Teppana UK Bewertungen 

206
•
TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I ordered a hall runner and it is really lovely. Comfortable under foot with the padded base mat and stays in place. Easy to lay and I’m hoping it will wash well - my friend who recommended said it wi... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Beautiful, well made rug which matched the image on site. Obviously the rug has not been washed yet, but I feel that it will be no problem Arrived in a timely manner during which I was kept updated... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The rug looks garish & cheap compared with the advertising. I have emailed the customer service address both in the UK & Germany & have received no response at all. I wish to return the rug for a full... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We were well informed of the progress of the delivery and delighted with the rug we swiftly received. The package was small and easy to carry and the rug itself is much nicer under foot than I had ima... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Geschäft für Dekoration und Inneneinrichtung

Vom Unternehmen geschrieben

The first washable rug! No more worrying about stains. You can easily wash our rugs in your washing machine at home.


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

206 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 87 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 48 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.4

Alle Bewertungen

(206)

116 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I love the rug

I love the rug. Just what I was looking for. My only slight disappointment is that the rug is about 4 inches longer than the underlay. But overall I love it.

23. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My new rug gives me pleasure every time…

My new rug gives me pleasure every time I step onto it in the morning! I'm also happy to know that my dog's dirty paws won't matter because the rug is washable. The delivery took a day or two because it comes from Germany but it was worth waiting for and arrived in perfect condition.

12. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Stunning rug not without its issues.

So Delivery took a long time to come, around 5 weeks however when arrived was packaged really well. I’m not sure why but I purchased the under lay for Uber the rug, I’m confused as it came in two halves, meaning through time and traffic you see the dip in the rug.
Also I had the zebra print rug it is beautiful looks lovely in my lounge but already has faded in parts having only had one wash, on a positive though it drys really quickly.
Great concept but for the price I expected better quality.

30. April 2026
Teppana UK-Logo

Antwort von Teppana UK

Thank you for your detailed review and honest feedback.

We’re really happy to hear that you love the look of your Zebra rug and that it fits beautifully in your lounge. At the same time, we’re sorry that your overall experience did not fully meet your expectations.

At the time of your order, our production and delivery time was 4–6 weeks due to very high demand, as stated on our website. We understand that this can still feel long, and we’re pleased to say that our production and delivery times are now much shorter again.

Regarding the cushioned pad: it is delivered in two parts because, in this size, it would otherwise be very difficult to handle and position correctly. When laid out according to the instructions, the washable design and cushioned pad should sit securely together and should not create a visible dip. Please feel free to contact our customer service team — we’d be happy to share some additional tips for placing it correctly.

We’re also sorry to hear that you noticed fading after washing. Please send us a few photos so we can take a closer look and find a suitable solution for you.

Thank you again for your feedback. It helps us improve both our rugs and our service.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely gorgeous rug

Absolutely gorgeous rug, superb quality. Despite having white in the pattern, and the rug being in the kitchen with a mud loving dog in the family, so far just a quick vacuuming is all that's been needed. The fabric just seems to repel any dirt ! But at least I know that when needed I can just pop the rug into the washing machine. Would definitely recommend.

8. Mai 2026
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Not happy with the Carrier

I waited weeks for the runner to arrive, only to be told it had been sent back to Germany with no explanation of why it wasn’t delivered. The address was correct, Teppana advised me to get in touch with the carrier to find out why I hadn’t received it. But at this point I was too frustrated as I had waited weeks. I said I wanted a refund which, to Teppanas credit, was refunded very quickly.

9. April 2026
Teppana UK-Logo

Antwort von Teppana UK

Hi Sheila,

we completely understand your frustration here. Waiting weeks for a delivery only for the parcel to be returned without a clear explanation is disappointing, and we’re very sorry for the experience.

At the same time, we’d like to gently point out that the issue in this case was caused by the shipping process with UPS rather than the Teppana product or our customer service itself. As soon as we were informed that the parcel had been returned, we processed your refund immediately so you weren’t left waiting any longer.

We still regret that your order experience ended this way and appreciate you acknowledging the quick refund. We hope we may have the chance to provide you with a smoother experience in the future.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very poor quality and poor customer…

Very poor quality and poor customer service. Not at all like the photo. I contacted about returning item and no reply. Very poor. Would not recommend.

17. April 2026
Teppana UK-Logo

Antwort von Teppana UK

Hi Dorothy,

we’re really sorry to hear that you’re disappointed with your order. Of course, you can return the item if it doesn’t meet your expectations.

Our return process is explained in several places on our website, and no matter which page you are on, you will always find the “Returns” section at the bottom of the page with all instructions.

Unfortunately, we could not find an email from you in our customer service inbox. If you still need any help with the return, please feel free to contact us directly again — we’ll gladly assist you.

Best regards
Team Teppana

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good quality rug and underlay.

Good quality rug and underlay.
I needed a rug that was a slightly odd size compared to others I’d seen. This was more expensive, but I like the fact it’s washable as I have a dog and after searching everywhere I kept coming back to this one. Initially ordered one that was too small, return was hassle free and free.
Delivery took a long time - 6 weeks, (this is mainly due to it being handmade and in Germany), but as rug had gone down in the sale by the time I received it, I emailed asking for a price match and they refunded me some money.
The only reason it’s not 5 stars is the communication took a while when waiting for delivery. Went about 4/5 weeks after ordering before I heard anything and when spending a lot of money needed a bit of reassurance it was being made and an expected time frame.

6. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Beautiful and easy to care for

I just received my beautiful hallway rug. My purchase was well waiting for as these lovely rugs are made to order. The selection of patterns and colours is wonderful - soft and easy to the eye and fit into any home decor. The order process was straightforward and the final product was beautifully packaged. These rugs are pleasing to look at, versatile, environmentally friendly and easy to care for.

2. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr