Mettle Bewertungen 

6'498
•
TrustScore 4.5 von 5

4.6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really impressed with Mettle I recently had a serious fraud issue on my account and, to be honest, I was extremely worried about losing the money. I contacted Mettle straight away and ex... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Poor bank with limited features and they are not members of the switching service so you have to do everything manually. They got details of my account setup wrong and made a shambles along with oth... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I really like Mettle banking, the app keeps a good clear record of everything, right from the start it has made everything so much more simplified for my clients, and for myself. to keep my accounts... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thank you for your help! A fraud case happened to me and the support team immediately started investigating my case and helped me stay informed and take action to protect my account from further unaut... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Bank

Über Mettle

Vom Unternehmen geschrieben

Mettle is the free business bank account by NatWest that helps small businesses get paid faster and better manage their finances. It’s built for small businesses, startups, limited companies and sole traders.

Customers can apply for an account in minutes, create and send customised invoices and connect to accounting software to help keep track of their books. The account comes with a UK account number and sort code and an in-app chat feature so that customers can speak to real people when they need help.


Kontaktinformationen

4.6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

6498 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.6

Alle Bewertungen

(6'498)

1'252 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really impressed with Mettle

Really impressed with Mettle

I recently had a serious fraud issue on my account and, to be honest, I was extremely worried about losing the money.

I contacted Mettle straight away and explained what had happened. The whole process was much easier and quicker than I expected. The team were helpful, understanding and took my case seriously.

They investigated everything, asked me for some information and evidence, and then came back with the decision that I would receive a full refund.

I honestly wasn't expecting it to be resolved so quickly, especially considering the amount of money involved.

Really happy with how Mettle handled the situation from start to finish. When something like this happens, you really appreciate having a bank that actually listens and helps.

Thank you to everyone at Mettle who helped me!

8. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thanks for your feedback Adam. It's great to hear that we've been able to help. We're always here to help, so please drop us a line at any time.

The easiest way to contact us is through your in-app chat, or you can contact us at support@mettle.co.uk.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Poor bank with limited features and…

Poor bank with limited features and they are not members of the switching service so you have to do everything manually. They got details of my account setup wrong and made a shambles along with other issues.
Pay peanuts,,,,,as the saying go's.
Personally wouldn't bother here.

7. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Hi Ian, we’re sorry to hear this and understand your frustration.

So that we can look into this for you, please drop us a message at support@mettle.co.uk and we’ll be happy to investigate this further.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent app

6. Oktober 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for sharing your experience. We're really happy to hear that you're enjoying your Mettle account.

We love hearing from you, so please drop us a line at support@mettle.co.uk or through your in-app chat at any time if you have any feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing

Amazing, so far!

5. Oktober 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for sharing your experience. We're really happy to hear that you're enjoying your Mettle account.

We love hearing from you, so please drop us a line at support@mettle.co.uk or through your in-app chat at any time if you have any feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely seamless

Absolutely seamless - great app- everything is simple

3. Oktober 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for sharing your experience. We're really happy to hear that you're enjoying your Mettle account.

We love hearing from you, so please drop us a line at support@mettle.co.uk or through your in-app chat at any time if you have any feedback.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely frustrating and completely opaque application process



I applied for a Mettle business account and provided all the information and explanations requested during the verification process.

Despite answering their questions and providing supporting documentation, my application was ultimately rejected with a generic message saying they were “unable to support” my business.

The biggest issue is that Mettle refused to explain what information was insufficient or what the actual problem was. I understand the need for compliance checks, but asking customers for extensive information and then providing no meaningful explanation for the decision is extremely frustrating.

Being told they “can’t comment further” makes the entire process feel completely opaque.

Very disappointing experience and, based on this experience, I would not recommend Mettle for business banking.

5. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thanks for sharing your feedback, we're sorry to hear that you weren't satisfied with the process of opening an account with us.

If you haven't already, please contact us via support@mettle.co.uk or via the in-app chat service and we would be happy to discuss your experience further.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great but one big issue in default invoice settings…

Great for small business and I am very happy with my experience for about 3 years now, but there is one thing really worth looking into and improving on. The invoice to client by default settings allows 30 days due payment which is not quite a logical thing considering that Mettle is designed to accommodate to small businesses. This counterintuitive setting if invoice is issued on the phone handset gets easily overlooked and hard to spot when looking at the invoice draft. Yet the consequences of giving (UNWITTINGLY) the client an option of paying within 30days are severe to a small business. As an example I have to pay the commission from a service provided at rented premises on the day, regardless when the client pays me. Hence the default should be ''upon receipt" rather than " due in 30 days"! . I cannot void the invoice as i did void it once already (it was set to immediate payment request but contained a different error) as this would be confusing and unprofessional. But cash flow in a small business is different than a big one so this should definitely be addressed by mettle team. It's a small change but protects small businesses from having to pay out of the pocket in order to recover the costs only 30 days later.

30. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thanks for sharing your feedback, it's great to hear you're finding the Mettle Banking App useful.

We love hearing your feedback, so please drop us a line at support@mettle.co.uk if you have any ideas for features you'd like to see included at Mettle.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

worst business account

They pride themselves on being fast yet 15 days later still no new account. They keep asking for more and more (irrelevant) info and then it takes them 7 days to reply each time. Really appalling customer service. They keep apologizing with their AI agent and asking how happy I am with the service. Really?? Extremely unhappy, like I said a bunch of times, yet they still cannot get their act together.
Go with Tide instead, you can get a business account on the same day. I wanted to try a new one with mettle but I will just go with Tide again. Not worth the hassle with Mettle - if they're so slow and awful now in the honeymoon stage when they want to get a new customer it will be even worse later on once I am stuck with them.

2. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thanks for sharing your feedback, we're sorry to hear that you weren't satisfied with the process of opening an account with us.

We have a regulatory requirement to undertake certain checks on each business before opening an account. If you want to chat about this, please contact us at support@mettle.co.uk or in-app.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Exceptional

Great, super, exceptional sevice

2. Oktober 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for the positive review. We're glad to hear you're having a positive experience with your Mettle account so far. Customer feedback is incredibly important to our team, so feel free to message us anytime at support@mettle.co.uk or via the app.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mettle responded fast

Mettle responded fast, and resolved the issue efficiently. Thanks

1. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

We appreciate you leaving this review! It’s great to hear that you experienced fast and efficient support from our team. We’re always building new features to make your experience even better, so let us know at support@mettle.co.uk if there’s anything else you need.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mettle has been a very good bank to…

Mettle has been a very good bank to use. They solved a major issue in a timely manner.

1. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for sharing this review! We're thrilled to hear that Mettle has been a very good bank to use and that our support team was able to step in and resolve your issue quickly. We're always here to help and constantly building new features, so please reach out to support@mettle.co.uk if there's anything else you ever need.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Slow and cumbersome application on-boarding process

The application on-boarding process is extremely slow. I'm currently on day 10 and still waiting. They ask questions, which I answer immediately, then they take days to reply. Example, you'll get a message saying 'thanks for the info, we are now finalising your application', then 2 days later you'll have to write 'Is this still finalising? Is there anything I need to do to further the application?". It's been an extremely poor introduction to the service.

1. Oktober 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Mettle is great way of banking

I really like Mettle banking, the app keeps a good clear record of everything, right from the start it has made everything so much more simplified for my clients, and for myself. to keep my accounts in order, the company are always available and on hand should you need any help with anything. I highly recommend mettle if you are just starting out as a small business

Thank You 🙏

30. September 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for taking the time to share your feedback. It's great to hear that Mettle is working well for you right now. We value your input, so please reach out via in-app chat or at support@mettle.co.uk if you ever have more to share.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Literally the only business app on the…

Literally the only business app on the market to make automatically splitting payments simple. Brilliant!

30. September 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you very much for leaving this positive review! I am so glad our splitting payments feature has been so useful to you and your business.

Customer feedback is incredibly important to our team, so feel free to message us anytime at support@mettle.co.uk or via the app

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant features

Brilliant features and easy to use

29. September 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for the positive review. We're glad to hear you're having a positive experience with your Mettle account so far.

Customer feedback is incredibly important to our team, so feel free to message us anytime at support@mettle.co.uk or via the app

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Don’t like paying £1 to make a payment!

Don’t like paying £1 to make a payment!

28. September 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Hi Stephen,

We’d be happy to talk you through our fees and clear up any questions you have about your Mettle account. Feel free to send us a message through the app or drop an email to support@mettle.co.uk anytime.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Forced account closure -

Business Account. Changed SIC codes, confirmed with customer service of the change. They requested sensitive data with a "Google Forms" document. Shortly after, they bombarded me with legal information and demanded sensitive information via chat. No phone call or letter. User experience was terrible, because I had to speak to three people via chat with overlapping questions. The experience was confusing and convoluted. The account was suspended and pending closure. Clients can't pay-in, debts and standing orders have to be reorganised.
Get ready for a nightmare of missed payments.

3. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for reaching out. We are sincerely sorry for the disruption, frustration, and confusion caused by the recent actions on your business account. We know how vital financial stability is for your operations, and we apologise for the stress this has caused.

While we are required by regulation to verify business changes, the way your case was handled did not meet the standard of service you deserve. This will be reviewed and investigated.

Please reply directly to this email or reach us at support@mettle.co.uk or via the app if you require further support in the matter.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thank you for your help

Thank you for your help! A fraud case happened to me and the support team immediately started investigating my case and helped me stay informed and take action to protect my account from further unauthorised transactions. I feel safe and sure that my funds are protected with this bank, customer support was easy and helpful. Great experience in a stressful situation. I would recommend this bank to other people.

26. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thanks for sharing your feedback with us. We're pleased that Mettle is meeting your needs. We're always looking to learn from our customers, so please don't hesitate to reach out through in-app chat or at support@mettle.co.uk with any future feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Definitely get it …

This app is brilliant for managing invoices, making them and sending money. I’ve told two other people who run their own business about it and they also now use it.

14. Mai 2026
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

Thank you for the positive review. We're glad to hear you're having a positive experience with your Mettle account so far. Customer feedback is incredibly important to our team, so feel free to message us anytime at support@mettle.co.uk or via the app.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to use app, Great Benefits and excellent customer service

Easy to use app and some great additional benefits eg free agent. Excellent communitions throughout all of my experiences.

25. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Mettle-Logo

Antwort von Mettle

We really appreciate you taking the time to leave this review. It's fantastic to know you're having a great experience with Mettle!
We're always looking to improve, so feel free to drop us a message at
support@mettle.co.uk or via the in-app chat.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr