Wedgwood Bewertungen 

63
•
TrustScore 2 von 5

2.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I can't believe that such a long standing company could be so disorganised. Incorrect description of items on website. Replacement of broken items fairly quick but refund for returns had to be chase... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

It's become a tradition every year for me and my husband to come and visit Wedgwood and buy a Christmas decoration for our tree. We then go into the beautiful tea room for afternoon tea. This year w... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

dreadful customer service. they don't reply to emails for weeks. Still waiting for a £3.95 refund as I had to order one dinner plate separate due to their computer problem. the refund never came, wait... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have brought a few items from redwood the post could of years I am so impressed with the quality and service. Genuinely great pieces of work that are something to be admired if you get a bargain eve... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Porzellangeschäft
  2. auch in
  3. Haushaltswarengeschäft
  4. Möbelgeschäft

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Josiah Wedgwood and Sons, commonly known as Wedgwood, is a fine china, porcelain, and luxury accessories company founded on 1 May 1759 by English potter and entrepreneur Josiah Wedgwood.


Kontaktinformationen

2.2

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

63 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2.2

Alle Bewertungen

(63)

10 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I wish I had read all the previous…

I wish I had read all the previous reviews on this site before I ordered £50 worth of Mugs, because I’m feeling like one now! Ordered on 31st December and received an email on 3/1/25 to say there had been a temporary delay to their despatching process but I have heard nothing further from them and they have not responded to my email via their Contact Us page either.
Update: I have now heard back from Customer Services - they cancelled my order as they could not fulfil it. Why have a Sale and accept orders, only to cancel them weeks later?

21. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We are sincerely sorry to hear about your experience and deeply regret the inconvenience caused. We understand how frustrating it must be to feel left in the dark about your order, and we want to assure you that we take your concerns very seriously.

Unfortunately, we’ve been facing some unexpected challenges with our logistics partner, which have led to delays in dispatching orders and responding to queries. Please know that we are working diligently to address these issues and are committed to improving our processes to provide a better service for our customers moving forward.

Thank you for bringing this to our attention, and we look forward to resolving this for you quickly.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

dreadful customer service

dreadful customer service. they don't reply to emails for weeks. Still waiting for a £3.95 refund as I had to order one dinner plate separate due to their computer problem. the refund never came, waiting since early december. DO NOT BUY! plates made in China!!! there is nothing left British about this company. Awful! this company deserves to go bankrupt! they should all be sacked. I am informing people eveywhere to avoid them!

3. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We’re truly sorry to hear about your experience and the frustration it has caused. Please accept our sincerest apologies for the delay in processing your refund and our lack of communication. We deeply value your feedback and want to make things right for you.
Regarding your refund, we’ve been experiencing delays due to issues with our logistics partner, but we’re actively working to resolve them and improve our processes.

As for your concerns about our production, we want to clarify that we are immensely proud of our heritage and the exceptional quality of our products. Many of our iconic pieces, such as Jasperware and other premium lines, are proudly made in the UK. For some collections, production is carried out in our own factory in Indonesia to ensure we achieve the highest standards of craftsmanship for the scale and complexity required. Our commitment remains the same across all locations: to deliver exceptional quality and creativity.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I wish I had read these reviews before…

I wish I had read these reviews before I had bought anything from. Wedgewood. The packaging was so shocking and returning this was really difficult to do. For a brand that is dated anyway ( a present for my 77 year old mother in law)
perhaps needs to bring its website and gift packages into 2025 V disappointing

17. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for sharing your feedback, and please accept our sincere apologies for your disappointing experience. We’re truly sorry to hear that our packaging and return process did not meet your expectations.

At Wedgwood, we strive to deliver not only exceptional products but also a thoughtful and seamless customer experience, including packaging that reflects the quality of our brand. It’s clear we fell short in this instance, and we deeply regret any inconvenience this caused.

Please know we are actively working to refine our processes, including packaging and returns with our logistics partner, to ensure a smoother experience in the future. If there is anything further we can do to assist or if you’d like to provide additional details, we’d be happy to help.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Slow delivery no communication

I ordered a month ago and only one of my two orders came 2 weeks after the order.
Do not buy from here

1. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We sincerely apologise for the delay and the inconvenience you've experienced with your order. This is not the level of service we aim to provide, and we understand how frustrating it must be to receive only part of your order after such a long wait. Please reach out to our customer service team with your order details so we can ensure the missing item is delivered to you promptly. We truly value your feedback and hope to have the chance to make this right.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ordered a bone china mug for my 94 year…

Ordered a bone china mug for my 94 year old mother on the 10th of December hoping it would arrive for her birthday on the 23 . Never received the item and had to raise a dispute with my bank . I should have red the reviews before I ordered this and saved myself all the grief . Worst company ever do not buy from them !!!

30. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We are truly sorry to hear about your experience and the frustration it has caused. Please accept our sincerest apologies for the delay in receiving your order and for the inconvenience you had to go through to resolve this matter.

We understand how important it was for the mug to arrive in time for your mother’s birthday, and we deeply regret letting you down on such a meaningful occasion. Unfortunately, we’ve been experiencing challenges with our new logistics partner, which have impacted some orders during this time. Please know that we are actively working to rectify these issues and improve our delivery processes to ensure a smoother experience for our customers in the future.

We truly value your trust and take your feedback seriously as we strive to deliver a quality service to our customers. If there’s anything further we can do to assist or if you’d like us to investigate your order further, please don’t hesitate to reach out.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bought online

Bought online, two (02) dinner plates from the Gio gold collection at the beginning of December, delivery took just few days but :

The first plate was already broken upon delivery and while I understand this issues can occur during transportation I do expect a well-known company as wedgwood would take a more careful approach when it comes to packing and getting orders ready fir delivery. However, I just considered myself in bad luck that time.

The second dinner plate cracked as soon as a hot meal was placed on it, what it's absolutely ridiculous as this is the main purpose of a dinner plater.

I am extremally disappointed with the quality of the China.

I filled a warranty claim for both items and it's been over 3 weeks and no response has yet been received.

Terrible quality and inexistent customer service.

6. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for taking the time to share your feedback, and please accept our deepest apologies for the disappointing experience you’ve had with us.

Regarding the packaging of your first plate, we understand how upsetting it is to receive a damaged item. We are currently working closely with our new logistics partner to improve our packaging standards and ensure that all orders arrive safely and in pristine condition.

As for the issue with the second plate, we are very sorry to hear about its performance. This is certainly not the quality you should expect from Wedgwood, and we take these matters very seriously. Our goal is to provide products that uphold the highest standards of craftsmanship and durability, and we regret that this was not your experience.

Thank you again for bringing this to our attention, and we truly appreciate your patience as we work to enhance our service and quality.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Cancelled Christmas Gift

Placed an order 10 days before Christmas for UK delivery. First had an email saying it was delayed and then on 23rd December the order was just cancelled.

This was a gift and much wanted item. Terrible customer service.

23. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We sincerely apologise for the cancellation of your order just before Christmas and the disappointment it caused, especially for a much-anticipated gift. This was not the experience we intended for you, and we are actively working on improving our processes to prevent such issues in the future. We value your trust and hope to regain it by providing better service going forward. Please reach out if there’s anything we can do to assist further.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible customer support.

Terrible customer support.
I made a €1K order, delayed and delayed, without any respect.
They keep on ghosting.
Do not buy from them.

16. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We’re truly sorry for the delays and lack of communication you experienced with your recent order. We understand how frustrating it is to feel ignored, especially after making a significant purchase, and this is not the level of service we aim to provide. Your feedback is important to us, and we’re taking steps to improve our communication and customer support.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful costumer service perhaps the…

Awful costumer service perhaps the worst in the UK and Ireland

11. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We’re sorry to hear that your experience with our customer service was disappointing. Providing excellent support is a priority for us, and we regret falling short of your expectations.
Your feedback helps us improve, and we would like the chance to address your concerns. Please get in touch with our team so we can assist you further.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dreadful company

Dreadful company. I ordered a teacup and saucer as a gift for a friend and then two days later received an email saying it was delayed. I waited a few more days, and having heard nothing, rang them. I was told, ‘Ih yes, I’ve found it on the system and it’s being posted tomo’. It never arrived and when I tried ringing no one picks up. I’ve sent three emails and heard nothing. Now I have cancelled my order and am waiting for a refund. Shocking that a once reputable company can treat customers so badly. Will I ever get my refund? DO NOT BUY FROM THEM.

12. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We are truly sorry for the delays and lack of communication regarding your order and refund. This is not the service we aim to provide. Please know we are working to resolve your case as quickly as possible, and our team will ensure your refund is processed promptly. We appreciate your patience and sincerely apologise for the frustration caused.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Is this place closing?

Thought it would be lovely to visit after not being for some time. WOW, how the mighty fall. Full of over-priced tat made in the Far East and the most un-Christmassy, Christmas range I have ever seen. Who are they trying to appeal to? By the look of things, no-one. It's a sad sight to see but I think Wedgwood will be no more soon

7. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for taking the time to share your thoughts, and we’re truly sorry to hear that your recent visit didn’t meet your expectations. We appreciate your long-standing support of Wedgwood, and we genuinely regret that our current offerings didn’t resonate with you.

We appreciate your feedback on the direction of our product range. We’ve always prided ourselves on our heritage of craftsmanship and creativity, and we’re committed to evolving our collections to meet the changing tastes and needs of our customers. We are also continuously working to blend traditional artistry with modern trends, while maintaining the high standards we’ve built our reputation on.

Your feedback is invaluable as we look to refine our offerings and ensure that future collections feel more aligned with the expectations of our loyal customers.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Beautiful china but MADE IN INDONESIA! So much for the Stoke potteries

Beautiful china. Arrived perfectly. But "Made In Indonesia"!! The whole point of buying Wedgwood is to buy beautiful English china made in the Stoke potteries. Who made the decision to outsource production to Indonesia! It totally undermines Wedgwood's brand positioning where customers are paying a huge premium for traditional British China. Crazy.

25. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for your feedback. We understand your concerns regarding the origin of our products. We are proud of the craftsmanship we offer, and while many of our collections, such as iconic pieces like Jasperware, are still made in the UK, some of our more complex collections are produced in our own factory in Indonesia. This allows us to ensure the highest level of quality for the scale and intricacy required. We strive for excellence, no matter where the products are made, but we understand that this may have been a surprise for you, and we apologize for not communicating this more clearly.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible customer service

Ridiculous customer service/returns policy; you have to pay for return and postage yourself - but even when they have received and signed for the parcel that I sent back by special delivery… when I chased the refund as I heard nothing from them for over a week, they asked me for ‘proof of postage’ as ‘standard procedure’ !!! Don’t order from them. (I still haven’t received a refund after two weeks and counting…)

19. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We apologize for the inconvenience you experienced with our returns process. Asking for proof of postage after receiving your parcel is not the seamless experience we strive for. However, proof of postage helps us process refunds more quickly, as it allows us to initiate the refund before the returned product has arrived at our warehouse. We are reviewing our returns policy to improve it and ensure customers like you have a smoother experience.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After my gift was delayed for 2 weeks…

After my gift was delayed for 2 weeks due to supply issues, the courier didn’t even bother to deliver it to the correct address. I asked it be delivered as per instructions and they just left it at a local store collecting dust. I will never order again. Expensive gifts should be treated with more care for customers

24. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We’re deeply sorry for the issues with your gift delivery and the frustration caused. Delivery to the incorrect address is unacceptable, and we are taking steps with our new logistics partner to improve accuracy. Your experience is not reflective of the standard we aim for, and we truly apologise for the inconvenience caused.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poorly packaged goods

I always thought that Wedgwood was a top of the market brand, so in the past I've spent large sums of money to buy what I perceived as quality goods, but they have gone down hill rather fast. Firstly I was surprised to see that what I thought was English fine china it's actually made in Indonesia, so hardly English despite what's stamped on the bottom. Secondly, the goods I bought arrived in tacky brown boxes, not the blue and white boxes you'd expect to see from Wedgwood. So much so I thought I'd been ripped off by a scam company. I told customer services that I want happy and they said that they don't have the blue and white boxes anymore for the goods I bought, but they would send me some other boxes to properly store my purchases, but this was just hot air, said to get rid of me as no boxes ever appeared. This may seem like a petty complaint, but if I'm paying top dollar for so called top quality goods I don't expect it to be sent in a piece of crap in order to save costs.

13. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for taking the time to share your feedback, and we are truly sorry to hear about your recent experience with us. We understand your disappointment, and we deeply regret that we did not meet your expectations in terms of both the product and the packaging.

Regarding the origin of our products, we are proud of the craftsmanship we offer, and while many of our collections, such as iconic pieces like Jasperware, are still made in the UK, some of our more complex collections are produced in our own factory in Indonesia. This allows us to ensure the highest level of quality for the scale and intricacy required.

As for the packaging, we are sincerely sorry that your order did not arrive in the expected blue and white boxes. We’ve made some changes to our packaging over time, but we completely understand your disappointment, especially when you were expecting a premium experience from a brand like Wedgwood.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

One item arrived smashed - bad packaging

One item arrived smashed. This was no surprise as the plates and bowls were not in individual boxes and instead loose in the main box wrapped in a little bit of bubble wrap that wasn’t even taped up. I’m surprised more things ween’t smashed. The box wasn’t even labelled as fragile. I’m so shocked that a ‘luxury’ high end brand would send items out like this without any proper packaging.

22. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for sharing your feedback, and we are truly sorry to hear about the poor packaging and the item that arrived damaged. The experience you’ve described is absolutely not the standard we aim for, and we sincerely apologise for the lack of proper packaging.

Please know that we are actively reviewing our packaging procedures with our logistics partner to ensure that all items are securely packaged and adequately protected during transit. Your feedback is incredibly valuable as we work to make improvements and avoid situations like this in the future.

Again, we are truly sorry for the disappointment and inconvenience this has caused, and we appreciate your patience as we work to improve our service.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst Customer Service Experience EVER

Item arrived chipped - called Wedgwood and given wrong advice. They emailed to arrange collection, after making arrangements with work - waited in and no driver turned up. Contacted Wedgwood again - now waiting for them to arrange a 2nd pick up for which I am expected to take time off work yet again! Absolutely shocking customer service! They will not refund until have item back - yet I am expected to take more time off work and none of this is my fault!
DO NOT ORDER FROM HERE!!!

26. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

We are truly sorry for the experience you’ve had and the frustration it has caused. Please accept our sincerest apologies for the inconvenience of receiving a chipped item and the difficulties you’ve encountered during the return process.

We are currently working with our logistics partners to improve the reliability and efficiency of our collection and delivery processes. We also recognise the need to handle cases like yours with greater care and flexibility to minimize the disruption to our customers.

Once again, we deeply regret the inconvenience caused and appreciate your patience as we work to improve. If there’s anything further we can do to assist, please don’t hesitate to reach out directly.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Lost tradition

It's become a tradition every year for me and my husband to come and visit Wedgwood and buy a Christmas decoration for our tree. We then go into the beautiful tea room for afternoon tea. This year will be different. Why have you stopped making the beautiful Wedgwood ornaments and replaced with this inferior Nutcracker tat? You have lost a customer. Well done!

5. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Wedgwood-Logo

Antwort von Wedgwood

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that this year’s Christmas range did not meet your expectations. Your tradition means a great deal to us, and we value your input as we work to improve future collections. We hope to earn back your trust and continue being part of your holiday traditions.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

My experiences with the Wedgwood are mixed-good and bad

My experiences with the Wedgwood are mixed. I ordered and get them in time first-time. I love the product but they are tiny ( small). If their products are meant for display only, they are the right size but I can not use them (the tea cups are very small). Second time, the online order did not take the promotion code. I called Wedgwood and they knew the problem and told me to call them after I made the order. After a week the code become invalid. I think they can do better. Either increase the size of their products or reduce their price. Customer service can be reached by phone. And helpful. I wish them every success.

27. Juni 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Wedgwood seems to just be a giant scam

Wedgwood seems to just be a giant scam. I will make sure everyone knows not to buy their poorly manufactured products. They cost a lot of money and you get a substandard product that lasts about ten minutes before it breaks or after you looked at it wrong. They have zero customer support and don't care if you aren't happy with their crappy product. You cannot call them as they don't have a phone number and you will never ever get a response to your inquiries via their contact forms. We wasted a lot of money on dinnerware that is useless and expensive.

13. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr