Vakatrip Bewertungen 493

TrustScore 2.5 von 5

2.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Hello, I have a flight reservation from Mumbai to Hong Kong, with return dates of the 18th and 25th, respectively, on Cathay Pacific. My booking number is 3513955751990, and the PNR is... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hi Vaka Trip Customer Service . The booking platform saying My booking not successful yet your System has charge Me twice. Updated case : Vaka Trip CS has replied my email the next day and solve t... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Hi, My order number 3466979769769, pnr number 3LWZV7. I booked a flight ticket from Kuala Lumpur to Sibu, Malaysia through your website on 18th October and I did not receive official... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I accidentally bought the wrong tickets, which i realized immediately after receiving payment confirmation. I contacted customer service through various means within 2 minutes of my purchase . They... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Reisebüro

Vom Unternehmen geschrieben

**Trustpilot Significance:** Trustpilot is vital for VakaTrip to hear users and address concerns, focusing on user experience rather than promotion. **Ticketing Time Commitment:** Rest assured, timely ticketing is our commitment. Payment made ensures ticketing completion within 12-48 hours, causing no travel disruption. **PNR Validity Assurance:** For real-time order tracking and seamless travel, logging in during ticketing may limit self-management but won't affect your ticket's normal use. **Information Change Assistance:** Discovering errors or voluntarily changing flight details? Inquire anytime at customer@vakatrip.com for assistance. **Itinerary Information:** Post-ticketing, confirmation and invoice details are sent to your email. For an airline-specific itinerary, inquire at customer@vakatrip.com. **Refund and Order Changes:** Refund and change rules depend on the airline's response. Policies of the airline serve as the accurate reference.


Kontaktinformationen

2.4

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

493 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bad site

Hi,
I booked ticket for today for an emergency & it's been more than an hour didn't get my booking voucher or Itinerary,
The payment is done but still waiting & this is really not good.
I want urgent attention!
Booking Id - 3486489317209

1. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3486489317209
The ticket you booked has been issued, the PNR is CFBSBV, the management booking code is CRPJ7L, and the ticket number is 098-2865378213

Your reserved email address is wrong. After receiving your email, we have sent the code, ticket number and itinerary to your correct email address. Please check it.

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Make fool just like JALABI

I booked a flight ticket and i change my mimd and cancel my trip and 2nd person trip is going on and then i ask vakatrip how much money i get refund but they told me flight is on time and normal .i told vakatrip i cancel my trip and how much remaning refund balance i get but all time said flight is normal and on time i told you my 2nd person is also take flight and i also know the flight is normal but i want my ticket refund . And also send screenshort but they cannot help me and my vakatrip booking 348557318911 and flight pnr is CBLMM3 .

31. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3485573189115
Regarding your refund issue, we have assisted passenger KUMAR/RAVI to contact the airline to apply for a refund, but we have not yet received a refund from the airline. The specific refund result is subject to the airline's review and refund.
We will help you follow up on the airline's processing progress. Please wait patiently for the airline's refund result.

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Escalation

Hi,
I booked ticket for tomorrow for an emergency & it's been more than an hour didn't get my booking voucher or Itinerary,
The payment is done but still waiting & this is really not good.
I want urgent attention!
Booking Id - 3486479990994

1. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

The ticket you booked has been issued, the PNR is 58UZBZ, and the ticket number is 098-2887317162
After the ticket is issued, we have sent the itinerary confirmation letter to your reserved email address, please check it

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

下订单填错护照号码

下订单填错护照号码,起飞前一天才发现,CS团队邮件回复处理迅速,真棒

1. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3482425426927
We are glad to help you solve your problem
Thank you very much for your recognition and evaluation, we will do our best to provide you with better service

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Booked a flight for tomorrow and…

Booked a flight for tomorrow and haven’t had a confirmation of ticket yet and we fly tomorrow.

The order number is 3486318769644 under the name Bethan Owen. Please address the issue

30. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3486318769644
The ticket you booked has been issued, the PNR is DVJRFU, and the ticket number is 738-3094581306
After the ticket is issued, the itinerary confirmation has been sent to your reserved email address, please check it

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

customer service had assisted me…

customer service had assisted me through my cancellation booking. it was smooth and very quick response from the team. now i'm waiting for my refund. thank you

25. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,

Thank you very much for choosing VakaTrip~

We are honored that you have chosen our website and given us important comments.

We will continue to work hard to improve the website performance and customer service quality.

Welcome to choose VakaTrip website to book air tickets again.

After the refund is completed, we will notify you again through the customer service email. Please pay attention to the progress of the email notification, thank you.

Have a nice day~

Best regards,
Vakatrip CS Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Hey unable to find booking under Pnr

Hey

i booked a flight from Colombo to Abu dhabi and abu dhabi toh Xnb.

3485388902176 Here is my order number 6073510525698
54AZ3S
Here is my itinerary that i received from vaka trip side through gmail but under this pnr i am unable to find a booking it's showing no booking has been made under this pnr i have only 30 hrs for flight i am really worrying kindly look into this matter
Thanks

19. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,

Thank you very much for contacting us.

At present, your order has been issued, the airline code is 54AZ3S, and the e-ticket number is 607-3510525698

The flight status is normal, and we have replied to you via customer@vakatrip.com email with the specific results and voluntary refund policy.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Nice…

Good service provide

18. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3485259349866
The ticket you booked has been issued, the PNR is C97C87, the management booking code is C77TNV, and the ticket number is 098-2864663316
We have sent the itinerary to your reserved email address, please check it

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No email confirmation

Hi, I’ve booked a ticket last May 12 for my flight today May 14. I still haven’t gotten any email confirmation or booking reference.

Passenger name: Angelo Galileo Gonzaga
Bday Feb 9, 1987
BPI Payment: 6193.18

14. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3484734699877
The ticket you booked has been issued, the PNR is 5SWGGC, and the ticket number is 0797307502869
We have sent the screenshot of the airline's itinerary to your correct email address, please check

We found that your reserved email address is wrong, and your correct email address has been noted

If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Please issue ticket asap

Hi can u please issue our ticket asap.our flight is in the next 24hours

Order num 3483127304785

11. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear Customer,

Thank you very much for your patience.

Your order has been issued, the airline code is 8MZAP4,
because the email address katherinebook@hotmail.com you reserved
is full and cannot receive new emails, so we cannot send it successfully.

But we have notified you of the PNR by phone, and JESURETH SMITH has received the PNR.

If possible, please help us update your star rating after confirmation, thank you.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

My order number is 3484523648170 I've…

My order number is 3484523648170 I've booked a flight for 18th of may from Tacloban to Manila but I've put the wrong DOB I've put 27 June 1991 but the correct DOB is 27 May 1991 how can I rectify this please?

9. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear Customer,

Thank you very much for your patience.

We have replied to you via customer@vakatrip.com with the solution.

Please reply to us after confirmation, thank you.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

hi i have enquire my booking…

hi i have enquire my booking number:3484403957457,

I hope this message finds you well. I would like to request a correction for a booking I made. I mistakenly entered the wrong date of birth for the passenger Syed Mohammad Azri Iqmal bin Syed Salim on the flight ticket.

Could you please advise on the steps to correct this information?

Thank you for your assistance.

8. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear Customer,

Thank you very much for your patience.

We have helped the passenger SYED SALIM/SYED MOHAMMAD AZRI IQMAL to correct his/her birthday to 24 October 2000.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAM & FRAUDULENT!!

Vakatrip.com is not a travel agency — it's an outright scam factory operating under the laughable pretense of legitimacy.

Booked a flight (Air India) through them on 30-Mar-25. They took my money instantly, but forgot the part where they actually send me the PNR. Tried calling the airline for PNR confirmation and they denied having my name on any of their scheduled flights for that day.

I had to book another ticket in the meanwhile and later on I received from Vakatrip, the PNR after 3 hours. I cancelled the ticket through the airline and they said cancellation charges would be INR 8,000 + GST. No problem here too as I was ready for that.
Then comes in the bureaucratic display of bot replies from their team inspite of the airline confirming countless times that they have given the instructions to them for refund. I copy everything (invoice, airline confirmation, mail correspondence) and yet their team will try to play fool so that you drop the case and go home. I’ve spent over a month fighting for a refund they owe me — a refund they acknowledge but refuse to process.

Their "customer support" is a bigger joke than their business model:
They have no working contact number.
Their email responses are robotic, delayed, and written as if by a trained parrot. (You are gonna have a fun time reading their responses).
They demand nonsense like "English-translated call recordings" just to delay the process further.
They randomly close tickets hoping you’ll shut up and go away.

Finally I receive a refund from them on 30-Apr-25, which guess what, is INR 2,558.21!! I paid INR 21,525 for the ticket and despite my countless mails back and forth, I receive not even 15% of my refund money!

Their entire business model is built on selling non-existent tickets, blocking your money, and betting you won't have the energy to chase them endlessly across broken systems.
Their business name on the invoice is LETSFLY LIMITED, which I guess is true to the name as it does fly with the customer's money afterall!

Order No: 3481064165366
Invoice No: VT3481064165366

30. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear Customer,

Thank you very much for choosing VakaTrip~

Regarding the refund of your order, we need to make the following clarifications

1. After you inquired about the voluntary refund on April 1, 2025, when we managed the reservation through the official website, the order status showed that it had been cancelled. After verification, it was you who contacted the airline to cancel the flight.

2. Because your order was booked through the agency system, but you canceled the flight yourself through the airline, the ticketing agency needs the cancellation voucher to apply again. The order was canceled by you contacting the airline yourself, but you never provided any voucher.

3. Based on the situation you raised, you talked to the airline executive (Mr. Vignesh), who told you that the refund request was made by the agent and the cancellation fee was 8,000 Indian rupees + 5% GST, but the actual amount refunded by the airline was only 3499.03 INR. After deducting the refund fee, we processed 2527.57 INR (about 30 USD) according to the amount received.

4. The refund is our responsibility, and we also refunded the amount refunded by Air India. The airline did not refund the amount you said. How can we cheat you? We hope you can clarify the matter according to the facts.

Best Regards
Vakatrip CS Team

Update:
The total refund amount from the airline is 1418.30THB (about 40USD)
We have refunded 40USD according to this amount. If you can prove that Air India refunded you more money, please provide the evidence and we will do our best to contact the airline to ask for it.
Please treat this incident rationally and calmly. It is not that VakaTrip will not refund. We only refunded according to the amount refunded by Air India. The amount they promised to refund you was not completed as promised.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dear Customer,Booking cancelled refund not received even they didn’t share the refrence no or UTR no for tracking the refund

Dear Customer,
We regret to inform you that your flight has not been booked successfully, and the refund is being processed.
The original booking details are as follows:
Booking number: 3483475279220
Passenger: KUMAR/RAVI;
Flight departure date: 2025-04-28
City route: DEL-PAT
Amount: 16294(INR)
Refund not recieved and making fool

27. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~
Your order has been refunded.
Refund ARN
74298255124910058004174
Refund Auth code
054888
You can contact your card issuing bank to verify the receipt of the funds. Thank you.
If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.
Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ticket not issued

Hi, pls issue ticket urgently as my flight is within next 24 hours. My order number is 3483846650327

1. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~
Your order has been refunded.
You can contact your card issuing bank to verify the receipt of the funds. Thank you.
If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.
Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Please send ticket for Order Number 3483370264331

Please send ticket for Order Number: 3483370264331 on priority basis

26. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~

The ticket you booked has been issued, the PNR is 2N3HQ6, the ticket number is 098-7307100250

We have sent the airline's itinerary to your reserved email address, please check it

If you have any questions, please feel free to contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Confirmed Refund but Tickets Issued Instead - Seeking Resolution for Order Number 3483311912774

Order Number 3483311912774

I initially had a good experience with Vakatrip’s customer service — they were responsive and assured me that my refund for Order Number 3483311912774 had been processed. Around 10:00 PM, I was affirmed and confirmed twice by their customer service team that Vakatrip had received the refund from the airline and that the refund would be issued to my original payment method.

However, at 11:30 PM, I unexpectedly received flight tickets along with a PNR number, despite being told the ticket had been canceled and refunded. Following this, I attempted to contact Vakatrip for clarification, but there has been no response at all since the tickets were issued.

This experience has been highly disappointing and unprofessional. I am now requesting immediate cancellation of the reissued ticket and a full refund as previously confirmed. If there is no action or response within 48 hours, I will be escalating the matter through my payment provider and lodging formal complaints with consumer protection authorities.

I hope Vakatrip will take immediate corrective action.

25. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you very much for choosing VakaTrip~
Your order has been refunded.
You can contact your card issuing bank to verify the receipt of the funds. Thank you.
If you have any questions, please contact us at customer@vakatrip.com.
Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I booked a flight from Bengaluru to Goa…

I booked a flight from Bengaluru to Goa on 24th April 2025 and the departure date was 27th April 2025. However, at the time of booking it was clearly mentioned that if we pay additional Rs. 172 complete amount will be refunded and i paid accordingly. Therefore, when i was trying to reach Vaka trip customer care there was no repsonse and finally i reached airline services they have informed me that its a 3rd party booking and they cannot do anything in cancellation and refund process. Kindly note that i want my full refund amount as i want to cancel the flight immediately. My order number is 3483237310878. Very worst service. No immediate response i would like to sue and register a case.

25. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,

Thank you very much for choosing VakaTrip~

You purchased Flight Change Guarantee, the explanation is as follows:
Once your flight gets cancelled, delayed or rescheduled for more than 5 hours, you will have the right to:
*Receive an email about the carrier disruption
*Get a free alternative flight offered by Vakatrip or 100% refund within 48 hours
Note:
The administrative fees charged by Vakatrip are nonrefundable if you choose an instant refund.

We have informed you by email that the flight status is normal and your order does not meet the airline's full refund policy. You can only try to apply for a voluntary tax refund (non-full refund). We have received your email confirming that you want to apply for a voluntary tax refund and have assisted you in contacting the airline to apply for a voluntary tax refund.

We will help you follow up on the airline's processing progress.
Please wait patiently for the airline's tax refund result

If you have any questions, please feel free to contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

tricky charges ....when I try to confirm free "random seating"

when I try to confirm my booking and choose "Random seating" option FREE, it charges 20 euros to the total amount. There is no possibility to check without a price being added, so for 2 connections, it adds 40 EUR ... I cannot confirm my booking Penang-Paris via Hong Kong

24. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,
Thank you for contacting us
Do you mean the problem of seat selection when booking a flight?
At present, we cannot find the specific order based on your information.
You can contact us through our customer service email address customer@vakatrip.com. We will investigate the problem according to your situation.
Looking forward to your feedback.
Best Regards
VakaTrip CS Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The flight in question was preponed

The flight in question was preponed, and I was informed by Vaka Trip only 1.5 hours prior to departure. Given that this was an international flight, it was extremely challenging to reach the airport in time, and ultimately, I was unable to board the flight.

Upon inquiry at the airport, the airline confirmed that they had informed Vaka Trip about the schedule change 24 hours in advance. This clearly indicates that Vaka Trip failed to relay this critical information to me in a timely manner. The delay in communication was entirely on your part, and not the airline’s responsibility, as your team has repeatedly suggested.

Despite multiple follow-ups, all I have received are generic responses claiming that a refund will be issued “once the airline processes it.” This is unacceptable, considering the fault lies with Vaka Trip’s failure to notify me in time — not with the airline.

I am appalled by the unprofessionalism and lack of accountability shown throughout this experience. The delay and inconvenience caused have not only resulted in a significant financial loss but also emotional distress.

I demand that my full refund be processed immediately. If I do not receive a satisfactory response and resolution within the next 7 business days, I will have no choice but to escalate this matter further through consumer protection authorities, social media platforms, and legal avenues if necessary.

7. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Vakatrip-Logo

Antwort von Vakatrip

Dear customer,

Thank you very much for choosing VakaTrip~

Order number: 3478643907654
After verification, we have received the refund from the airline and have given priority to refunding your original payment account
At present, your order has been refunded.
After the refund operation, it usually takes about 3-7 working days to arrive in the account.
Please pay attention to the arrival of your card.

If you have any questions, please feel free to contact us at customer@vakatrip.com.

Best Regards
VakaTrip CS Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr