Bulb Bewertungen 

77'962
•
TrustScore 4 von 5

3.9

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very bad customer services from when you leave to go to different supplier.. send you final bill stating they owe you money then dont pay out then months later send you another one. Asking for more... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I've had ever so amazing experience throughout my year being Bulb customer. I have just recently switched my solar power Export electricity to them (now Octupus), which was straightforward, swift an... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We have been having some issues setting up an initial change of address energy supply but a call with Ellie from the team has helped resolve this. She has been really helpful and managed to resolve ou... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Every time I've had a problem the team at Bulb have been amazing. Including sorting me out some emergency credit when my top up card started playing up. Its the little things like when they email me t... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Stromversorgungsunternehmen
  2. auch in
  3. Energieversorger
  4. Gasversorgungsunternehmen
  5. Ökostromanbieter

Über Bulb

Vom Unternehmen geschrieben

Bulb is the UK's biggest green energy supplier. We want to make the whole industry better. And there are three ways we're trying to do that - we're making energy simpler, cheaper and greener.

COVID-19 UPDATE

Dear members,

We understand that coronavirus (Covid-19) may be causing some concerns about managing your energy. So you know, we’re open for business as usual and on hand to help you.

 

We’re here to help on chat, email and social media:

Check our help centre for up to date information. And if you need help, you can get in touch using our online chat service, by email or on social media. If you’re in an emergency, experiencing financial difficulty or cannot contact us using one of these channels, please call us on 0300 303 0635. 

 

There’s support available if you’re having trouble:

We offer free support services if you or someone you live with needs help managing their energy supply, so let us know if coronavirus has put you in a position where you need extra support. If you’re concerned about paying for your energy please do get in touch with us with us so we can help. 

 

For prepay members we’ve put together some advice. If you’re self isolating and need help with topping up, please let us know.


Kontaktinformationen

3.9

Gut

TrustScore 4 von 5

77'962 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.9

Alle Bewertungen

(77'962)

1 Bewertung in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would give less then 0 if I could

I would give less then 0 if I could. This is one of the worse energy company I ever experienced.

12. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Pritesh,

Thanks for taking the time to leave us a review,

I'm sorry for any poor service you have experienced while with Bulb. I would like to help get any issues sorted for you and so have sent a request for your details via Trustpilot.

Please reply back with those and one of the team will be in touch within 3-5 working days.

All the best,
Katie

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bulb

Just paid my bill like every month. Then 6 days after I get another bill no explanation to why. keep asking just get told to pay or bulb well escalated to collections team.
It's 6 day £33 why just tell me why, or do bulb bill weekly now.

12. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Thank you for taking the time to reach out to us about this. The reason why you received another bill so soon after your usual monthly statement is because your account has been migrated to Octopus Energy as part of the Octopus Energy takeover of Bulb. When this happens as there is a final 'balance' when you account is closed we send a final statement to you. This then gets transferred over to Octopus and you should receive a welcome email from them explaining this. Apologies if this has not happened and caused some confusion. This happened on 13/04/2023. If you have any questions or concerns regarding your account moving forwards you can contact Octopus on 0808 164 1088.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Every month, Bulb creates a new issue for us

Edit: we still haven’t heard from anyone, our details on the account are correct. What else are we meant to do if we can’t get a reply from anyone…

This is now my second review of Bulb on here, as it seems to be the only way I can get help. Ever since joining in October, we have had issues with our statements every single month where we never received a single EBSS payment on time throughout the scheme duration, were overcharged, wrong statements, etc. Every month I have sent countless emails, made multiple calls to Bulb to sort out their mess, and finally back in February after I wrote my first review, someone from Bulb finally acknowledged the chaos of our account and the poor support we received. I was told that our EBSS payment would come on time in March, which it did not.

After sending numerous emails (which were not getting a reply) and calling, I was finally helped by an agent who was able to add the late EBSS payment to our account. However for some reason, a random debt of £66 appeared on our account (after we'd paid the balance). I have now sent 6 emails (with zero reply) and phoned (and was promised it would be looked into and I'd receive an email, this is over 2 weeks ago with no email). No one can tell me where this £66 has come from.

To make matters worse, I emailed the complaints team. I have yet to receive a reply but last week I could see on the app that multiple statement adjustments were made by Bulb (assuming they were trying to rectify this), but instead our statement was adjusted to show we owe £343 instead of £205. Where has this come from?

It's beyond ridiculous how many hours I have spent since October trying to rectify Bulb's mistakes each and every month. We are so tired of this

10. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hello Marta,

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have encountered these problems with us.

We appreciate based off your review that you have had a difficult time with Bulb. We can see that you have not had great customer service so we would like to investigate into each issue but also provide better explanations than what you have currently had.

We really value your feedback here.

Since we've received your details, I've reached out to you directly via email to address these issues. If you could drop me a replay after reading my response, I'd be grateful.

EDIT: Hi Marta, I've resent my email to the address you have linked with us. I hope it reaches you but please do let me know if you don't hear anything sooner!

All the best,
Taylor

Bulb Energy

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Refusing meter replacement and stealing money

Our property had prepayment meters installed from the previous occupants. I contacted Bulb to replace the meter which they agreed to, but then Covid lockdowns prevented action being followed up. After Covid, Bulb wanted to carry out credit checks before switching us over. We are two doctors with a good steady income and excellent credit ratings. Nevertheless, Bulb has refused to switch us over based on a failed credit check, which was done by them under the wrong names. Over a year into this exercise, I complained to the ombudsman and reached an agreement with Bulb, including replacing our meter following a credit check under the right names and a refund of £75. Four months later and we're still waiting, while Bulb has charged an extra £75 to our metered gas account - instead of giving us the money! So in addition to truly neglectful terrible service, they are now also stealing money. I would give Bulb a score of -10 if I could.

10. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Anne,

Thanks for your review.

We are sorry that you have had issues regarding your credit check and the replacement of your meters. We also apologise for the errors made following your Ombudsman complaint.

We understand that we have fallen short and would like the opportunity to investigate and help sort this for you.

Please leave your details in the message after the review and we will investigate this further.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Vile robbing scum!

Absolutely rude! No customer service skills at all! Taking credit that has not been used! Contact them and explain, and they put you on hold and hang up!

3. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Dan,

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have had a difficult time with Bulb.

We would like to try and help you with your concerns, please leave your details following the review and we will reach out to you directly.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Landlords beware - you won’t be able to access accounts or pay to close accounts

I’m a landlord and I do all inclusive bills for my tenants. However bulb told me I have to put the tenants names on the account, so I did, but then they immediately said they can’t let me access the new account, find out outstanding bill, or even just pay the bill on the new account, even though I own the flat! I’m now trying to close the account and pay the final balance but every time i call their customer service tells me a different thing, either I need to get the tenants to call to open an account to immediately close it again, or said I can change the name on the account but then actually they can’t. Or they have also hung up on me.
I’m literally trying to pay bulb money and move on, but they won’t accept it. Just threatening to add missed payment fees if the payment isn’t made.
Bad organisation who have so many processes in place they’ve made it impossible for landlords to look after their own property.
What if a tenant moves abroad and I want to close the account? (Which is exactly what’s happened with me). Apparently not possible with bulb!

6. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hey Benjamin,

Thanks for your review.

We are really sorry that your time with us has been difficult, we would like to put that right for you.

Please leave your details in the message after the review and we will investigate this further.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful service!

Awful service!
I have recently had smart meter fitted to a property that has pre payment meters. Both meters had credit on the installation, I was assured both meters credit would transfer over. They haven't, I am 10 days on and the story seems to change every time that I contact them! Staff are rude and unhelpful!

6. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi G Peters,

Thanks for taking the time to leave a review.

You are correct in saying that the credit from a previous prepayment meter should automatically be added to the new smart meters within around 1 week of them being installed. I'm really sorry for your experience, and that you’re unhappy with the level of knowledge from the energy specialist that handled your case.

We aim to provide the highest level of service to our members at all times, so we’re sorry that wasn’t the case in this instance. To avoid this happening again, once we’ve received your details we’ll be able to find the energy specialist that you dealt with and provide them with the necessary training to improve their knowledge in this area.

I’ve sent you a request via Trustpilot to ask for your account details. As soon as we get these, a member of the team will be able to send you an email and we can look into this issue further and update you accordingly.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

How can I escape from Bulb???

This Company is a nightmare. Since the day I joined them my life is always disturbed. I can't find someone to talk about the problem in my wiring system, the Indian personel can't care less (I can't understand while their speaking either), they hung up the phone after 10' of putting me stand by, they sent me from Anas to Caiafas, I installed a f_#__g smart meter and the readings are wrong somehow but they keep charging me without being my fault! I hate them and I don't know how to escape... Can someone give me an advice please?????

5. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi there,

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have encountered these problems with us.

We appreciate based off your review that you have had a difficult time with Bulb. We can see that you have not had great customer service so we would like to investigate into each issue but also provide better explanations than what you have currently had.

We really value your feedback here.

Please leave your details in the message following the review and we will reach out to you directly.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I have very little words to express the…

I have very little words to express the distress that has been caused to me by these incompetent beings.

They've continued to send me estimated bills on a vacant property. I decided to pay £250 because they wouldn't resolve anything, got sent another bill that they've put in collections.

Spoke to 6 useless customer service staff and they've no idea ! No notes, no resolution, no follow-up ! Called yesterday and was told I'd receive a call today ! NOTHING !!!

If you're considering joining this service, please don't !

The suffering to one's mental health isn't worth it

UPDATE: cudos to Bulb for making it look like they are doing something about this review. They've now accused me of not paying anything at all. So now I'm being expecting to pay another £250 when I've already paid £215 for 2 weeks of electric and gas usage.

5. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi there,

Thanks for sharing your Trustpilot review.

Your bills are based on estimated usage in the absence of meter readings - these estimates are generated using previous consumption data.

We recommend giving meter readings once every three months, or to get the most accurate bills give these monthly, two to three days before your payment is due.

If you give readings before your next payment is due you'll receive an updated statement with your correct usage and balance - this will correct any estimates that aren't right.

We also need to produce estimates to give you an idea of how much you're using and so we know how much energy to purchase.

We'd love to take a look at your account and manually review this with you. I've sent a message requesting some account info, can you get back to me there and I'll reach out to you directly?

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I’d give 0 stars if I could!!!

I’d give 0 stars if I could!!!! AVOID THIS COMPANY. I left them at the beginning of February because of appalling service! I should of had my final bill refund by 17th March… still haven’t received it!! Every time I ring, I get told something different as to why I haven’t received it yet. Asked to speak with the manager, but surprise surprise, they aren’t available!!!

5. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Sarah,

Thanks for sharing your review of Bulb.

We are sorry that you haven't yet received your your final bill refund.

We would like to review your account and check the refund to see why it hasn't been sent yet, hopefully we can then get this resolved for you.

Please leave your details in the message after the review and we will be in touch.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Trying to get some last coins from customers

Just shy of a year after I paid my final bill, Bulb sent me a second "final bill" saying I owed £300 after acquiring new information this January. This was for a period of 8 months in an empty flat!

I tried to enquire via email and the agent I was talking to simply kept repeating the time period I owed for and resending the final bill, all in broken English and via emails littered with spelling mistakes. They were extremely evasive, just hammering home that there was a final bill to pay.

Went to citizens advice who were very helpful and phoned for me, explained the issue to them, and put me through to them. They also gave me advice for what to do after the phone call. After some digging, Bulb had used estimated readings (rather than the actual readings I gave them at the start and end) and they also couldn't tell me what this new information they received was - shock! I pointed out that, according to OFGEM, they can't charge me for anything before March anyway, which they agent didn't seem to know anything about! In the end, it turned out they owe me just shy of £2, not that I'll get it from what I've read on here.

At best, they're lazy, at worst, they're a company going out of business and they're trying to squeeze anyone on their books for any money they can. I'd bet the latter.

Please be vigilant if you are using them, and keep meter readings!

5. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hey Georgia,

Thanks for your review.

We are really sorry that you experienced these issues with your final bill.

Please leave your details in the message after the review and we will investigate this further.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

the worst company to switch into

The company never met my expectations.

The company deducted money with no explanation and then refunded it with no explanation.

Customer service was never able to solve the issue and answer the questions. Each time I asked to talk to the manager, they said they are not available.

After staying in the queue the advisor just hung up as soon as the hour passed 5 pm.

This company did not even respond to the chain emails I sent out.

4. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Sheida,

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have encountered these problems with us.

We appreciate based off your review that you have had a difficult time with Bulb. We can see that you have not had great customer service so we would like to investigate into each issue but also provide better explanations than what you have currently had regarding the money deducted and refunded.

We really value your feedback here.

Please leave your details in the message following the review and we will reach out to you directly.

Thanks,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bulb refused to talk to me over phone…

Bulb refused to talk to me over phone as called via typetalk relay service as I am deaf they said they cant disclose any information unless another person hearing person call on my behalf and have to say in email.I give permission this is discrimination as I want to make the call myself not ask someone else who is hearing Asked for manager was denied this very angry as my bills are high as I wanted to know if transferred to Octopus but refused to disclose anything

4. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have encountered these problems with us.

We appreciate based off your review that you have had a difficult time with Bulb. We can see that you have not had great customer service so we would like to investigate into this issue and help you with the issues you are experiencing over the phone, as per your wishes.

We really value your feedback here.

Please leave your details in the message following the review and we will reach out to you directly.

Thanks,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely terrible company to deal…

Absolutely terrible company to deal with.

4. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Thanks for leaving a review.

We are sorry that you have had a difficult time with Bulb.

We would like to try and help you with your concerns, please leave your details following the review and we will reach out to you directly

Thanks,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Owed money

After continuous emails and complaints I am still waiting for a refund due to me. No one has replied since my last email it's like if they don't reply I will go away . I am still owed money

24. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Janet,

Thank you for leaving a review on Trustpilot.

We aim to provide the highest level of service to our members at all times, so we’re sorry that wasn’t the case in this instance.

We are also sorry that you have faced an issue with your credit refund and we would like to investigate this in more detail.

I’ve sent you a request via Trustpilot to ask for your account details. As soon as we get these, a member of the team will be able to send you an email and we can discuss this issue further and hopefully come to a resolution.

Best wishes,

Taylor

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

smart meter

you can install for me an smart meter

4. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Ibrahim,

Thanks for taking the time to leave us a review.

Some meter setups are not currently compatible with the new smart tech. We also have to check the smart connection at the address. Some properties do not currently have a strong enough link to the network, and we do not want to install equipment that will not work as it should.

In order for us to check whether you are currently eligible for a smart meter, I’ve sent you a request via Trustpilot to ask for your account details. As soon as we get these, we will be able to send you an email so we can discuss this issue further and hopefully come to a resolution.

All the best,
Lewis

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I'd give them 0 stars if I could

I'd give them 0 stars if I could. Theyre unfortunately the supplier for the new property I've moved into. I have the previous tenants debt on my meter which they refuse to clear, I keep getting promised callbacks or emails and never receive them, I called 6 times today and was hung up on 5 times. They don't care, they don't work like a normal energy company, I put a complaint in last Friday, not heard anything back about that either. Absolutely appauling service and i will warn people to NEVER trust them or go with them.

3. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hi Racheal,

Thanks for your review.

We are sorry that you have had these issues with Bulb,

We understand that we have fell short and would like the opportunity to investigate and help sort this for you.

Please leave your details in the message after the review and we will investigate this further.

All the best,
Ashleigh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After bulb owing over £300 to myself

After bulb owing over £300 to myself. I have corresponded with Bulb help via email and also via their complaints email. Last week someone sent me a wise link for £13.35 which is just hilarious after corresponding with countless employees and to then be ignored majority of the time. Almost 2 months I have been trying everyday to get someone to help and honour their promises of a refund and nothing ever happens. You just get ignored eventually when they've had enough of you!

I have never experienced such poor customer service in all my time on this earth!

I'm now in talks with my solicitor and will initiate legal action and seek a larger compensation.

Disgraceful!

15. Februar 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Raised a complaint with Bulb, unresolved after 3 months and still owed compensation

Raised a complaint with Bulb (Now Octopus) on 23rd January 2023, It’s STILL NOT RESOLVED! :(

Also had to raise the issue twice due to being ignored.
- Complaint 1: 27169333 raised with Bonny (last discussed on 15th Feb) and
- Complaint 2: the re-opened Ticket Ref: 26657831 from 23rd Feb by Adahannan
and was promised a manager callback.

Appalling to have high priority outstanding resolution items open 3 months after calling and emailing Bill Complaints to the team multiple times.

Laurence (Exec Complaint Team) who is dealing with this is slow, not getting any traction through our email conversations and still have no payments that I’m owed sent through Wise Transfers. All false promises!

Had no choice but to leave and switch supplier!!

2. April 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bulb-Logo

Antwort von Bulb

Hello there,

Thank you for leaving a review on Trustpilot.

We aim to provide the highest level of service to our members at all times, so we’re sorry that wasn’t the case in this instance.

We are also sorry that you have faced an issue with your compensation and we would like to investigate this in more detail.

I’ve sent you a request via Trustpilot to ask for your account details. As soon as we get these, a member of the team will be able to send you an email and we can discuss this issue further and hopefully come to a resolution.

Thanks,

Taylor

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr