Penicuik Home Improvements Bewertungen 

839
•
TrustScore 1.5 von 5

1.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

A company of con artists! Had all my windows and patio doors replaced and have had nothing but trouble since! Handles snapped of the windows, the patio doors are far too heavy and sag causing them not... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Originally had windows fitted by Penicuilk home improvements on 4.1.18. Over the past year one if the windows has dirty marks on the inside of the double glazed unit. I have been trying to contact cus... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DONT USE 15/03/2018 windows and door fitted over 5,000 spend fitter said we will return to replace glass as scratched and door glass will need to be replaced this will be done within 7to 14 days . S... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Got windows last year , had nothing but trouble all way through fitting and job was stopped and started , even had a "manager" come review often through job. I have been sending emails, letters and p... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Haus & Garten

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Installing new home improvements can seem like a daunting task, but not when you choose Penicuik. Whether it’s double glazing, doors, roofline or a conservatory, our experience and proven track record will ensure your dreams become reality. We design, manufacture, sell and install our products, which means you can rely on us from start to finish for your home improvements. Penicuik has the lot, all under one roof, and we endeavour to make our whole sales process as stress free as possible Widely recognised as having one of the best and most complete product ranges in the market, Penicuik have installed products in a broad range of properties, from charming period cottages to large modern homes. Every year we give thousands of homes the makeover they deserve whilst adding security, style and value. All work carried out by Penicuik is done so by CRB checked craftsmen, to the highest possible standards. With our great offers and deals you get the best for less!


Kontaktinformationen

1.4

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

839 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1.4

Alle Bewertungen

(839)

0 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mr and Mrs Platt.

Mr and Mrs Platt.

We are very happy with our three windows which were installed last week.

The fitters were very professional and we love our windows.

Would recommend Penicuik and our Surveyor, KJ, explained everything to us to our satisfaction.

We love the sound insulation of our new windows.

Now we can’t hear people coming on to the drive!

31. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good morning Mr Platt

Thank you so much for your review of our Company, we very much appreciate you taking the time to do this

We would take this opportunity to thank you for choosing Penicuik for your new home improvement

Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT USE THIS COMPANY!!

DO NOT USE THIS COMPANY!!! YOU WILL LOSE YOUR GUARANTEE... My elderly parents paid thousands for previous work carried out by this company previous to August 17 before the company went into liquidation. They are now back up and running after changing their name to Clearwin Ltd t/a Penicuik Home improvements with one of the same Directors BUT all our work has no guarantee. They keep phoning on a monthly basis asking do they want more work as they still have my details on their system even though Insist they have only bought the company name ! GDPR doesn’t allow this which I have pointed out to them. Trying to get answers regarding our guarantee and getting nowhere as they don’t care they have our money! UPDATE- I have not heard a thing from customer care since this review although I have emailed on two
occasions !! ANOTHER UPDATE- still no response from customer care regarding the above, although I did receive a private message which only said ‘enjoy’ !!!! Shocking behaviour taking money from
OAP’s for a guarantee which they have never honoured, should be on rouge traders!

20. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Ms Coutts

We have sent a private message to you regarding this review as we will need your parents address or contract number to respond to them

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from start to finish

Excellent service from start to finish. Couldn't fault the installation team and great finish. Thanks

13. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it.

Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

An efficient piece of work.

An efficient job from surveyors and installers. One complaint rapidly rectified without question or evasion. Sales staff appear to use a well rehearsed script that could benefit from pruning.

6. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it. We also apologise for the minor issues that you had with our company but we are pleased that it was sorted quickly.


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

So there is no confusion

So there is no confusion! Contract Ref: U 010130
This started with a knock on the door by a young lady allegedly her first day, my partner took pity on her and subsequently we had a four hour sales pitch starting at £22,000 and finishing at £8,800 we declined.
A sales manager then attended and we settled on a price £6,601 which included the "ADMINISTRATION FEE". At this time we understood the job to take one day using two teams, although the installation team attempted to get a second crew. Didn't happen, we like others reporting here, found the installation team excellent that's why we fed them, we cannot say the same for the Aberdeen installation manager, who seems to think that being arrogant and forceful is a good way to treat customers.
As the job took two days, one being a Friday, noting we had already cancelled a Friday installation. Due to having to cancel obligations on the friday we retained £200.00 as compensation for the hastle and inconvenience.
The Aberdeen installation manager's response several weeks later was as follows. We have snagging elements mostly minor, having agreed on the 7th of August 2019 to undertake the replacement of some items. Within twenty minutes the same day, the manager declared he would not undertake the snagging, as there was no warranty or guarantee in respect of the products and work undertaken at our house, due to our retention of the £200.00.
We note our email of the 11th of July whilst works were ongoing advising that this was the action we were taking, noting no response, similar to the no response we have had to phone calls and further emails.
As a construction claims lawyer, I am somewhat underwhelmed by this, and have advised company to note the provisions of the CONSUMER PROTECTION ACT 2015, as well as other legislation they are in breach off, no response, as yet, I have offered to forward the sections and other legislation they are in breach off.

6. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Morning,

Please note that this has been sent to our Regional Installation Manager and we will ensure that this is investigated thoroughly.
We apologise that you have not had a pleasant experience with our company.

John
Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Caught in a trap.

I invited them to discuss a price we could agree on, which we did, as far as I was concerned that was the price. However, next to the agreed price,of which had never been any mention, or discussion, was "Administration Fee" £349, as far as I was concerned that was inclusive in the agreed price. It was not until I went to get cash to pay for the work I saw that it was on top of the agreed price. I was going to cancel the deal until I saw that the 14 day period was up and could not cancel. So BEWARE of being caught that trap. However the contractors work was good enough,although 6 days late.

5. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Morning Mr McPhail,

We apologise that you have not had a pleasant experience with ourselves. We have sent your information to the Branch Manager in your area to find out why this has occurred. We have also noticed on the system that the reason your installation was late was because we were waiting for the products to be delivered and for this we apologise.

If you have any further issues please call us on 0345 688 0256.

Kind Regards,
John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very disappointed

work is good, they said 10 year guarantee but one year £150 ,for 10 years £1500,really very disappointed ...

2. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very informative sales team

Very informative sales team. Only issue we had was when window booking date, staff never mentioned the rooms had to be completely cleared, due to the amount of dust create only told to remove blinds, curtains and give access to Windows. But window fitters were great came up with another plan, to reduce mess. Installation was fantastic, very happy with the new Windows and door. Would definitely recommend.

2. August 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Got there eventually !!

1. Early contradiction between Penicuik and contractor (JobWorthDoing) as to who compensates apparent error in window measuring/manufacture, one passing the blame to the other. Customer caught in the middle, final compensation made by contractor (perhaps being billed to Penicuik internally?). 2. Seven out of twelve window/door installations had measurement / manufacture faults, five requiring part remanufacture. 3. Over six months for full installation (originally programmed for 3 days) - far too long!! 5. Poor customer communication - eg. no reply (after being requested) given to lack-of-progress email of 10-12-18.

On balance, would not recommend.

However, top notch A1 service from joiner Mike from Halkirk.

26. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Mr Cunningham,

We have sent you a private message to collect some more information regarding this. We apologise that you have not had a pleasant experience with ourselves.

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant service

Brilliant service
Brilliant fitter

22. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

From start to finish excellent service

From start to finish excellent service, they even managed a last minute change to my patio doors.

18. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Beautiful windows ,great customer…

Beautiful windows ,great customer service ,the guys who did the work got on with the job they cleaned up after the windows were put in , no mess ,thank you everyone 😊

16. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Arrived on time and fitted large…

Arrived on time and fitted large picture window, door and side panel window. No problems and they tidied up as well.

16. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sales rep was very nice to deal with

Sales rep was very nice to deal with, and the delivery men very good to.my corner sofa and cuddle chair is lovely very pleased.

15. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very efficient and professional

Very efficient and professional and left our spotless

15. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had my windows fitted in April 2019 as…

Had my windows fitted in April 2019 as well as front doors. Excellent job, guys turned up on time and were done the same day without compromising on quality

14. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it

We will pass your comments on to the installation team involved as they love to get feedback from happy customers


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Melchiades Menezes

Melchiades Menezes

Very pleased with the windows and the look of them. Good service from Graham and Dave. I would recommend Penicuik Home Improvements.

7. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Afternoon,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it

We will pass your comments on to the installation team involved as they love to get feedback from happy customers


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

VERY DISAPPOINTED......

Had windows fitted in November 2018 and during a storm in the following March i noticed that one of the windows was leaking so phoned to see what they would do about it.... long story short... to date i have called them 8 times had 2 visits, first said he'd improved the drainage ???? the second just took pictures, I have since been in touch with trading standards and as advised by them i have sent a recorded letter enclosing pictures of the problem ..... 4 weeks later still no word from them... just wish i hadn't paid them in full at least then i might have some leverage.... very disappointing service ... still waiting and now we're in to July 2019

1. Juli 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Mr Stewart,

We are sorry that this has been on going for this length of time. We have sent your details onto the branch in Inverness to get this sorted. The Regional Manager for Scotland has also been informed to make sure this is chased and repaired ASAP.

We would take this opportunity to apologise on behalf of Penicuik Home Improvements.

Sincerest Apologies,
John
Customer Care Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Extremely satisfied with my new windows

I was apprehensive about having double glazing installed but I was over the moon with the windows. Thanks to Brian and Ally and their team everything went very well. The guys were polite, friendly, respectful and obviously knew what they were doing. I would recommend this company to anyone. Well done to all concerned!

Sonia McLaughlin

29. Juni 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good morning Mrs McLaughlin,

Thank you so much for such a great review of Penicuik and for awarding a top rating, we very much appreciate it

We will pass your comments on to the installation team involved as they love to get feedback from happy customers


Kind regards

John
Customer Care Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor refund policy

The refund policy from this company is very poor. We ordered windows only to find that they could not supply so contract was cancelled. From the point where the contract was cancelled it took them over a month to refund my money.My advise is not to give this company an Admin fee and deposit (admin fee is not refundable if you cancel). I made several phone calls to customer services about this and each time was waiting in a Q for a minimum 10 minutes each time. I was lucky and got all my money refunded as they cancelled.
I have now had new widows fitted by another company no admin fees no deposit required.

24. Juni 2019
Bewertung ohne vorherige Einladung
Penicuik Home Improvements-Logo

Antwort von Penicuik Home Improvements

Good Morning,

We have sent you a message via 'Find Reviewer' to collect some more information as the order number you provided was incorrect.

Kind Regards,
John
Customer Care Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr