Marine World Aquatics Bewertungen 

478
•
TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Similar to others who have commented, this company does not explain that things are out of stock nor do they respond to emails asking for an update. Used the credit card scheme to cancel the ord... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The order was delivered on time and in very good condition. All the livestock arrived healthy and exactly as described. The pricing was also much better than my local fish shop, which I really app... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Another fantastic delivery, really well packaged, with cardboard and poly box, foil wrap and heat pack! Every fish and invert purchased has settled in and doing great. Were very helpful on the... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I received the live stock (cleaning crew including Astrea snails, etc. within the timeframe. All the occupants were alive and healthy looking. The heat pad enclosed kept the water at a suitable temp... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Tiere

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

At Marine World Aquatics we stock range of salt water reef aquarium dry goods fish and corals for all reefers. We are the UK's no 1 leading aquatics retailer.


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

478 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 63 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.4

Alle Bewertungen

(478)

82 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Top service

Top service, ordered with them online a few times and everything arrived well packaged and on time.
Brilliant quality and service and will use again.

19. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for your positive feedback. We are pleased to hear that your orders arrived promptly and were well packaged, and that you were satisfied with the quality of our products and service. We appreciate your continued support and look forward to assisting you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service and price.

Great service and price.
Fish arrived very well packaged and in a timely fashion. One clown fish didn't travel so well but made a full recovery, good communication from marine world aquatics during the whole process. Will definitely use again

18. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for the kind review! We’re really glad to hear the fish arrived well and that the clownfish made a full recovery. We appreciate your understanding and are happy our team could keep you informed throughout the process. Thanks again for choosing Marine World Aquatics we look forward to serving you again in the future!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ordered from this company before and…

Ordered from this company before and again fish arrived on time and in perfect condition.
Will order from them again definitely.

18. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for your continued support! We’re really happy to hear that your fish arrived on time and in perfect condition again. We truly appreciate your trust in us and look forward to serving you again in the future.
Merry Christmas🎄

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

First time ordering from this company…

First time ordering from this company was quick and easy to make the order delivery was fast. Fish arrived alive and healthy. Great Service all round👍

12. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for your great feedback! We’re really pleased to hear your first order was quick and easy, the delivery was fast, and your fish arrived healthy. We truly appreciate your support and look forward to serving you again 👍

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A good first experience.

A good first experience.

Happy with the products provided and the timeframe in which they came.

12. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for the positive feedback! We’re really glad to hear your first experience went well and that you were happy with both the products and the delivery timeframe. If you ever need anything else, we’re here to help!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

"Paul" is rude and condescending.

"Paul" is rude and condescending.
This is my third or fourth order from this company, and the service was always excellent--until it wasn't. I ordered live invertebrates, some in one bag arrived alive, and two that were in a separate bag were dead. I called the number on the box, as instructed, and "Paul" immediately threw up "terms and conditions" about an order that arrived today and I suppose shipped today as well, claiming that because I hadn't opened it within one hour of its arrival, any claim I would have was null and void. That's not what bothered me--the items weren't that expensive--what I cannot abide is the way he spoke to me and the obnoxious, defensive behavior illustrative of a very bad customer-service attitude. I am a science teacher with two master's degrees and 40 years of marine aquarium experience--it's not my first rodeo; however, this guy was so defensive and disingenuous over the phone that I was thoroughly disgusted. He obviously cares nothing about customer service or the fact that something may have gone wrong with shipping or his livestock (the water was cold, despite there being a heat pack in the box that was still warm). I've never been spoken to in such an impatient, defensive manner over a simple matter of dead shrimp. It was so unnecessary. Despite the positive past experiences with this company, I can't see myself ever doing business with "Paul" again. I am very dissatisfied, and I believe he should evaluate how he speaks to his customers, including former customers.

20. November 2025
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for your feedback. We are genuinely sorry to hear that your recent experience left you dissatisfied. However, we also want to clarify the sequence of events to ensure accuracy and transparency.

Your order was delivered at approximately 1:40 pm, and we did not receive your call until around 6:30 pm about five hours later. When I asked about the time gap and the condition of the items during that period, the conversation you became very tense, and it was difficult to explain our DOA terms and conditions, which all customers agree to at the time of purchase. I also requested photos so that we could properly assess the issue, but it was challenging to continue because I was repeatedly spoken over.

I understand that you are a teacher, and I respect your profession; however, I felt the manner in which I was addressed was disrespectful, and no staff member should be spoken to that way. I acknowledge that I reacted, and I regret if my tone came across as unprofessional, but respectful communication must go both ways. We are here to help never to be mistreated.

I have worked very hard to turn my passion for this hobby into a business, and I always aim to provide the best livestock and prices possible. It was disappointing to see multiple negative reviews posted about the same order, which felt excessive and harmful, especially in my 26 years of experience.

Our DOA policy is in place to protect both the customer and the business. As stated in our terms, we must be notified within timeframe of delivery, and photos must be provided within four hours so that we can investigate and resolve any issues promptly.
But it was very challenging when you shouting at me down phone about you are teacher and you don’t get home till 6.30pm, and refusing to send photo evidence are hands tied.
We appreciate your previous orders and your support, and we truly regret that this situation escalated the way it did.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ordered 5 strawberry crabs

Ordered 5 strawberry crabs. 2 came near enough instantly which were packed perfect no issues. Waited about 3 weeks for the other 3 strawberry crabs, these were posted in -3 degree temperature and all came near enough frozen (DOA) contacted customer support same day. Got a response the day after saying if I would have dealt with the situation better I might have got a refund.

Told me they have some problems with parcels being left in vans overnight. That’s great when it’s freezing overnight.

No sorry nothing, just I should have dealt with it better.

23. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for sharing your experience. We’re genuinely sorry to hear about the issues with your order. Receiving livestock DOA especially after a long wait is understandably disappointing. The delay occurred because these crabs are extremely rare, with no other UK outlets currently stocking them. We had exclusive availability, and customers were informed that new stock arrives only every 2–3 weeks depending on our suppliers.
Your first two crabs arrived quickly and in perfect condition, which is exactly how the process should work. We understand your frustration regarding the delay and the condition of the remaining three. We ship live animals year-round, but always subject to weather conditions, as their safety is our priority. We recently began using a new courier, and we suspect that parcels may have been loaded the night before and left outside a concern we are currently investigating with the courier as a matter of urgency.
However, temperatures on the day and evening of delivery were not at freezing levels, and the screenshot you sent showing –3°C was taken from your vehicle the day after the crabs were delivered. We also requested the required DOA evidence in line with our Terms & Conditions, which was not fully provided.
All our livestock is packed with the highest level of care, regardless of cost. Each shipment is sent in a 3-ply cardboard outer box with a polystyrene inner, fully heat-shielded and heat-packed. In particularly cold conditions, we also add additional packing materials and double heat packs to ensure the animals’ safety.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Plenty of choice

Plenty of choice, very knowledgeable staff, recommended especially if you're new to the hobby

21. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for the lovely feedback! 😊
We’re really glad to hear you enjoyed the range of options and found our team helpful. It means a lot—especially knowing we could make things easier for someone new to the hobby.

If you ever need tips, recommendations, or have any questions as you explore further, we’re always happy to help! 🌟

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Brought 2 starfish that they stated…

Brought 2 starfish that they stated were in stock (order MWA#11741), chased them a week later and they posted one out and refunded me by request for the other, expensive purchase with postage that I would not have bolthered with - If you do not have it dont take money for it.

I have not mailed the info@ box again, as they mailed me on Friday stating then use someone else basically, an LFS was what they actually put, followed by a sarcastic mail that just read - "Thousands of customers" - advice treat all customers well they are your future, thousands can become small numbers if you don't!

5. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for taking the time to share your experience, and I’m very sorry for the frustration this order caused.

Regarding Order MWA#11741, the stock levels was our mistake, and we fully understand how disappointing it is to order two items only to learn later that one but we sell a lot stock and just because showing available doesn’t mean it was available at purchase time.
You ordered x2 starfish at very good price and very good £14.95 postage price included packagine.
We was sending x1 starfish then other at time when available at our cost no extra to you, it was your self what requested refund this was done instant!!!
I also want to sincerely apologise for the tone of the emails you received. That is not the level of service we aim to provide. Your feedback is important, and no customer should feel dismissed or spoken to sarcastically but we expect the same in return.
We value every customer whether one or thousands and we appreciate you highlighting this. Your experience matters, and we will use your feedback to improve both our stock accuracy and our customer service.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

perfect

perfect - lovely stock
quick delivery

14. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

We truly appreciate your feedback. Delighted to hear the stock and delivery met your expectations.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely outstanding

Absolutely outstanding service with exceptional product and livestock, keep it up, please

7. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear you’re happy with our service and livestock. Your support means a lot to us — we’ll definitely keep striving to deliver the best every time!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Marine World - Superb

Marine World have a superb website, and this enabled me to make an informed decision about which marine fish would be compatible together. The marine fish were delivered in a sturdy box and they were all in a very healthy condition. I would definitely buy fish from them again and I have no hesitation in recommending them to others.

30. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that our website helped you make an informed choice and that your fish arrived healthy and happy. Our team takes great care to ensure every order is packed safely and that our customers have a smooth experience from start to finish. We truly appreciate your recommendation and look forward to serving you again soon!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very well packed and all in good…

Very well packed and all in good condition

30. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

I really appreciate your feedback! I’m happy to know the items arrived safely and in good condition.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Animals were well packaged

Animals were well packaged. And delivered on time.
Excellent service

30. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thanks a lot for your kind words! We’re happy to know the animals reached you safely and on time. We really appreciate your trust in us!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Do a chargeback thru your bank and get full refund

First order , good apart from when they lie and say it will be dispatched on wednesday but takes 2 weeks to arri e, Second order. Three fish were dead I contacted them straight away.They would not Refund . I should have looked at the reviews And I shouldn't have ordered again, but I did the next order.Most of the livestock were dead
This company will not give you a refund
But you can get your money back, go onto your banking app or go to your bank and All you need to do is a charge back.It takes literally five minutes, Or you people that have not been happy with the service.As long as it's within four months , you can do a charge backon your card , and receive a full refund,

3. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

We’re very sorry to hear about your experience and the issues you’ve faced with your orders. That’s certainly not the level of service or quality we aim to provide.

We understand how disappointing it must be to receive livestock in poor condition. We’d like the opportunity to look into this further and make things right. Could you please contact us directly at [email/contact form] with your order details? This will help us review what happened and find a suitable resolution for you.

Thank you for taking the time to share your feedback — it helps us improve our service and ensure this doesn’t happen again.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Red tail filefish

Livestock came quick and well packaged its happy and healthy in my tank now 🙂

23. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for your kind feedback. We’re delighted to hear that your livestock arrived promptly and in excellent condition. It’s wonderful to know they’ve settled in happily to your tank. We appreciate your support and look forward to serving you again.

Kind regards,
The MWA Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Happy customer

It was a shame I didn't have everything in order, but overall, I was happy with the service and how my clean-up crew arrived well packaged. I will definitely be using MWA again.

23. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you for taking the time to share your feedback. We are pleased to hear that you were satisfied with our service and that your clean-up crew arrived in good condition. We appreciate your understanding regarding the order details and look forward to the opportunity to serve you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service as always

Great service as always, the CUC I ordered was packed well and the items arrived safe and well. Comms was on par as I asked about delivery times and had an immediate response keep up the great service.

23. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Marine World Aquatics-Logo

Antwort von Marine World Aquatics

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re really glad to hear your CUC arrived safely and that you were happy with our communication and service. We appreciate your support and look forward to serving you again soon!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr