Helix Sleep Bewertungen 

244
•
TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Truly an excellent company to work with. We were challenging customers returning the original mattress and pillows and getting replacements free of charge. The mattress was actually exchanged outside... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’ve never been treated so well by any company ever. It all began with Argie. Every person I interacted with, after him. continued to give me the same (tremendous) customer service. Far more than I... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I recently purchased a Helix Midnight Luxe Twin XL mattress and I was happy with the product and process. The bed is comfortable for my guests. The mattress arrived in a box and unfolded to its full... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

So I am at day 10 and still no mattress delivered? Something about they have to make it first and then send out. Made to order? How stupid is this. I ordered a regular queen mattress without changing... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Matratzengeschäft
  2. auch in
  3. Haushaltswarengeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

At Helix Sleep, we believe better sleep starts with a mattress designed for YOU. We are not a one size fits all type of mattress company. Every person sleeps differently, which is why Helix mattresses are thoughtfully engineered to support your unique body type, sleep position, and comfort preferences. Each Helix mattress is designed to promote proper spinal alignment and targeted pressure relief. By combining premium foams with responsive hybrid support, our mattresses help reduce aches and pains, improve sleep quality, and leave you feeling more refreshed and energized in the morning. Whether you sleep on your side, back, or stomach, Helix offers a customized sleep solution built to support the way you actually rest. Finding the right mattress is simple with the Helix Sleep Quiz. This quick, personalized quiz matches you with the mattress that best fits your body, sleep style, and comfort needs, taking the guesswork out of mattress shopping. From soft and plush to firm and supportive, Helix makes it easy to find your perfect fit. All Helix mattresses are designed and hand assembled in our U.S. facility using high-quality materials and thoughtful construction. We offer free shipping, a 365-night risk-free sleep trial, and a lifetime limited warranty, so you can feel confident in your purchase from day one. Helix is redefining how people shop for mattresses by focusing on personalization, comfort, and long-term support. With expertly designed products and a customer-first approach, Helix is here to help you sleep better, wake up feeling restored, and enjoy more comfortable days ahead. With Helix Sleep, better sleep starts tonight.


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

244 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 94 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.4

Alle Bewertungen

(244)

153 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

90 Days In

I have had my Helix Midnight Luxe for three months. I replaced another popular home delivery mattress with it. The reason for the change was that I had hip replacement surgery and could physically not move or change position on my former mattress. It was three years old and had a hole on both my side as well as my wife's side.

With the hip replacement, I needed to be able to easily move from back to side. The reviews for the Helix are all fantastic, so I took a leap of faith. As soon as we began sleeping on the Helix mattress, I could easily move from back to side.

I waited three months to review because I wanted to see if a hole started to form, and it has not. Even better, reports from my sleep monitor show a vast improvement in my hours of sleep per night. Forever, I slept 6 to 7 hours a night. Since changing mattresses, it has improved to over 8 hours of sleep per night. It has improved so dramatically that I now go to bed earlier to account for the extra sleep.

I cannot praise the Helix mattress enough. An additional hour of sleep each night is indeed, priceless.

31. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Wow, thank you so much for sharing this, and we’re wishing you a smooth recovery from your surgery. It’s incredible to hear that you’re able to move more comfortably and that your sleep has improved so significantly. Gaining that extra hour of rest each night really is everything.

We’re so glad the Midnight Luxe has been a better fit for you and that it’s holding up well over time. Truly appreciate you taking the leap and coming back to share your experience!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great for my back, a little firm for my pregnant hips

We went with the firmest mattress for my husbands sake, and I do best on a firm mattress too. However, I’m now pregnant and have to sleep on my sides. The mattress is a little too firm for larger hipped people who prefer to sleep on their sides. Overall still very happy with it though. We both experienced back pain from our old mattress but this mattress has eliminated that problem for both of us. We are definitely happy with it. But if you’re a side sleeper, probably best to choose one slightly less firm.

30. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Thank you so much for sharing this. That totally makes sense, firmness can feel very different once you switch to side sleeping, especially during pregnancy.

We’re really glad to hear it’s helped with your back pain overall. If you ever want a little more pressure relief at the shoulders and hips, a slightly softer option or even a topper can make a big difference without needing to replace the whole mattress.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helix has solved our back and shoulder problems

Our Helix Midnight Luxe has been the perfect replacement bed for our aging backs. Both my wife and I have been impressed with the extra support in the middle to lower back area while providing lots of comfort for our shoulders and hips while side sleeping. I can't prove our enjoyment of these Helix beds more than pointing out that we came back and ordered bed toppers of the same design for our spare bedroom.

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

This is so great to hear, thank you for sharing this. It sounds like you found exactly the kind of balance we aim for with the Helix Midnight Luxe mattress, especially that combination of targeted support through the lower back with pressure relief at the shoulders and hips for side sleeping! Cheers to many more nights of restful sleep!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This Helix mattress is crap.

Purchased this mattress 3 years ago. Immediately we noticed it does not hold it's firm. Today, it has sag spots. When your laying down your trapped in a groove. We got the firm queen. Paying over 1400. for it, we expected it to hold up for at least 8 years. Very disappointed in Helix. Don't buy the hype as we did.

24. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Gabriela. We’re really sorry to hear this, especially after just a few years. That’s definitely not the experience we want for you.

What you’re describing doesn’t sound like normal performance, and it’s something our warranty may actually cover. Our mattresses are built to maintain their support over time, so noticeable sagging or feeling stuck in a groove is something we’d want to take a closer look at right away.

Please reach out to our team with your order details and a few photos of the mattress and foundation so we can walk you through a warranty evaluation and next steps.

We truly appreciate you bringing this to our attention, and we’re here to help.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I bought the Helix midnight luxe…

I bought the Helix midnight luxe mattress and I regret it more and more everyday. My back has been in so much pain ever since I got it. I've had back pain which is why I got this mattress and my back pain has gotten so much worse because of it. I gave myself and the mattress plenty of time to adjust to a new bed but the pain in my lower and middle back is almost unbearable. It's to soft and I DO NOT recommend this mattress to anyone with back pain

25. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Patrick. We are really sorry to hear you have been dealing with ongoing back pain and that your mattress hasn't helped improve this for you. Our Midnight Luxe is a considered a medium in firmness, however, feel is rather subjective. What is soft for one person may be firm for another and vice versa. Things like body weight, sleeping position and even if you sleep with someone else can impact feel of a mattress.
If you are still within your sleep trial, we’d really love the chance to help you find something that works better for you such as a firmer option or adding our ErgoAlign layer which is designed specifically for those who experience frequent back pain. Please reach out to us directly or send over your order details so we can take a closer look and help make this right.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love the mattress I ordered

I love the mattress I ordered. I ordered from the core collection, the one good for back and side sleepers. I love that you get a trail period to test it out. I’ve been using my mattress for eight months now. I have recently even convinced my friend and her husband to purchase a mattress and they are super excited to receive theirs!

1. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

We're glad you're enjoying your mattress from our core collection! Thank you for recommending us to your friends.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

1 Star – A Complete Failure of Customer Service at Every Stage

We ordered two Twin XL ergo bases, two mattresses, two waterproof covers, and two sets of sheets, with White Glove delivery through Ryder. What followed was one of the worst customer service experiences we have ever encountered.
Before the purchase: Phone calls went unanswered for four to five days. Chat support required repeatedly navigating a bot before reaching an agent who provided minimal assistance. We proceeded based on product reviews alone.
The delivery: Upon returning home from a funeral, FedEx arrived unannounced and deposited two 100-lb boxes in our hallway, blocking our stairs, bathroom, coat closet, and a bedroom. The driver confirmed he was authorized to leave them outside in the snow had we not been home. This was not the White Glove service we paid for.
The aftermath: Reaching anyone at Helix proved nearly impossible all weekend. When we finally spoke with a representative Monday morning, a remediation plan was arranged for Friday. No delivery window, contact information, or logistics were ever communicated. Every attempt to get clarification that week was met with a chatbot or a voicemail. The third-party pickup company we eventually reached had not heard from Helix either and was attempting to contact them independently on our behalf.
We lived for a full week in genuinely unsafe conditions — unable to move the boxes due to their weight, with no outside help available and no resolution in sight.
The refund: At this point we requested a full refund and cancellation. A representative called promptly — notably the first time responsiveness improved — acknowledged the situation, and verbally confirmed a full refund had been processed. We agreed to retain approximately $300 in bedding as a good-faith gesture and submitted a written request for Helix to offset the price gap we faced in sourcing comparable replacement products locally, given we had purchased during a promotional sale we could not replicate.
Today: The pickup order was entered incorrectly. The promised refund has not appeared with our credit card company. We attempted to reach our designated contact and were refused a transfer by a different representative. The situation remains unresolved.
We cannot speak to the quality of the products themselves, as we never had the opportunity to use them. What we can say with certainty is that Helix's customer service infrastructure is not equipped to handle problems — and problems, as many reviewers note, do occur. If anything goes wrong with your order, you should expect inaccessibility, misinformation, and no coordinated ownership of the issue. For a purchase of this size and complexity, that is an unacceptable risk.

*** Helix, thank you for responding, but your message leaves out some key facts and presents the situation in a way that doesn’t reflect what actually happened.
You mention your “frustration” about this situation, but never acknowledge the far more significant impact your handling of the order had on me. More importantly, your reply suggests that a meaningful resolution option was offered, which has not been the case.
The only “resolution” you repeatedly offered was a complimentary king adjustable base and set-up, items that I have no use for and does not address the financial harm I have documented. After Helix’s numerous delivery and communication failures, I was forced to buy a comparable product and service elsewhere. Offering duplicate product and service is not meaningful compensation and framing it as such is misleading.
For clarity: Helix did not offer any alternative resolutions beyond that single, unusable item. I was the one who proposed several resolutions, including a merchandise credit, reimbursement, or openness to considering another solution from Helix. The fairest compromise was a merchandise credit to help offset the pricing difference created by having to repurchase items at non-sale price. Helix declined this proposal and simply restated the same offer that did nothing to address the actual costs I incurred.
Your public response presents this as if multiple options were provided and carefully considered, which is inaccurate. What was offered didn’t solve the problem and didn’t match the reality of what your mistakes forced me to do.
I appreciate the apology, but a genuine resolution requires acknowledging the circumstances truthfully, not repeating a single compensation offer that had no practical value to me.

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Shelia,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re very sorry to hear how frustrating this situation has been and appreciate the opportunity to address it.

After reviewing your order with our support team, we understand that there was a delivery error that resulted in the adjustable base being shipped directly to your home via FedEx rather than being coordinated through the White Glove service you selected. We recognize how unexpected and inconvenient it must have been to receive large items without the setup service that was originally planned.

Once the issue was identified and you had requested a refund, our team worked to cancel the order and coordinate pickup with our delivery partners. We also confirmed that you could keep the sheet set and mattress protectors at no cost as a gesture of goodwill. We understand that the situation with delivery coordination and communication along the way added to the frustration, and we’re sorry for that experience.

Regarding the additional compensation requested for products purchased from another retailer after the cancellation, we’re only able to refund the amount paid on an order. However, in an effort to help resolve the situation, our team offered a complimentary king adjustable base valued at approximately $1,500. We understand that this may not have been the outcome you were hoping for but remain open to the offer if you choose to change your mind and accept.

We sincerely appreciate you sharing this feedback. Experiences like this are taken seriously and help us identify where we need to improve communication and delivery coordination moving forward.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I purchased a helix mattress on 11/2017…

I purchased a helix mattress on 11/2017 and submitted a claim in 2020, they insisted that my account wasn't in their system. I showed them a receipt and contact with the agent at the time of purchase. They pulled up their old system and said I was there but they had no information in my purchase despite showing them receipt and mattress. I had made a claim under their warranty after having the mattress rip open and exposing their materials, none of which were the layers they were advertising on their site, furthermore I made a side claim of their mattress protector failing to provide protection for fluid spills. They refused my claims and said warranty did not cover any of the damages nor the false advertisement of the layers within the mattress. I made many reports the following years but never once received any compensation or replacement. In 2024 they completely erased my email and purchase history from their system and said I was never a customer to begin with. I would stay away from this company at all costs.

15. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Deni, thank you for taking the time to share this with us. We’re truly sorry to hear about the frustration you’ve experienced and understand how confusing this situation must feel.

I would like to address your comment of erasing your order. Orders placed through our website are never purposely removed from our system, so we’d like to take a closer look to better understand what’s going on.

While there have been some updates to mattress components over the years, we’re absolutely able to confirm what layers were used at the time of your purchase and walk through any concerns you have about them. Our goal is always to do the right thing and resolve issues as clearly and quickly as possible.

We’ve requested a bit of additional information from you here, and when you have a moment to respond, we’ll be happy to continue looking into this with you. We truly want to help and appreciate you bringing this to our attention.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

We bought a Helix Dawn two years ago

We bought a Helix Dawn two years ago. Good mattress, fim enough, but not too firm, super comfortable if you like sleeping on your back. The only issue I have with it is the edges are not straight up. I wish I could show a picture. On the corners the top part sticks out more than the bottom, like a muffin. Looks a bit odd.

15. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Catarina. Thank you for sharing! Please feel free to reach out to our customer support team to share the information regarding edges. We'd be happy to see if there might be something we can do. Thanks!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unethical business practices

Unethical business practices! First off, my Helix midnight lux mattress failed and was sagging 3 inches after 2 weeks of sleeping on it. The company sales their products on other websites like Amazon, wayfair, Macy’s, etc. I bought from one of these other websites and it states on the company website it is sold directly through Helix so all warranty related matters are to be dealt with directly through Helix. Well, when I called Helix they said I didn’t buy from them so they don’t back the warranty and I had to go through the retailer I bought from. This is clearly false as the shipping label even shows it came directly from Helix. This has been a big ordeal and I do not recommend you ever buy from a shady company like this.

28. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Robert.
Thank you for taking the time to share this and we are truly sorry for the frustration this situation has caused. Mattresses purchased through these sites do in fact have the same warranty as the mattresses sold on our site so we are unsure why you may have been told otherwise. If you are trying to do an exchange or return, we do ask that you work directly with the retailer you purchased your mattress through though.
Regardless, sagging of three inches after only two weeks is not expected, and we would genuinely like to make sure this is addressed properly. If you are open to it, we encourage you to reply with your order details or reach back out to the retailer so they can initiate the claim and coordinate next steps with us. Our goal is always to see issues resolved, regardless of where the purchase was made.
Thank you,
Helix Sleep Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Will I be canceling my entire order?

My ability to provide a review expires tonight at midnight, so I had to go ahead and send a 1 star review as I have not received my white glove delivery service yet and in fact have been unable to reach the local Ryder hub in Morristown to even schedule delivery.

24. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Aaron. We’re really sorry to hear about the frustration you experienced with your white glove delivery. We completely understand how disappointing that must have been, especially when you weren’t able to reach the local delivery hub. That certainly is not the level of white glove delivery we aim to provide. We know some time has passed but if for some reason you’re still waiting on delivery or have any lingering issues, please don’t hesitate to reach out to our customer support team so we can help make things right.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

The delivery guys had never delivered a…

The delivery guys had never delivered a Helix Elite Mattress in 2 boxes and had difficulty understanding that the Helix Elite includes the base mattress and a topper both in their own packaging and boxes.

24. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Hi Christine. Thank you for sharing your feedback with us. We’re sorry to hear there was some confusion during your delivery. Our Helix Elite mattress does arrive in two separate boxes, one for the base mattress and one for the topper. Our 3rd party delivery teams should be aware of this, but it's clear in your case, they were not. We’ll be sure to share this feedback with our delivery partners to help improve the experience moving forward. We hope you’re now at least enjoying your new mattress and getting great sleep!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Happy overall!

Great product - even better delivery service! Bought 4 mattresses so white glove was well worth!

6. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

We are so glad to hear you love the product and felt the white glove service was worth it! Wishing you many nights of restful sleep!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The mattress is so comfortable!

The mattress is so comfortable! I love the adjustable! I love the 0% financing. The delivery was great and the gentlemen set up my bed in a timely matter and removed my old bed without issue.

5. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Thank you so much for sharing this! We’re thrilled to hear that you’re loving your mattress and that the delivery and setup went smoothly. Enjoy your new sleep setup and the comfort it brings!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

From ordering the mattress online to…

From ordering the mattress online to in-home delivery, the process was quick and seamless 

13. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

We’re so glad to hear the process was smooth and seamless for you! Thank you for sharing your experience and we hope you enjoy many restful nights ahead.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

The ordering process with our helix…

The ordering process with our helix mattress was fine and the timelines clearly stated on their website for delivery and White glove service are in accurate. We are now at 21 business days until we will receive our mattress. So we paid for a service that isn’t actually white glove. I cannot speak for the mattress itself because it still hasn’t arrived.

22. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great beds and base

Great beds and base. Could do without the pillow

23. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Thanks for your feedback! We’re happy to hear you’re loving the bed and base, and we’ll be sure to share your note about the pillow with our team.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Trust the quiz!

Helix Sleep got out mattress spot on! We did the quiz, and went with the Midnight Luxe that was recommended. It’s been about a month, and I’m sleeping like a baby!

24. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helix Sleep-Logo

Antwort von Helix Sleep

Love to hear the Midnight Luxe is treating you right! Sounds like the Sleep Quiz knew exactly what you needed. Sleeping like a baby after a month? That’s what we like to hear. Appreciate you sharing!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr