Vivid Doors Bewertungen 

458
•
TrustScore 4 von 5

3.9

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This very heavy door came wrapped in a thin plastic cover and with two of the four very flimsy corner protection pads already dislodged, which meant that these two corners of the door are bashed. In... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to order. Prompt delivery. Great communication and really lovely doors. A real bonus to get the free handle packs too. Would highly recommend

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thé website is easy to navigate. There was a wide selection to chose from in design,materials and finishes. The contact regarding delivery was good. The delivery man was polite and helpful. The doors... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic quality / great price and delivered with care will definitely order again from Vivid doors !!

Unternehmensdetails

  1. Türengeschäft
  2. auch in
  3. Fensteranbieter
  4. Türenlager
  5. Türenlieferant

Über Vivid Doors

Vom Unternehmen geschrieben

—

Supplying A Range Of High Quality Internal & External Doors

Vivid Doors are proud to be one of the leading suppliers in the UK of high quality interior and external doors. Our extensive range of internal doors and external doors which are available in oak, hardwood, pine walnut and softwood, provide something to suit everyone's budget.

Styles we offer

We are specialists in both interior doors and exterior folding doors offering a wide range of sizes and finishes. These are complemented with both single leaf and french double door designs. Always ahead of the game, our extensive knowledge of doors (interior and exterior) allows us to give you advice on the most cost effective solutions for you, whether it be an interior door, exterior door, bifold or french door.

Our oak french doors, oak bifolding and sliding patio doors provide great quality at great value for money prices, and these are complemented by our interior bifold and french door Roomfold systems. Supporting our internal and external doors we have a wide range of oak door linings, hardwood door lippings, oak door frames, oak skirtings and architraves, and hardwood door frames to suit any door we offer.

—

Internal Doors
Internal Fire Doors
External Doors
Patio Doors
Bifold Doors
French Doors
Door Sets
Heritage Doors

Kontaktinformationen

3.9

Gut

TrustScore 4 von 5

458 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 80 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.9

Alle Bewertungen

(458)

218 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Doors are excellent, delivery awful

Door are excellent. Delivery awful. Promised one day, cancelled the evening before. Promised the next Sunday. Double checked. No-one turned up. Promised the following Sunday. Arrived on the Wednesday instead. Fortunately, Katie took control and helped enormously.

4. Februar 2026
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

Hi Brian,

Please accept our sincere apologies that the delivery from Rhenus did not go as planned multiple times, this is not acceptable and is not the service we want to offer our customers.

This has been raised with Rhenus and their management to look into and to ensure this situation does not happen again to our customers.

We are in the process of building our own delivery fleet to allow us to have more control over the deliveries and provide a consistently reliable service to our customers going forward.

Again, we would like to apologise for the frustrating situation you have experienced and for the inconvenience this has caused you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Not a good experience!

I should have read reviews before ordering from these guys. Put a large order in, some were out of stock. Split order arranged for delivery with their delivery company, they get you to pick a day for delivery. So I arranged joiners to come the day after only on the day to be told delivery is now one day late. Messed me up with joiners. The out of stock doors didn’t come when they said and no email was sent to say this. The customers service team, if you can even get through are poor. One girl sounded like she did not want to be there. Have spent hours on hold trying to get through, seems like they just don’t care about customer satisfaction. Wouldn’t use again

5. Februar 2026
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

We are sorry to hear you are unhappy with the service received.

Unfortunately, Rhenus the couriers we used for your order experienced an internal system issue affecting a handful of orders and causing them to be delayed. For this we would like to sincerely apologise and completely understand your frustration regarding this, we are in the process of bringing in our own delivery fleet to allow us to have more control over the deliveries and provide a consistently reliable service to our customers.

Regarding the out-of-stock door on your order, the dates provided are estimated and unfortunately can experience delays for a variety of reasons, such as bad weather affecting the port and containers coming in, this is something that is completely outside of our control. We will always try to keep customers updated if a restocking date has been pushed back however as we supply external supplier products we sometimes do not find out about the delay until the customer has requested an update.

We can only apologise for the inconvenience this has caused you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I recommend Vivid doors

I had been looking for a door for a while to replace a very old 50's style glazed one which was an odd size.
This door came oversized but had plenty of trimming allowance so my carpenter was able to fit it in it's original frame.
What a transformation!
The staff were pleasant and helpful when I rang for advice
It was delivered with care at 8pm !
And he brought it inside my house
Good price too

5. Februar 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Everything was good .

Everything was good .Payment. Delivery on time . Doors as expected.. The delivery men carried the heavy doors into the house without me asking them.. !0 out of 10 Thank you very much ..... Tony Heslop

7. Januar 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Express doors v Rhenus

Express doors gave exceptional service and a quality product. I have to mention Abigail Grice and Halle Burkett in particular. They saved the day. I ordered 14 oak doors from this company and the way they handled the order was brilliant…… then it went wrong. Their nominated freight company, Rhenus, got it so wrong it was unbelievable. Two broken delivery promises and then put at back of queue. If I could Rhenus minus 5 stars, I would. Dreadful and they are damaging Express doors reputation. The only saving grace was Sam the delivery driver who paid real attention to service at delivery. Rhenus as a freight company are awful. Well done to Abi of Express doors getting it sorted.

10. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Purchased an internal bifold door from…

Purchased an internal bifold door from them, the frame has come in a different colour from the door. One hinge is missing. I am trying to reach Charlie in sales, who served us. It is impossible to contact this company by phone.
Emails it takes the 2-3 days to reply.
Not a happy customer.

9. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

Hi Douglas, We feel this review is very unfair as we can see on the system that your delivery failed due to you inputting the wrong post code when you placed the order online.

Although the error was not from ourselves, we agreed to rebook this free of charge due to the delays in our correspondence with you, however a cancellation was requested instead.

We’re sorry that this experience did not meet your expectations.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Poor communication on delivery

Poor communication on delivery , phoned a few times for delivery date and struggled to get any info ! Door was fine and no issues there ! Just delivery was slow and poorly communicated.

20. Januar 2026
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

Hi Steven, We're sorry to hear you have experienced issues with your delivery. Your order was delivered by a third party courier, although we should still be able to get delivery dates for customers when requested. Please accept our apologies if we were unable to provide this information when you initially called. Our team were in correspondence with the couriers requesting updates on your order but due to their delayed response this affected our communication with you. Your order was delivered on the sixth working day, which falls within our advertised 3–7 working day lead time. That said, we completely understand that the lack of timely updates would have been frustrating and again would like to apologise for the inconvenience this has caused you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would like to raise some serious…

I would like to raise some serious concerns about the product I received.

There are some defects such as cracks on the corner and screw holes not being aligned etc. I've attached some pictures for you to review.

There are other issues but not possible to get a picture from the inside angles now that it's been built.

I also find it staggering the extortionate price for something of such low quality. For this price I was expecting solid wood and good finish all around.

Also worth mentione I've suggest to by seller buy door Hinge which already comes with door just waste of money and more business for them.

I don't find this to be of any value and good quality especially for the price.

I would like partial refund on this for the defects and damages. Something that's agreeable and makes the purchase worthwhile.

If nothing agreed then I would be inclined to return this for a full refund….

Good afternoon

I must say I'm extremely disappointed that you want me to buy another door and expect me to de assemble and re assemble again.

If you say gesture of goodwill then you should be offering some form of compensation. 48 hours is very unreasonable. I only opened it days after as Ive just moved house and doing renovation work.

I would like your information on how to make a formal complaint and where I can claim if there's a such option with ombudsman services or anything else.

I hope we can have a good agreement on this matter and I look forward to hearing from you with a reasonable resolution

NEVER COME BACK!!!

22. Januar 2026
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

The doors were delivered on the 28th January with damages not being reported until 5 days later on the 2nd February.

We state clearly in bright red bold writing on all order confirmations and within our terms and conditions that all damages must be reported within 48 hours of delivery taking place, after this time claims may be rejected.

This time frame is industry standard and is inline with trading standards.

Unfortunately as this was reported outside of this time frame we were unable to offer a replacement free of charge and therefor a replacement was offered at a reduced cost as a goodwill gesture.

We can only apologise for the inconvenience this has caused and that we couldn't assist any further.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I ordered 2 internal oak doors.

I ordered 2 internal oak doors.
First time I've used the company.
Was kept updated with the progress of the delivery throughout.
Will definitely order again and have already recommended to friends and family.

29. Januar 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor delivery service.

Good quality doors, Poor delivery, Paid £65 for delivery of my 5 firedoors, expecting a 2 man team or at least some sort of assistance, live on 2nd floor apartment went down to help took 2 of the doors my self from the back of the Van, left at the communal entrance with them. No help or assistance whatsoever, wouldn't order again from this company for that reason.

29. Januar 2026
Vivid Doors-Logo

Antwort von Vivid Doors

We are sorry to hear that you are unhappy with the delivery process.

Our delivery terms are available to view online prior to purchase to ensure our customers know what may be involved, and again on your order confirmation, the below is stated within our delivery terms and outlined on your order confirmation -

"Please be aware that, dependent on courier company and their insurance and in-line with our terms and conditions, some deliveries may be made to kerb-side only. Hence it is important that a second person be on-site that can help with off-loading shipments."

We can only apologise for any inconvenience this has caused you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ordered four oak internal doors

Ordered four oak internal doors , arranged collection. Was contacted to say they were ready on the day they originally said. Arrived and the two young lads in the warehouse could not have been more helpful. Sorted through a pile of doors to get a colour match on all four . Loaded them into the car . Exceptional . Doors are great too.

26. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr