value your business and are committed to ensuring these matters are resolved as swiftly as possible.

Thank you again for bringing this to our attention.

Kind regards,
Anne I.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We ordered an outside set of rattan…

We ordered an outside set of rattan table and chairs when we first moved into our house 12 years ago and was very pleased with the quality of the product and service we received. The set is still going strong today. About three years later we added an outdoor seating area to the set and that is still going strong. I would definitely recommend this company and if we required any further outdoor furniture Rattan Direct would be the first company I would turn to, not only for the quality but because they go that extra mile when dealing with their customers. We wish them well in the future as they are a family run business, which we should encourage. I much prefer to deal with this type of company than a nationwide conglomerate where customer service can sometimes be at the bottom of their list of priorities.

5. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Rattan Direct-Logo

Antwort von Rattan Direct

Hi Gail,

Thank you so much for your wonderful review and for being such a loyal customer over the years!

We’re delighted to hear your furniture is still going strong after all this time. It’s amazing to know you’ve continued to add to your collection and that our service has left such a lasting impression.

We’re incredibly proud to be a family-run business and truly grateful for your continued trust and support.

Regards,
Jeniffer G

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr