XYZ Insurance Bewertungen 

1'345
•
TrustScore 4.5 von 5

4.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ive used XYZ many times and found them to be very thorough and more importantly aim to get the best deal for you. Recently renewed my minibus and Harrison was very professional and represented XYZ i... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Well after speakng to multiple people and sending numerous emails to a single email address Admin@xyz being advised my query has been escalated to the right department 7 days have passed and nothing n... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I've been with xyz for last 5 years and they have been nothing short of exceptional. They will always get the best price for my needs. The people I spoke to are always really helpful and make a stress... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been using XYZ for my taxi insurance for a few years now, and I cannot thank them enough for their incredible support. Every year, when it is time to renew my insurance, they make the entire... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Versicherungsmakler
  2. auch in
  3. Taxiversicherung
  4. Versicherungsagentur
  5. Versicherungsgesellschaft

Vom Unternehmen geschrieben

XYZ is an innovative insurance broker based in Canvey Island, Essex. XYZ have a reputation for specialising in taxi insurance, minibus insurance, motor trade insurance, courier insurance, fleet insurance, chauffeur insurance, limousine insurance and HGV insurance in the UK. XYZ Insurance is an independent intermediary who are authorised and regulated by the financial conduct authority (FCA), registration no. 495468.


Kontaktinformationen

4.4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

1345 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 92 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.4

Alle Bewertungen

(1'345)

217 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good company

Good company , took added information and altered the cost of the policy very fast .

4. September 2025
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helpful people and staff smart Thanks …

Helpful people and staff smart Thanks 😊 Pleasant and knowledgeable great.

25. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I've been with xyz for last 5 years and…

I've been with xyz for last 5 years and they have been nothing short of exceptional. They will always get the best price for my needs. The people I spoke to are always really helpful and make a stressful situation much easier. They are a credit to the organisation. Will continue with them for the foreseeable future.

21. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

When the broker called she asked about…

When the broker called she asked about no claim bonus years. I had been a taxi driver for 2 years and the first year I had an accident (my car was crashed parked up in front of my house at midnight while I was sleeping) it was non fault accident. I had put down 1 year no claim bonus she said (the broker) because it was not my fault it still counts no claim bonus, I thought she knows better so she put down as 2 years no claim bonus. Now when I received the claim bonus document from the previous insurer it was showing 1 year no claim bonus also mentioned the non fault accident. They recalculated and asked me to pay more money, I ended up paying more than the previous insurer on top of that I'm stuck with device that monitors every movement of mine and I get rated. I feel I was tricked into it from them not being transparent towards me. I do not recommend this insurer

3. Juli 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Dear Mr Petrit Gjyla,

Thank you for taking the time to leave your review. At XYZ Insurance Services Ltd, we value all customer feedback, whether positive or negative, as it helps us continually review and improve the service we provide.

However, we do not believe your review accurately reflects the circumstances surrounding your policy and, for transparency, we feel it is important to clarify the facts.

Before your policy was placed on cover, you completed our mandatory compliance call. During this call, you were reminded of your duty to provide complete and accurate information and advised that any discrepancies identified could result in an additional premium, changes to the policy or, in some circumstances, cancellation.

During the validation of your policy, information was identified which differed from the information on which the original quotation had been based. Once this became apparent, we contacted you, explained the position and provided you with the option of paying the additional premium required by the insurer in order for your policy to remain in force. You chose to pay the additional premium and continue with the policy.

We are therefore disappointed by the suggestion that you were "tricked" or that XYZ Insurance Services Ltd was not transparent with you. We have a strict compliance process in place specifically to ensure that customers are made aware of the information on which their insurance is based and the relevant policy requirements before cover is confirmed.

You were also under no obligation to proceed with the policy if, before cover commenced, you felt that the policy or its conditions did not meet your needs.

We appreciate that having to pay an additional premium is frustrating. However, once a discrepancy is identified during the validation process, we cannot simply disregard it and are required to ensure that the insurer has the correct information.

Should you wish to discuss the matter further, please contact our Customer Services Team and we will be happy to review the circumstances with you.

Kind regards,

XYZ Insurance Services Ltd

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very efficient in all departments

Very efficient in all departments, made the process as straight forward as possible.

11. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Yooz are just braw

18. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Very helpful ,but a little pushy

Very helpful ,but a little pushy, need to be professional,but give the customer time to think.

14. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review. XYZ Insurance appreciate all feedback, whether good or bad, as this allows us to improve the service we offer.

We’re sorry to hear that you feel our service wasn’t 5 star. We’ll discuss this issue with our management team to look at ways on how we can improve service levels.

Kind Regards,

XYZ Insurance

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No reliable fake so bad Insurance

No reliable fake so bad! Not fair

14. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

We’re sorry to read your review. Unfortunately, we have been unable to identify you as a customer from the information provided, so we are unable to investigate the concerns you have raised.

We take all genuine customer feedback seriously and would be more than happy to look into this for you. Please contact our office directly with your full name and policy or reference number so we can locate your records and investigate your concerns.

XYZ Insurance Services Ltd

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very good

Very good
Easy
Helpful

6. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The whole process was very quick

The whole process was very quick, smooth and professional.
I believe the price was reasonable as well.

keep up the good work.

31. Juli 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I cancelled the policy same day but…

Dear XYZ Insurance Services Ltd,
Thank you for your response. I would like to clarify a few important points.
I accept that, according to your cancellation notice dated 15 June 2026, the policy remained in force until 22 June 2026. My concern is not simply the date of cancellation; it is the refund and the amount of money that has been retained.
You have now stated that “your refund has now been processed”. This is the first clear confirmation I have received that a refund has actually been processed. However, you have not stated how much has been refunded or how the amount was calculated.
I paid £700 in advance, and a further £211.89 was collected through the finance arrangement. Orchard Funding Ltd confirmed to me in writing that the £211.89 was forwarded to XYZ Insurance Services Ltd and advised me to request the refund directly from you.
Therefore, please provide:
1. The exact amount of my refund.
2. The date the refund was processed.
3. Confirmation that the £211.89 received from Orchard Funding has been included in the refund calculation.
4. A full breakdown showing the original premium, the amount charged for the period of cover, any cancellation/administration charges, and the final refund amount.
You have also stated that information provided during the quotation/compliance process differed from the information originally provided. If this was the reason for cancellation, I request that you clearly identify what specific information you believe was incorrect, rather than making a general statement.
I have retained the policy documents, cancellation notice, payment records, correspondence with your company and the written confirmation from Orchard Funding regarding the £211.89.
I welcome your confirmation that the refund has now been processed. I will therefore wait for the stated four working days for the refund to reach my account. However, I still require the exact refund amount and a full calculation explaining how it was arrived at.
I will update this review once the refund has been received and the matter has been fully explained.
Kind regards,
Waqar Ahmed Khan

29. Mai 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Dear Mr Waqar Ahmed Khan,

Thank you for taking the time to leave your review. At XYZ Insurance Services Ltd, we value all customer feedback, whether positive or negative, as it helps us continually review and improve the service we provide.

However, we believe your review does not accurately reflect the circumstances surrounding your policy, and for transparency, we feel it is important to clarify the facts.

Before your policy was placed on cover, you completed our mandatory compliance call. During this call, you were reminded of your duty to provide complete and accurate information and advised that failing to do so could result in an additional premium, changes to your policy, or cancellation. As with all insurance policies, it is the policyholder's responsibility to ensure that the information provided is accurate and complete.

During the quotation and compliance process, information later came to light which differed from the details originally provided. As soon as this became apparent, we contacted you to explain the situation and offered you the option of paying an additional premium so that your policy could remain in force. You chose not to accept this option, and the policy was subsequently cancelled in accordance with the insurer's requirements.

For clarity, your policy was not cancelled on the same day. Cover remained in force for over seven days before the policy was cancelled, and your refund has now been processed. Depending on your bank, refunds can take up to four working days to appear in your account.

While we appreciate that this outcome was understandably disappointing, our team kept you informed throughout the process and did everything possible to explain the options available.

Should you wish to discuss this matter further, please contact our Customer Services Team, who will be happy to assist.

Kind regards,

XYZ Insurance Services Ltd

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I wil give

I wil give. My report. Next week.
So som toking misunderstanting. Ok

28. Juli 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very good service and very friendly…

Very good service and very friendly customer
Support

3. August 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Honestly every time you call them they…

Honestly every time you call them they are just not welcoming rude and just want to speed the calls and cut off, would not go to them again for taxi insurance

3. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to write your review. XYZ Insurance appreciate all feedback, whether good or bad, as this allows us to improve the service we offer.

Unfortunately, we have been unable to locate your details, and as such I have been unable to log your complaint and investigate this further. If you would like to email your name and post code, or policy number to info@xyzinsurance.co.uk, I will then arrange for this to be reviewed so we can contact you regarding this matter.

Kind Regards

XYZ Insurance

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Well after speakng to multiple people…

Well after speakng to multiple people and sending numerous emails to a single email address Admin@xyz being advised my query has been escalated to the right department 7 days have passed and nothing not even a miss call this company is souley out to take you to the cleaners for every cent.beware

23. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Dear Mr Asad Abbas Shah,

Thank you for taking the time to leave your review. XYZ Insurance Services Ltd values all customer feedback, as it helps us continually review and improve the service we provide.

We are sorry to hear that you are unhappy with your experience. However, we respectfully refute the suggestion that the service you have received has been "disgusting" or that customers should "avoid us like the plague." We believe this does not fairly reflect the service provided or the way in which your complaint has been handled.

Before purchasing your policy, you completed a scripted and recorded compliance call during which the policy terms, fees and cancellation charges were clearly explained. You confirmed that you understood and accepted these terms before proceeding with the purchase of the policy. All charges applied were in accordance with the terms and conditions that were disclosed and accepted before the policy was purchased.

With regard to your complaint, we can confirm that it was acknowledged within the required five working days, in line with our Complaints Procedure. A copy of this procedure was provided to you and is also available on our website. Your complaint remains under investigation, and we will provide our final response within the timescales set out in our complaints process.

We appreciate that waiting for an update can be frustrating, and if our communication has not met your expectations, we apologise. However, we are following the FCA complaints process to ensure your concerns are investigated fairly and thoroughly.

Should you wish to discuss your complaint further, please contact us directly and we will be happy to assist.

Kind regards,

XYZ Insurance Services Ltd

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Cheap Company for taxi car insurance

Wow!!! a very good insurer, highly recommended

29. Juli 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Thank you for taking the time to post your review, we are really pleased with the comments you have made. We are glad you were pleased with the service provided by XYZ Insurance

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Price and service

Bad experience will not recommend for anyone

17. Juli 2026
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Dear Mr Eugene Aggrey-Forson,

Thank you for taking the time to leave your review. At XYZ Insurance Services Ltd, we value all customer feedback, whether positive or negative, as it helps us continually review and improve the service we provide.

We are sorry to hear that you were disappointed with your experience. However, we believe your review does not accurately reflect the circumstances surrounding your application.

As an insurance broker, we are required to ensure that all applications meet both the insurer's and the finance provider's eligibility requirements. During our checks, additional information came to light which meant further supporting documentation was required before the finance agreement could proceed.

We contacted you promptly to explain the position and advised what documentation would be needed to continue with your application. Unfortunately, this documentation was not provided, meaning we were unable to proceed with the finance agreement. This decision was not made by XYZ Insurance Services Ltd but was based on the finance provider's lending requirements.

XYZ Insurance Services Ltd is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority, and we are committed to treating all customers fairly while complying with both regulatory requirements and the criteria set by our insurers and finance providers.

While we appreciate that this outcome was understandably disappointing, we respectfully disagree with the suggestion that poor service was provided. Our team kept you informed throughout the process and did everything possible to explain the available options.

Should you wish to discuss this matter further, please contact our Customer Services Team, who will be happy to assist.

Kind regards,

XYZ Insurance Services Ltd

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Just taken out insurance with these…

Just taken out insurance with these guys policy hasn't even started yet starts at midnight tonight called back to cancel my policy and been stung with £190.75 charge is this legal and just I think not what is the world coming too

24. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
XYZ Insurance-Logo

Antwort von XYZ Insurance

Dear Mr Ajaz Ahmed Qureshi,

Thank you for taking the time to leave your review. At XYZ Insurance Services Ltd, we value all customer feedback, whether positive or negative, as it helps us continually review and improve the service we provide.

However, we believe your review does not accurately reflect the circumstances surrounding your policy and, in the interests of transparency, we feel it is important to clarify the facts.

Prior to purchasing your policy, you completed our mandatory scripted and recorded Compliance Call. As part of this process, you were reminded of your duty to provide complete and accurate information and advised that failing to disclose relevant information could result in an additional premium, changes to your policy, or cancellation. You were also informed of your rights as a customer, including the applicable cancellation and non-refundable set-up fees. This information is also included within your Welcome Pack and is available on our website.

Following the insurer's routine validation checks, it became apparent that material information relevant to the policy had not been disclosed when the insurance was arranged. As a result, the insurer advised that revised terms would be required for the policy to continue.

We contacted you promptly to explain the situation and offered you the opportunity to continue your policy. You chose not to proceed, and the policy was subsequently cancelled. The cancellation was not initiated by XYZ Insurance Services Ltd but arose because the required information had not been disclosed before the policy was taken out.

XYZ Insurance Services Ltd is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority, and all fees charged are applied in accordance with both regulatory requirements and our Terms of Business, which were provided before the policy was purchased.

While we appreciate that this outcome may have been disappointing, we respectfully disagree with the suggestion that poor service was provided. We believe we acted fairly, transparently, and in accordance with both regulatory requirements and the insurer's instructions throughout the process.

Should you wish to discuss this matter further, please contact our Customer Services Team, who will be happy to assist.

Kind regards,

XYZ Insurance Services Ltd

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr