Montu UK Pharmacy Bewertungen 

791
•
TrustScore 4.5 von 5

4.3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I absolutely love everything about Montu! Friendly and helpful staff if I ever need to call, prompt responses on live web chat, great choice of top quality products, fantastic prices on hardware compa... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Once the pharmacy had my prescription, ordering was simple. It was dispatched quickly with royal mail special delivery for next day delivery. One item from my prescription was not available to order... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Not a great start, 1st prescription paid for then not dispatched due to prescriber error. 5 days later further prescription issue, medication now out of stock, requested payment again prior to dispat... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Couple of months in and it’s been great, I was with releaf before, very expensive but very professional, I was worried about changing. All the doctors and customer service people have been fantas... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Online-Apotheke

Vom Unternehmen geschrieben

Montu UK is a leading provider of medical cannabis. Our fully licensed pharmacy allows patients to conveniently order their prescriptions. We’re part of Alternaleaf Clinic, one of the world’s leading medical cannabis companies. With our simple and safe processes, we make treatment easy, reliable, and focused on your health.


Kontaktinformationen

4.3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

791 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 98 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.3

Alle Bewertungen

(791)

650 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quality products

Quality products

24. September 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Liam, thank you so much for your feedback. Please let us know if there's ever anything else we can do to assist you further. Thanks again!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I See No Problem Here

I absolutely love everything about Montu! Friendly and helpful staff if I ever need to call, prompt responses on live web chat, great choice of top quality products, fantastic prices on hardware compared to most "lifestyle" websites, prompt dispatch (although royal mail don't always meet the deadline) and my overall quality of life has already begun to improve after just 6 weeks of treatment. The flower is clean, flavourful and truly shows the highest level of care during cultivation. The ability to change my strains on a monthly basis allows me to explore the catalogue and find the flower types that work best for me for each of my symptoms.

24. September 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Lewis, thank you for your kind words! We're pleased to hear you've had a positive experience with our service and the process has been smooth. Our patients' care and satisfaction is our ultimate goal and it's great to hear we've achieved that! If you have any further questions or need assistance in the future, don’t hesitate to reach out. Thanks for your continued support!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

They were good when I joined 12 months… alas no more

They were good when I joined 12 months ago but over the last three months the stock is awful, the communication when you contact them is non existent and to be honest 2 stars are only because they were good but missed shipments and poor quality products will have me looking to move.

26. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Alan, thank you for your feedback and the detailed breakdown of your experience with us. We strive to deliver outstanding service to our patients, and your feedback is vital! Your honesty and transparency will definitely help others considering treatment come to a decision. Thank you again!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great company

Great company

24. September 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Sam, thank you for sharing your experience. We’re pleased to hear that you’ve had a positive experience with us. If you ever need assistance or have any questions, feel free to reach out. We’re here to support you!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helpfull staff and easy process

Helpfull staff and easy process

24. September 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Andy, thank you so much for your feedback. Please let us know if there's ever anything else we can do to assist you further. Thanks again!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good

Good excellent

24. September 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Dimitrijus, thank you so much for your feedback. Please let us know if there's ever anything else we can do to assist you further. Thanks again!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ever months the same

Ever months the same, product unavailable but you can buy this more expensive one instead!
Supposed to be here today by 1pm?!
It’s now after 5pm.
Nobody answers the phone, good luck getting a response on the message service.
I wish I’d gone with another organisation n never had to deal with montu in the first place

30. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi David, we've requested more details via Trustpilot so we can address these concerns. We appreciate your feedback and hope to make things right. Thanks for reaching out.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very poor service

Very poor service. Never answer calls emails or online chat messages. Iv had no script for 2 months.nobody calls me back or helps at all. Disgusting service im paying for

30. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Ema, we've requested more details via Trustpilot so we can address these concerns. We appreciate your feedback and hope to make things right. Thanks for reaching out.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Take your money and run

Prescription has gone missing. Live chat has been ignored for nearly 2 hours, telephone remains unanswered, clearly nobody is interested after they've taken your money. Shambles.

30. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hello Dave, we’d like to investigate this further. We’ve requested more details via Trustpilot so we can address this and work towards a resolution. We appreciate you bringing this to our attention. Thank you.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

All in all not bad company but lack of…

All in all not bad company but lack of customer service they don't answer the phone promptly no message to say where you are in the queuedont respond to emails
5hey want my money quick enough

30. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Mael, thank you for your feedback and the detailed breakdown of your experience with us. We strive to deliver outstanding service to our patients, and your feedback is vital! Your honesty and transparency will definitely help others considering treatment come to a decision. Thank you again!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

No online reviewing system for expensive items!

The marketplace is straightforward, but it could be much better. One improvement would be adding a customer review system so people can see what the quality of each product is actually like before ordering.

I spent over £100 on products, only to receive them and find they weren’t up to my expectations. I wanted to leave a review to help other customers decide whether the products would meet their standards, but there wasn’t any review system in place.

That seems like a strange omission when customers are spending significant amounts of money, especially as it’s a feature that would be relatively easy to implement. Without customer reviews, it almost gives the impression that they don’t want buyers to share honest feedback.

29. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Ryan, thank you for your feedback. We strive to deliver outstanding service to our patients, and your feedback is vital! If you need any further assistance or have any questions, feel free to reach out. Thanks again!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible service and failed in duty of care

Medication was ordered 2 weeks ago it’s gone missing and I am not getting replies to emails or calls. They have taken my money and not provided the medication for 2 weeks so I’m now unable to work

29. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hello, we’d like to investigate this further. We’ve requested more details via Trustpilot so we can address this and work towards a resolution. We appreciate you bringing this to our attention. Thank you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Justin, thank you so much for your feedback. Please let us know if there's ever anything else we can do to assist you further. Thanks again!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nothing works, can't get medicine

Glitchy payment system, non existent support channel, nothing works. Unreliable service. Waste of time. One of the poorest support experiences ever.

29. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hello Alex, we’d like to investigate this further. We’ve requested more details via Trustpilot so we can address this and work towards a resolution. We appreciate you bringing this to our attention. Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Always out of stock

Always out of stock

Using another company.

27. August 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi Paul, sincere apologies for this we have passed your details to the team to look into this further for you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Always super helpful

Always super helpful, easy to talk to and get things sorted. Great choice of meds

26. August 2026
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Hi, thank you so much for your feedback. Please let us know if there's ever anything else we can do to assist you further. Thanks again!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Delays Happen. Poor Communication Doesn't Have To

My prescription was sent by Alternaleaf on Monday and wasn't processed by Montu until Thursday, after the daily cut-off time. As a result, my medication won't be delivered until Monday.

To be clear, I don't actually mind waiting. What I struggle with is managing expectations and communication. If I'm told to allow three working days from receiving confirmation at 12:15pm on Monday, I would reasonably expect processing to be completed by around 12:15pm on Thursday. That should have allowed enough time to place my order before the cut-off and avoid further delays.

My bigger concern is the level of support available when you need help. Attempting to contact someone via the live chat was extremely frustrating. I would start a chat, wait for a response, only to later receive an email containing the chat transcript despite nobody ever joining the conversation. The chat would simply time out, forcing me to start over again.

Calling by phone wasn't much more reassuring. The person I spoke to was polite, but unfortunately didn't seem confident or knowledgeable about what was happening with my prescription. It left me with the impression that they had very little visibility of the process or ability to provide meaningful updates.

Considering Montu is the pharmacy used by Alternaleaf, this doesn't inspire much confidence. Things are easy when everything goes smoothly, but what matters is knowing you can get clear answers and support when something goes wrong. At the moment, I'm not convinced that's the case.

As a new patient, this experience has left me questioning whether I chose the right clinic and pharmacy combination. I'm already considering whether it may be worth paying the transfer fee and moving to MaMedica in the future.

Overall, it's not the waiting time that's disappointed me, it's the lack of communication, poor customer contact experience, and the uncertainty that comes with it.

Not impressed.

24. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We sincerely apologise for the difficulties you experienced trying to reach us via live chat and phone.

We have requested further details from you via Trustpilot so our team can look directly into your account.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful pharmacy stock is very limited

Awful pharmacy stock is very limited, usually all the £5:£6 a gram flowers is never available only higher priced ones are.,was left 7 weeks with no medication due to having a 6 mths review appt. Still waiting for my emergency prescription which I was told to order due to bing so long without. Will definitely be looking to change from Alternleaf and Montu

23. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Thank you for sharing your feedback. We've requested more information via Trustpilot so we can identify your account and investigate.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Service is awful

Service is awful, can't get through on phone, instant chat just leaves you waiting 24 hours and when you finally speak to someone they tell you completely different info to what is on the site. Quite ironic that my prescription is for anxiety yet trying to deal with this pharmacy is sending my anxiety soaring.

23. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Montu UK Pharmacy-Logo

Antwort von Montu UK Pharmacy

Thank you for your feedback, we have requested more information via Trustpilot so we can locate your account and help to assist you. Thank you.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr