BOLIA Bewertungen 2'773

TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Köpte en vara i Stockholms butik men pga oklarheter ringde dagen efter köpet till en annan butik, blev Göteborg. Fick den ALLRA BÄSTA servicen av Lovisa. Det totala antalet stjärnor skulle ha blivit... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Upplevelsen i butik och den service vi fick när vi bestämde oss för möblerna var excellent. När skulle betala med kort och bestämma leverans blev det mycket rörigt. Stor tveksamhet om betalningstransa... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Jag vill verkligen ge beröm till Bolia. Det märks tydligt att ni lägger stor omtanke i både design, materialval och helhetsupplevelse. Kombinationen av stilren estetik och hög kvalitet gör att er... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Att köpa en soffa är en investering i sitt dagliga välbefinnande, soffan ger även en karaktär till hela boendet och slutligen handlar det om ganska mycket pengar. Det är därför viktigt att man får e... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Möbelgeschäft
  2. Geschäft für Dekoration und Inneneinrichtung
  3. Möbelzubehör
  4. Wohnmöbelgeschäft
  5. Geschäft für Gartenmöbel
  6. Sofageschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Välkommen till Bolia. Ett skandinaviskt designuniversum, inspirerat av den föränderliga natur som omger oss. Våra designföremål är ritade av erkända formgivare från hela världen och tillverkade för hand av de skickligaste möbelsnickarna i endast de bästa, mest hållbara materialen. Tidlös design som är skräddarsydd för dig och skapad för att hålla i generationer.

Vom Unternehmen geschrieben


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

2773 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Shit happens

Bolia har till 110% fantastiska produkter, har handlat flertalet saker hos dem senaste månaderna. Men..

Servicen är verkligen katastrofal. Läs nedan om mina två senaste köp från dem,

Vi köpte en fåtölj på deras outlet i göteborg, åkte från Stockholm för att hämta den, efter 5h i bilen kommer vi fram och får veta av Ivo på deras lager (som förövrigt inte jobbar på Bolia men är i särklass den som gett mig den bästa servicen jag varit med om, han ringde och hetsade Bolias kundtjänst åt oss) att Bolia inte skrivit in vår order i deras system. Vi blev stående i drygt en timme där vi fick hoppas på att fåtöljen ens fanns. Tack vare Ivo så fick vi tillslut med oss fåtöljen hem.

Shit happens tänkte vi och gjorde vårt nästa köp ett par veckor senare;

Köpte tre stolar på deras butik vid Hamngatan. Blev ombedd att hämta dem ett specifikt datum, tog ledigt från jobb, kom dit med hyrbil, men de hade stängt butiken (var där när det skulle vara öppet) pga att de var på utbildning. 0 kontakt från dem i förväg. Kontaktar kundservice, inte en eller två gånger utan tre gånger (inom loppet av 24h) innan jag faktiskt får någon som helst återkoppling.

(Det ska sägas att de erbjudit mig 1000kr i presentkort för besväret. Men de har uppenbarligen helt missat att jag inte känner mig varken hörd eller sedd som kund. Ett telefonsamtal där man uppriktigt ber om ursäkt är värt mer än ett presentkort på 1000kr..)

Hursom, de löser hemleverans av stolarna ett par dagar senare, (perfekt tänker du som läser, varför ger du 2/5 stjärnor?). En av stolarna de levererar är sönder, ett av benen är löst, och det andra är av. Så istället för att kontakta mig och berätta att stolarna är sönder (shit happens) så väljer de att skicka något som är uppenbarligen är trasigt.

Rinse and repeat på att behöva jaga deras kundservice igen, vänta i X dagar och tillslut kommer responsen. Behåll den trasiga stolen och få ett presentkort på 500kr eller åk till Bromma och lämna tillbaka den.

Nu har jag lagt X timmar på detta, och insett att Bolia inte är intresserade att lösa det här (ex laga stolen eller skicka en ny stol).

Till dig på Bolia som läser det här,

Vad tycker du att min upplevelse reflekterar?

Ta hela ert team, åk till ert outlet-lager i Göteborg och be Ivo hålla en kurs i hur man säkerställer att en kund känner sig sedd, hörd och värdefull. Det är så man ser till att en kund vill fortsätta vara kund, även när man strular till det gång på gång på gång....

Shit happens. Se bara till att äga det.

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej William,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen det du har varit med om. Vi förstår att situationerna du beskriver har orsakat både frustration och tagit mycket av din tid.

Vi uppskattar att du tagit dig tid att ge så utförlig feedback. Vi kommer att ta detta vidare internt för att se över våra rutiner och hur vi hanterar liknande situationer framöver. 💛

Vi beklagar återigen din upplevelse och önskar dig en fortsatt fin dag!

Vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Beställde ett vitt påslakan som är ben…

Beställde ett vitt påslakan som är ben vitt. Skriv gärna rätt färg i er beskrivning. Annars var påslakanet i fin kvalitet.

19. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Lena,

Tack snälla för din recension 💛

Vi tar till oss din feedback om färgbeskrivningen och ska se över den. Vad roligt att du är nöjd med kvaliteten!

Vi önskar dig en fin dag

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fint bemötande!

Fick hjälp av Pamela på kundservice och Lovisa från butiken i Göteborg. Fantastiska tjejer! 🥰

20. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Ivaylo,

Stort tack för dina fina ord! Dina härliga ord kommer att göra våra kollegor glada. Ha en riktigt fin och skön dag! 💫😊

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Super bra och bra priser denna gången

Super bra och bra priser denna gången

21. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Costy,

Stort tack för dina fina ord! Vi är glada att du är nöjd med både produkterna och priserna. Önskar dig en fortsatt underbar dag! 🌟

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fina möbler smakfullt presenterade i…

Fina möbler smakfullt presenterade i vackra lokaler och med trevlig kunnig personal gör det till en bra upplevelse.

21. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Anders,

Stort tack för dina fina ord! Det gläder oss att du uppskattar både möblerna och upplevelsen hos oss. Vi önskar dig en riktigt härlig dag och hoppas på ett snart återbesök. 😊🙌

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mottagandet var väldigt trevligt och…

Mottagandet var väldigt trevligt och vänligt. Försäljarna var mycket hjälpsamma och tog sig tid att visa hela kollektionen.
Jag är mycket nöjd med priset jag fick.
Leveransen var också rimlig inte allt för lång väntetid. En positiv upplevelse.

19. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Janet,

Tack så mycket för din fina 5-stjärniga recension ⭐️

Vad kul att du kände dig väl omhändertagen i butiken och är nöjd med både pris och leverans. Vi uppskattar att du delar din upplevelse!

Ha en riktigt fin dag

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bra Websida och Webshop

Bra Websida och Webshop. Enkelt att beställa online!

19. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Eva,

Stort tack för dina fina ord och för 5 stjärnor. 💫

Vad roligt att höra att du upplever både hemsidan och shopen som bra och att det var enkelt att beställa, precis så vi vill att det ska kännas!

Vi hoppas du blir riktigt nöjd med ditt köp och önskar dig en fortsatt fin dag.

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very nice costumer service.

18. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hi Pierre,

Thank you so much for your lovely 5-star review! ⭐️
We’re really happy to hear that you’re pleased with our customer service, and we hope you have a wonderful rest of your day!

Best regards,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Trevlig o hjälpsam personal

Trevlig o hjälpsam personal . Soffor ,bord o lampor fint utbud. Tycker mkt om dansk design

5. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Gunilla,

Tack snälla för de fina orden! 😊 Så kul att höra att du gillade vårt utbud och extra roligt att dansk design föll dig i smaken. Ha en riktigt fin dag, och varmt välkommen tillbaka!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fina möbler!

Väldigt snygga och sköna soffor samt fina möbler i övrigt med många valmöjligheter vad gäller tyger och material.

12. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej,
Tack så mycket för din recension!
Vi blir glada över att höra att du uppskattar våra soffor och möbler, speciellt med alla valmöjligheter av tyger och material.

Vi ser fram emot att få inspirera dig igen vid ditt nästa besök!
Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastisk service och bemötande av…

Fantastisk service och bemötande av personal på plats och hög produktkunskap och rådgivning om materialval. Kan varmt rekommendera ett besökt till butiken! =)

8. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Marcus,
Tack för din härliga recension!

Vi blir verkligen glada över att höra att du fick ett så bra bemötande och värdefull rådgivning i butiken.

Vi ser fram emot att få välkomna dig tillbaka snart!

Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Click n collect är inte det samma som…

Click n collect är inte det samma som på dom andra butiker jag handlat från.

Det betyder att man beställer och det skickas från Danmark utan information om leveransdatum.
Gick till butiken som skulle ha produkten enligt beställning men då fick man besked att varan kommer till butik om 2 veckor. Så kunde lika gärna beställt hemleverans eller handlat någon annan stans

10. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Marcus.
Tack för din feedback!
Våra butiker har ett begränsat lager, och även om många varor som finns via Click & Collect normalt finns i butiken, behöver vissa skickas från vårt centrallager.

Den produkt som du beställt är tyvärr slutsåld just nu, vilket är anledningen till förseningen. Vi arbetar på att få den till dig så snart som möjligt.

Tack för ditt tålamod – vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp när det är tillgängligt för upphämtning.

Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Alltid bra bemötande

Alltid bra bemötande. Utmärkt kvalitet på de varor jag köpt. Leverans och betalnings metoder fungerar utmärkt.

14. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Eva,
Tack för din recension!

Vi blir verkligen glada över att höra att du är nöjd med både våra butiker, vårt sortiment och kvaliteten.

Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen nästa gång!

Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

God service

God service, bra kunskap ( Daniel, Fleminggatan), lugnt och sansat , bra bemötande.

7. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Cecilia,
Tack för din fina feedback!
Vi blir jätteglada över att höra att du fick ett så bra bemötande i butiken på Fleminggatan och att Daniel kunde hjälpa dig med kunskap och service.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart!
Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Elsker alt med Bolia!

Flotte produkter! Alltid en favoritt.

9. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Kristina,
Tack så mycket för din recension!
Vi blir så glada över att höra att du älskar Bolia och våra produkter – det gör verkligen vår dag!

Vi ser fram emot att få inspirera dig igen nästa gång du handlar hos oss.

Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good in-store customer service

The sales attendant answered our questions and provided guidance. We left the store with different options on how to proceed with purchasing the item, which gave us flexibility.

9. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hi Mei,
Thank you so much for your review! We’re really happy to hear that you had a good experience in our store and felt well guided.

We hope that next time we’ll be able to provide you with a full 5-star experience!

Kind regards,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bra service

3. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Lila,
Tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att du upplevde bra service – varmt välkommen tillbaka!
Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Uppfattade personalen som oengagerad…

Uppfattade personalen som oengagerad och girig i butiken på Kungsholmen. Gick hem och beställde online.

8. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Madeleine,
Tack för att du delar din upplevelse.
Det är verkligen tråkigt att höra att du uppfattade vårt bemötande i butiken på Kungsholmen som oengagerat – så ska det självklart inte kännas hos oss. Vi tar din feedback på stort allvar och har undersökt detta vidare internt. Vänligen kika i din inkorg, då vi har kontaktat dig och gärna vill ge dig en bättre upplevelse. Vi hoppas att vi får möjlighet att välkomna dig igen framöver.
Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Alldeles utmärkt service

Alldeles utmärkt service. Engagerad och trevlig säljare

7. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Martin,
Tack snälla för dina fina ord! Vad roligt att höra att du fick en utmärkt service och blev väl omhändertagen av vår engagerade säljare. Vi hoppas att få välkomna dig tillbaka snart igen!

Med vänliga hälsningar,
Maja, BOLIA

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Väldigt fin inredning men ingen bra service

Väldigt fin inredning, jag köpte fina saker till hemmet som jag är nojd med men service i butiken var i bästa fall 3/5

1. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej,
Tack för din feedback! Vi är glada att du uppskattar vår inredning och att du hittade fina saker till ditt hem. Samtidigt är vi ledsna att höra att servicen inte levde upp till dina förväntningar. Vi tar med oss din synpunkt och arbetar vidare för att förbättra upplevelsen i butiken. Vi hoppas att få välkomna dig igen och ge dig en bättre upplevelse nästa gång.

Med vänligs hälsningar,
Maja, BOLIA

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr