ERA Protect Bewertungen 

1'753
•
TrustScore 4 von 5

4.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Must admit my alarm has worked fine for 4 years, until lately that has been a bit of a challenge, however after changing the code on everything and by doing so realising the bell battery was totally... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’ve had a couple of issues with my ERA solar alarm system and spoke to Kush on the helpline. On both occasions he talked me through the solutions in a concise and easy to understand way which resolv... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Overall the system appears to work well. Just a few limitations when compared to our old system. No independent means of testing siren, you have to trigger it, not good. Cannot test individual pairs,... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good lock, customer services were initially slow but once everything remotely was checked they visited and sorted out the issues, I would say they went well above what I expected, would recommend the... Mehr ansehen


Unternehmensdetails

  1. Sicherheitsausrüstungsgeschäft
  2. auch in
  3. Anbieter von Sicherheitssystemen
  4. Baumarkt
  5. Eisenwarenhandel
  6. Fachhandel für Einbruchalarmsysteme
  7. Schlösseranbieter

Über ERA Protect

Vom Unternehmen geschrieben

VISIT ERA Protect

The UK’s leading supplier of self-install home security products

ERA is a UK-based security product designer and manufacturer. We know exactly how to strengthen your home’s security. With over 180 years of experience securing British homes, we treat security seriously. We started in 1838 making our very first lock and we continue to lead innovation today.

Complete home security

From trusted window and door security products to the latest smart-home solutions, ERA Protect is now a one-stop store to fulfil all your home security needs. For your ultimate peace of mind.

smart security mechanical security contact us

Security with British Standards

ERA offers high-quality, reliable cylinder locks, door chains, deadbolt locks, smart home alarms and many more recommended security solutions. Many of ERA’s mechanical products are independently tested and meet the highest British standards, such as BS (British Standards) Kitemark, Sold Secure or Secured by Design.

Serious about security!

Vom Unternehmen geschrieben

We’ve been securing Britain’s homes since 1838
We have a longstanding commitment to helping you and other homeowners enhance your home security. Part of that commitment is providing high-quality products through our design and innovation, to ensure we are meeting and exceeding standards, and providing expert advice and support.

Kontaktinformationen

4.2

Gut

TrustScore 4 von 5

1753 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 58 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.2

Alle Bewertungen

(1'753)

101 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I can’t fault the company

I can’t fault the company. Spoke to Kaush who was extremely professional and helped me set up my inherited alarm and cameras. (The previous owner mentioned him as he spoke to Kaush prior to them leaving and suggested I asked for him). Set up was easy with his help and the alarm and cameras are working. Furthermore he even advised me on subscription packages and how they would work. What I liked about Kaush was, he said he wasn’t a sales guy, just a tech guy. He never once pushed me towards buying anything extra. However, something I will now consider. Thank you ERA, especially Kaush.

5. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Sarah,

Thank you for taking the time to leave your comprehensive feedback.

It is very pleasing to see that you're happy with the service Kaush provided, and assisted with getting your products online.

Your feedback has been provided to Kaush, and if you do need any further assistance in future, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to install

Easy to install, good customer service.

27. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi John,

Thank you for your feedback.

I am glad we have been able to assist you with your order.

Please let us know if we can be of further assistance.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very easy to install and maintain

Very easy to install and maintain

5. März 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Aruna,

Thank you for your feedback.

I am glad your order has met your needs.

Please let us know if we can be of assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid the Era Touch Key

Era Touch Key
Would be excellent if it worked.
The Geo Location doesn’t work
The voice command only works for the first couple of days after fitting new batteries.
The thumb print works as long as it isn’t raining or cold. So great in the summer 😂
The app works but can take a long time to connect.
But on the bright side the override key works every time. So all in all a very expensive product that only partially works.
And to top it off I have to change the batteries every 2 weeks, I have now bought various makes of batteries but all last around 2 weeks.

Very disappointing but now having a complete new door fitted so back to good old key.
Very expensive mistake 😡

10. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Dear Sarah,

I am sorry that you have experienced issues with your TouchKey handle, and the inconvenience caused.

We have recently updated the ERA Smart Home app across both iOS and Android to resolve the issue with geolocation unlocking.

The fingerprint sensor is designed to work in various weather conditions, and if moisture is on the sensor, wiping in before pressing the sensor with a dry fingerprint should unlock the handle.

As long as good quality batteries are used, and usage of the handle, batteries will typically last between 6-8 months.

With the issues you have highlighed, it does look like we need to troubleshoot with you and see what can be done to resolve the issues.

Please contact us on 0345 257 2500 or help@eraprotect.com if you mark the contact for my attention, I can look into this for you.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Too many false alarms

Out of 4 nights with the alarm on the motion detector triggered a false alarm on 2 of them. Waiting to hear if ERA can suggest why this is. In the meantime the alarm is unusable.

17. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Graham,

I am sorry that you have experienced an issue with your alarm system, and the inconvenience caused.

As the sensor is a PIR motion sensor, there are a number of issues which could be causing the sensor to trigger, some of these could be that the sensor is faulty, or fluctuations in the temperature.

I have noticed that you have contacted the helpdesk and they are able to resolve this for you.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

ERA miGuard SL2 Wireless Solar Siren not fit for purpose.

Purchased the ERA miGuard SL2 wireless Solar Siren, I had to return it as it was not fit for purpose.
1/ Exit delay can be set to 0-250 seconds but entry is fixed at 15 seconds which wasn't adequate time to disable it. I was told that if I purchased a Hub (£200) I could increase entry time but the Hub is not part of the advertised miGuard SL2 stand alone system.
2/ The Keypad beeps and flashes on exit but is completely dead when entering i.e no sound or flashing so you don't know if other members of your family have switched the alarm off or if it's on Home part set.
3/ Before I purchased the system I was informed it wouldn't arm if a door/window contact was left open. I tried setting it with a window contact open and it did set contrary to this information I was given. On contacting the help number I was instructed to remove the contact batteries for 30 minutes and if it set with window open they'd sent me a replacement contact. It still didn't work and I tried the other contacts and the alarm set with all door/windows open so there is a design fault in the alarm system. i.e. the sensors and Keypad can speak to the Siren/Control box but the Siren/Control box can't communicate back to the door/window contacts or keypad.
4/ The manual is very poor and lacks important information, if you want to delay a contact exit time or Fully set a PIR (it comes home set enabled apparently!), there is nothing in the manual to tell you this, I had to make several calls to the ERA helpline engineer for this information. There are very small jumper links that you need to enable/disable so you'll need to remove the PIR and Contacts to do this as its very fidgety. Lastly the Manual says the door contact magnet can be placed either side of the Door contact within 10mm, this is not the case it works 10mm on one side but only 2mm on the other so had to remove and fit the contact upside down.
Forgot to mention don't send them emails, they either ignore them or take 3 days to respond.

Thanks for your reply Sumier.
Before I purchased your SL2 kit I contacted your pre-sales team and was informed I could change the entry/exit times as this was “a stand alone burglar alarm system”. After I had installed the system I contacted your company again (technical advisor John) to find out how to alter the entry time as the manual only mentioned how to alter the exit time. At this point I was told I would have to pay an addition £200 for a Hub to do this.
Another important reason not to buy a ERA alarm system, although your pre sales team and technical team told me you can’t arm the system with a door/window contact open (even with an additional Hub installed) this is simply not true, it will arm with doors/windows open as I discovered.
I found this information on your website in the FAQ section, I suggest you get you pre-sales team and technical advisors to read it.
“Magnetic Sensors – What happens if I arm the system with a Door/Window magnet open?
If you arm the system with a door/window open and it has a magnet attached the system WILL Arm. Once the door/Window is closed and then opened it will trigger the alarm system”
I’ll leave the readers to make up their minds on whether they would want to install an alarm system with so many flaws.

21. Januar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Dear Steve,

I am sorry to see you have been unhappy with your purchase, and that it has not met your expectations or needs.

With regards to the feedback you have provided, ultimately the SL2 Kit is a siren only system. The features you have listed are very rarely implemented on these types of systems, due to limitations on them, such as no control panel.

You were advised about the HomeGuard Pro hub, as this is compatible with the SL2 Kit, and introduces internet connectivity and more features.

In these circumstances, I do disagree that the SL2 Kit is unfit for purpose, as we have been selling them for over 6 years, with many customers needs met.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Biggest piece of unreliable garbage I…

Biggest piece of unreliable garbage I have ever bought. Don’t waste your money. Both door sensors and pir sensors work when they feel like it. Wasted so much time with this, not fit for purpose.

3. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Dear David,

I am sorry that you have experienced an issue with your alarm, and the inconvenience caused.

We would like the opportunity to resolve the issues you have raised, and would be grateful if you can contact our helpdesk on 0345 257 2500 or help@eraprotect.com.

We look forward to hearing from you soon.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service and product

Received the bell quicker than I thought I would. Great product

10. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi,

Thank you for your feedback.

It is great to see you received your order is a timely manner.

Please do not hesitate to contact us in future if you require any further assistance.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good product and good service

Good product and good service

10. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Dean,

Thank you for your feedback.

I am glad your order meets your needs, and we have provided a good service to you.

Please do not hesitate to contact us if you require assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Exceptional technical support with…

Exceptional technical support with connecting issues to a new BT router. Kaush assisting with great patience for a considerable time.

27. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Tom,

Thank you for your feedback.

it is great to see that Kaush was able to assist you, and resolve your issue.

Please do not hesitate to contact us if you require us in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

ERA is a terrible Company. Recommend you don't buy their products.

ERA is a terrible Company with terrible service. I have had an ERA Protect system for nearly two years and there has been a number of product problems that have taken a lot of effort of my part to get resolved. ERA Protect service has to be continually progressed. John in service always says he has to look into the problem and call you back in the afternoon. He never does!
I have just gone through a 'push' firmware upgrade. Now you would think an upgrade is to fix a bug, improve performance or to add features. No. In this case it removed functionality, stopped the ability to use an important part of the system and gives a false system status on the app when using the key fob to arm or disarm the system. I am now thinking of ditching the entire system getting something else. I tried calling ERA this morning to be told all our agents are busy, please leave a message. Hence this review. I recommend that you don't buy their products. You will regret it in the end.

26. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Dear Peter,

Thank you for taking the time to leave your feedback.

I am sorry you have experienced an issue following our latest firmware update, and the inconvenience this has caused to you.

In the majority of cases a firmware upgrade is issue, it will be to improve performance, fix bugs, and add features as you have stated. In the case of the recent firmware update it was released to improve connectivity with ERA Smartlocks.

As you have found, the update has also impacted communication between the keypad and the hub. Due to this issue, if the keypad is used the status of the alarm is not showing correctly on the app.

Our developers are now looking at the cause of this issue, and once identified release a firmware update to correct this issue. As yet we do not have a definitive timeframe for this. With the ERA Protect alarm system primarily being a internet connected device the primary usage function would be through the ERA app, and while the issue with the keypad is resolved, the remote fob.

The ERA Protect system was launched in 2020, and in that time we do have a number of customers that are using the system without issue. When made aware of issues, in most cases these are resolved quite quickly, and in some cases we do need to investigate the issue, before we can get back to you.

I am sorry that you have not received call backs as promised, and will endeavor to improve this in future.

If our team are on calls, we do provide an option to leave a message, which we will respond to, rather than having a customer staying on hold if they have other tasks they could be doing.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Hastle free ordering.

6. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

HI Duncan,

Thank you for your feedback.

I am glad you found it straightforward ordering from us.

Please do not hesitate to contact us if you require any further assistance.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast delivery.

11. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi William,

Thank you for your feedback.

I am glad your order arrived in good time.

Please let us know if we can be of assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent product

Era protect very quickly posted me MiChime and I love it as I had same at last house.

10. Februar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Michael,

Thank you for your feedback.

I am glad the MiChime doorbell has met your needs.

Please let us know if we can be of assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy Upgrade

Goods arrived within the time stated. Lock was fitted which took two minutes.

22. Januar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Paulo,

Thank you for your feedback.

I am glad your lock arrived in good time, and you were able to install it .

Please let us know if we can be of assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Camara doesn’t light up no more or save…

Camara doesn’t light up no more or save notifications.
Alarm box out side has stoped working.

After numerous emails still haven't been sorted
Even after paying £8.00 a month

15. Januar 2025
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi,

I am sorry that you have experienced an issue with your camera, and the inconvenience caused.

I have spoken with the helpdesk, and a member of the team will reach out to you to help resolve the issue.

Kind regards,

Sumier

Bewertet mit 4 von 5 Sternen
ERA Protect-Logo

Antwort von ERA Protect

Hi Will,

Thank you for your feedback.

I am glad you are happy with your purchase.

Please let us know if we can be of assistance in the future.

Kind regards,

Sumier

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr