DirectDoors.com Bewertungen 

1'272
•
TrustScore 3 von 5

3.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My partner and I bought a bespoke top mounted glazed sliding door in February for an April delivery. The door arrived well packaged and well finished with everything needed for the carpenter to fit. T... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Admittedly, the doors themselves are quite nice. They are solid wood. However, attempting to install them has been a complete nightmare. Nothing comes prepared, they sent all the wrong fixings, and... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Promptly attended our problem door. Went out his way to obtain the correct parts and efficiently and pleasantly restored the door to its former glory .What surprised me most was his promise to visit... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Its been a few years since we had a new front door fitted by Stevie at Direct Doors but we inexplicably had a wee problem which turned out to be nothing but a loose piece of beading which prevented pr... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Türengeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Direct Doors offer all types of door ordered online. Interior Doors, Exterior Doors, Hardwood Interior Doors, Hardwood Exterior Doors, Bespoke exterior doors, Mahogany Interior Doors,Mahogany Exterior Doors, American Oak Interior Doors, Capital Range Exterior Doors, Capital Range Interior Doors, Interior Door Handles, Exterior Door handles, Interior Pine Doors, Exterior Door fittings, PVC Exterior Doors, Hinges, Fire Doors are all available to order online


Kontaktinformationen

3.2

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

1272 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 87 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.2

Alle Bewertungen

(1'272)

46 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very good Experience

Quick response to product questions and fast delivery. Our wooden Victorian style front door was good quality and well priced compared to other suppliers. It alsof arrived on time without damage. All in all a very good experience and I would certainly recommend and use Direct Doors again.

28. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Missing parts

Missing parts and poor customer service. Avoid

12. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
Thank you for taking the time to leave review.
I believe my colleague Cody picked up your email on Monday regarding the missing parts.
We do state to check all goods upon or within 48 hours of delivery and any missing items are to be reported to us immediately. The goods were delivered to you on the 13th of November last year therefore, it is well out of the time for reporting missing items.
Upon receiving your email on Monday when we were first notified of parts being missing, Cody went down to speak with our Warehouse Supervisor who said it was impossible to only receive part of a track. They also weighed a kit which was going out in our warehouse and the weights matched what was sent to you.
Despite the weights matching up and the time frame this was reported in, Cody spoke with our manager who was back in the office yesterday and he reiterated what our Warehouse Supervisor said that it was impossible to get a partial track but we would get the parts sent out to you as a goodwill gesture but I believe from the email chain you sourced a new a track elsewhere.
If there is anything further, I can assist you with, please do not hesitate to contact me.
Emma
Assistant Manager
01968 671681 | info@directdoors.com

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really great service

Really great service. Doors arrived quickly and well packed. Customer service also very good, kept us informed at each stage of delivery.

7. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid this company!

Avoid this company. I paid over £700 for an external door, treated it and then painted with an exterior rated self-priming paint. Huge cracks have appeared within a week. The response from customer service was to rebuff my claim by saying I’d used the wrong type of primer. The product is faulty and not something primer alone would prevent. No attempt to resolve or compensate. Terrible service.

2. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,

As you will know it was myself who dealt with the complaint made.

Based on the imagery and information provided, you had informed us that Zinsser was used to finish the doors. We have previously been informed by Zinsser that their products are not suitable for our external range as they are not hi-build or microporous which it states to use in the finishing guidelines supplied with the door.

On this basis we believe the product in question has not provided adequate protection to the door causing the issues you have incurred.

Emma
Assistant Manager

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service, products and communication

Very impressed and thankful for their service.
I was very impressed by the service of Direct Doors, from the communication and emails from them to the quick delivery of the items, including an internal door which I have finally just got hung. It went beyond my expectations.
Would definitely recommend them.

16. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lovely doors, great service 10/10

The doors are of very good quality and at a very reasonable price. They look exceptional fitted and I am so pleased I bought them.
Direct doors carry a very wide range of doors - if I am honest after looking through their offerings I would like to change all the doors in the house. 10/10 highly recommended

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointed. Read this before you buy please. I bought Single Sliding Door & Wall…

I bought Single Sliding Door & Wall Track - Sierra Blanco Door - Frosted Glass - White Painted and pelmet -+ handles. First of all you need a router machine to do the bottom rail and also for handles at this price the door comes un -router which is a high chance for you to damage/scratch the door. Maybe says into description certain things but the pelmet is £181 for 3 boards unpainted by gun, primed only that is mentioned but if u not a paint gun expert you will never do it close to the door by brush or roller. So you gonna have an amazing expensive looking door with a very cheap looking pelmet in top that costs a fortune for 3 boards. Overall over disappointed by this experience including that door came scratch first time is true they redeliver but the delivery person coming at 07:00 AM he looked very grumpy and damaged one of my walls on my hallways saying sorry that can be repaired.

13. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Modern Day ‘Richard’ Turpin

I thought I’d ordered the perfect sliding barn door system with doors to match my existing internals. The order came in 3 deliveries which was a nightmare. The doors themselves came from another depot, which were delivered without signatory from any one in the household. I was away at this point and on my return I opened the what looked like well wrapped doors which to look at you’d doubt there could be any chance of damage. Well don’t be fooled. Under the protection wrap was the door supplier cardboard and poly wrap which became obvious there had been substantial damage. The edges of the doors had bashes and bits missing. So I straight away contacted DD with an email and picture evidence of my order. I was told I was out of the 48hour window for such a complaint, even though I was out of the country, the door delivery was late and the delivery had been left without signatures. After some back and forth and asking for a replacement door, I was offered measly token gesture of £78.00. The completed slider rail and doors was almost £900.00. So not only am I left with a system not fit for purpose, I’m out of pocket and will have to source a new door which will be in the region of £200/£250.
There is no way any sort of quality control was done before the doors were sent unless Stevie Wonder did it. You knew there was damage that’s why they were wrapped again so good so the unexpecting customer would be fooled into thinking all should be ok.
Your aftersales and customer care is shocking, as soon as you have the money you have no care. You should be taking pride in your products and making sure the customer is happy and then you’d get positive feedback, and even referrals. You’ll be getting neither from me and I stress to others shop elsewhere ! 🤬

22. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
Thank you for taking the time to leave a review.
This type of order does consist of multiple deliveries. This is stated on the product page as well as in an email sent to you after the order has been placed with additional delivery information.

I understand that you were not available to accept the delivery, however, I can see that in one of your emails to my colleague you mentioned that your children took the delivery. Unfortunately, as the goods were signed for in good condition and nothing noted to us until out with the 48-hour period allowed.

I have been reviewing the emails and can see my colleague Neave initially rejected this which is standard for any issues reported after the 45 hour period but she has spoken with our manager to see if there was anything that could be done to assist you which is when the good will gesture of £78.00 was offered to fix the door on site.

I understand you have paid for a complete system including tracks + doors however, the goodwill gesture was towards the 1 door which was reported damaged.

All our doors go through extensive quality control checks. Our warehouse team are extremely thorough with their quality control checks, and I know this never would have been sent out had there been any damage prior to being dispatched to you.

Emma
Assistant Manager

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

WORST COMPANY I HAVE EVER DEALT WITH

WORST COMPANY I HAVE EVER DEALT WITH. I paid for a door and tracking and ultimately it cost £305…upon trying to return the items in absolute perfect condition (the tracking box was opened…not damaged but just opened and all the actual items and components were individually still sealed and packaged) they refused to accept the tracking box as a return and told me they would offer a partial refund of the order for the door only but it would incur an “uplift” cost to get the door picked up. All in all of the initial £305 I paid I would be receiving roughly £102 back…so over £200 has been kept for a return…

They argue this is “packaging” and “uplift” and logistics and it’s in the company policy and it’s all in the returns policy…blah blah nonsense…the facts are I paid £305 and tried to return the unused and perfectly fine not touched or even takin out of the packaging or wrapping door and tracking and was offered only 30% of the total amount back to RETURN the item.

They then said that I have to pay the pickup “uplift” cost up front and If the packaging wasn’t and I quote…”in absolute perfect condition” they would refuse pickup and keep the money…again further money grabbing. I refused to go along with it and give these people anymore money..not worth it and the hassle and inevitable further trouble it will cause.

No doubt they will reply below spouting the same drivel they did before about “fees” and policy and packaging needing to he “absolutely perfect” their words not mine…you watch…cue to the generic lies and response below. LOL. Avoid avoid avoid.

Hands down worst customer service and worst company I have ever dealt with.

15. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,

As you know it was my colleague Neave who dealt with your original return request and dealt with one of your calls to our office yesterday. I unfortunately was in a meeting at the point of your phone call which was abusive towards Neave and after your email refusing to speak to anyone further, I thought it was best to keep everything in writing as opposed to returning your call.
We always strive to help our customers, and we can offer a collection service with one of our couriers as we understand it can be difficult to origanise a return or larger items however, this is subject to a charge. You can also return unwanted items to us by your own means, which I explained in my response to you but you opted to proceed with the collection however, once the quote was sent to you as requested, you refused and once again became abusive in your emails, refusing to speak to anyone.
We have tried to help you but I am sorry you feel this was not the case.
Emma
Assistant Manager

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely disappointed

Extremely disappointed, all glass in door smashed during fitting of latch as glass was too far into the frame. Complained and was told they were unable to replace or refund due to drilling 2mm more than was advised. Door was also sold as 8 panel glass door but it was just one piece of glass with frame on top. Would not recommend or use again.

2. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
Thank you for taking the time to leave a review.
I can see you have been discussing the concerns raised with my colleague Neave who collected all information and imagery and investigated this with the customer service team.
Based on the information provided, the door has been drilled in further than recommended. Due to the narrow rails and stiles on this door type, it is only recommended that a max of 58mm to avoid hitting and shattering the glass.
Unfortunately, as this has been drilled further, it voids any warranty on the door therefore, we are unable to offer a replacement.
I am sorry this was not the outcome you were hoping for and if there is anything further, I can assist with, please do not hesitate to contact me
Emma
Assistant Manager
info@directdoors.com | 01968 671681

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Wouldn’t recommend

Wouldn’t recommend. The door supplied has already failed its 1st winter.

1. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
As you will know it was myself who dealt with the original complaint.
Upon investigating the information provided, the door had only been given two coats of a water-based primer on one side of the door.
The door supplied was unfinished and should have been fully finished as per the guidelines provided. The primer used was also not found to be a hi-build microporous product and therefore does not provide adequate protection.
As the guidelines have not been adhered to and the door is not properly protected then unfortunately, this avoids any warranty and we cannot offer a replacement.
Emma
Assistant Manager

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

the rustic rails that we got for our…

the rustic rails that we got for our sliding doors were covered in rust when they arrrived and are extremely stiff to operate

Direct Doors have so far been unwilling to replace them even though they are dangerous to operate and one of them nearly fell off and could of seriously hurt someone

im hoping they will be able to resolve this soon...

25. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
Thank you for taking the time to leave a review.
We sell many of these tracks each month without any issues. The rustic tracks do have a rustic effect exactly as shown in the images. I have never had anyone experience them being stiff to operate but as you will know, my colleague who originally dealt with the concerns you raised, arranged for a replacement wheel to be sent out to you.
We have since received your email this morning which I replied to myself asking for a video showing the issues you are having so I can look into this with the factory.
As soon as I have the video, I will get onto the factory to investigate further and come back to you via email.
Emma
Assistant Manager
info@directdoors.com | 01968671681

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I was emailing direct doors and I had…

I was emailing direct doors and I had amazing help from Cody who was amazing in answering my questions and getting my doors out to me on the day I wanted. Unfortunately the doors were scratched I got in contact with Cody again and everything was sorted. We got new doors yesterday and they are exactly what we wanted. Thank you Cody

6. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The door itself is not bad the courrier…

The door itself is not bad the courrier deante is terrible people seem just to take you for fools first delivery went not only to the wrong house number it went to the wrong street second deliver was 2 1/2 hours outside of the time slot allocated no phone call or no message with any explanation I think this 2 companies are related in some way but if you don’t want hassle getting delivery best bet don’t buy these products

20. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
Thank you for taking the time to leave a review.
I spoke with you on Friday afternoon regarding the second delivery but had been updated regarding the original delivery.
From the information I have from Deanta, I cannot see the courier went to the wrong address in the original delivery. The address details are exactly as you have provided which I confirmed over the phone on Friday.
Regarding the second delivery, I can only apologise that it was out with the time slot you were given. Unfortunately, the courier may have experienced delays such as traffic etc. which is something completely out with our control.
I am sorry for the inconvenience this caused and if there is anything else I can assist you with, please do not hesitate to contact me.
Emma
Assistant Manager
01968 671681 | info@directdoors.com

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Paid for oak got Sapele Direct doors

Ordered a set of external oak doors for a customer. They were veneered firstly which isn’t really suitable for external doors and the frame was not oak at all.
After fitting and sealing they began to buckle allowing water directly through the panelling also.
Not what was sold online.
I’ll make them myself next time. So much for direct doors.

8. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectDoors.com-Logo

Antwort von DirectDoors.com

Hello,
I understand you have been discussing this with my colleague Cody.
It is clearly stated on the website that the doors are an oak veneer over a solid engineer core. The doors are supplied unfinished for you to paint or stain on site.
It is also stated that the frame is a bleached meranti hardwood to complement the doors.
Having reviewed the emails you have sent, I can see you have used a PVA Sealer which is a water-based product therefore, this does not provide adequate protection to the doors.
Our stance remains that as the doors have not been treated as per the finishing guidelines, this has caused the issues you are experiencing.
If there is anything further I can assist you with, please do not hesitate to contact me.
Emma
Assistant Manager

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr