Swapfiets UK Bewertungen 

426
•
TrustScore 4 von 5

4.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They promised me they will replace my bike and they keep on pushing me off with different excuses. they told me they will definitely give me an appointment to replace but as of now i am still with my... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Easy to book the appointment, service to your door. Bike exchanged immediately. I am taking a star of as the staff member who came around did not say a single word to me or my husband and just proc... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bike brilliant biked to Richmond park yesterday London roads are different from Lincoln. So I go back roads if I can. Have been more bike accidents then cars n motorbikes. Cuz cars expected you to go... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Such a great business model, good value, more sustainable and always had easy and friendly customer service. Love my bike and have no stress about maintenance or theft. Perfect for getting around Lond... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fahrradverleih

Vom Unternehmen geschrieben

The modern bike membership | Free repairs - anytime, anywhere | Making cities more liveable


Kontaktinformationen

4.2

Gut

TrustScore 4 von 5

426 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 75 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.2

Alle Bewertungen

(426)

75 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They failed to take a payment from me…

They failed to take a payment from me and sent the overdue money to a debt collector in under 4 weeks. TERRIBLE.

6. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Mabel,

Thank you for getting in touch, and I’m really sorry to hear about the frustration this has caused.

To explain our process, we try our very best to avoid involving a debt collection agency. We send different email reminders over the course of several weeks to give ample time for payment. Unfortunately, if the payment is still not made by the new given date, the invoice will be sent to the agency.

If you have any further concerns or if there's anything else we can do to help, please don’t hesitate to reach out to us at support.uk@swapfiets.com.

Best regards,
Luis🚲

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helpful and Quick

Came in at the end of the day for an appointment and Ross was very helpful and quick. Thanks :)

7. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Theo, thanks for the kind words!

Enjoy the bike💙🚲

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

It is really a good and professional…

It is really a good and professional company, especially the worker called Andy is really a kindly, helpful and the most thing that I like it on him he works hardly and doing more then as it should

6. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Alla, Thank you for your kind feedback!
I am glad to hear Andy's hard work and helpfulness made a positive impact💙🚲

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

They create a solution to get an easy…

They create a solution to get an easy and safe delivery bike and the technical service is very useful.

20. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Indira, I am so happy to hear you're satisfied with the service!

Thank you for your feedback! 💙🚲

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking Mismanagement and Unlawful Data Sharing

My experience with Swapfiets has been nothing short of infuriating. Their handling of my account demonstrates systemic incompetence and a blatant disregard for customer rights.

On 29 November 2024, I received a reminder stating I had 15 days to pay an outstanding balance. Without justification, Swapfiets escalated this to a debt collection agency, ARC Europe, six days before the deadline, sharing my personal data unlawfully. Despite acknowledging an internal issue with their reminders, they have refused to take full responsibility for their actions.

This premature escalation has not only caused unnecessary stress but has also potentially jeopardised my credit score. To make matters worse, Swapfiets seems incapable of understanding that their mistake invalidates any subsequent reminders. Their attempt to blame customers for "lack of communication" is both insulting and dismissive.

I have since discovered that this is not an isolated incident. An acquaintance experienced the exact same premature escalation to debt collection, further confirming a systemic issue within their operations.

Their actions constitute a clear breach of GDPR regulations, particularly regarding the unlawful sharing of personal data. I have demanded that they rectify this mess, ensure all data held by ARC Europe is deleted, and prevent any credit marks on my record.

If you value your peace of mind and expect fair treatment, avoid Swapfiets at all costs. Their inability to own up to their mistakes, combined with their lack of customer care, is appalling. I will be reporting them to the ICO and pursuing legal action if this matter isn’t resolved immediately.

Rating: ★☆☆☆☆

9. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi,

we are sorry to hear about this issue.
We understand how frustrating this must be for you, and we’re here to help and to find a suitable solution as soon as possible.
To assist you further, please send your contact details to support.uk@swapfiets.com and then we will get in touch with you.

With kind regards,

Team Swapfiets

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thoughtful and solutions-focused

I’m not a swapfiets customer but I am a cyclist, and I’m so grateful for the Swapfiets team’s efficient support when one of their customers accidentally locked their bike to mine. Thoughtful and solutions-focused and helpful!

10. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi there! Thank you so much for your kind words and we are very happy to hear that our customer service was able to help you in this situation!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Reliable bike for a low cost

Have been with Swapfiets for over 3 years now

8. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Thanks for being a loyal Swapfiets member for over 3 years! We really appreciate your continued support and are glad to have you with us!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

NEVER AGAIN with Swapfiets.

NEVER AGAIN with Swapfiets.

Trained to ignore you!!!

How rood.

Time for bigger competition.

27. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi there,

Sorry to hear about your experience – that’s definitely not the level of service we want to provide. If you'd like to share more details with us, please reach out to our support team. We’re always here to help!

Best,
The Swapfiets Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great staff

Great staff, lovely prompt service, good quality bike.

26. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi there! Thank you for your kind words! Really happy we could help :)

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

One of the best companies for bike…

One of the best companies for bike rentals, their prices are good for the regular bikes, although the electric options could do with a price reduction. Very good customer service and very quick to address any issues, all for free, including regular check ups.

1. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi there! Thank you for your kind words and we will definitely take your feedback into consideration!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Andy at the Brick Lane store completely…

Andy at the Brick Lane store completely made my day. After the bookings team messed up my pickup, he stepped up to the task and got me on a Bike outside of his working hours and the operating hours even!
Hope they appreciate what a great asset Andy is to their team!

27. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Dario,
We're super happy Andy could help you out like this! Thank you for your kind words and we will let him know:)

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service and competitive…

Excellent service and competitive price.
Jose helped me setting up the bike and explaining how everything works. The bikes are great and very well equipped with lights, pannier and lock.
100% worth it!

15. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Paula, I'm very happy to hear this!🤩
Many thanks for spending the time to leave a review! 💙🚲

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bicycle broke during first ride

The rear mud guard came off during the first 15 minute cycle ride. I have had to wait a week to get this fixed, therefore I am currently in receipt of a bicycle I cannot use. Waste of money so far!

14. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi JB,

Thank you for sharing your experience! However, we're sad to hear that it is not a positive one.

It is understandably frustrating if your bike got an issue so short after receiving it - and that you then have to wait for a service appointment.

I would recommend that you contact our customer service who will be able to compensate for the inconvenience.

We hope to hear from you soon! 💙

Best,
Team Swapfiets

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

All great!!

I had an amazing experience picking up my bike with Jose! Very polite, friendly and helpful!

11. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Thank you, Ana Flavia! 🤩 I'm very happy to hear this!
We appreciate you spending time to leave a review! 💙🚲

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrbile company! Avoid them!

Very disappointed with the last service, i had to replace the battery, it started to drain more than usual. At my first appointment, I've met Jose and he couldn't give me a new battery, strange to be honest every time i used to get my battery replaced. I've booked another appointment, this time Jose was in the shop again but i was late 30min and he refused to help me telling me to book another appointment because i was late. Frustration started to build up, i've complained to the company, i received the message that my contract would end at the end of the month because "my behavior was not aligned with their culture". This is an odd situation, they canceled my contract because I wasn't happy with their service. I've been with them for more than one year, and customer service quality is decreasing from my experience. Avoid them!

10. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Flaviu,

Thanks for your feedback and for being with us for over a year.

We work on pre-booked appointments to manage customer flow and stock levels at the store.

The team always try their best to help and make a lot of exceptions, when possible.

Unfortunately, on this day, your late arrival to the appointment disrupted other appointments.

Since we have to be fair with every customer, Jose asked to book a new appointment for a better time.

It is quite rare for us to terminate a contract abruptly, and we understand this is heartbreaking.

However, we came to this decision because we value respect, kindness, safety, and professionalism, and we don't tolerate any kind of aggression towards our staff.

We are sorry that this has ended on a bitter note and we hope we all learn something from it💙

All the best,
Luis🚲

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Chris was amazingly helpful

Chris was amazingly helpful - great experience

9. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Jakob,
Thank you for the kind review! So nice to hear that you had such a good experience with Chris's assistance🤩

See you on the road 🚲💙

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Terrible online customer service

Good bikes and UK based team, terrible online customer service.

It's one of those situations when you write an email in plain English and receive a response that make absolutely no sense, as if they were replying to someone else. If you send the same email a few times you might get lucky and get a response to what you actually wrote. And then sometimes they are just rude.

I wanted to return my bike via pick-up and it took 25 emails back and forth. First it was that I emailed too early and they couldn't book it, then we agreed I'd email on a certain date and then it was too late. Sort out your booking system, don't make your customers do your work for you. They also made me pay for two more days because of this too, ridiculous.

P.S. Thanks Swapfiets, your reply is not helpful at all.

19. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hello Alya,

I can't find your account on our system, but it seems you have had a negative experience!
This is never what we want to hear!💙

Unfortunately, we don't pick up your Swapfiets at the end of your subscription, to keep the car available for active service appointments​.

We arrange pick-up exceptionally, and to secure the slot, it is more efficient to call +44 20 38 08 00 05, as the slot offered via e-mail can be taken by other users via the app.

Furthermore, the subscription can only officially terminate when the bike is returned.

Please don't hesitate to contact our customer service if you have any questions.


Best,
Luis🚲

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Swapfiets has great bikes and good service.

Swapfiets has great bikes and it's very strong, I don't have ever problems with the bike,
I have my Swapfiets bike for a year already.
By now it was a bit broken, and I called into the office, they told me the next appointment is only in 2 weeks time, I didn't know what to do..I couldn't wait..
Few days later I found the Swapfiets van on the road doing his round ,I asked him if he can fix my bike instead of waiting till the appointment, he told me no problem, I will do it, He fixed the problem in seconds,
His name is ANDY, I never saw such a good service from a company, he was very helpful and he did a quick service.
Thanks again for your service.

19. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Swapfiets UK-Logo

Antwort von Swapfiets UK

Hi Mr. Adolf,

Thank you for your message! We only hear great things about Andy :). The next weeks will be a little less busy again now that induction weeks are over.

Best,

Juul

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr