middletonnurseries.co.uk Bewertungen 

135
•
TrustScore 4.5 von 5

4.6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely delighted with the plants I bought, excellent quality and condition. They were packaged well and delivered quickly. I will definitely buy more from here in future. Thank you

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Honestly I've bought plants from just about every online garden centre going and this is BY FAR the best quality plants and the best packaging I've had. Beautiful bushy, healthy plants! Individually p... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The plants arrived very well packaged and in a very healthy state. Unfortunately they were not delivered before the end of June as stated on the website when ordered which meant by the time they were... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Wonderfully healthy plants, carefully packed. I bought salvia, echinacea and geranium. So marvellous that this nursery delivers efficiently to Northern Ireland (July 26). (It would have been 5stars... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Garten

Vom Unternehmen geschrieben

Middleton Nurseries is a family-run business based in the small village of Middleton, we began as a retail garden centre before focusing solely on our nursery, allowing John to pursue his passion for growing and breeding plants. Since then, we’ve grown into a leading supplier of hardy perennials, specialising in salvias, which we sell online and at RHS shows across the country. In 2021, Middleton Nurseries became a third-generation business when John’s children, James and Annabel, joined the team. Today, we combine decades of horticultural expertise with a passion for quality, growing over 300 varieties of salvias. Known for our high standards and reliable delivery, we’re proud to exhibit at RHS shows and play an active role in the wider horticultural industry.


Kontaktinformationen

4.6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

135 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.6

Alle Bewertungen

(135)

116 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Plant arrived well packaged and…

Plant arrived well packaged and healthy. It’s has grown rapidly doubling in size all ready.

28. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

This is great to hear, thank you so much! We’re so glad they’re thriving in your garden, that’s exactly what we like to hear! 🌸

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great plants from this on line seller

Great plants from this on line seller. Plants are packed really well for delivery

27. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your lovely review! It’s great to hear, and we really appreciate your support!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Plants were delivered beautifully…

Plants were delivered beautifully wrapped and looked really healthy. I would definitely order from them again.

25. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your lovely review! It really means a lot to us. We always do our best and take great care when packing your plants to ensure they arrive with you in the best possible condition.

We hope they thrive and bring lots of colour to your garden! 🌸

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

The plants arrived well wrapped and in good condition.

24. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for taking the time to leave us a review! It’s great to hear you’re happy, and we really appreciate you supporting our family-run business!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Order took a while to arrive and the…

Order took a while to arrive and the quality of the plants was not particularly high. In other words, Middleton did not provide value for money.

21. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

We’re sorry to hear you’ve had an issue with your order. However, we can’t find any previous correspondence from you regarding this, so we haven’t had the opportunity to look into or resolve the issue.

Please contact us directly regarding any problems with your order so we can investigate and give you the opportunity to resolve the matter with us.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The Salvias are exceptional

The Salvias are exceptional, the variety is really good, the order system and delivery is really high standard, Middleton nurseries are by far the best of any plant supplier that we have used over the last 30 years

9. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Wow, thank you so much for your incredibly kind words! 💚 They really do mean the world to us.

We always put a lot of time and care into every part of the process, from growing and selecting the plants to carefully packing orders and making sure everything reaches you in the best possible condition.

It’s so lovely to hear that you’ve had such a great experience with our family-run nursery. Thank you again for taking the time to leave such wonderful feedback, we really do appreciate it!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

All good

All good, nice plant arrived well packaged and in perfect condition.

5. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for taking the time to leave us a review, we really appreciate it! It means a lot to us to hear your feedback and support our family-run nursery!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Growing so well despite heat. Arrived in excellent condition,cut down…

Arrived in excellent condition,cut down to ensure no damage. Well packed.
Now grown to treble size on arrival and delice acquamarine salvias flowering. Argentine skies grown well but no flowers yet and bulman salvia growing slower.

7. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your lovely review, it really means a lot to us!

It’s wonderful to hear that the care and time we put into carefully packing your orders has been noticed. We take great pride in making sure our plants arrive with you in the best possible condition.

We hope they settle in beautifully and start blooming for you very soon!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lovely healthy plants arrived in great…

Lovely healthy plants arrived in great condition plus easy ordering process and quick delivery. Just need drought to end so I can plant-potted on for now!

7. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your lovely review! It’s wonderful to hear that your plants arrived healthy and in great condition, and that you found ordering from us nice and easy too.

Hopefully this dry spell gives us all a break soon so you can get them planted out! In the meantime, they’ll be perfectly happy in their pots. We hope they settle in beautifully and give you plenty of colour in the garden. 💚

Thank you again for supporting our family-run nursery, we really appreciate it!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Delivery was quick

Delivery was quick, packaged well but some plants were too high for the box and became bent or broken
Plants were healthy and sturdy
Have ordered before and will definitely do so again.

3. Juli 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your review and feedback! We’re really pleased to hear that you’re happy with your purchase and that you’ll be ordering from us again, it’s great to hear!

Later in the season, our plants are often much more mature and larger in size, which can make them a little trickier and more challenging to pack and transport. However, we always take great care when packaging your plants to ensure they arrive with you in the best possible condition.

Thank you again for your support! 🌿

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The plants arrived very well packaged…

The plants arrived very well packaged and in a very healthy state. Unfortunately they were not delivered before the end of June as stated on the website when ordered which meant by the time they were planted we went on holiday a week later and we had trouble getting them watered enough.

23. Juni 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you for your review! We're pleased to hear your plants arrived in good condition. We do state on our website to allow up to two weeks for orders to be delivered, and your order was placed on 23rd June. However, we're always happy to help if you need to change or arrange a delivery date, always just contact us by email!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Salvias …

Very pleased with the plants I received and dispute the weather they are doing well

18. April 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your lovely review! That's great to hear, and we really hope your plants thrive! 💚

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bought an unusual (to me) Salvia.

Bought an unusual (to me) Salvia.
Very well packed. Thriving in this summer heat. A great nursery.

29. Juni 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you so much for your kind words! It's wonderful to hear that your salvia is doing so well. They certainly are enjoying the summer heat we're having here in the UK at the moment! ☀️

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

First plant i received was lovely and…

First plant i received was lovely and healthy 2nd wasn't so good but the costomer service was excellent and full refund was received.

26. Juni 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

We're pleased to hear you were happy with our customer service. We're sorry you were disappointed with the second plant. As explained in our email correspondence, this plant was more mature and had been grown throughout the season, which is why there was a difference in size and shape compared to your first purchase.

We're glad we could resolve this for you with a full refund!🌸

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

You’re colleague on the stand was…

You’re colleague on the stand was helpful and informative but sadly of the 9 plants 3 arrived dried out/ damaged.

23. Juni 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you for your review, we're sorry to hear that 3 of your 9 plants arrived dried out or damaged. We do kindly ask to get in touch with us directly with some photos, and we'll be more than happy to look into this for you and see how we can help!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Wonderfully healthy plants

Wonderfully healthy plants, carefully packed. I bought salvia, echinacea and geranium.
So marvellous that this nursery delivers efficiently to Northern Ireland (July 26).
(It would have been 5stars all the way but as a first time customer I would have liked a bit more timely communication about the gap between order and delivery as the plants needed a bit more time to be ready than first forecast.)

23. Mai 2026
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you for your review! 🌿 We always do our best to respond as quickly as possible, and as a small, family-run business, we really appreciate your patience and support. We're delighted to hear your plants arrived in good condition, and we truly hope they thrive and bring you lots of enjoyment in your garden! 💚

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

2 Years Running Received Wrong Plants

I've ordered plants for the past 2 years from the Middleton Nurseries website.

Last year after 3 emails with photos they finally admitted that the plants I'd received were not what I'd ordered. They then sent me replacement plants even though I'd advised them I would be on holiday in 2 days. As you can imagine the plants didn't survive due to the lack of care. Who would order plants knowing they were going on holiday in 2 days?? A fool perhaps?? Middletons reason for me receiving the wrong plants was "this was caused by an issue at our supplier’s end, where the incorrect plants were supplied to us."

This year (stupidly) I gave Middletons the benefit of doubt and ordered 7 different plants again from their website on 18th May. The website at the time was advertising they would be sent "from the end of May" that was also confirmed in the order confirmation email I received. In mid June I became suspicious as some of the plants I'd ordered were no longer being advertised on their website (a red flag on what was to happen)?? On 23rd June I received an email confirming the 7 plants had been dispatched and were delivered on 24th June. Upon opening the delivered package I discovered that there were only 6 plants. There was a hand written note on the dispatch note stating due to a "crop failure" they couldn't supply one of the plants. I had not been made aware of this at anytime in the 5 week wait from order to delivery and also had not in this time been reimbursed for the alleged "crop failure." I also became more suspicious as some of the plants had been cut back so apart from the Pot Label there was no way of knowing whether the plants I'd received were actually what I'd ordered. What had also made matters worse I'd received a promotion email from Middletons in early June stating £15 off when you spend £60 or more. This was after I'd spent £68 and were waiting for my order to be sent from "the end of May."

After a complaint email and leaving negative feedback I did receive a full refund on 25th June (that I never asked for) and upon this I did originally withdraw the negative feedback. However, since the plants received have matured there are definitely 2 out of the 6 received that are not what I ordered and was not aware of this until now. Yesterday I sent another email to Middletons and their reply was "as explained in our email sent on 24th June, we experienced an issue with incorrectly labelled plants supplied to us this year. Unfortunately, this wasn't something that could be identified until the plants came into flower." This is completely untrue and was not mentioned at all in their email on 24th June and at that time I wasn't aware the plants I'd received were not what I'd ordered.

What becomes apparent is when you complain to Middletons they blame their suppliers and they also come back with "we are a small family business with just 3 full-time employees, along with a few helpers who support us during our busiest packing periods." I'm sorry you accepted the orders and failed to deliver the orders over the past 2 years regardless whether there's 3 people or 3 hundred people working for you. You seem to have enough staff when you visit the many shows you like people to know you attend!!

Based on my experience I would not order from their website again. Perhaps buying their plants from the shows they regularly attend maybe different as I suppose you can see what you’re buying then as the plants I would think have not been cut back for the convenient "recognised horticultural practice" prior to posting.

I understand I've received a full refund (that I never asked for) but if I wanted the plants I've received I would have ordered them originally. Also I've had to wait approximately one month from delivery to find out the wrong plants have been sent again and have wasted my time in planting and caring for them. With 1 plant looking like it's a dwarf version of something similar to what I ordered and a repeat of 2025 order problem.

UPDATE- In response to Middletons fabricated reply below

I received the order on 24th June and received a full refund on 25th June. It was actually on 21st July I notified Middletons that the wrong plants had been sent again as up to this point I was unaware as the plants hadn't flowered. This actually shows they were fully aware the wrong plants had been sent at the time and as they state below "once the issue became clear, we refunded the remainder of your order in full" which was on 25th June the day after I'd received the order!!

I should also add that Middletons tried to get my review taken down for defamatory content?? Please see below the message from Trustpilot.

The decision

Good news — we've assessed the content flagged by the business, and determined that it's not defamatory. Therefore, we've put your review back online. 👏

Obviously the truth hurts..

24. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
middletonnurseries.co.uk-Logo

Antwort von middletonnurseries.co.uk

Thank you for taking the time to update your review.

We are disappointed that, despite the steps we have taken to resolve the issues raised, you still feel this reflects your overall experience with Middleton Nurseries.

To clarify, your order was delayed because one of the Echinaceas included in your order was not ready at the expected time. We accept that the delivery timeframe on our website had not been updated correctly, and this was our mistake. As soon as it became clear that we could not supply one of the plants, we included a note with your order and refunded you for the missing Echinacea.

The issue regarding the incorrectly labelled plants was completely separate and was caused by our supplier. The Echinacea plugs were supplied to us with incorrect labels, meaning the error was not something we could identify when the plants arrived or while they were growing. Unfortunately, many Echinacea varieties can look extremely similar before flowering, and the issue only became apparent once the plants matured.

At this point, we did not immediately send replacements because we wanted to ensure we had correctly identified which varieties were affected before sending out further plants. We did not want to risk sending replacements that could potentially create further disappointment or confusion. Once the issue became clear, we refunded the remainder of your order in full and allowed you to keep the plants free of charge as part of our effort to resolve the situation fairly.

We believed this matter had been resolved following our previous communication and the refunds provided. Therefore, receiving your latest email approximately a month later was unexpected, especially as we had already refunded the full order value and provided the plants free of charge rather than asking for them to be returned.

We choose to issue refunds rather than enter into lengthy discussions or prolong the process, even though doing so comes at a significant financial cost to a small family business like ours. Legally, we could have requested the plants be returned, but we chose not to because we wanted to resolve the matter as fairly and conveniently as possible.

You have also commented on our staffing. Middleton Nurseries is run by just three full-time family members—myself, my sister and my dad. The additional people you see helping us at flower shows are other family members who kindly take annual leave from their own jobs to support us during these events. They are not full-time employees.

We completely understand that receiving the wrong varieties is frustrating, and we appreciate that you were disappointed. However, we are disappointed by the suggestion that we are dishonest or that we use being a family business as an excuse. We are a small family-run nursery trying to make a living, and we work extremely hard throughout the year to provide quality plants and good customer service.

Mistakes can happen in horticulture, whether due to crop issues, incorrect information, or supplier errors. What matters is how a business responds, and we believe refunding you for the missing Echinacea, then later refunding the remainder of your order while allowing you to keep all of the plants free of charge, demonstrates that we acted fairly and in good faith.

We are sorry that our resolution has not met your expectations, but we do not believe there is anything further we could reasonably have done.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr