Findmypast Bewertungen 2’563

TrustScore 4 von 5

3.8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The reason I gave 4 stars is because I am not sure if it’s a me issue or a record issue. I was able to locate the records of who I think may have been my grandmother in the work house that the Canadia... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I was not aware that my free trial period had ended and you automatically removed $US299 from my Paypal account. To me that is an unauthorized transaction. How did you know that my e-mail address wa... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I use Find My Past quite often, has great documents, newspaper articles and information on United Kingdom e.g. England, Ireland. The site is easy to manoeuvre through and its user friendly. It's on... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I appreciate the link with FamilySearch.org because I can go straight from a relative's details page on Family Tree and find the search form on Find My Past pre-populated. I appreciate the filters, to... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Genealoge
  2. Verband, Verein oder Organisation

Vom Unternehmen geschrieben

Findmypast is a homegrown family history company that helps people discover their origins. It started in the UK but now has millions of customers around the world, who use its family records to trace ancestors, build family trees and contact distant relatives.

Free cancellation within 14 days of Findmypast subscription.

Your choice to cancel

If you change your mind or for any other reason decide you do not want a Findmypast Subscription or Credit package, you may cancel your order within fourteen days after the day on which the contract is entered into (Cooling-Off Period) without giving any reason and we will give you a full refund. Check out our Terms and Conditions for full details.

Kontaktinformationen

3.8

Gut

TrustScore 4 von 5

2563 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

It isn’t the easiest site to navigate…

It isn’t the easiest site to navigate and I still feel I’m missing something. The site seems to make it difficult edit and delete information on your tree. Plus I have information to verify a fact I have on my tree and I haven’t figured out how to add that fact with my sources.

3. April 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Robin,

Thank you for your review of Findmypast.

We will pass on your feedback to our developers.
If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Kind regards,
Support Team @ Findmypast

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I use Findmypast for my English and Irish Research

I use Findmypast for my English, Irish and Scottish research. I have been a member for several years and have not been disappointed at all. Highly recommend.

31. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Hal,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear you have had success in using our records for your English, Irish and Scottish heritage and wish you the best of luck delving deeper into your family history with us!

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Submission of linking data

Generally the hints are very useful but occasionally there are hints that remain hidden because there is no obvious way to associate them. In the 1939 registration my grandparents were working and living apart due to work constraints and appear in different registers. The data is available but there is no obvious way to make a connection hint that is not a correction. After WWII, they resumed living together.

29. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear you're enjoying using our hints to further your family history research.

There are cases such as the one you have described where there would be no way for the system to tell the correlation due to them being registered under different households by the enumerator we do apologise for any confusion this may have caused your research.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I really love it and its easy to…

I really love it and its easy to navigate! I wish you could see the tree as a whole instead of in sections.

29. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Cora,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear that you have found our website easy to use and wish you the best of luck delving deeper into your family history!

We will pass over your feedback regarding seeing the full tree in a view on your behalf.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

No contact of cancellation ability some good archival information

It was great getting some of the information that FindMyPast had in its archives. My problem with them and the reason for giving them 2 stars is I wasn’t able to find the phone number or a place to cancel my order and order monthly as needed. The took $299.00 out of my account and have ignored my emails and messages. I have to get my bank now to cancel the account. This isn’t the way to do business!! Product doesn’t live up to $299. I would use it occasionally to search out some things, but it’s definitely not a complete archive.

28. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Rani,

Thank you for your review of Findmypast.

We're sorry to hear you have had issues with your cancellation, we have a guide on how to do this within our FAQ pages here:

https://www.findmypast.com/help

We also have a contact us page with a phone number here however our office is closed over the weekend, which is why you didn't receive a response until Monday.

https://www.findmypast.com/help/contact

We can see that you have since been in contact and received a full refund.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I get too many emails

I get too many emails. Passwords are difficult for me.

21. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello James,

Thank you for your review of Findmypast.

You have complete control over which mailings you receive from Findmypast.

To alter your preferences you can click 'My Account' followed by 'Communications Preferences' and switch any on/off depending on what you would like to receive.

There is also an option to reset the password on the login page should you have any troubles logging into your account.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I’m using your app on my iPhone I…

I’m using your app on my iPhone I signed up for one month subscription and I used my Hotmail address and paid on my iPhone with Apple Pay because my iPhone has a different email address it recognise the device email address so won’t let me use the app with my Hotmail account so I’ve wasted £24.99 when I phone customer support it asks me to hold then after a few seconds it hangs up, it’s a complete scam I wonder how many people have lost money in this way.

28. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Keith,

Thank you for your review of Findmypast.

We're sorry to hear you have had issues with your subscription.

If you called when you left the review, our office was not open. Our opening hours are Monday - Friday 9am until 5pm. If you can try ringing then our support team will be happy to help.

Alternatively if you would prefer to email you can contact support@findmypast.co.uk. Please let the support team know both email addresses and we can see what is possible to help you out.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Additional records

Was easy to find my ancestor in several records, including a workhouse minutes book. There are records beyond the usual life vital records; which are not found on other family history sites. Our ancestors are more than their vital records. You can find them on Find My Past.

19. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Idajean,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear you have had success in diving into our more unique record sets! They really can help build a bigger picture as to how our ancestors lived throughout the years.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Found the website couldn’t handle the…

Found the website couldn’t handle the family tree matches well - even with a small tree, it often would take a while to load hints, would mess up and not add things, would fail to update hints, etc. The lag was horrendous.

And I wouldn’t say any of the documents on the website were unique enough to justify a subscription. Unfortunately with rapid digitization of today, not much is unique and a lot of other websites have the same info.

I did like the percentages given to possible documents, that was handy.

19. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello ,

Thank you for your review of Findmypast.

We're sorry to hear that you have been having issues with family tree hints. If this continues to happen, please notify our support team, who will be happy to investigate further on your behalf.

We do continue to add new records weekly, so do check back in the future to see if we have something that you're interested in. We have a blog post which highlights any new additions which can be found here:

https://www.findmypast.co.uk/blog/new

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

It's rewarding.

It's simple to use and rewarding.

25. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Gale,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear that you have had success in using Findmypast so far and wish you the best of luck with your research!

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I did not give FMP 5 stars because I am…

I did not give FMP 5 stars because I am still getting familiar with the program. In spite of the learning curve I have found some new information on a brick wall I have been trying to break for years.

24. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Laura,

Thank you for your review of Findmypast.

We're happy to hear you have been able to use Findmypast to break down a brick wall you have been stuck on and wish you the best of luck with your research!

If you're still getting used to the website we would recommend checking out our FAQ and New user guides here:

https://www.findmypast.co.uk/help

https://www.findmypast.co.uk/blog/getting-started

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Too hard to use the family tree part…

Too hard to use the family tree part and too expensive

24. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Kat,

Thank you for your review of Findmypast.

We're sorry to hear you have had issues using our family tree feature, we have some guides to help you along with this here:

https://www.findmypast.com/help/categories/360001553938-your-findmypast-family-tree

We will pass over your comments regarding the pricing to the relevant department on your behalf.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Site overhaul spoils user experience

The website overhaul a couple of years ago introduced several usability issues. Whilst it's great to get access to the data (especially the newspapers), the frustrations that occur when trying to perform even the most basic of tasks mean that the fun has been taken out of it and I don't bother to do nearly as much genealogy as before

22. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Nigel,

Thank you for your review of Findmypast.

We're sorry to hear you have found our website to have usability issues after our rebranding.

We will pass your comments over to our technical team as feedback on your behalf. If you would like to expand on this feedback please don't hesitate to reach out to support@findmypast.co.uk.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quickly find the records needed

Quickly find the records and information.

13. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Good Morning

Thank you for taking the time to rate us!

We are pleased you have been able to find the records you need effectively through our site!

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Kind regards,

Support Team @ Findmypast

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Cancelled within 14 days but refused to…

Cancelled within 14 days but refused to give a refund as I had "used too much"!
3 March 2025 purchased
13 March 2025 cancelled.
The "no questions asked cancellation" is a scam.
Do not trust this company.

13. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello,

Thank you for your review of Findmypast.

Findmypast offers a 14 day cooling off period in which payments can be refunded if the subscription has not been used.

You can find out more about this policy in our terms and conditions here:

https://www.findmypast.co.uk/help/articles/4411058589969-18-refunds

When cancelling your subscription it simply turns off the automatic renewal for your next payment.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Kind regards,

Support Team @ Findmypast

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Findmypast is a family history site…

Findmypast is a family history site that I have used for many years now. I use about five family history websites and this one is up there with the best.

17. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Good Morning

Thank you for your comments!

We really appreciate your kind feedback!

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Kind regards,

Support Team @ Findmypast

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Doesn't find much of anything

Doesn't find much of anything. Complete waste of time.

12. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Cynthia,

Thanks for your review of Findmypast.

We are sorry to hear you are having some difficulty with some searches.

One of our Support Team will be reaching out in due course.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Family

Loved finding my long lost family

4. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Hello Vicki,

Thank you for your review of Findmypast.

We are happy to hear the site has helped with your family research. We will pass on your feedback.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.


Kind regards,
Support Team @ Findmypast

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

So I tried to sign in thru my church…ybe

So I tried to sign in thru my church account. But alas it won't let me. The original link I was given no longer works. Maybe this is good for a first timer but I find this experience to be at most fustrating.

4. März 2025
Findmypast-Logo

Antwort von Findmypast

Thank you for your review of Findmypast.

We are sorry to hear you are experiencing some issues with the site.
One of our Customer Support Team will be in touch in due course.

If you need any help in the future with our records, you may want to try Findmypast Fridays on our social media accounts (@Findmypast), or for any account queries you can contact our Customer Support team via email, telephone or live chat.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr