Scancom Bewertungen 

629
•
TrustScore 4 von 5

4.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

ive updated my review from 2 to 4 stars. customer service reached out to me after I posted here and resolved my issue. there is only one reason why I dont give 5 stars but it is very important. Y... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service as always. Ignore the crying reviews by folks who don't bother to check local reception or how customer services work. RTFM and know what you are actually buying before crying like... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service from Scancom. Set up quickly with no issues. Great prompt interaction from a customer service team as well with any questions and account management. Special thanks to Akash for his help... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible service and no replies from customer service. I've bought a 6 month Unlimited DATA SIM as I've not got access to wired broadband at this location. I get emails when I've used 200GB thre... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Telekommunikationsanbieter
  2. auch in
  3. Mobilfunknetzbetreiber
  4. Telekommunikationsausrüster

Vom Unternehmen geschrieben

Scancom is a leading telecoms provider with over 30 years of industry experience. As Official Network Partners with EE, Three, O2, and Vodafone, we deliver reliable mobile connectivity solutions tailored for individual and business needs. Our core offering includes preloaded data SIM cards and pay monthly contracts, backed by competitive pricing and dedicated UK-based network support. Trusted by organisations nationwide, we provide scalable, flexible mobile solutions built for performance and reliability.


Kontaktinformationen

4.2

Gut

TrustScore 4 von 5

629 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 81 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.2

Alle Bewertungen

(629)

353 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

O2 unlimited monthly severely limited

Ordered an O2 unlimited monthly prepay sim. Their sales material said it was 600GB fair use. I was rate limited after 200gb rendering it unusable.

—

They replied below. I emailed support@… as suggested, and got zero response.

Internet is still down despite being only 33% of way through 600gb ratio, and they cut it off.

13. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Hi Jason,

Apologies for this experience. However, it is 600GB fair use. The notification after 200 GB is just to keep you informed about how much data you are using, to keep you aware. Please can you send us an email to support@scancom.co.uk with your Trustpilot reference, and we will aim to resolve this for you

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service from Scancom

Great service from Scancom. Set up quickly with no issues. Great prompt interaction from a customer service team as well with any questions and account management. Special thanks to Akash for his help. Would def recommend and will use again

11. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for the fantastic review! 😊

We’re really pleased to hear that everything was set up quickly and smoothly, and that you’ve been happy with the service and support from our customer service team.

We’ll be sure to pass your kind words on to Akash — it’s great to hear that he was able to provide such helpful and prompt support. We’ll make sure he gets the recognition he deserves!

Thank you for recommending Scancom and for choosing to use us again. We really appreciate your support! 🙌

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very shady company

Very shady company. The SIM activates the moment you place the order not when delivered. They advertise next day delivery I didnt receive it next day, I receive it 3 days later and it would probably much later if I didn't contact them. Yet they never changed the day of when the SIM went active. Support requests they never answer regarding this matter. Also not my first order, last order SIM I cancelled, they kept charging me and when I contacted for a refund, they don't even reply. But when it's a non refund matter, support reply quick. I ordered EE SIM which was bad, speed tests show good but when your watching live football it buffers and freezes hence why I ordered a different SIM to ensure it's not the SIM.

10. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

We’re really sorry to read about your experience and, in particular, that you feel you were unable to get the support you needed when raising these issues.

We’d genuinely like the opportunity to look into this properly for you. We understand your concerns regarding the SIM activation date, the delivery delay, the previous cancelled SIM and the refund you were expecting. We would also like to investigate the connectivity issues you experienced with the EE SIM.

Please email us at support@scancom.co.uk with your order details and reference this Trustpilot review. Our support team can then locate your account, review what happened and work with you to resolve any outstanding issues.

We’re sorry that your experience has left you feeling this way. We certainly don’t want any customer to feel that their concerns are being ignored, and we’d appreciate the opportunity to turn this around for you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy online purchase

Easy online purchase, quick delivery.

28. August 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for your lovely review! 😊

We’re delighted to hear that you found the online ordering process easy and that your SIM arrived quickly.

We really appreciate you taking the time to share your experience and for choosing Scancom. Thank you for your support! 🙌

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Simple and effective

Simple, automated, straight forward, dont know what I need beyond that.

28. August 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for your great review! 😊

We’re pleased to hear that you found the process simple, straightforward and easy to use. That’s exactly the experience we aim to provide our customers.

We really appreciate you taking the time to share your feedback and for choosing Scancom! 🙌

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

It's very fast network I like it I have…

It's very fast network I like it I have contract for two years and give 5G in very good speed

1. September 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for your fantastic 5-star review! 😊

We’re delighted to hear that you’re enjoying the fast network speeds and getting a great 5G connection. It’s brilliant to know that you’re happy with your two-year contract and the service you’re receiving.

We really appreciate your support and for choosing Scancom. Here’s to plenty more fast and reliable 5G! 📶🙌

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

I had to wait 4 days for my esim QR…

I had to wait 4 days for my esim QR code . It should be sent much quicker.

2. September 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

We’re sorry to hear you had to wait four days to receive your eSIM QR code. We completely understand how frustrating this can be, especially when you’re expecting to be connected quickly.

This isn’t the level of service we aim to provide, and we’d really appreciate the opportunity to look into what happened and make things right.

Please email us at support@scancom.co.uk with your order details and reference this review, and our support team will be happy to investigate the delay for you.

Thank you for your feedback — we’ll use it to help improve our service.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Not Easy And Stright Forward Progress

I placed a order for a 3 sim preloaded with 25GB i went direct this time i have used these sims before buying via Amazon there was a deal with Scancom so i went direct.
the order was not stright forward first i had texts and email from DPD saying they was going to deliver the sim but couple days past they said there was a problem with the delivery its held up.
couple days more pass i go stright to clifton in customer support he was great he deals with this issue for me and sends a replacment out by royal mail.
I get the sim couple days later but its not working not clear why so i head back to customer services who have to set up the sim for me later that day it works.
the process took about a week to get sorted i am happy now but it was a lot different experience than going to Amazon , the reason i put 4/5 stars was due to the mess up with DPD and no clear infomation with the sim that i was sent a blank sim and it had to contact them to activate the sim.

27. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for taking the time to leave such a detailed review and for sharing your experience with us.

We’re sorry that your order wasn’t as straightforward as it should have been. The issues with the DPD delivery, followed by the need to contact us to activate the replacement SIM, clearly caused unnecessary delays and frustration.

We’re pleased to hear that our customer service team was able to help resolve the problems and get your SIM working, and we really appreciate your kind comments about the support you received.

We also understand your point about the lack of clear information regarding the replacement SIM. We’ll take this feedback on board, as customers should know exactly what to expect when receiving a replacement.

Thank you again for your patience and for giving us 4 out of 5 stars. We’re glad everything is now working and hope we can provide you with a much smoother experience next time.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to order and quick delivery times.

Easy to order and quick delivery times.
Works straight away when installing the SIM card into the tablet
Signal strength is pretty good as well.
Overall very please with the sim and will use this Scancom again.

1. September 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for your fantastic review!

We’re really pleased to hear that you found the ordering process easy and that your SIM arrived quickly. It’s also great to know that the SIM worked straight away in your tablet and that you’re happy with the signal strength.

We really appreciate your kind feedback and your decision to use Scancom again. We look forward to serving you again in the future!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I received my prepaid O2 sim from…

I received my prepaid O2 sim from Scamcon over a week ago. I activated the sim online as soon as I received it. I raised a support call when it was not activated after two days only to be told that it should take a little longer. They advertise that activations take up to 48hrs, mostly 24. It has now been a week and still no connection. No follow up contact, no apology, nothing. I’m sure O2 would be displeased by this reseller of their products.

27. August 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for taking the time to share your experience, and we’re very sorry for the delay and frustration caused.

You are absolutely right that our advertised activation times are up to 48 hours, with most activations completed sooner. We understand how disappointing it is when that timeframe passes and you’re still without a working connection, particularly when you have already contacted our support team.

We’re also sorry that you did not receive a proper follow-up or apology. That is not the level of service we aim to provide, and we appreciate you bringing this to our attention.

We would very much like the opportunity to look into what has happened and get the activation issue resolved as quickly as possible. If you could contact our customer service team and provide your information across from the request with your order details, we can investigate this further.

Thank you again for your patience and for your honest feedback. We hope we can put this right and restore your confidence in Scancom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible service

Terrible service and no replies from customer service.
I've bought a 6 month Unlimited DATA SIM as I've not got access to wired broadband at this location.
I get emails when I've used 200GB threatening to limit my use, the signal frequently drops connection meaning devices e.g. Ring Doorbell don't work.
You try to contact customer service for help and it's non-existent absolute nightmare

6. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for taking the time to leave your review. We’re very sorry to hear about the experience you’ve had with your Unlimited Data SIM.

We understand how frustrating it must be to rely on the SIM as your main internet connection, particularly when the signal is dropping and affecting devices such as your Ring Doorbell. We’re also sorry that you’ve struggled to get a response from our customer service team. That is certainly not the level of support we aim to provide.

Regarding the 200GB usage notification, our Unlimited Data products are subject to fair usage and network management policies, and we appreciate that receiving a warning about usage can be concerning if this wasn’t clear when you purchased the SIM.

We would really like the opportunity to investigate both the connectivity issues and your concerns about customer service. Please contact us with your order details so that our team can look into this for you and see what can be done to improve the situation.

We apologise again for the frustration caused and appreciate you bringing these issues to our attention.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to deal with and converting my sim…

Easy to deal with and converting my sim to an esim was a quick email, physical sim was delivered on time and quickly ..

18. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for your great review!

We’re delighted to hear that you found the process of converting your SIM to an eSIM quick and easy, and that your physical SIM was delivered promptly.

We really appreciate your positive feedback and are pleased everything went smoothly. Thank you for choosing Scancom, and we hope to help you again in the future!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Their ok to deal with

Not a bad company

28. August 2026
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

We are very sorry that our team has not responded to your email -please be assured I have responded to this with answer to your question and we are very sorry for the inconvenience. Please let us know if there is anything else we can help with :)

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for your fantastic review! ⭐ We’re delighted to hear you found our service quick and easy. We really appreciate you choosing Scancom and taking the time to share your experience. 😊

Thanks again for your support!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

EE based SIM card from Scamcon

EE based data SIM card in use via router so on tbb speed test gave download of 12mbps whereas 5 seconds later my Mozillion(EE based) SIM gave an upload speed of 35mbps on my Pixel phone while sitting in the kitchen.
Go figure 🫤

30. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for taking the time to share your experience and for providing the details of your speed tests. We’re sorry to hear the performance of the SIM hasn’t met your expectations.

While both SIMs may use the EE network, speeds can vary depending on the device, router, location, signal strength, network conditions and how the connection is being used. We’d be happy to look into this further and see if we can help improve your experience.

Please email our support team at support@scancom.co.uk with your details and, if possible, the speed test results, and we’ll be happy to investigate this for you.

Thank you again for your feedback. 😊

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Scancom have always been very efficient…

Scancom have always been very efficient in dealing with all our mobile telephone issues. 5 Stars for service, price and timely responses.

26. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for your fantastic 5-star review! ⭐

We’re delighted to hear that you’ve consistently found Scancom efficient when dealing with your mobile telephone needs. It’s wonderful to know that our service, pricing and timely responses have made such a positive impression.

We really appreciate your continued support and your kind feedback. Thank you for choosing Scancom! 😊

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly recommended !!!

Our experience getting help from Mark at Scancom with a challenging issue resolved relating to a Teltonika failover modem/hub, and its interface with the RMS system, is nothing short of of magnanimous and highly praiseworthy.

Persistence, rerouting through an array of settings and parameters, followup in quick succession, and kind guidance over a number of days is a rare characteristic in this modern business world.

In a few words: Scancom is highly recommended!!!

28. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for taking the time to leave such a fantastic 5-star review! ⭐

We’re absolutely delighted to hear about your experience with Mark and that he was able to help resolve what sounds like a particularly challenging issue with your Teltonika failover modem/hub and RMS system.

We’ll be sure to pass your kind words on to Mark. His persistence, patience and commitment to finding a solution are exactly the level of service we strive to provide at Scancom, so it’s wonderful to know that this was reflected in your experience.

Thank you once again for your recommendation and for choosing Scancom. We truly appreciate your support! 😊

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Exactly what it says on the SIM!

Exactly what it says on the SIM!! (Scamcom) Do not buy a prepay 3 SIM expecting anything from Vodafones quality network it's not combined at all and obviously 3s network doesn't exist so it's a complete waste of money..wich I'll be claiming back..

27. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that you’ve been disappointed with your experience and that the service hasn’t met your expectations.

We’d be very happy to look into the issue and understand what has happened with your SIM and network connection. Please contact our support team at support@scancom.co.uk with your details, and we’ll do our best to assist and investigate this for you.

We appreciate all feedback, and we’re sorry that on this occasion we haven’t provided the experience you were expecting.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

Great service! Very helpful ...

25. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for your lovely 5-star review! ⭐

We’re delighted to hear you received great service and found our team helpful. We really appreciate you taking the time to share your experience and for choosing Scancom! 😊

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had just moved house and needed an…

I had just moved house and needed an internet connection for a few months whilst the large internet companies failed to connect us one by one 🤣

Finally found one that did, but through all that we were supported by the very decent products, services and people at Scancom. They provided just what I needed, for the time I needed it and it was easy to close down at the end.

Thanks team!

26. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Scancom-Logo

Antwort von Scancom

Thank you so much for taking the time to leave us such a wonderful 5-star review! ⭐

We’re really pleased to hear that Scancom was able to provide the internet connection you needed while you were waiting for your new home broadband to be sorted. It’s great to know that our products, service and team made things a little easier during what sounds like a frustrating process!

We’re especially glad that you found the service flexible and straightforward, from getting connected to closing the service down when you no longer needed it.

Thank you again for choosing Scancom and for your kind words. We really appreciate your support! 😊

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr