Vesta Stoves Bewertungen 

545
•
TrustScore 2 von 5

2.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My order came in multiple deliveries and one item hasn’t been delivered so I have contacted 3 times for 3 weeks and I have been promised it will be delivered Tuesday each time. Even trying to get them... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love the big glass door because you get a great view of the flames, and it really adds to the atmosphere. It’s also surprisingly easy to light and clean out afterwards. We’ve used both logs and a... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing product - handmade so took a little longer than originally intended (but this is true of everything at present due to COVID). Company kept in touch updating regularly so wan't worried. St... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Vesta installed a log burner in a garden cabin we had built in March 2025. Initially, very pleased, but a leak developed where the chimney comes through the roof in October 2025. We got in touch via... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Haus & Garten

Vom Unternehmen geschrieben

WE ARE A SMALL 3 MAN IRONWORKS MANUFACTURING QUALITY BRITISH STOVES. We have picked up some poor review latley as out order book whent from 25 to 475 in 1 week. We are getting stoves out as fast as humanly possible :-) We do not have office staff. We make quality products at affordable prices but do not have manned phonelines or a receptionist. During the COVID crisis we kindly ask customers to deal with us by email allowing us to carry on manufacturing and answer emails after hours. Please do not confuse us with a huge manufacturing organisation. We are not that and don't wish to be


Kontaktinformationen

2.2

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

545 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 40 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2.2

Alle Bewertungen

(545)

5 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor communication, dishonest

My order came in multiple deliveries and one item hasn’t been delivered so I have contacted 3 times for 3 weeks and I have been promised it will be delivered Tuesday each time. Even trying to get them on the phone is a task after 15 phone calls on multiple occasions. They have a WhatsApp but pointless as no response on there either. Don’t use this company unless you want your stove to come in multiple deliveries from multiple companies and enjoy making endless phone calls.

26. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

I am sorry to hear that however we have no record of an ordernjn your name? Are you sure you orderd from Vesta Stoves?

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Item not delivered or refunded

I ordered in October, I was repeatedly told the item would be in stock soon and delivered. 6 months later I have no item, no refund and all my correspondence is being ignored. They never answer the phone or reply to emails, despite this being their ‘preferred method of contact’. I feel as though I have been robbed.

16. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service

Vesta installed a log burner in a garden cabin we had built in March 2025. Initially, very pleased, but a leak developed where the chimney comes through the roof in October 2025. We got in touch via phone and email and despite assurances that someone would visit, we are still waiting some 6 months later. Vesta suggested getting a quote from someone local to repair, but no-one wants to touch it and we did not want to invalidate the warranty.
Despite a speedy reply to this post, and providing my details, as of the 3rd July, no-one has been in touch. Not a huge surprise really.

15. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

Hi.
Leaks can occurr in a limited number of cases normally if the sealing of the roof has been done i.n the wet we will always revisit and take a look. Please email us with your details and someone will be in touch.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No better than Jap crap

Just dont buy their products poor quality have low expectations and they will be met. Come with poor welding and rust for free . But a standard wood burner and paint with heat resistant paint and you will get a better product and no bullsh-t

1. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Good stove, service poor

Good stove, service very poor. Stove arrived, no glass. Glass delivered, but still missing three parts I ordered. Was told on numerous occasions, parts on way. Over 2 months later, reimbursed for missing parts. Would not use again.

3. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

I bought a stove from Vesta recently and I’m super happy with it. The whole process was easy from ordering, the delivery, and setup all went really smoothly. The team was friendly and made sure everything worked before leaving.

The stove itself is awesome. It looks great and heats evenly. I’ve noticed it’s also more energy efficient than my old one, which is a nice bonus.

What I really liked is that the company followed up afterward to make sure I was happy and answered any questions. That kind of service is hard to find these days.

Definitely recommend Vesta if you’re looking for a new stove! My next purchase will be the stunning garden stove!

3. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love the big glass door

I love the big glass door because you get a great view of the flames, and it really adds to the atmosphere. It’s also surprisingly easy to light and clean out afterwards. We’ve used both logs and a bit of smokeless fuel, and it handles both without any problems.

Overall, this stove has exceeded my expectations. It’s stylish, practical, and makes our outdoor space so much more inviting. If you’re thinking about getting one, I’d highly recommend it—you won’t regret it!

1. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Happy customer

Great service, Our stove came within a week, questions asked and answered straight away.
I recommend this company if you are thinking of adding a little extra warmth to your garden.
Thank you!

16. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

dodgy written all over it

Checked some examples in before handing over any cash and lucky we did. About as well made as a primary school project. Sharp edges, poor paint finishes combined with weak engineering skills. The only thing Vesta seem to make any effort on is trying to talk their way out of their shortcomings whenever challenged. I guess that comes with extensive experience based on the patterns of reviews. Lucky escape!

14. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Knowledgable staff - slick process

Needed replacement glass and rope seals for my Vesta stove but had no idea of make/model. I sent a picture and dimensions to John and he knew immediately which product numbers etc I needed for the parts - ordered them there and then and they arrived a few days later. Quick and painless process

20. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My mistake for giving them a second chance!

If you read through the reviews you will see a common thread, paying for goods and not receiving them, having to constantly contact them and receiving no reply’s and when you do make contact they make promises they do not fulfill.

It looks like they do and can impress customers but on the 2 occasions I have had the misfortune to deal with them, they have failed miserably.

10. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

My goodness. I only asked you to confirm the brick sizes. You asked for a refund and I gave it you instantly. Please source your spares elsewhere.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Wood burner stove stand

We ordered a metal fire stand made to our required measurements. We are very happy with it and John was very helpful with a query about the delivery. We would use this company again. Regards Mr Potts

18. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Ordered some fire bricks

Ordered some fire bricks. Expected them to come after a week , didn’t come. Was promised they’d come before Friday of the next week. Again didn’t come. Went to Vesta stoves and John said I could pick up bricks on Friday. Later that day got email saying would be delivered the following Thursday. Thursday came and went, no bricks. Got in touch with PayPal and got a refund. Buyer beware.

29. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never received my order and get ignored

I ordered a comfee dishwasher only not to receive it I’ve emailed and emailed and emailed and got no response I’ve waited months for my order and still nothing I’ve not had my money back either as I’m getting no response from the company I’m so so upset as I saved up for this I’m not even one to complain but here I am!!! And whoever gave you five stars must be lying or you have probably paid for fake reviews!!

21. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

I am sorry we don't sell Dishwashers I think you have left the review for the wrong person

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A great addition to our lifestyle...

A beautiful product, friendly and timely service and such a wonderfully enriching evening experience.

Our Vesta stove arrived before schedule, was installed very easily. There was a problem with the glass door being damaged by the delivery company but a new one was ordered by the Vesta team without any issues whatsoever.

Highly recommended and considering a second stove for the front garden!

Drew.

18. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nothing seems to change at Vesta Stoves- a warning!!

Just another warning to anyone thinking of purchasing a Vesta product as I had hoped they might have changed as I need a replacement part, but I guess I'll have to work out how to source it elsewhere after reading some of the most recent reviews of Vesta Stoves (late 2023, early 2024). A leopard it seems does not change it's spots and once bitten twice shy. I would have given them a second chance, but there is no way on earth I would give my money to or trust Vesta Stoves again now. I bought stoves from this company 10 years ago because I liked the design, wanted to support a small british artisan company and believed the pretty pictures and satisfied customer garbage on their website. It was then and still is by a stratospheric margin the worst retail experience of my entire life, a litany of downright lies, broken promises and extreme aggravation and frustration. Eventually out so sheer doggedness I eventually got the stoves after threatening legal action, visiting the workshop, (which twice during alleged open hours was not manned or open), and managing to obtain the owners mobile number. He does not appreciate being contacted and the only way to get him to do anything remotely in the customer's favour or reliable is to make life as inconvenient for him as possible.
That said if you get a good one, they are not bad products. Unfortunately ignore his nonsense and excuses about being snowed under with orders. It is a little 2 or 3 man, completely chaotic operation and product quality seems to depend on who's making it, how they feel that day and whatever materials they've got. I know this because I have visited the yard (as it was and maybe still is), seen who makes and how they are made and have two theoretically identical products which are made to a design of the same dimensions, but in reality look like freehand non standardised items made with what they have available at the time.
As another commentator said important specifications and downloads, don't download or are not available from the website - they never have whenever I've tried. I've emailed the owner and left messages after installation about matters I needed clarification on during use of the products. You get a 'we will respond' email, but they never do.
Just to help anyone currently having problems with Vesta Stoves their old workshop was at 95A Causeway Lane, Rufford, Lancs L40 1SL. If no-one is in at Hesketh Lane Tarleton, they may be hiding out away from upset customers at the yard if they still use it.
So in summary, they are very quick to take your money, tell outright lies if an inconvenient customer and need to get you off the case if you actually manage to get through to someone, are the most frustrating and worrying business to deal with ever, if so many recent customers' experiences are still in 2023/24 the same as mine during a year, ten years ago were, forget about after purchase support or replacement parts and it's fingers crossed you get one of the good ones or a that'll do judging by other customers comments about their delivered stoves and personal experience that two identical items are not identical. It's such a shame, they could be great products, but are let down by the attitude of the business owner. It's just my opinion, but unless you can pick up a product directly from the showroom, inspect it there and then and get a few 'will need replacing with use' spares avoid unless you enjoy stress.

3. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

Thanks for reaching out. i remember this order well. As you know we are a small business in fact only three of us.

Our address is clearly visible on our website but to avoid confusion it is

Vesta Stoves
197 Hesketh Lane
Tarleton
Pr4 6AT
Tel 01704 821095

Any spares you need just pick up the phone. Ill drop them off today for you if you are desperate

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fiesta Garden Stove

Ordered a Fiesta Garden Stove and was delivered in the specified timescales

Solid, well made, we went with the glass door option and are really happy with the service and product

Great addition to the garden

10. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Pretty Pretty Bad

I genuinely don't experience bad service much. I'm not a regular reviewer or serial moaner but man Vesta Stoves managed to get me to write this!

I won't bother going into the details of the countless missed deadlines, lack of responses and poor info i experienced but it was very bad indeed and i was only ordering some firebricks!...can't imagine what getting a fire from them is like...judging from a lot of reviews, not great!

They did refund me promptly after over a month of waiting for something that takes 5 days to deliver apparently. I guess they are highly experienced at refunds.

Avoid for your own sanity.

12. Februar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vesta Stoves-Logo

Antwort von Vesta Stoves

Hi, Thanks for reaching out. The firebricks are the only part of our stoves we don't manufacture. this is because all the Vermiculite manufacturers left the UK many years ago. Unfortunately, due to shipping issues, our supplier had been delayed by over 6 weeks.

Sorry for the delays caused but we did provide an instant refund when requested

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr