RGB Direct Bewertungen 

6'060
•
TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

This is the third and last time I will reply. The order was confirmed by General & Dominic, also by RGB Direct, giving a date and time for the delivery, on the morning of the delivery RGB Direct c... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The whole process of replacing my television was easy and smooth I was kept informed of delivery times. The television. Arrived packaged well, it was easy to set up. The colour is a bit problemati... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I purchased a Samsung TV for my daughter's bedroom. It was significantly cheaper than anywhere else. The product is great and came with a 5 year Samsung warranty so I am delighted. I had a few ques... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

RGB Direct offered this Market leading brand at a more competitive price than the competitors. The Customer service teams were swift to help answer my questions and once ordered, dispatched and delive... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fachgeschäft für Haushaltsgeräte
  2. Elektrofachmarkt
  3. Fachhandel für Küchenbedarf
  4. Fernsehgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

RGB Direct is the online division of RGB Hi-Fi& Video, established 1990 we have become one of the largest independent electrical retailers in the UK

RGB Electrical Superstore Details

Vom Unternehmen geschrieben

Secure Shopping
100% Secure Shopping. We use the very latest technology to ensure that all ordering is secure and safe
Services
RGB offers a range of bespoke services which help cater for all customers, whether large or small.
Price Policy
We continually monitor our prices to keep ahead of our competitors. This takes time due to prices changing constantly and it is therefore impractical for us to always offer the best prices.

Kontaktinformationen

Televisions

You’ll find the right product for your budget and requirements.

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

6060 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 99 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.4

Alle Bewertungen

(6'060)

1'696 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dreadful experience

Dreadful experience. Refused to take my fridge freezer due to 'access issues'. There were none. The two men attempted to take the appliance out of my arched doorway in an upright position. They asked me what they should do. I suggested they try tilting it. They repeatedly asked me what they should do. They took photos and called their office. The appliance was brought into the kitchen by two men, but these two men could not get it out. Even worse, they refused to deliver my replacement appliance. Embarrassingly, my son and I (55 and with arthritis) managed to take it into the garden in less than five minutes. Would not recommend.

10. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

We’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating and disappointing this situation must have been, particularly as you were expecting your replacement appliance to be delivered at the same time.

We take feedback like this seriously. Our delivery teams are required to assess access and ensure that appliances can be moved safely without causing injury or damage to the property or appliance. However, we appreciate from your comments that you feel the situation could and should have been handled differently.

We’re also sorry that you were left feeling that you had to resolve the situation yourselves. This is certainly not the experience we want for our customers.

We would welcome the opportunity to look into what happened with the delivery team and review the circumstances fully. Please contact us directly with your order details so that we can investigate this further and see how we can assist.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

On time

On time. Very polite and kind

12. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for taking the time to share your feedback. We greatly appreciate your kind words and are pleased to hear that you were satisfied with our punctuality and service. We look forward to assisting you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service

Excellent service

11. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for taking the time to share your feedback. We are delighted to hear that you were pleased with the service provided. Your kind words are greatly appreciated, and we look forward to serving you again in the future.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Had to wait all day .

Had to wait all day .. apparently van had a puncture!

12. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

We sincerely apologise for the significant delay you experienced. Unfortunately, the van encountered an unexpected puncture, which was beyond our control and resulted in your delivery being considerably delayed. We fully appreciate the inconvenience and frustration this caused and are sorry that we did not meet the level of service you expected. Thank you for your patience and understanding.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from your delivery …

Excellent service from your delivery guys👦

12. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for taking the time to share your positive feedback. We’re delighted to hear that you were pleased with the service provided by our delivery team. We greatly appreciate your kind comments and look forward to serving you again in the future.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The TV arrived in good condition

The TV arrived in good condition and I was pleased with the TV. However time from order to delivery was slow.

12. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that your TV arrived safely and that you’re happy with your purchase. We’re sorry that the delivery took longer than expected, and we appreciate your patience and understanding. We’re continually working to improve our delivery times and provide a better experience for our customers. Thank you for choosing us!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

RGB Direct

RGB Direct offered this Market leading brand at a more competitive price than the competitors. The Customer service teams were swift to help answer my questions and once ordered, dispatched and delivered in 1 day as per the order. The delivery team were efficient and friendly.

11. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for taking the time to share such a positive review. We’re delighted to hear that you were impressed with both the value we offer and the level of service provided by our team.

At RGB Direct, we pride ourselves on combining competitive pricing with a seamless customer experience, from the moment you make an enquiry through to prompt and reliable delivery. It’s particularly pleasing to hear that our teams delivered on this for you.

We sincerely appreciate your business and your kind feedback, and we look forward to serving you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

You doing great job but my recent…

You doing great job but my recent experience wasn't good enough due to mixed up with collection issues. Apart from that fantastic job

11. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi ALEX ABRAHAM,

Thank you for taking the time to leave a review. We're pleased to hear that, overall, you've had positive experiences with us and that you feel we're doing a great job.

We're sorry to learn that your recent experience was affected by collection issues. We understand how frustrating this can be, and we appreciate you bringing it to our attention. Your feedback helps us identify areas where we can improve our processes and provide a more seamless service.

Thank you again for your kind words and understanding. We value your custom and hope to provide you with a five-star experience next time.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Well informed and efficient service

Well informed and efficient service

8. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Angus Mackenzie,

Thank you for your review. We're delighted to hear that you found our service well informed and efficient. Providing clear communication and a smooth customer experience is always our goal, so it's great to know we delivered on that for you.

We appreciate your feedback and thank you for choosing RGB HI-FI & VIDEO LTD. We hope to be of service to you again in the future.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I haven’t received my replacement…

I haven’t received my replacement fridge freezer yet. The courier company are hopefully delivering it tomorrow. Delivery time is rather slow to be honest. I really hope I never have to replace my fridge freezer again soon.

11. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Karen Karaduman,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the delivery has taken longer than you expected and understand how inconvenient it can be when you're waiting for a replacement fridge freezer.

We appreciate your patience and are pleased to hear that the courier is scheduled to deliver your appliance tomorrow. We always aim to provide the quickest possible service and will take your comments on board as we continue to review and improve our delivery processes.

We hope your new fridge freezer arrives as planned and that you're happy with it once it's installed. If there's anything further we can assist with, please don't hesitate to get in touch.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very prompt and helpful

11. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Lindsay,

Thank you for your review and for your kind words. We're delighted to hear that you found our service very prompt and helpful. Providing a smooth and efficient experience for our customers is something we strive for every day, so it's great to know we met your expectations.

We appreciate your support and hope you enjoy your purchase. If we can assist you with anything in the future, please don't hesitate to get in touch.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The whole process of replacing my…

The whole process of replacing my television was easy and smooth
I was kept informed of delivery times.
The television. Arrived packaged well, it was easy to set up. The colour is a bit problematic persons faces look way to red. I am hoping this is an adjustment issue and will try any recommended actions.

4. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Ester Williams,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're pleased to hear that the process of replacing your television was easy and smooth, and that you were kept informed throughout the delivery process. It's also great to know that your TV arrived well packaged and was easy to set up.

We're sorry to hear you're experiencing some concerns with the picture colour settings. In many cases, overly red skin tones can be resolved by adjusting the TV's picture mode or colour settings. We would recommend checking the picture settings menu or referring to the user manual for guidance. If you need any assistance, please don't hesitate to contact our customer service team and we'll be happy to help.

Thank you again for your review, and we hope you enjoy your new television.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very efficient service

My order was expedited by Domestic & General following an insurance claim. The entire process was rapid and the TV was delivered exactly as promised. I didn't choose RGB Direct as they were the nominated supplier but no complaints from me.

2. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Narin,

Thank you for taking the time to leave your review. We're delighted to hear that the process was smooth and efficient, and that your TV was delivered exactly as promised. We're especially pleased that, despite being selected as the nominated supplier through your insurance claim, we were able to provide a service that met your expectations.

We appreciate your positive feedback and hope you enjoy your new TV for many years to come. Should you need any assistance in the future, our team will be happy to help.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The most unhelpful people I have ever…

The most unhelpful people I have ever had to deal with the delivery men were unprofessional

11. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Donald,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry to hear that your experience did not meet your expectations, particularly regarding the delivery service.

We take comments about professionalism seriously and would like to investigate what happened. Please contact our customer service team on 02084781444 with your order details so we can review the delivery and work towards a resolution.

We appreciate your feedback as it helps us improve both our service and the experience we provide to our customers.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Failed delivery and refund being…

Failed delivery and refund being withheld
I ordered a TV from RGB Direct with delivery arranged for today through BJS Home Delivery.
BJS texted me at 08:22 saying they expected to arrive at 08:59. When they failed to arrive, I chased them and was later told the TV was still “on the route” and would be delivered that day.
It never arrived.
I then contacted RGB Direct and cancelled the order because I needed to purchase a TV elsewhere. I have never received, signed for or taken possession of the television.
RGB Direct have now told me they will not issue my refund until their own courier returns the TV to their warehouse, and that I should then allow another 5–7 working days.
I find this completely unacceptable. The TV has never been in my possession, so whatever has happened between RGB Direct and their courier should not result in my money being held.
I have submitted a formal complaint and asked for my refund to be authorised immediately. I will update this review depending on how quickly and fairly RGB Direct now resolve the situation.
Order 382046

10. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration, particularly as you had arranged your day around the agreed delivery.

On the day of delivery, our courier encountered a road closure which unfortunately prevented the delivery from being completed as planned. We appreciate that you were subsequently advised that the TV was still on route, and we’re sorry for the confusion and inconvenience this caused.

We completely understand your concerns regarding the refund. As the order was cancelled before the TV was delivered or signed for, the item needs to be returned to our warehouse by the courier before we can complete the refund process. This is a logistical requirement to ensure the order is properly closed and the stock is accounted for, rather than any suggestion that you had taken possession of the TV.

We can appreciate that this is frustrating, and we’re sorry that the situation has caused you to feel that your money is being unnecessarily withheld. Your formal complaint is being treated seriously, and we will review the matter and the refund process as a priority.

Please accept our apologies for the failed delivery and the inconvenience caused.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Super Amazing highly recommended

Super Amazing highly recommended

10. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you very much for your wonderful feedback and recommendation. We truly appreciate your kind words and are delighted to know that you had such a positive experience. We look forward to welcoming you again in the future.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent

Excellent. All products are simply sold at discount prices. Very nice prices. Shop with confidence.

2. Juli 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you, Shahzad, for your excellent review. We're delighted to hear that you were pleased with our competitive prices and overall service. It's great to know you found value in shopping with us and felt confident in your purchase. We truly appreciate your support and look forward to serving you again in the future. Enjoy your purchase!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all costs

Awful service. I ordered and paid. Order made not processed. Had to call and got arrogant costumer service saying they never got the order but I said I hand the bank transaction ID and PayPal receipt. Took half a day to cancel. Phew saved from these clowns. Avoid this circus

9. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Salim,

We are sorry to hear about your experience and regret that your order did not proceed as expected. We understand how frustrating it must have been to have made payment and then spend time resolving the issue.

We take your comments regarding our customer service seriously, as providing courteous and professional support is extremely important to us. While order processing issues can occasionally occur, we appreciate that this does not lessen the inconvenience caused to you.

We are pleased that the cancellation was completed promptly, but we are disappointed that your overall experience left you with such a negative impression of our company. Your feedback has been shared with the relevant team for review.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sorted no problems.

9. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Hi Keith,

Thank you for taking the time to leave a review. We're pleased to hear that everything was sorted without any problems and that your experience with us was straightforward. We appreciate your support and hope to serve you again in the future.

Kind regards,
RGB Direct Customer Service Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A fast delivery

A fast delivery

9. September 2026
RGB Direct-Logo

Antwort von RGB Direct

Thank you for your positive feedback. We’re pleased to hear that you were satisfied with the speed of our delivery. We truly appreciate your support and look forward to serving you again in the future.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr