Sinds 2008 aan het klagen bij de woningbouw, die beslist de stankoverlast wilt oplossen. Maar ga de naam van het vorige bedrijf niet vermelden. Op 5 juni verving de monteur de terugslagklep van de mec... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
Vreselijk slecht bedrijf! Al 25 jaar klant bij gebrek aan beter, maar inmiddels zo slecht behandeld dat we iedereen adviseren verder te kijken en absoluut geen contract bij hen af te sluiten! Ze doen... Mehr ansehen
Op 2e kerstdag is iemand langs geweest om kapot verwarmingselement af te sluiten. Er zou zsm een nieuwe radiator worden geinstalleerd. Dat werd 8 februari. Deze afspraak werd per email 1 dag van te v... Mehr ansehen
Nog nooit zo'n bagger bedrijf meegemaakt als Bonarius. Schade veroorzaken (monteur vergeten om wasmachine afvoerslang terug te plaatsen) en daarna lukt het niet om contact te krijgen, je komt niet ver... Mehr ansehen
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Lees mij review
Ik ben al vanaf oktober 2023 bezig met Bonarius en Alliantie
Mijn beneden buurman zijn C.V.ketel ( die al 17 jaar oud is) de pomp slaat constant
aan, mijn slaapkamer is precies boven de C.V.ketel dus 24/7 een verschrikkelijk irritant lawaai ,
Word niets mee gedaan ketel is goed zegt Bonarius en de Alliantie laat niets van zich horen, ik heb al zoveel klachten ingediend.
Compleet gebrek aan interne communicatie en klachtenprocudere is wassen neus
Ik heb bijna 6 weken zonder warm water en verwarming gezeten (terwijl het winter is). Hiervoor zijn er maar liefst 8 verschillende monteurs langs geweest. Telkens konden ze het maar half oplossen. Dat kan natuurlijk gebeuren en individueel doen ze allemaal hun best, maar waar het vervolgens misgaat is dat de communicatie naar de volgende monteur ontbreekt of heel onduidelijk is. Telkens moeten ze dus opnieuw het wiel uitvinden of hebben ze niet de juiste spullen bij zich. Zelfs zo erg dat ze twee keer achter elkaar exact dezelfde verkeerde spullen bij zich hadden. De belofte na de eerste fout dat het de volgende keer echt goed zou gaan was dus ook volledig loos. Het ging ook niet om iets kleins als een verkeerde schroevendraaier oid, maar ze namen ten onrechte twee man, een hoogwerker en allemaal grote materialen mee. En de keer daarna dus precies hetzelfde. Ongetwijfeld is dat ook allemaal niet gratis. Ze strooien dus met geld, maar het wordt wel heel beroerd besteed. Een zooitje dus.
Wanneer je vervolgens probeert een klacht in te dienen of het hele proces kom je erachter dat Bonarius een klachtenprocedure heeft die slechts bedoeld is om hun eigen straatje schoon te vegen. Ze noemen dit dan een onderzoek. Het enige wat ze hierbij echter doen is externe factoren aanwijzen waardoor een situatie ontstaan zou zijn. Die genoemde factoren spelen wel degelijk een rol, alleen wordt er voor het gemak even vergeten in het “onderzoek” dat ze zelf meermaals onnodige fouten hebben gemaakt. Fouten maken is menselijk en doen we dus allemaal, maar het had ze gesierd als ze hier ook eerlijk voor uit waren gekomen. Nu lijkt het net alsof het hen allemaal overkomt en hen geen enkele blaam treft. Op de vraag om de gemaakte fouten ook mee te nemen in het zogenoemde onderzoek komt vervolgens geen reactie.
Net zoals velen hieronder
Net zoals velen hieronder: monteur beweert dat hij heeft aangebeld, ik was hele ochtend thuis. Heel toevallig ga ik de straat op, nog in diezelfde ochtend, en zie Bonarius monteur, spreek hem nietsvermoedend aan zo van: jij moet bij mij zijn, toch? Gaat ie heel raar doen, liegen dat ie had aangebeld: kan echt niet waar zijn, mijn bel is keihard en ik was niet alleen, dus dan hadden 2 mensen het niet gehoord? Mijn bel daar schrikt iedereen zich altijd de pleuris van. Toen ik zei: nou, dan kom je nu toch? Nee, dat kon niet, want hij had geen tijd....Huh? Maar ik was ingepland toch? Kortom: ik denk dat monteur uitliep in de planning, en dat hij mij bewust heeft overgeslagen. Maar dat hij mij zou tegenkomen op de stoep had hij natuurlijk niet verwacht. Daarom ging hij heel raar zitten liegen. En toen kon hij niet meer terug. Waardeloos. Als hij eerlijk tegen mij had gezegd wat er aan de hand was, dan had ik begrip gehad. Woningbouwcorporatie De Alliantie is gegaan voor de goedkoopste. En dat zullen we merken ook.
Vreselijk slecht bedrijf!
Vreselijk slecht bedrijf! Al 25 jaar klant bij gebrek aan beter, maar inmiddels zo slecht behandeld dat we iedereen adviseren verder te kijken en absoluut geen contract bij hen af te sluiten! Ze doen alleen maar wat hen uitkomt. Wij hebben contract opgezegd per eerst volgende betaling (nog 6 maanden van nu) en zij zeggen contract acuut op zonder terugbetaling van inmiddels betaalde bedrag. Schandalig en pure diefstal! Nee lieve mensen, kijk verder en sluit hier niets af! #oplichters!
helaas heeft haagwonen geen breijer meer
Als je hier al die 1 sterretjes ziet hoef ik eigenlijk al niks meer te zeggen hierbij nog een zware onvoldoende erbij, helaas is haagwonen een contract met ze aangegaan en heb ik het niet voor het zeggen als huurder, al betaal ik wel maandelijks iets van 9 service kosten ervoor, maar ik betreur dat haagwonen niet bij breijer is gebleven.2 maal jong en naar mijn mening onbekwame mensen hier gehad waarvan een een vriendelijke pik was, maarja daar koop je niks voor, nu twee maanden later ook nog steeds wachtend op een onderdeel waarmee een pijp tot nu toe getapt zit en de vriendelijke jongen had er bij een opdracht waarbij de eerste jongen de onderbak eraf trok een nieuwe onderplaat op gezet meer hij had geen nieuw schroefje om de linker kant ook vast gezet zit met tape en waarvoor hij kwam eigenlijk dus nog niet is opgelost maar ook weer is vast getapte, ik wil nie veel zeggen maar als je als bedrijf heel veel werkt met duck tape lijkt mij het niet zo bekwaam over komen, al zeggen ze dat het geen kwaad kan met die pijp zo getaped het komt op mij wat onbekwaam over, maargoed zoals ik al eerder scheef net aan al die andere zware onvoldoendes te zien hoef ik al eigenlijk niks meer te zeggen, maar heb het toch maar even gedaan.heeft u een koop huis en dat recht wel om zelf iemand in te huren, niet doen
ik zie dat er niet veel verbeteringen…
ik zie dat er niet veel verbeteringen zijn bij Bonarius in de laatste 17 jaar,,,,, maar Bonarius bestaat nog steeds.
Misschien doen zij toch nog iets goed ! Ik twijfel !!!
Als je de reviews doorloopt dan is het duidelijk dat zijn opvolger er niets van bakt, in het verleden liep Herman van Heusden alles te controleren, maar ook toen had hij geen echte controle over de medewerkers die op straat het werk deden en vele bewoners hebben teleurgesteld !!!!! Op papier een aardig bedrijf maar in totaal een ramp !!!
i cant tell how terribly they are…
i cant tell how terribly they are operating, i bought a flat where there was bonarius boiler and previous owner canceled his contract and on my day 1 , heating system wasnt working so i called bonarius and they told me that they cant help me as previous owner cancelled his contract and they cant make any new customers due to unknown reasons. that s awful way of making people freeze in such winter nights.boiler is brand new and they deny to help even thought it s within the guarantee period . what is my fault here ?
Laten mensennin de kou zitten omdat ze…
Laten mensennin de kou zitten omdat ze veel te veel werk aan nemen kunnen ze niet goed hun klanten helpen en verpesten ze alles wat goed moet gaan amateuristisch bedrijf nooit mee samenwerken tip naar de woningbouw
Waardeloos rot bedrijf !!!!
Waardeloos rot bedrijf en dan zeg ik het nog heel erg netjes!!
Hebben geen monteurs, zit je dan in de kou! Vanaf maart al problemen met de verwarming en centrale afzuiging. Doen hun werk totaal goed, doen alles half.
Ga maar een kachel halen en de rekening doorsturen naar hen!! Ben het echt spuugzat!!
Letterlijk en figuurlijk in de kou
Zit al ruim een week zonder kachel en ook geen warm water dus. Schijnbaar kan en mag dit allemaal. Je word van het kastje naar de muur gestuurd. Er staat in het systeem dat er noodkachels geplaatst zijn maar ik zie ze nog steeds niet staan in mijn huis. De installatie kon niet meer gemaakt worden en moet vervangen worden. Waarom moet dat zo lang duren.
Slecht personeel.
Slecht personeel.. maken de klus niet af en vergeten hun gas meter bij mij thuis dus ik heb een gratis gas Meter bedankt!
Bedrijf komt zijn afspraken niet na
Bedrijf komt zijn afspraken niet na. Tot twee maal toe 4 uur vakantie opgenomen. Monteur verschijnt niet. Ondanks toezegging dat het niet meer zou gebeuren. Zijn telefonisch ook niet echt vatbaar voor feedback of kritiek. Waardeloos bedrijf.
Onze 4-jaar oude warmwaterketel valt…
Onze 4-jaar oude warmwaterketel valt steeds uit. Dat is de reden dat de monteur van Bonarius komt. Hij vraagt welke foutcode de ketel heeft gegeven. Ik weet het niet meer precies: 3 of 13?? De monteur laat mij weten dat die code heel belangrijk is anders weet hij niet waar hij naar moet kijken. Ja, ik weet het gewoon niet. Ik opper dat hij zijn collega’s moet laten weten dat ze dit de klant over dit belangrijke punt informeren. Deze discussie duurde nog even en volgens de monteur begreep ik hem niet.
Als ik uitleg dat de ketel oa uitvalt als ik bij de wastafel koud water erbij meng laat de monteur mij weten dat ik dat niet moet doen, dan valt die ketel natuurlijk uit… Hij wil weten tot hoeveel graden ik dan meng. ‘Ja, weet ik veel’.
Als ik zeg dat ik extra koud water erbij moet mengen als mijn kleinzoon hier doucht, stelt hij voor om dan de douchekop eraf te halen, met deze test zal ik merken dat de ketel niet uitvalt.
Het volgende probleem ligt ook aan ons: de eventueel verkalkte zeefjes van de kranen en de besparingshuppeldepup van de douchekop zijn ook de boosdoeners waarom de ketel regelmatig uitvalt. Heel wonderlijk dat dit 4 jaar lang goed gaat en pas de laatste 2-3 weken problemen geeft. Enfin, de monteur is onverrichte zaken weer weg gegaan. Blijf je daar de ochtend voor thuis…
Vreselijke ervaring
Vreselijke ervaring - Vermijd Bonarius!
Bonarius rekende ons een belachelijk hoog bedrag voor werk dat nooit is uitgevoerd. We hebben meer dan zes maanden zonder verwarmingssysteem gezeten en het ondersteuningsteam was allesbehalve behulpzaam. Ondanks dat we voor meerdere reparaties hebben betaald, hebben ze het probleem nooit opgelost. Uiteindelijk moesten we een extern bedrijf inhuren om onze installatie te repareren.
Vreselijk bedrijf. Ik raad ze niemand aan.
Bonarius ik 100% het slechtste bedrijf…
Bonarius ik 100% het slechtste bedrijf wat er bestaat nu hun bezoek heb ik 112 moeten bellen omdat ze aan de cv hebben gezeten en weer weg zijn gegaan heel mijn huis vol met gas als ik niet de ramen snel open had gezet was ik er nu niet meer geweest ik begrijp niet dat zoon bedrijf kan blijfen bestaat
Monteur kwam volgens afspraak
Een vriendelijke monteur, die op de afgesproken tijd kwam. En er snel voor heeft gezorgd, dat mijn verwarming weer goed werkt. Ben zeer tevreden.
Ze installeren een nieuwe cv ik zeg nog…
Ze installeren een nieuwe cv ik zeg nog half huis word maar warm hij vertelt me radiatoren die warm worden dicht en die anderen open...haha werkt maar ff...nu breman gebeld want die doen onderhoud...wat een service van bonarius
Ze hebben heel slecht ontlucht in de flats...en nu kan breman het oplossen!!!!
Vandaag gebeld met Bonarius
Vandaag gebeld met Bonarius, omdat de thermostaat op 22 graden niet aanslaat in een huis op het noord-oosten en de verwarming koud blijft. Advies thermostaat op 26 graden zetten! Heb ik gedaan en ja de verwarming ging aan. Het moment dat ik thermostaat op 22 zette verwarming meteen uit! Is een terugkerend probleem, dure grap voor mij, maar dat is ook blijkbaar MIJN probleem. Zeer ontevreden, zeker in deze tijd.
Slechtste service die ik in lange tijd heb meegemaakt
Vanochtend zou er een monteur komen na 3 weken gewacht te hebben (en overal zelf achteraan hebben moeten gaan), deze claimde hoorde ik van de klantenservice (na 15 minuten in de wacht gehangen te hebben) dat hij vanochtend langs is geweest om 08.45 en er niemand thuis was. Dit is onjuist want ik zit met een zware griep thuis en ga dus nergens naartoe, zowel ik als mijn hond hebben geen deurbel gehoord, en mijn hond reageert op de kleinste dingen. Aangegeven dat ik uiterlijk 12.30 weg moet ivm een afspraak bij de dierenarts, dit zou worden doorgegeven.
Inmiddels heb ik nog steeds niemand gezien, na 20 minuten in de wacht gehangen te hebben werd de verbinding verbroken. Ik hoor zojuist van een medewerker dat de monteur zegt een tweede keer te zijn geweest om 10.00 en dat er niemand thuis was. Dit is gelogen. Ik zit al sinds 08.00 op met alle ramen open en ik heb zicht op alle kanten van de straat, ik heb niemand gezien van Bonarius en de deurbel is maar 1 x gegaan en dat was de monteur voor het waterklepje. Er is dus niets mis met de bel of het feit dat ik zogenaamd niet thuis was. Nu hoor ik dat Bonarius pas 15 oktober kan komen, een SCHANDE!!
Onbegrijpelijk dat dit bedrijf niet failliet is
Geen flauw idee waarom een woningbouw vereniging dit bedrijf uitkiest om onderhoud uit te voeren. Je wordt als hond aan de telefoon behandeld. Elk simpel verzoek wordt afgedaan als 'niet mogelijk'. Het empatisch vermogen van n blok beton. 1 * is al een te hoge beoordeling voor zo'n bedrijf.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








