The Oak Bed Store Bewertungen 

2'808
•
TrustScore 5 von 5

4.8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We recently purchased an ottoman bed online and the quality is great, it’s a sturdy and good-looking bed! No complaints over quality at all. Only snagging points is that sometimes the instructions wer... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Placed a custom order with this great company, they were supportive and considerate of my needs. They completed the order 2 weeks earlier and the bed was exceptionally shipped overseas. Huge thanks... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

There was a problem with the order - a piece was delivered with the holes drilled in the wrong place. This was rectified very quickly and I got o speak to a person straight away. I was very impressed... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I was looking for a bed for a long time and decided to buy a handmade British one. In 8 years, I haven't met a company like this. When a minor issue came up, they instantly delivered the needed part a... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Bettenfachgeschäft
  2. auch in
  3. Matratzengeschäft
  4. Möbelbauer
  5. Möbelgeschäft
  6. Möbelhersteller
  7. Schlafzimmermöbelgeschäft

Über The Oak Bed Store

Vom Unternehmen geschrieben

Since 2009, we have been trading as a leading provider of high-quality Solid Oak Bed Frames. Our commitment to excellence is evident in every piece we offer, as each bed frame is meticulously crafted using only the finest quality Oak trees. This ensures not only durability and strength but also an attractive finish that will enhance the aesthetic appeal of any bedroom.

We also offer Solid Oak Guest Beds and Solid Wood Bed Frames that are manufactured to the same high standard. We believe that everyone deserves a comfortable and supportive bed, and our collection is available in various sizes to meet your specific requirements. Whether you need a single, double, king size, or super king size bed, we have the perfect option for you.

One of the key features that sets our bed frames apart is the inclusion of sprung solid wood slats. These slats provide optimal support to the mattress, preventing it from dipping or sagging over time. This not only ensures a better posture but also promotes a restful and rejuvenating sleep experience.

What truly sets us apart from the competition is the fact that all of our bed frames are manufactured exclusively for us. This allows us to maintain strict quality control and offer an unrivalled combination of quality and value to our customers. We take pride in providing exceptional products that exceed expectations and deliver long-lasting satisfaction.

We are dedicated to helping you create the bedroom of your dreams. With our expertly crafted bed frames, you can enjoy the perfect blend of style, comfort, and durability. Experience the difference that our Solid Oak Bed Frames can make in your sleep and overall well-being.


Kontaktinformationen

4.8

Hervorragend

TrustScore 5 von 5

2808 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 86 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.8

Alle Bewertungen

(2'808)

490 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Eric,

We’re sorry to hear your samples didn’t arrive.

We dispatched your sample request promptly. However, as our complimentary wood samples are sent via Royal Mail and due to the sheer volume of samples we dispatch each day, we’re unfortunately unable to monitor their progress once they’ve entered the postal network.

We do have to admit we were surprised to receive a one-star review before you contacted us. Had you reached out via our live chat, email or telephone, we would have been more than happy to investigate and put things right for you.

We always aim to resolve genuine issues quickly, but unfortunately we can’t help if we’re not made aware of them first.

I have emailed you separately to see whether you still require the samples. However, we appreciate you may no longer need them, and if that’s the case, we wish you all the best in finding the right furniture for your home.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The bed arrived the day and time I was…

The bed arrived the day and time I was given.
It’s a well structured bed and easily put together.
All the parts were extremely well packed and the delivery guys kept us informed on there times.
The bed in situ looks good and really well made.

10. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Mrs Wellman,

Thank you for your lovely review. We’re so pleased to hear that your Chester Ottoman arrived on time and that you found the whole process smooth from delivery through to assembly.

It’s great to know that the bed was well packaged, straightforward to put together, and that you’re happy with the quality and design. We’ll also pass on your kind comments to our delivery team — it’s wonderful to hear that they kept you informed and provided a friendly service.

We hope you enjoy your beautiful new bed and that it brings you plenty of comfort for many years to come.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great communication with Georgie.

Great communication with Georgie from the time of ordering to the time of delivery. This wasn't easy for her as I wanted it delivered the day before my new mattress arrived, which of course was several weeks after ordering my new bed frame.
It did work out perfectly in the end, so thanks Georgie. The delivery was great and the man who brought it all was a joy, friendly and professional.
My new bed frame, fitted together beautifully and was really simple to do. The quality is excellent and all the fittings are really good. I'm thrilled with it, it looks good and is very sturdy.

24. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Yvonne,

Thank you so much for your wonderful review. It was a pleasure helping you arrange your delivery, and I’m so pleased we were able to work around your mattress arrival date and get everything organised perfectly.

It’s lovely to hear that you had such a positive experience with our delivery team too. We’ll be sure to pass on your kind words — it’s always great to hear when our team’s friendly and professional approach makes a difference.

We’re delighted that you’re so happy with your Trafalgar Bed Frame and that you found it straightforward to assemble. It’s fantastic to know you’re enjoying the quality, sturdy design, and how it looks in your room.

Thank you for your kind words, Yvonne. We hope you enjoy many comfortable nights in your new bed.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent

Purchased an excellent, well made ottoman style bed. Craftsmanship in the bed itself was excellent and assembly was straightforward following the enclosed instructions.

The delivery service was very good and professional, if a little vague as to arrangements. You reply yes or no to the option they text you, if no then they send you another option but there's a long wait between these with no other contact. As I say, faultless delivery, just idiosyncratic arrangements.

Between ordering the in-stock item and delivery was about a week.

If I ever need another bed (suspect this one will outlast me), I'd definitely shop here again.

24. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Robert,

Thank you for taking the time to leave such a detailed and thoughtful review. We’re delighted to hear how pleased you are with your Wilmore Ottoman bed and that you found the craftsmanship, quality, and assembly instructions to be excellent.

It’s fantastic to know the bed arrived within a week and that the delivery service was professional. We really appreciate your feedback regarding the delivery communication too — comments like yours help us understand where we can continue to improve the customer experience.

We love hearing that you’d choose to shop with us again, and we hope your new bed gives you many years of comfort and enjoyment.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Additional surprise costs

Ordered a “free sample” of the wood from which the bed frame is made. Nowhere did it say that I needed to pay for postage, the sample was posted to me and insufficient postage was paid and as a result I had to take a trip to the delivery office to find the parcel had insufficient postage paid and that I would need to pay the additional. If this is what a ‘free’ sample is like then I cannot imagine what additional costs would arise when actually ordering a product. I certainly would recommend purchasing from such a company.

23. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Sarah,

We’re sorry to hear about your experience with your complimentary wood sample.

We’d like to clarify that postage for our samples is paid by us. Unfortunately, we were unaware that some of our sample parcels were being affected by an issue with Royal Mail’s size requirements, which resulted in additional postage being requested on delivery.

As we send over 100 samples each week, we don't check the delivery status of every individual sample once it's been dispatched. We only became aware of this issue after receiving feedback from a small number of customers, who contacted us directly. Once we identified the problem, we took steps to resolve it and have since corrected the way our samples are packaged and sent to ensure this does not happen again.

We’re therefore particularly sorry that you experienced this issue and had to make a trip to the delivery office. We completely understand how frustrating that must have been, especially when the sample itself was advertised as complimentary.

We were also disappointed to see that you had left a one-star review before contacting us, as we would have been more than happy to investigate the issue and put things right had we been made aware of it sooner. That said, we appreciate that this was an inconvenience caused by an issue on our side, and we’re pleased that we have now identified and resolved the underlying problem.

We have contacted you separately to see whether you still require the samples. If you no longer need them, we completely understand, and we wish you all the best in finding the right furniture for your home.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

A quality product with brilliant customer service

The pre purchase , delivery and post communication was excellent.
The packaging was slightly damaged, caused by the delivery company but the goods were very well packed and there was no damage.
There was no installation service for the Ottoman bed but I got help. We did struggle a bit , despite the person assisting having previously installed Ottoman's and religiously following the instructions. As we did it at the weekend there was no assistance available from the company. Some of the beds have an installation video but the one I purchased did not and that might have assisted. I did feel if I'd had a problem o couldn't resolve I would have got assistance on the Monday.
I got a mattress as well.
The quality of the installed bed is 100%

9. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Phil,

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed review. I’m really pleased to hear that you found our communication excellent before, during and after your purchase, and that despite some damage to the outer packaging, everything inside arrived safely and in perfect condition.

I’m sorry you found the Ottoman assembly a little challenging. I completely understand how frustrating that must have been, particularly when you were following the instructions carefully and it was over the weekend when we weren’t available to assist. You’re right that an assembly video can be really helpful, so we’ll certainly take your feedback on board.

I’m glad you felt confident that we would have been there to help on the Monday if you had needed us, and most importantly, it’s fantastic to hear that once assembled, you feel the quality of the bed is 100%.

Thank you again for your honest and helpful feedback, and for choosing The Oak Bed Store.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very helpful even though there was an…

Very helpful even though there was an issue with a mattress which delayed dispatch, they got a new one and made sure we got the bed delivered in time. It is a lovely bed and we are very happy with it.

9. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Rachel,

Thank you so much for your lovely review. We really appreciate your patience and understanding while we resolved the mattress delay, and we’re so pleased we were able to arrange a replacement and get your Heywood Guest Bed delivered in time.

It’s wonderful to hear that you’re happy with your new bed and that it’s everything you hoped for. We always aim to make sure our customers are looked after, even when unexpected issues arise, so your kind words mean a lot to our team.

Thank you again for choosing The Oak Bed Store and for sharing your experience with us.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good beds and comfortable mattresses

The beds are exactly as they are shown on the website. It was easy to put together. We got the 1000 sprung mattresses and they are very comfortable.
The delivery and communication was very good.

23. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi John,

Thank you so much for taking the time to leave us such a lovely review. We’re delighted to hear that your new Heywood Guest Beds are exactly as expected and that you found them easy to put together.

It’s great to know you’re enjoying the comfort of the 1000 sprung mattresses too — we hope they provide you with many restful nights ahead. We’re also really pleased that the delivery and communication from our team met your expectations.

Thank you again for choosing The Oak Bed Store and for sharing your experience.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Andrew,

Thank you for your fantastic 5-star review! We're delighted to hear you had such a positive experience with our customer service.

Your kind feedback means a lot to the team, and we really appreciate you taking the time to share it. We hope you enjoy your purchase and thank you for choosing The Oak Bed Store.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy website to use and good…

Easy website to use and good communication with customers

8. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Linda,

Thank you for your kind review. We're so pleased to hear that you found our website easy to use and that you were happy with the communication throughout your order.

We really appreciate your feedback and hope you enjoy your purchase. Thank you for choosing The Oak Bed Store!

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

On time delivery

On time delivery. Efficient construction. Charming young men.

22. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Mary,

Thank you for taking the time to leave us a lovely review. We're so pleased to hear your delivery arrived on time and that the assembly service was efficient.

We'll be sure to pass your kind comments on to the delivery team—they'll be delighted to hear they made such a positive impression!

Thank you again for choosing The Oak Bed Store, and we hope you enjoy your new furniture.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great ottoman bed

Great ottoman bed - fairly easy to assemble and very heavy and sturdy!
Slight issue with delivery but that was down to the courier company who split the order with one box going to an incorrect delivery depot.
The Oak Bed Company helped to reorganise this part of the delivery.

8. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Louise,

Thank you so much for your lovely review. We're delighted to hear you're pleased with your Chilgrove Ottoman Bed and that you found it straightforward to assemble. It's great to know you're happy with how sturdy and well-made it is.

I'm sorry there was a hiccup with the delivery, but I'm pleased we were able to help get everything reorganised and to you as quickly as possible. Thank you for your patience and understanding throughout.

We really appreciate your feedback and hope you enjoy your new bed for many years to come.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good communication

Good communication, well packaged, delivered in time slot, and really great sturdy bed. Very happy 🙂

18. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Pat,

Thank you for your fantastic review! We're so pleased to hear you're happy with your Chester Ottoman and that everything from the communication to the delivery and packaging went smoothly.

It's great to know you're delighted with the quality and sturdiness of the bed. We really appreciate you choosing The Oak Bed Store and hope you enjoy it for many years to come.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

great communication

The company has great communication and delivery was pretty quick

4. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Thank you for taking the time to leave us your 5 star review, we really appreciate your feedback!

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We ordered new bedroom furniture and…

We ordered new bedroom furniture and are really pleased with the quality and overall look and finish. There were some issues with the delivery company which I won’t go in to in this review, but the oak bed store customer service was really helpful and very responsive. Georgie supported us through ensuring everything was delivered (and replaced due to a broken chest of drawers). We would order more furniture knowing that if anything didn’t go to plan as such with the delivery that it would be sorted in a very timely manner. Love the furniture and love the quality. Thank you

4. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Nicole,

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. I'm so pleased to hear you're happy with the quality, finish and overall look of your new bedroom furniture.

I'm sorry that there were some issues with the delivery, but I'm glad I could help get everything sorted for you as quickly as possible, including replacing the damaged chest of drawers. It really means a lot to hear that you'd feel confident ordering from us again because of the support you received.

Thank you again for your kind words and for choosing The Oak Bed Store. We hope you enjoy your new furniture for many years to come!

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible quality

Terrible quality. The slats were flimsy then one year and a few broken slats later the whole left side collapsed away from the frame showing cheap plywood. Horrified to purchase a bed that only lasted one year!

8. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Lola,

We're very sorry to hear you were disappointed with your experience.

After receiving your photographs, we immediately confirmed that the issue was covered under our 5-Year Workmanship Guarantee. We offered to dispatch a brand new replacement pair of side rails for next-day delivery at no cost, as the affected component was fully covered under our warranty.

As mentioned in our email, we'd also like to clarify one point regarding the materials used. The side rails and slat support rails are manufactured from 100% solid Yellow Poplar, not plywood as stated in your review. The only plywood used within the bed frame is in the sprung slats themselves, so the components shown in your photographs is solid timber.

Although we were unable to determine the exact cause of the failure, it appeared to be an isolated issue rather than an underlying manufacturing defect. From the photographs you provided, we could clearly see that the support rail had been both glued and securely screwed during production.

Ultimately, rather than proceeding with the free replacement under the warranty, we agreed a pro-rata refund as a gesture of goodwill, which you accepted.

We're a small family-run business and we genuinely care about the quality of our products and the customers who choose to buy from us. We're truly sorry that you experienced this issue and that your bed did not meet the high standards we strive for, but we hope you can see that we acted promptly, honoured our warranty, and worked with you to reach a resolution that you were happy to accept.

Kind regards,
Aaron
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Oak Bed

Good product, very well priced, initial issue with 1 damaged package (from 6) was rectified very quickly with good communication throughout.

15. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Mick,

Thank you for taking the time to leave us a review. I’m really pleased to hear you’re happy with the product and found it to be well priced.

I’m sorry that one of the six packages arrived damaged. Transit damage is extremely rare, but unfortunately it can happen from time to time. I’m glad we were able to get this sorted for you quickly and keep you updated throughout the process.

Thank you for your patience and understanding, and for choosing The Oak Bed Store.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Mrs E McCarthy,

Thank you so much for your lovely review — we really appreciate you taking the time to share it. We’re delighted to hear you’re happy with both your Boston and Emporia bed frames, and that you found our team helpful.

Thanks again for your feedback.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My samples never turned up

My samples never turned up

15. Juni 2026
The Oak Bed Store-Logo

Antwort von The Oak Bed Store

Hi Megan,

We're very sorry to hear that your sample didn't arrive, and thank you for bringing this to our attention.

As soon as we became aware of the issue, we looked into what had happened and contacted you directly to apologise and resolve the matter.

I'm pleased to confirm that a replacement sample has now been sent, and I can see that it has been successfully delivered.

As a small family-run business, we genuinely care about our customers and always do our best to resolve any issues as quickly as possible. We're sorry again for the inconvenience caused and appreciate your patience and understanding.

Kind regards,

Georgie
The Oak Bed Store

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr