Banner for HolidayGems

HolidayGems Bewertungen 

14'105
•
TrustScore 4.5 von 5

4.5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

We booked our Tenerife holiday through this travel agent and had a great experience from start to finish. Martin Kavanagh listened to what we wanted and quickly found the right holiday with minimal fu... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The whole experience flowed really well whilst booking my holiday. I am not a computer user very often but I was pleasantly surprised. The only thing I forgot to do was book seats together but after... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sam called me today to go over the final details of my trip, she was very polite and attentive when going over my trip. Sam is a great credit to the Holiday Gems Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I've used holiday gems several times and recommended them to friends. On 4 occasions friends have decided to join me on my trips, and we all have the same issue. book online, pay the required... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Reisebüro

Vom Unternehmen geschrieben

We specialise in finding the best deal for you - whether you are planning a family holiday, time away with friends or a couples-only getaway. We take away the hassle of searching for the ideal trip and do it for you.


Kontaktinformationen

4.5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

14'105 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.5

Alle Bewertungen

(14'105)

549 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from Martin

Excellent service from Martin

Martin was fantastic dealing with our complicated and large booking for early next year. He was really friendly, professional and helpful, and provided us with all the information we needed. He also called me back exactly when he said he would.

28. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Appalling bait-and-switch tactics, high-pressure 24-minute phone loops, and legal threats

I booked a package holiday online with Holiday Gems and paid the advertised price of £2,731. I was called the day after my order and was ONLY asked about whether my payment had gone through, which made me question if I did something wrong or messed it up.i thought it was weird I was contacted on a Sunday, but upon reflection I feel I was fair game to be pounced on for the price hike the next day.

The agent named Martin then called me back again the next day and claimed the holiday was suddenly 'sold out' through that provider (despite never mentioning that when he was checking my payment hadn’t come out of my account yet), and demanded an extra £267.56 for the same holiday.

During a 24-minute phone call, he used extreme scarcity pressure, claiming 'everyone is booking September because August is too busy' and pushing random alternative countries like Egypt.

I felt trapped and agreed under duress because they already held my money. When I complained in writing, they sent an email threatening me with 'legal action' and non-refundable cancellation fees for questioning the price hike (They held my payment as pending for two days, then it eventually came out. The new price miraculously came to a nice round £2,999 price point with no breakdown behind, as per my screenshot. I requested to see how he got to this with the hotel and flights, but no response and nothing is done on email, only over the phone).

I have now checked into our flights, but they are using the hotel as a hostage to extract more money. I am reporting this aggressive, unfair trading practice to Citizens Advice and Trading Standards and spoke to my bank with regards to disputing the payment.

Avoid this company at all costs! You will NOT be paying what was advertised or what you transferred!! It’s just a hook and they will feed you lies to increase the price.

And to add, when paying the balance there’s £4.95 administration fee!!!. Outrageous

EDIT: my alert has now shown me that price is now £300 lower (£600 less than their final made up price where they pocketed an additional 10% for themselves), therefore not sold out!

16. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
HolidayGems-Logo

Antwort von HolidayGems

Hello Suzanne Yaghoobi, thank you for your review. To clarify in the very first instance you booked online on our website and ticked to accept the full terms and conditions of booking and this includes how the offers operate. Our sales agents work 7 days a week on a rota basis, so the order was in a queue to review. Given the time it was placed, the earliest opportunity was the next day. To explain, at that point you had not paid the holiday price of £2731. When you make a booking with us and prior to the point of actually confirming the arrangements for you, we “ring fence” the amount from your payment method although, and critically, we do not debit your payment type and it is only held within your account until the point of us confirming your chosen arrangement and ourselves obtaining the relevant confirmation codes from our suppliers, brokers and airlines. Whilst our booking system relies on live feeds from our suppliers, brokers and airlines we are unfortunately not in control of momentary price changes, fluctuations or changes in availability provided by the same and whilst the vast majority of bookings will be confirmed without issue, we, along with many other well-known Tour Operators in the market cannot be held responsible whereby these changes affect our ability to confirm travel arrangements. In your case we can see this is exactly what happened. Should we not be able to confirm your arrangements including at the price offered, your order is assigned to one of our sales agents who will then investigate and try their utmost to provide you with identical or near-matched arrangements, and we will offer this to you. It is then up to yourself to proceed or not, with the new arrangements. If you do not wish to proceed, we cancel your order down and release the “ring fence” amount for you. We note in your case, that after discussion, you decided to proceed and your payment type was therefore fully debited as you had committed to the new costs and additional required. The additional amount was also debited at that point in order to achieve total payment for the overall package. Please note, our sales agent will always try to obtain the same, similar or cheaper pricing for any alternative arrangements found however, this may not be possible as once again, we are simply not in control of pricing, yield changes and availability of our suppliers, brokers and airlines. At all times, we work within strict company guidelines and always with your interests at heart. Unfortunately, once you have entered into the contract there are terms that you will have seen before you placed your order which apply should you wish to cancel or amend it and we are sorry if you have overlooked any of the formal contractual obligations.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I honestly wish I could give zero…

I honestly wish I could give zero stars. Our stay at El Mouradi Hammamet was one of the worst hotel experiences I’ve ever had—and the staff were the biggest part of the problem. This place does not deserve its rating; it’s outdated, unclean, and the service is shockingly poor.

Absolute disgrace — our room was filthy from the moment we arrived ( Also to mention we had to do 7 different room reviewings) they where all dirty and never properly cleaned the whole stay: Dirt, dust, hair everywhere — floors sticky and unmopped, thick dust on every surface, hair all over the bathroom and bed. Bathroom disgusting — mould on walls and shower curtain, toilet rim stained, sink caked with grime, towels thin, grey and dirty.Bed linen never changed — had stains, creases, and smelled stale.

The attitude of the staff here was absolutely disgraceful: No basic courtesy Not a single smile, greeting, or “good morning” during our entire stay. Housekeeping was rude When we asked for extra towels it took 3+ requests and hours of waiting.

The language barrier wasn’t just a misunderstanding — it was paired with shocking rudeness: Virtually no English spoken across the whole hotel. Reception, restaurant staff, housekeeping — barely a single word of English. When we spoke slowly and clearly to be understood, they just rolled their eyes, sighed loudly, or walked away mid‑sentence. No attempt to communicate, no effort to help — just attitude.

Food was absolutely rubbish No vegetarian options at all — not one proper vegetarian dish at breakfast, lunch, or dinner. Every buffet dish had meat, meat stock, or fish mixed in. Even salads were pre‑mixed with meat or fish. It’s disrespectful, unprofessional, and completely negligent. They don’t cater for vegetarians at all don’t be fooled into thinking they do.

This was disgusting — breakfast, lunch AND dinner, every single day — the tablecloths were FILTHY Stained with old food, grease, sauce, and drink spills — clearly never changed between guests. We’d sit down and the cloth was already sticky, crusted, and covered in crumbs and stains from the previous people.

“Free Wi-Fi” = only works in the lobby for 5 minutes at a time.

Towels kept disappearing from our sunbed by the pool. We’d leave for 30 minutes and our pool towels were gone they where eaither moved else where or the sunbeds or where taken that was ours by others.

POO IN THE POOL × 3 — that alone should tell you everything this place is an absolute disaster. Health hazards, lies, and total disrespect for guests. Do not come here — it’s not safe, it’s not clean, and you will be treated terribly.

THE ONLY GOOD THING: ENTERTAINMENT TEAM — ABSOLUTELY THE BEST!
Shout out to saleem and his team they made such an effort with everyone — pool games, evening shows, music, always smiling, always inclusive, genuinely cared about guests having a good time. They were the only ones who actually tried to help — even translating for us when other staff wouldn’t! They deserve a massive raise and all the credit.

DO NOT BE FOOLED BY THE PICTURES ONLINE OR OUTSIDE OF THE HOTEL! IT’S ABSOLUTELY SHIT.

El Mouradi Hammamet is a tired, run-down hotel with zero hospitality. But what makes it truly awful is the staff—untrained, rude, and completely uninterested in guests. We paid good money for a relaxing holiday and got stress, rudeness, and discomfort instead. Save your money, your time, and your mood—avoid this place at all costs. I will never stay at an El Mouradi property again.

HOLIDAY GEMS! You have mislead your advertisement for this holiday which I am very disappointed about and which I will be taking further.

24. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
HolidayGems-Logo

Antwort von HolidayGems

Hello Vashina and thank you for your review. We're very sorry to hear that you have cause to complain and had such an experience, and we trust you have contacted us via the appropriate channels to allow us to investigate accordingly. We also trust that we were contacted whilst you were in-resort to give us opportunity to assist as per the contract between us. For the most part, we would direct your review of the property itself and your experience to the hotel's own review page since the content is not a direct reflection of the service provided by Holiday Gems, but of the hotel. Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Waiting for a Refund

I have booked with Holiday Gems several times in the past and have always been very happy with the service provided. I have always found the staff to be very helpful and polite.
However, there was a significant change to the flights for my holiday booked for February. This led me to cancel the holiday over 3 weeks ago.
I am still waiting for a refund!
Apparently they cannot refund me until the airline have refunded them. I have re-read the Ts and Cs and can see nothing that states this procedure.
Surely if I paid them, they should refund me and then claim the money back from the airline?
I was going to re-book with them, but have now decided against it and will use another company.

3. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
HolidayGems-Logo

Antwort von HolidayGems

Hello Julie O'Connor, thank you for your review.
We are sorry that the airline involved made a significant change that has resulted in you needing to cancel the booking with us. We can direct you to the terms and conditions regarding permitting us to book what is a classed as a no-frills flight – please see clause 21. NO FRILLS FLIGHT CONDITIONS. In such cases we are in their hands regarding administration of the ticket and refund so that we may pass this on. However, we can see that your refund has now been raised and we apologise on their behalf for the delay. We do hope that you would reconsider booking with us again once you have had opportunity to review the clause we refer to here which explains our obligation.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No in-resort support at all

Booking was straight forward but after paying the balance we received a phone call asking for another £80 without a reason.
The hotel was nothing like the holiday we booked - the all-inclusive was more like full board with soft drinks and spirits included, miles from the beach, aqua park that just wasn't. The staff were OK but the all-inclusive bar closed at 10pm but really from 9pm there wasn't much point using it unless you like warm cola!
I complained the first morning after we arrived and to be fair to the UK side, they answered my enquiries quickly - unfortunately the Holiday Rep in resort lied about us, arranged a meeting that he didn't show up to, promised an answer within 24 hours that didn't happen and failed at every stage to offer any assistance. We left the hotel after 6 days because it was so awful and moved to a fantastic resort up the road at our own expense! At one stage we were considering coming home early & HolidayGems did offer to source a flight for us .. which sums it up really. I am in the process of making a formal complaint.
Additional information - I have just read the reply from HolidayGems and at no point were we put first. We complained on day 1 - by day 2 we asked for alternative accommodation in keeping with what we booked. When we finally met the rep, we were promised a reply by day 4 which never happened - we gave HolidayGems at least 15 chances to help and they didn’t.
The reply has infuriated me because had they acted quicker - even saying they couldn’t move us (they could there were still hotels available on the HolidayGems website!) on day 2 would have saved us wasting 7 days of our holiday.

5. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
HolidayGems-Logo

Antwort von HolidayGems

Hello Happy Kent Car Buyer and thank you for your review. We are very sorry to hear you have cause to complain and had such an experience, especially given that this was an online booking and the accommodation was therefore carefully selected by you. If you have contacted our post-travel team by the appropriate channels, please rest assured that we will be happy to investigate the issues raised in accordance with our internal process and timescales. In relation to any price increase following your online order request, whilst our booking system relies on live feeds from our suppliers, brokers and airlines we are unfortunately not in control of momentary price changes, fluctuations or changes in availability provided by the same and whilst the vast majority of bookings will be confirmed without issue, we, along with many other well-known Tour Operators in the market cannot be held responsible whereby these changes affect our ability to confirm travel arrangements. In your case we can see this is exactly what happened. When you make a booking with us and prior to the point of actually confirming the arrangements for you, we “ring fence” the amount from your payment method although, and critically, we do not debit your payment type and it is only held within your account until the point of us confirming your chosen arrangement and ourselves obtaining the relevant confirmation codes from our suppliers, brokers and airlines. Should we not be able to confirm your arrangements, your order is assigned to one of our sales agents who will then investigate and try their utmost to provide you with identical or near-matched arrangements and we will offer this to you. It is then up to yourself to proceed or not, with the new arrangements. If you do not wish to proceed, we cancel your order down and release the “ring fence” amount for you. Please note, our sales agent will always try to obtain the same, similar or cheaper pricing for any alternative arrangements found however, this may not be possible as once again, we are simply not in control of pricing, yield changes and availability of our suppliers, brokers and airlines. At all times, we work within strict company guidelines and always with your interests at heart.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A huge thank you to Sam for helping me…

A huge thank you to Sam for helping me book a holiday for both me and my daughter, she was incredibly helpful and super nice! This is our first time using holiday gems and will most certainly use again thanks to her amazing customer service. Thank you Sam xx

23. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I've used holiday gems several times…

I've used holiday gems several times and recommended them to friends.
On 4 occasions friends have decided to join me on my trips, and we all have the same issue.
book online, pay the required amount, and shortly after receive a phone call saying the price has increased.
Very odd its always £30 per person, always the same reason.....
It's not good to advertise a price then add £30.
Although its generally still a good end price, it makes you feel unsure and worried you've been scammed.
Be better to simply add this to the advertised price.
Not a useful practice for good customer relations!

20. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy peasy

Well I’m here in sunny Majorca after calling and speaking to Martin Kavanagh about our requirements.
What an amazing chap, nothing too much trouble. The place he arranged for us is amazing.
Sorry to whoever is reading this, it’s currently 35° at Llucmajor in Majorca.
Martin, I’m having a few drinks for you!
Get booking people! Top service!

17. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Lovely customer service

Stuart did a great job sorting our family holiday out after a disappointed booking with a known holiday company.
Very professional and friendly. Will use again.

18. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

1st Holiday Booked to Rhodes with Holidaygems…

1st Holiday Booked with Holidaygems they had the Hotel we wanted and at the right price too ,from start to finish the whole experience was 5star made at ease no worries i felt comfortable with no rush whatsoever everything was explained correctly and e-mails flights hotel information was sent accordingly, now we just have to pack and go a big Thankyou to Sam very much appreciated. Peter

10. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Martin dealt efficiently with our last minute booking.

Martin dealt with our last minute booking requirements in a very professional and efficient manner. He was most helpful in dealing with our timing constraints and dietary requirements. His communications were responsive and all final documentation was sent out promptly. All flight, transfer and hotel arrangements were troublefree. Great Service.

14. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr