Emmiera Group Bewertungen 

11'674
•
TrustScore 4.5 von 5

4.6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service, customer call centre very easy to deal with and informative. Emails sent giving booking dates and text messages sent out giving time slots night before. The fitters called me on route... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic result of a repair carried out by Phil today….. he is a very skilled craftsman, polite, friendly and very informative…. Gave lots of good advice, would definitely use this company again and... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The engineer was very efficient and helpful. He steamed out the dent in chair arm, caused by foam being squashed in transit, and also explained how to use the angle recline lever ( which the delivery... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The very pleasant upholsterer arrived earlier than expected and quickly assessed the problem left by the delivery boys ... armrests not fitted properly. He fixed the problem on both sofa and chair and... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Möbelreparatur-Werkstatt

Vom Unternehmen geschrieben

We are the largest National Furniture Repair company, and we carry out repairs to all types of furniture. We are the most competitive on price, work to the highest standards and the most efficient repairer in the industry. Please note: Emmiera Group are a privately owned furniture repair company that carries out inspections and repairs independently at the request of retailers and manufacturers. Reviews in relation to your delivery, furniture insurance/warranty, or anything outside of the service received specifically from Emmiera Group should be directed towards the retailer.


Kontaktinformationen

4.6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

11'674 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.6

Alle Bewertungen

(11'674)

1'693 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

It is just a symbolic service

It is just a symbolic service - they are not doing and legitimate job - they do show off - they are saying they did correction in response - actually no, I have signed only that only service man does not give any harm

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Having reviewed the records for this visit, the job was raised on 7 October regarding a concern with the 2-seater mechanism rocking/tilting, and an appointment was arranged for 12 October. Upon inspection, our technician identified that the left-hand-facing inside back had not been fitted correctly. The inside back was removed and refitted, after which the repair was inspected by you and confirmed as satisfactory before the technician left.

While we appreciate that perceptions of service can differ, we can confirm that corrective work was carried out during the visit to address the issue reported to us. We are, however, sorry that the service did not meet your expectations.

Thank you for taking the time to share your feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Jamie our technician was great

Jamie our technician was great, repaired our issue with great care and made sure everything was as it should be before he left thank you so much

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such positive feedback. We're delighted to hear that Jamie provided a great service, carried out the repair with care, and ensured everything was working exactly as it should before leaving. We'll be sure to pass your kind comments on to him, as we know he'll appreciate the recognition.

We're pleased we could resolve the issue for you, and thank you again for sharing your experience.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good service

Good service. Fixed the problem within minutes

13. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for your review. We're pleased to hear that the service you received was good and that the problem was fixed within minutes. It's great to know the issue was resolved quickly and efficiently.

Thank you for taking the time to share your experience.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

Technician arrived when advised. He removed his shoes on entry to our property which was very respectful. He inspected to problem reported and then proceeded to rectify it very professionally. Thank you for your swift response and rectification.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such wonderful feedback. We're delighted to hear that the technician arrived as advised and that you appreciated the care and respect shown when entering your home.

It's great to know that the issue was inspected thoroughly and rectified professionally, and that you were pleased with the swift response from our team. We'll be sure to pass your kind comments on to the technician.

Thank you again for sharing your experience.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Company

Excellent advice and knowledge on solving my sofa cushions issue.
Professional and reliable time wise and competence in their solution

13. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such positive feedback. We're delighted to hear that you were pleased with the advice and knowledge provided to resolve the issue with your sofa cushions.

It's great to know that you found the service professional, reliable, and delivered within the agreed timescales. We always aim to provide effective solutions and a high standard of customer care, so your comments are very much appreciated.

Thank you again for sharing your experience.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Technician very friendly and polite

Technician very friendly and polite. Couldn't praise him high enough. Persevered until he rectified the issue.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such positive feedback. We're delighted to hear that the technician was friendly, polite, and provided such excellent service.

It's especially pleasing to know that he persevered until the issue was fully resolved. Our technicians take great pride in finding the right solution for our customers, and we're glad this commitment was reflected in your experience.

We'll be sure to pass your kind comments on to him, and thank you again for your recommendation.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The communication was good to a point

The communication was good to a point. They sent me snotty email saying they had been trying to contact me which was one phone call i could not take due to work. Other than that small issue the whole process was excellent. Communication was good and the engineer contacted me when he was on his way. The engineer was very polite and courteous and did an excellent job.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to share your feedback. We're pleased to hear that, overall, you found the process excellent and that the communication kept you informed throughout the repair. We do, however, apologise if our email regarding contact attempts came across negatively. We appreciate that work commitments can sometimes make it difficult to answer calls, and we're sorry for any frustration this caused.

We're delighted to hear that the engineer kept you updated on his arrival and that the technician was polite, courteous, and completed the repair to a high standard. We'll be sure to pass your kind comments on to the team.

Thank you again for your valued feedback. Thank you for taking the time to share your feedback. We're pleased to hear that, overall, you found the process excellent and that the communication kept you informed throughout the repair. We do, however, apologise if our email regarding contact attempts came across negatively. We appreciate that work commitments can sometimes make it difficult to answer calls, and we're sorry for any frustration this caused.

We're delighted to hear that the engineer kept you updated on his arrival and that the technician was polite, courteous, and completed the repair to a high standard. We'll be sure to pass your kind comments on to the team.

Thank you again for your valued feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Costco sofa issue

Technician arrived early in the time slot allocated and solved the issue quickly. Recommended. Very happy with the outcome.

13. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave your feedback. We're delighted to hear that the technician arrived early within the allocated time slot and was able to resolve the issue quickly and efficiently.

It's wonderful to know that you were happy with the outcome and would recommend our service. We really appreciate your kind comments and thank you for sharing your experience.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from Emmiera Group

I had an issue with my new two-seater sofa where the dust cover was hanging down. I reported the problem, and the service team were sympathetic, helpful and efficient in arranging a repair.

Initially, I was given a full-day appointment slot, but the day before the repair I received a message confirming a much more convenient three-hour time window.

The engineer arrived promptly, was very professional, took his shoes off at the door without being asked, and was polite and chatty throughout the visit. He completed the repair to a high standard.

Overall, a great experience from start to finish. Excellent communication, professional service and a quality repair. Thank you to everyone at Emmiera Group!

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We're delighted to hear that you were pleased with the service you received from start to finish.

It's great to know that our team was able to assist promptly in arranging the repair and keep you informed throughout the process. We're also pleased that the revised appointment window was more convenient and that our technician arrived on time, conducted himself professionally, and completed the repair to a high standard.

We take great pride in providing excellent customer service, clear communication, and quality workmanship, so it's wonderful to hear that this was reflected in your experience. Your kind comments will be shared with the team and the engineer involved.

Thank you again for your feedback and for choosing Emmiera Group. We truly appreciate your support and are delighted that your sofa issue was resolved successfully.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

High standard of work

Referred to Emmiera from HSL Sofas, new sofa purchased from HSL had a few minor issues re finishing and also the electrics for adjustable seat. Got quick appointment from Emmiera, good communication day prior to attending and on day of appoiintment, work carried out to very goid standard, all issues resolved.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to share your experience. We're delighted to hear that the issues with your new sofa were resolved quickly and to such a high standard.

It's great to know that the appointment process was efficient, with clear communication both before and on the day of the visit. We're particularly pleased that our technician was able to address all of the finishing and electrical issues to your satisfaction.

We appreciate your kind words about our service and are grateful to HSL Sofas for entrusting us with your repair. Your feedback will be shared with the team, who will be delighted to know their efforts made a positive difference.

Thank you again for your review, and we wish you many years of comfort with your sofa.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great workmanship.

We had Matt come and clean a stain/ mark off our new chair. Did an excellent job from start to finish. Great work Matt.

9. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that Matt provided an excellent service and was able to successfully remove the stain from your new chair.

It's great to know that you were pleased with the service from start to finish and with the quality of the work carried out. We will be sure to pass your kind comments on to Matt, who will be thrilled to receive your feedback.

Thank you again for your recommendation and for choosing Emmiera Group. We hope you enjoy your chair for many years to come.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

Great service, customer call centre very easy to deal with and informative. Emails sent giving booking dates and text messages sent out giving time slots night before.
The fitters called me on route to confirm parking and access etc. First fitter turned up and assessed the problematic realised sofa required parts he didn't have. New parts ordered and sent to our home and another fitter turned up to fit on another day. No mess, both fitters very pleasant and polite. No issues at all, great service throughout.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We're delighted to hear that you had a positive experience with our service from start to finish.

It's wonderful to know that our customer service team kept you well informed throughout the process with booking updates and appointment notifications. We're also pleased that our technicians kept in touch regarding their arrival and took the time to assess the issue properly. While an additional visit was required to obtain the correct parts, we're glad this was handled efficiently and that the repair was completed successfully.

We're especially pleased to hear that both technicians were professional, polite, and respectful of your home, leaving everything clean and tidy once the work was completed.

Thank you again for your kind comments. Your feedback means a great deal to us, and we will be sure to share it with the team. We're delighted that we could resolve the issue and provide a great service throughout.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I have recently had a repair done on my…

I have recently had a repair done on my recliner which I am very happy with. Both technicians who called to firstly establish the problem and secondly to complete the repair were extremely friendly and professional.
The only reason for not giving 5* was that I had to wait approximately 4 weeks for the first appointment and 4 weeks for the second appointment for the repair, which was unfortunate when the recliner was out of use for that period.

12. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to share your feedback. We're delighted to hear that you are happy with the repair to your recliner and that both technicians provided a friendly and professional service while diagnosing and resolving the issue.

We do, however, appreciate your comments regarding the waiting times for both appointments. We understand how frustrating it can be when a recliner is out of use for an extended period, and we're sorry that the time taken to arrange the inspection and subsequent repair impacted your overall experience.

Your feedback is valuable to us as we continually review our scheduling and service processes to improve appointment availability wherever possible.

Thank you again for your kind words about our technicians and the quality of the repair. We appreciate your patience throughout the process and are pleased that the issue has now been resolved to your satisfaction.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I am very disappointed with the service…

I am very disappointed with the service provided by Emmiera Group\.

My appointment was scheduled for 10 October 2026, between 8 am and 6 pm\. According to the appointment reminder, I was supposed to receive a phone call or text message on the evening of 9 October to confirm a shorter time slot\. However, I received no notification at all\.

On 10 October, I was only contacted when the engineer arrived\. Unfortunately, we had already gone out for a meal\. I asked whether the engineer could return a little later, but I was told he was too busy\.

I understand that engineers have busy schedules, but customers also have work and family commitments\. It is unreasonable to expect customers to be available for an entire day without proper confirmation, especially when the company specifically states that a shorter time slot will be provided\.

I now have to rearrange my schedule and make time for another appointment because of this poor communication\.

I hope the company improves its communication and customer service, and arranges a new appointment promptly with adequate notice\.

10. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry for the frustration and inconvenience this situation has caused.

Unfortunately, as our technicians work overtime on weekends, it appears that on this occasion the technician experienced technical difficulties which meant we were unable to provide the reduced 6-hour time slot as intended. We appreciate that this was disappointing, particularly as you were expecting an update the evening before your appointment.

While we understand the inconvenience caused, our technician was unfortunately unable to return later that day due to his scheduled route and other customers who were also waiting for appointments. We hope you can appreciate that once a technician's daily schedule is underway, it is often not possible to rearrange visits at short notice.

I can see that you have since requested another Saturday appointment, which has been booked using the current availability we have. However, if you are able to accommodate a weekday appointment, please contact our office as we do have earlier availability that may be more convenient for you.

We sincerely apologise again for the communication issues you experienced and appreciate your patience while we work to resolve your furniture issue.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good job done …

Had to wait a few weeks for the repair to be carried out. But a very good job done and worth the wait

11. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you were pleased with the quality of the repair and that the work carried out met your expectations.

We appreciate your patience while waiting for the appointment and understand that delays can be frustrating. While we're sorry that it took a few weeks for the repair to be completed, we're very pleased to know that you felt the end result was worth the wait.

Thank you again for your kind comments. Your feedback is greatly appreciated, and we'll be sure to share it with the team. We're delighted that we could provide a repair you're happy with and restore your furniture to full use.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Service on time

Service on time

9. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave a review. We're pleased to hear that our technician arrived on time and that you were satisfied with the service provided.

We appreciate your feedback and are delighted that we could assist you. Thank you again for your kind comments.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Found the fault they originally came…

Found the fault they originally came out to fix and did fix within minutes but then Paul found another fault and fixed that again within minutes. Pleasant guy who didn't make and mess, did his job and went happily on his way to his next job

7. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such positive feedback. We're delighted to hear that Paul was able to not only resolve the original fault quickly but also identify and fix an additional issue during his visit. It's great to know he provided a professional, efficient service, left everything tidy, and made the experience a positive one. We'll be sure to pass your kind comments on to Paul. Thank you for your review.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Repair man arrived

A lovely man arrived, he did the repair straight away with no fuss, made a good job of it, was very polite and went.
We were very pleased with the service.

9. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such lovely feedback. We're delighted to hear that the repair was carried out quickly and efficiently, and that our technician was polite, professional, and made a great job of the repair. It's wonderful to know you were so pleased with the service you received. We really appreciate your review and your kind comments.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very helpful

Very helpful - very considerate when realised downstairs floors had just been resanded and varnished ( original floorboards throughout house ) very careful with placement of tools and toolbag -and particularly when moving furniture and tipping 3 piece - good attitude and work standard

9. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for taking the time to leave such detailed feedback. We're delighted to hear that our technician was so considerate and respectful of your home, especially after your floors had recently been re-sanded and varnished. It's great to know that care was taken with tools, equipment, and moving your furniture, and that the work was carried out to a high standard. We really appreciate your kind comments regarding the technician's attitude and professionalism, and we're pleased you were happy with the service provided.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Made an appointment for a repair over a…

Made an appointment for a repair over a week in advance, no one showed up between the allotted times and I was never informed it got cancelled - I still haven’t actually got informed. Got sent a text a day later telling me to book an appointment. If I could give 0 stars I would! Awful customer service - zero communication! Their email responses are automated - meaning no one responds to your emails with an appropriate response but simply a standard script - so your questions are never answered. Awful service.

9. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Emmiera Group-Logo

Antwort von Emmiera Group

Thank you for your feedback. We are sorry to hear you were disappointed with your experience.

Following your review, we requested further information so that we could personally investigate the concerns you have raised and review what happened with your appointment. Unfortunately, we have not yet received this information.

We would like the opportunity to resolve this for you. Please contact our office at your earliest convenience so we can arrange a new appointment and carry out a full investigation into your concerns regarding the missed visit and communication issues.

We take all customer feedback seriously and are committed to putting things right. We look forward to hearing from you and working towards a resolution.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr