RIGHT MOVING Bewertungen 

97
•
TrustScore 3 von 5

3.1

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I used the company to move house abroad from the UK; at first, everything seemed nice, and the people were nice. However, unloading was very bad - drivers smelled of alcohol, boxes were placed upsid... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Generally ok, our things got moved as desired. Initially staff seemed helpful and friendly, but there was a lot of lack of transparency and lack of professionalism. We were told the night before... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I use Mario regulary to move often heavy equipment around for me-both collecting items and delivering them on my behalf. Sometimes he collects/delivers single items sometimes I send him to collect lar... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We moved from uk to Spain. Right moving were very very helpful. The office staff were patient and understanding and the removal guys arrived on time, were super efficient. We needed an extra van as we... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Lieferdienst

Vom Unternehmen geschrieben

At Right Moving, we specialise in providing seamless, stress-free international removals services that are customised to meet the specific requirements of our clients. Whether you are relocating for work, family, or a fresh start abroad, we are committed to providing the best possible service to ensure your belongings arrive safely, on time, and with the utmost care. With years of experience and a global network of partners, we can handle every aspect of your move, from packing and customs clearance to secure transportation and delivery. Our dedicated team is here to provide consistent support and guidance throughout the entire process.


Kontaktinformationen

3.1

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

97 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.1

Alle Bewertungen

(97)

5 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst moving company in the world

Worst moving company in the world
I had problems from the moment i contracted them. They first asked me to make a long video of each room and said this would be sufficient to make an offer. I took a film of each room and sent it to them. I asked many times if all is clear. they said absolutely as I sent very detailed videos of each room. It was a 4 bedroom house. They first never delivered the boxes and claimed they were delivered and later said they went to someone else. I had to buy boxes myself. Then they came for a 220 sqm house with a tiny truck and one person. it was an absolute joke. I had a fixed contract and even for packing. I did almost half of the packing with someone else that I commissioned and paid on top. They did not do what they were contracted for.

I had to pay almost 3 times the amount agreed as they had to send 2 more tracks and If I did not pay it directly online they would not finish my move. They did not even take all and said the second day that if I don't pay another truck they wont take it.I really had it with them and unfortunately had used them to storage all as I was moving from London to Milan but only needed all man months later. I will write another post on the delivery after paying another 4 weeks an astronomical storage sum for being stored not in London, but Dorset. My next post will be about how they destroyed most of my items and some are not even delivered so that I had to sue them now. Everything they were supposed to pack was either not packed or so poorly that all got destroyed. This company should be out of business.They have bumped my belongings into their storage for 4 months and when they delivered to a storage in Milan they did not arrive at 8 am as agreed but one truck at 10, another at 12 and the third at 4 pm . Many inter were missing and most important xurntiruea dn artworks and others were not wrapped. Everything they had to warp they did not do or did not package it correctly. they deterred my artwork. furniture and even piano. and I am missing several valuable items and took then now to court. They must have made the reviews here from fiends accounts as the experience was so extremely bad that there is nov way this happened the first time. At 9 pm the Romanian, Bulgarian driver wanted to leave as they said they were not paid to take anything into my storage. I had actually paid to even install at a new apartment in Milan. I ended up renting a furniture apartment so that is why I had to get all into storage. The Bulgarian driver said his boss called him and said he has to drop some furniture as a truck broke of another moving company and was paid 50 euro when he had to bring one truck and upload al. The guys wanted to leave at 9 pm and leave me with my furniture all outside. I had to call the Polish owner of right moving who is an extremely rude and unprofessional guy. Only after a lot of convincing did they stay. I had so much furniture broken and damaged and the Secretay said not worry as her boss would replace all by the insurance. They told me that the insurance would cover 1 million when I asked how much and if my artwork would be covered. Later he said that I did not have an insurance for artwork. This is fraud. I will attach if possible images to show how they even deterred my piano and many items that were not packed or in any wau protected. I am waiting now for the court case > the time it took me is insane and as I said there was not one thing that went smooth. It was a shocking experience. If I can upload I will to see how nothing was protected or packed and all destroyed.

25. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIGHT MOVING-Logo

Antwort von RIGHT MOVING

Dear Yasmine

Thanks for your review,

However, we can't agree with most of your points due to being untrue.

Especially important note that you've left 25 reviews on your Trustpilot so far. and only one is positive.. rest is your negative experiences... Is it really a problem with these companies, inc. us?

We are sorry if you feel that someone was rude, but I believe this accusation should be send to opposite side…

We will more than happy to respond for all your accusations.

1) Size of your removal
As you had 4 bedroom house we offered you straight away 2 x Luton Vans as this is average for this size of removal. We asked you also for video for confirmation and based on materials which we received we confirmed that 2 x vans will be totally enough. However, on video you did not show around 50 % of your goods and that was a reason why you need extra third Van. Please take our apologise but we cannot be responsible if you don’t show us everything. This is outlined in the quote and contract.

That is not true that you were forced to pay straight away as you paid in massive delays (and your explanation was due to sick which was not related as you were able to take an abroad trip) We had right to charge you for emergency storage, but we did not.

2) Accusation about boxes. You ordered your removal on Thursday for next Monday. We send boxes straight away by courier, but external courier delivered it by mistake to other address. That was not our fault, but of course we apologised and did everything we could over a weekend to help obtain boxes for you prior to the Monday collection. We also agreed to refund the amount you had spent from the shop we advised you to go to as no delivery was available. This was as a credit on your invoice.

3) Accusation to storage. We said from the beginning that our storage is in Poole, as this is our HQ. Also, you received 4 weeks free storage and rest of period was with price around 30 % cheaper than in London so your accusation that our price are astronomical are unfounded, which you also were quoted for and agreed. We had given you options.

4)Artworks. Our contract clearly stated that artworks are covered by our standard insurance and only by Premium insurance which is an additional charge. You did not pay for premium. Moreover, you have never declared any works of art. You only asked what the total of our insurance covered, which is 1 million for public liability and 50k per van for other part of cover. We had no lied or given false information and simply answered your question. This was the only questions we received from you surrounding insurance, no point did you mention to your removal advisor of what you wanted this cover for or declare any artwork that is outlined in the contract T&C.

5)Your claims – you stated in this message that we damaged your piano… I need remind you that the same piano, You report as “missing” in your claims. You reported many items as undelivered, but we have a proof that we delivered on time… Same with your “butterfly artworks” which you reported as lost for £ 45k and you found it after few hours and never apologised for not founded accusation.
Your claim contains missing goods which was delivered and proved by drivers, we asked you for additional information for insurance which you fail. Once more time we extended this time frame for you, but you also did not provided information, so insurance reject claim due to your negligence for providing evidence and contain unfounded claims like missing goods, which was correctly delivered.

6)You highlighted nationality of our workers – I need to inform you that all our employee works legal in UK. This kind of emphasis on their nationality seems to be racism, which we cannot tolerate.

Until now we didn't received any documents from Court as you stated, however on this occasion we are more than happy to meet with you in the Court and explain all of this facts.

We wish you all the best .

RIGHT MOVING Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

From dirt track to dirt track - not a problem!

Moving from an isolated farmhouse in Lancashire to a remote villa in Southern Spain poses access challenges at both ends. Luckily I hired Rightmoving from a whole host of firms that sent me quotes. Undaunted, the team sent by super efficient Gabi and ever so responsive Mario fulfilled their mission with good humour and careful driving. My goods were collected on time and delivered on time by polite and hardworking teams. Back at base, advice given by Gabi on customs formalities proved invaluable and helped ensure a smooth passage through Europe. Would definitely recommend Right Moving for long distance moves.

8. Januar 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing service

Amazing service, they work super fast and get everything done. I will highlight that the people that did the moving did everything for us and sorted out every issue that came up (mostly from my end). If Gabrielle Day is in charge of your moving, you are in great hands, she is simply awesome. Cleared all my doubts, got the moving arranged in a record time.

6. November 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

One very happy customer!

Right from the initial quote, Right Moving were very efficient and professional. I found their quote incredibly reasonable and despite my constant worries about the whole process, everyone involved in my moving were very reassuring. They collected my belongings on time, and delivered them to me in Ireland on time. Should I ever move again ,(which I won't!), I would not hesitate to use their services.

6. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very reliable

Very reliable, careful with goods and very experienced with post-Brexit customs regulations. Highly recommend

20. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I used Right Moving

I used Right Moving, moving from Berlin to London and can say that the service provided was very easy and smooth (despite Brexit changes!).
I was really happy with the delivery men and the vast majority of my stuff arrived in perfect order. I few glasses didn't make it, but that's always to be expected!

30. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Right Moving took away the stress of my international removal!

I used Right Moving to assist me with my recent move from the UK to the Netherlands. I only found this company because someone in a facebook group recommended them. I couldn't be happier with this recommendation and I have no complaints about their service.
I was quite stressed about my international removal but the Right Moving team reassured me and communicated very well! The two guys that came to collect my stuff were on time, were very friendly and reassured me again. The delivery in the Netherlands the next day was also super easy. I sent them a text when I had checked in in my new rental apartment, and half an hour later they came to deliver. Everything went as planned, and they also knew perfectly what documents were needed for customs. This was all done for a price that couldn't be beaten by any other company in the UK. Five stars!

12. April 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Professional, Friendly and very very efficient!

Oh Wow ! Mario and his staff are the politest and friendliest ever! So professional and went above and beyond to help me urgently today. Needed transportation of my elderly Mum’s belongings from storage to her new Nursing Home today and they stepped up and delivered it in under hour! Absolutely brilliant and will definitely ask Mario for his and his staff’s help again without hesitation. First class ! Many many thanks to them all! xx

23. März 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not believe what they promise

I used Right Moving to move my stuff from UK to Italy. The first part of the moving with the paperwork and admin stuff was good without issues.

During the preparation they promised:

1) Two days delivery
2) Two porters to load and download
3) GPS to check where the VAN was at any time

Unfortunately all the above was far from true.

1) The Van took 3 days to arrive but for us was fine, not a big deal

2) On the day of the pick up, showed up two porters (as promised) but on the same day we discovered that the driver/porter who loaded our stuff would have drove and reached Italy alone without the extra porter. Was not easy to communicate with him because he did not speak any English, so with the help of the other porter we understood that he wanted to reach Italy alone because he would have earned more money.
I raised my concerns with the English speaker porter because a) I paid for the service of two porters and b) arriving in Italy alone he had to be helped to download the sofa and other eavy stuff from the van.
So after my request the English porter called the office to double check and I was reassured that would have been two porters arriving in Italy.

Also in a later follow up call from their office I was reassured once again about the two porters and I was informed (and here we arrive to the point 3) that there was no GPS on the VAN but that however they would have phoned a couple of hours in advance before arriving, so the family member waiting for them could have took some time off from work in the specific arriving time.

On monday morning approximately at 8am showed up in Italy just one porter, of course without phone call two hours earlier, and that obviously needed to be helped by the family member to download the heavy stuff. By the way the family member had also to call at his work with quite short ntice to take half day off considering the situation.

Last but not least, the sofa arrived dirty on one side (even though was not damaged) and has been quite difficult to clean.

In conclusion, the paerwork was ok and the items arrived overall in good condition but of course I paid more money for actually a service I did not receive.

If needed, surely I will not use them again.

EDIT 12/04/22
From the Right Moving response I can see have been added other lies.
I could challenge all the points of your response but I will focus just in the most important part.

- You did NOT offer nor issued any refund, in your email after my review you just offered me money to remove the review. And this explains why you have the majority of them as "excellent".
As I said in responding to your email, a good company is a company that admits fully when they make mistakes and do not call their customers liars.

Anyway, I am not here to argue, I just shared my personal experience.

Have a good life!

3. Februar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIGHT MOVING-Logo

Antwort von RIGHT MOVING

Dear Mirko

Thanks for your review.
However most of your review is simply not truth.

1. GPS

We said, that our vehicles have GPS trackers and that is true. 100 % of our vehicles are GPS installed. However we never sharing position for customers due to safety reason. Anyway you always can call us for actual position and that was exactly in your case as well.

2. Delays - 2 days delivery was approx provided in contract - standard delivery time. However in contract we very specify explained that can not be be guaranteed time for international jobs. In your case - Delivery to south Italy we experienced snowy condition (delivery was Middle of December 21). in Europe and that caused delays. Please understand that safety is our priority.
However we informed you about it and you were in touch with us.

3. second porter on delivery.

Here is something which don't work as should and please take our apologise. Reason for this was as we agreed helper on Sunday afternoon and this helper was not available on Monday. We understand that should not be like that however we spoken about it and we refunded you for this situation.

Due to that your complaints seem to be unfounded.

Also I tried to contact with you after receiving this review and offered you additional refund/ solution but you simply did not replied on my email.
I can not also agreed that we did not let you know in advance as on Satrurday we simply confirmed that we will arrive at 8 AM on Monday. Also we never said that driver goes alone to save money - here is no discussion about money, however about organisation with sleep, etc, (as it is only 1 bed in Van -sleep cab). And we alway organising local helpers to help with unloading goods - this is our system and This has nothing to do with saving money. You figured it out yourself.

4. About driver - Take apologise if his English was not good enough. This driver communicates easily with other customers. I understand that it could be difficult, but please believe me - We do everything, we train our drivers so that those who are not English-speaking can speak better English. About 50% of our drivers are European drivers, whose role is hard work, timely deliveries and loading and unloading and keep courtesy in all situations. If was any problem with communication - we always been here to help.

5. Damaged of your sofa - Please take our apologise if your sofa arrived dirty. Our guys always have on board plastic protectors and lot of blankets. I believe that they used it on this case as well. However sometimes things can happened and for this reason we are fully insured. Also in small cases we usually resolving cases ourself straight away. However we were not informed by you about anything.

Summary - We tried number of times called you to resolve this case but not successfully. We fully recommend to contact with us directly and we will do resolve your issue.

A good company is not one that has no problems (such does not exist). A good company is one that will do everything to solve these problems... I can promise you that we will do our best to restore your satisfaction, but we must get a contact from you.

Regards

Right Moving Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Moved to France

We had a very tricky move to France as access was not the best. Mario and his team were so helpful with every part of our move, including Customs, which took away the majority of the stress involved. We did the move in one hit with three Luton vans all perfectly packed then unloaded by the team. I would thoroughly recommend Right Moving, from beginning to end, professional, courteous and the best price imaginable. Thankyou so much team, you were a prayer answered.

5. November 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Professional and honest

I would like to thank Mario and Martin for organising the whole move. It was smooth and it happened within the time frame that was promised. I would like to thank Tony and Artur for carrying my belongings in a safely manner and without damaging anything. I would also like to thank Mateus for driving it safely to Portugal. All elements showed professionalism and high standards of work. Highly recommend them.

8. September 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Nice people and diligent workers

We used Right Moving to move from the UK to France. The service from the entire Right Moving team was excellent. Mario and Martin took care of all the planning and customs declarations, and were responsive to all my enquiries, and on the day Tony and the driver were hardworking, friendly, polite and a pleasure to deal with. Would recommend without hesitation.

31. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic service and a can-do attitude

Mario and his team have been brilliant throughout. We moved from the UK to Spain and they helped with all the paperwork, packing and made the move seamless and stress-free. Can't recommend them highly enough. Tony and his great packing deserves a special mention. Everything arrived in perfect condition and the whole team went that extra mile. Thank you!

27. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very good service

Very good service. The drivers worked very hard and they put all their effort to put our stuff where we asked. Our double fridge was a real challenge. They put extra protection on the furniture. A monitor was scratched and it was not going to be cover by the insurance, but they refunded us the cost in 15 minutes. Happy customer.

2. August 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr