BOLIA Bewertungen 2'772

TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Köpte en vara i Stockholms butik men pga oklarheter ringde dagen efter köpet till en annan butik, blev Göteborg. Fick den ALLRA BÄSTA servicen av Lovisa. Det totala antalet stjärnor skulle ha blivit... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Upplevelsen i butik och den service vi fick när vi bestämde oss för möblerna var excellent. När skulle betala med kort och bestämma leverans blev det mycket rörigt. Stor tveksamhet om betalningstransa... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Jag vill verkligen ge beröm till Bolia. Det märks tydligt att ni lägger stor omtanke i både design, materialval och helhetsupplevelse. Kombinationen av stilren estetik och hög kvalitet gör att er... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Att köpa en soffa är en investering i sitt dagliga välbefinnande, soffan ger även en karaktär till hela boendet och slutligen handlar det om ganska mycket pengar. Det är därför viktigt att man får e... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Möbelgeschäft
  2. Geschäft für Dekoration und Inneneinrichtung
  3. Möbelzubehör
  4. Wohnmöbelgeschäft
  5. Geschäft für Gartenmöbel
  6. Sofageschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Välkommen till Bolia. Ett skandinaviskt designuniversum, inspirerat av den föränderliga natur som omger oss. Våra designföremål är ritade av erkända formgivare från hela världen och tillverkade för hand av de skickligaste möbelsnickarna i endast de bästa, mest hållbara materialen. Tidlös design som är skräddarsydd för dig och skapad för att hålla i generationer.

Vom Unternehmen geschrieben


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

2772 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mycket kompetent säljare

Mycket kompetent säljare, samt stort utbud av soffor

8. April 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Rikard,

Stort tack för din fina 5-stjärniga recension! Vad roligt att höra att du är nöjd med både servicen och vårt sortiment av soffor. Det betyder mycket för oss. ⭐💫

Vi önskar dig en fortsatt riktigt fin dag, 🛋️

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastisk kundeservice og rask…

Fantastisk kundeservice og rask leveranse. Bolia leverer til topps hver gang

3. April 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Andreas,

Stort tack för de 5 stjärnorna! Vi är glada att höra att du är nöjd med både kundservice och leverans, och vi tar gärna detta vidare till våra kollegor. 😊💛

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Jag har gjort några besök hos er under…

Jag har gjort några besök hos er under de senaste veckorna. Vid det första besöket mötte jag en personal som var så till den milda grad ointresserad av mig som kund att jag var starkt betänkt på att lämna butiken och aldrig återvända. Jag sökte en speciell vara och hennes första åtgärd var att gå fram till en dator och logga in på er hemsida. Herregud, en dator ! En dator! Föreställde sig vederbörande att jag reser en timme för att gå fram till en dator i er butik ?? Jag har som dom allra flesta en dator i hemmet och har redan besökt er hemsida oräkneliga gånger. Det är sannerligen inte därför jag besöker er butik. Därpå gjorde hon en svävande gest med händerna för att ange förekomsten av den aktuella varan. Ingen vägledning, ingen kommunikation, no nothing. Framför allt inget intresse av det speciella ärende jag hade. Mycket, mycket frustrerande
Till all lycka träffade jag strax därpå två andra personal som genom sin kompetens och sitt engagemang räddade både mig och butikens anseende.
Mvh Alltjämt Bolia kund.

25. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Lars,

Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss. Vi beklagar verkligen att ditt första möte i butiken inte levde upp till dina förväntningar, det är långt ifrån den service vi vill ge våra kunder. Vi tar din feedback vidare internt för att säkerställa att liknande situationer undviks i framtiden.

Angående datorn kan vi förklara att våra medarbetare ibland behöver använda den för att kunna se exakt vilka reservdelar eller varor som finns tillgängliga, för att på bästa sätt kunna hjälpa kunder med specialbeställningar eller specifika behov. Vi förstår dock att detta inte ersätter personlig vägledning och kommunikation, och vi är glada att de andra medarbetarna kunde ge dig den hjälp och engagemang du behövde. ⭐

Tack igen för att du delar med dig , din feedback hjälper oss att bli bättre. 😊

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bra ställe

Bra personal och fräsch butik

29. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Maria,

Tack och bock för din fina recension! Vi blir verkligen glada över att höra att du uppskattar både personalen och butiken. Det betyder mycket för oss.

Vi hoppas få se dig igen snart och önskar dig en fortsatt riktigt fin dag! 😊🛋️

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Helena,

Stort tack för din 5-stjärniga recension! Vad kul att du är nöjd med både personal, service och produkter. 😊

Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva. Ha en fortsatt fin dag och en riktigt härlig påsk! 🐣

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Trevlig och intresserad personal

Trevlig och intresserad personal. Fina produkter som säljs.

26. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Veronica,

Stort tack för din 5-stjärniga recension! ⭐ Vad roligt att höra att du upplevde personalen som trevlig och engagerad, och att du gillar våra produkter.

Tack för att du tog dig tid att dela med dig, det uppskattar vi verkligen. Önskar dig en fortsatt fin dag och en härlig påsk! 🌷

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

…När kvalitet och estetik möts

Jag vill verkligen ge beröm till Bolia.
Det märks tydligt att ni lägger stor omtanke i både design, materialval och helhetsupplevelse. Kombinationen av stilren estetik och hög kvalitet gör att era produkter verkligen sticker ut.

Det som imponerar mest är känslan i detaljerna allt från form till finish håller en nivå som känns genomtänkt och genuin. Även bemötandet och helhetsintrycket visar att ni värnar om kunden.

Ett företag som inspirerar och levererar på riktigt.

26. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Max,

Stort tack för din fantastiska 5-stjärniga recension! Det betyder verkligen mycket för oss att du uppskattar både designen, kvaliteten och helhetsupplevelsen.

Vi hoppas att du får fortsatt glädje av dina produkter och önskar dig en riktigt fin dag samt en härlig påsk! 🐣🌷

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastiskt fint bemötande när vi ville…

Fantastiskt fint bemötande när vi ville returnera vår hifi möbel. ”Inga problem”!

24. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Kai,

Stort tack för er fina recension, det gläder oss verkligen att höra att ni är nöjda med bemötandet!

Ni är varmt välkomna tillbaka, och vi hoppas att vi får möjlighet att hjälpa er igen framöver.

Önskar er en riktigt fin dag och en glad påsk! 🌷🐣

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

God service och superfina produkter!

God service och superfina produkter! Ett stort plus att man bjuds på kaffe!

23. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Alexandra,

Tack så mycket för de fina orden!
Det värmer verkligen att höra att du är nöjd både med servicen och produkterna. Och självklart ska man få lite kaffe på köpet, det hör liksom till! ☕️

Önskar dig en fortsatt fin dag,

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Det gick smidigt

Det gick smidigt, fick hem mina lampor i god tid. Mycket nöjd.

16. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Louise,

Stort tack för din fina recension! 😊
Härligt att höra att allt gick smidigt och att lamporna kom fram i god tid.

Vi önskar dig en fortsatt fin dag och hoppas att du får mycket glädje av dina nya lampor! 🛋️

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Kompetent och vänlighet

Trevlig butik kompetent och vänliga bemotanden

19. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Kerstin,

Stort tack för din fina recension! 😊
Vi blir verkligen glada att höra att du upplevde både ett kompetent och vänligt bemötande hos oss. Det betyder mycket för oss att våra kunder känner sig väl omhändertagna. 💛

Hoppas vi får nöjet att välkomna dig tillbaka snart igen!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

En helt fantastisk upplevelse!

En helt fantastisk upplevelse hos Bolia. Från första besöket till beställning har allt varit över förväntan. Personalen är både professionell och genuint hjälpsam, och vi kände oss trygga genom hela processen. Stort tack.

17. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Isabella & Diaco,

Tusen tack för din fantastiska 5-stjärniga recension! 🌟
Det betyder verkligen mycket för oss att höra att du haft en så bra upplevelse hela vägen. Våra kollegor i butiken är verkligen grymma, och vi blir så glada när det märks! 😊💫

Ha en riktigt fin dag,

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Trevligt bemötande av personalen och…

Trevligt bemötande av personalen och väldigt fina möbler.

15. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Svante,

Stort tack för din härliga 5-stjärniga recension! Vi blir verkligen glada av att höra att du uppskattar både bemötandet och möblerna. 😊

Vi önskar dig en fortsatt riktigt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastiskt!

Fantastiskt!

12. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Carolina,

Fantastiskt att höra! Tack för de fina orden och för 5 stjärnor. 🌟😊
Vi önskar er en fortsatt fin dag och en riktigt härlig helg,

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Tyvärr tråkigt bemötande vid flertal…

Tyvärr tråkigt bemötande vid flertal tillfällen, trots att jag är kund hos Bolia sedan flera år och handlat ett flertal av mina möbler därifrån. Kompetensen och engagemanget varierar mycket mellan personalen. Budskapet i reklamen motsvarar inte upplevelsen i butik. Nu blev droppen när två returer plötsligt återgick till betalning efter att ha varit reglerade sedan flera veckor tillbaka. Detta skedde utan någon som helst förvarning från Bolia. Trots flera samtal och mail där de lovat att återkoppla och justera detta, händer ingenting. Tråkigt då möblerna de säljer är ganska kostsamma och det är en stor investering man gör som privatperson.

3. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Johanna,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du har haft ett tråkigt bemötande och att hanteringen kring dina returer inte har fungerat som den ska. Det är självklart inte den upplevelse vi vill att våra kunder ska få.

Din feedback är viktig för oss och vi har tagit detta vidare internt för att se över både kommunikationen och hanteringen av ärendet.

Tack igen för att du tog dig tid att uppmärksamma oss på detta. Vi hoppas att vi får möjlighet att ge dig en bättre upplevelse framöver. 💛

Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Utmärkt service

Snabb och bra service. Väldigt trevliga medarbetare. Och som alltid fantastiska produkter. Oslagbar kombo.

4. März 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Robert,

Tack så mycket för din fina review! 🙌 Våra medarbetare är verkligen grymma och blir glada över att höra det. Hoppas du får en riktigt fin dag!

Med vänliga hälsning,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Beata,

Tack så mycket för din fina recension! 🌟 Vi blir verkligen glada över att höra att du uppskattade vår service. Hoppas du får en riktigt härlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Så vackra möbler!

Lätt och smidigt att handla både på nätet samt i butik. Så vackra möbler, dansk design som bäst.

28. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Anders,

Stort tack för din fina recension! Vad roligt att höra att du uppskattar både våra möbler och att det är smidigt att handla hos oss, både online och i butik. 😊

Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse. Vi önskar dig en riktigt fin dag!

Vänliga hälsningar
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Proffsig

Fick ett bra bemötande där säljaren var väldigt proffsig. Förklarade produkten på ett bra sätt.

24. Februar 2026
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej Camilla,

Stort tack för din fina recension! Vi är glada att höra att du fick ett bra bemötande och en professionell genomgång av produkten i butiken.

Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! 💫

Med vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Shit happens

Bolia har till 110% fantastiska produkter, har handlat flertalet saker hos dem senaste månaderna. Men..

Servicen är verkligen katastrofal. Läs nedan om mina två senaste köp från dem,

Vi köpte en fåtölj på deras outlet i göteborg, åkte från Stockholm för att hämta den, efter 5h i bilen kommer vi fram och får veta av Ivo på deras lager (som förövrigt inte jobbar på Bolia men är i särklass den som gett mig den bästa servicen jag varit med om, han ringde och hetsade Bolias kundtjänst åt oss) att Bolia inte skrivit in vår order i deras system. Vi blev stående i drygt en timme där vi fick hoppas på att fåtöljen ens fanns. Tack vare Ivo så fick vi tillslut med oss fåtöljen hem.

Shit happens tänkte vi och gjorde vårt nästa köp ett par veckor senare;

Köpte tre stolar på deras butik vid Hamngatan. Blev ombedd att hämta dem ett specifikt datum, tog ledigt från jobb, kom dit med hyrbil, men de hade stängt butiken (var där när det skulle vara öppet) pga att de var på utbildning. 0 kontakt från dem i förväg. Kontaktar kundservice, inte en eller två gånger utan tre gånger (inom loppet av 24h) innan jag faktiskt får någon som helst återkoppling.

(Det ska sägas att de erbjudit mig 1000kr i presentkort för besväret. Men de har uppenbarligen helt missat att jag inte känner mig varken hörd eller sedd som kund. Ett telefonsamtal där man uppriktigt ber om ursäkt är värt mer än ett presentkort på 1000kr..)

Hursom, de löser hemleverans av stolarna ett par dagar senare, (perfekt tänker du som läser, varför ger du 2/5 stjärnor?). En av stolarna de levererar är sönder, ett av benen är löst, och det andra är av. Så istället för att kontakta mig och berätta att stolarna är sönder (shit happens) så väljer de att skicka något som är uppenbarligen är trasigt.

Rinse and repeat på att behöva jaga deras kundservice igen, vänta i X dagar och tillslut kommer responsen. Behåll den trasiga stolen och få ett presentkort på 500kr eller åk till Bromma och lämna tillbaka den.

Nu har jag lagt X timmar på detta, och insett att Bolia inte är intresserade att lösa det här (ex laga stolen eller skicka en ny stol).

Till dig på Bolia som läser det här,

Vad tycker du att min upplevelse reflekterar?

Ta hela ert team, åk till ert outlet-lager i Göteborg och be Ivo hålla en kurs i hur man säkerställer att en kund känner sig sedd, hörd och värdefull. Det är så man ser till att en kund vill fortsätta vara kund, även när man strular till det gång på gång på gång....

Shit happens. Se bara till att äga det.

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BOLIA-Logo

Antwort von BOLIA

Hej William,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen det du har varit med om. Vi förstår att situationerna du beskriver har orsakat både frustration och tagit mycket av din tid.

Vi uppskattar att du tagit dig tid att ge så utförlig feedback. Vi kommer att ta detta vidare internt för att se över våra rutiner och hur vi hanterar liknande situationer framöver. 💛

Vi beklagar återigen din upplevelse och önskar dig en fortsatt fin dag!

Vänliga hälsningar,
Felicia, BOLIA

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr