Charles Trent Bewertungen 

271
•
TrustScore 2.5 von 5

2.7

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Trying to get a spare for my Ford Eco Sport(does not supply one) and after a couple of disappointments I came across Charles Trent. I spoke to Mark Farrer who was very helpful and found me the correct... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bought a car at their auction. I was on holiday at time and tried to pay by credit card but they don't accept cards anymore. I emailed them immediately and said im back on Saturday and I can transfer... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bought a rear climate control digital panel for an L405 Range Rover. Part was exactly as described, in perfect condition and works perfectly. A big saving over a brand new part. Arrived really quickly... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Came to collect my van, told couldn’t remove vehicle because needed a smaller loader accessible issue. Driver moaning not helpful. Ok reschedule couple days later. Same size transporter arrived driver... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Schrotthändler
  2. auch in
  3. Auto-Auktion
  4. Gebrauchtreifenhandel
  5. Gebrauchtwagenhändler
  6. Geschäft für gebrauchte Autoteile
  7. Markt für Autoteile

Vom Unternehmen geschrieben

We are a 4th generation family run company with over 95 years of industry leading experience. Here at Charles Trent we specialise in all things vehicle recycling and help you get the best price for your scrap, MOT failure or otherwise end of life vehicle. In addition to our vehicle disposal service we have thousands of low cost parts available for almost any vehicle, boxed and ready to go. Choosing us can help you save up to 90% vs new! Our on site wheel and tyre department has quality part worn tyres from £10, new tyres, batteries, alloy wheels and a host of other wheel accessories. If you are a trader looking to purchase salvage vehicles we auction 100+ vehicles weekly through our online auction platform. If you are looking for more information related to any of these services visit our website or head in and speak to our team who will be more than happy to help.


Kontaktinformationen

2.7

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

271 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2.7

Alle Bewertungen

(271)

34 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid

Bought item through ebay,agreed return with seller for refund,item returned through DPD organised by them but not received refund,item back on sale on ebay,don't buy from them they're con artists.

27. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Paul
I am sorry that you have only give a 1 star review and from your comments your experience has not been a positive one. We have a very strict returns process and if a product has been returned it goes through our Quality Control if passed will be put back on sale to be sold. I hope that you by now you have received your refund, if not please contact us and I will ensure its action as a matter of urgentcy.
Kind Regards
Charles Trent.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

FRAUD - THIEVE - EXPLOITATION

Poorly managed, Lying Company, who will be so desperate for your 50/60£ for services that they do not provide.

The last time I purchased a car from this company the car was listing as working but actually wasn't.

The car had headlights in the picture turned up with no headlights.

I purchased many cars online- This company blocked my account and refuses to re-open, unless I pay them a re-listing fee.

By the way I attempted to pay for the car on the second day after winning the bidding. They have to keep for one week without charging me anyway.

EXPLOITATION at its maximum

RUDE STAFF

LIERS

JUST AVOID AT ALL COST IN MY OPINION

2. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Got a mirror for my focus zetec s .it…

Got a mirror for my focus zetec s .it fits perfectly and the right colour match too.well packaged and fast delivery.thanks guys brilliant service would definitely recommend and would use you again.
Thanks again
Dave

11. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon
Thank you for the 5 star review and glad your experience was a positve one.
Kind regards
Charles Trent

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poorly packaged car tailgate

I bought a tailgate for a Renault Clio in the same colour as my sister's after she reversed hers into a skip.
The idea was to save money on body shop costs by finding an undamaged one in the same colour.
The tailgate which is very heavy was stood up on its left hand side edge on a wooden pallet with just the thinnest most meagre strip of polyurethane foam to sit on.
After the courier dropped it off and I unpacked it I discovered the corner was very badly bent.
Because there was a delay between me receiving it and unpacking I had no way of getting my money back.
My point is this, having been in the motor trade 35 years, sending heavy body panels via courier with woefully inadequate protective packaging is a waste of their time, the courier's time and the customer's time and I am now left with 2 useless Clio tailgates instead of one.

8. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Joe
I am sorry that you gave a 1 star review and your experience with us was not a positive one. We ensure that all parts sent out have enough protective packing around it and are always reviewing feed back from customers to make changes where needed. I am sorry that the 30 day return period had passed as per our terms and conditions.
Kind regards
Charles Trent.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This was the first time that I have…

This was the first time that I have used Trent & I suppose at sometime I would use them again. I would like to thank Matt for his help in getting what I wanted. Thanks Trent car recycling. 🚗

31. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good Afternoon Alex
Thank you for your 5 star review and glad Matt gave you and great help in obtaining your part.
Kind Regards
Charles Trent

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quick delivery/ know those stuff and…

Quick delivery/ know those stuff and we’ll packaged works perfectly and fair price

13. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good Afternoon Steve
Thank you for the 5 star review and the positive comments you left. I am glad that you had a great experience with us.
Regards
Charles Trents

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SHOCKING SERVICE

SHOCKING SERVICE
DROVE 60 MILES TO COLLECT DOOR ATFER SPEAKING TO CHRIS ON THE PHONE, HE ASKED IF I WANTED DELIVERY BUT I SAID NO ILL PICK IT UP SO HE KNEW I WAS HEADING OVER, ARRIVED AN HOUR OR SO LATER AROUND 10.30 AM TO BE TOLD THE DOOR WONT BE HERE UNTILL 3PM BY SOME OBNOXIOUS YOUNG PERSON IN THE OFFICE, SO I CALLED THE UNHELPFUL SALES PERSON CHRIS) BACK TO ASK ABOUT THIS WHO WAS ALSO RUDE AND REALLY DID NOT CARE THAT I WASTED DIESEL AND A MORNING OF MY TIME, I ASKED FOR A REFUND AND TOLD THEM TO STICK THE DOOR. ABOSOLUTE JOKERS IF THEY WORKED FOR ME THEY WOULD ALL BE SACKED, PROB NOT THE FIRST SALE THESE CLOWNS HAVE COST THERE COMPANY.
Gone are the days of turn up pay ya money and take your parts, complete rubbish.

Chris took my details for an invoice but I never got one as I assumed this would have been given on collection, I asked about a better price for cash on collection and he said no cash, he also asked if I wanted delivery and I said no I’ll come and collect it assuming pay with card on arrival, to save me time going home first to get a card I got a friend to pay for while I was driving down, again no mention about 3pm collection, I was clearly led to believe I was coming over to buy a door and pay when I got there. Then when I was fold about the problem I called the office back and I think they expected me to just stand around in the cold untill 3pm when I arrived around 10.30 in the morning.

17. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Alan
I am sorry for the 1 star rating that you have given us and the negative experience that you had with this. I am trying to locate the telephone correspondence you had with Chris so I can listen to what was actually said at the time of sale. Can you provide me with the invoice number you would have received please? I am wanting to make sure this situation doesn't happen again. Thank you for your assistance in this matter and look forward to hearing from you.
Kind Regards
Charles Trent

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Happy to take your money not so happy to provide the goods

I ordered an engine with Trent’s for a Ford Fiesta and the payment went very smoothly.
I was told that they would have the engine arriving on the Monday. The engine did not arrive on the day that was promised.
I decided to wait to see if it will turn up and of course it didn’t. I called on Thursday to ask about the delivery and Trent’s said the engine that they were going to originally send was faulty.
Which is absolutely ridiculous to me why they would not communicate that to me and the only way I would of found out is me calling them.
Whilst on the phone I was told that they have a new engine for me (That has 10k extra miles than the original bought) and that it will arrive the next day to my garage.
I checked with my garage at the end of the day and it’s still not there.
Horrendous customer service and I was not even offered a discount on the engine that had 10k extra miles.
They will receive a call from me tomorrow asking where it is again.

20. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good afternoon
I am sorry that you have only given us a 1 star review and that you have been inconvenienced by this. Please can you provide me with further details (ie invoice number). I can then investigate this further to see why/how this happened and to ensure it doesn't happen again.
Kind Regards
Charles Trent.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAM

SCAM, LIARS AND FALSE ADVERTISING. STAY AWAY

Do not trust any description they give on cars. Bought a car that stated starts and drives but when arrived it didn’t start and could not be driven either. They stated at the time of their testing it did start and drove, which would be physically impossible unless the car was rolled down a hill. The extent of the engine damage to this car it would never been able to drive even for a meter. Refusing to take the car back, I understand now why they want you to transfer the money instead of paying with a debit card so you cant claim the money back from your bank!

STAY AWAY, i have been buying cars from auctions for a number of years and this has to be the worse.

Update: Have already spoken to your customer service team who told me its on me. Even though the car is physically impossible to start and drive with a snapped timing chain and a battery leaking acid. This is your fake attempt on trying to resolve issue to show readers you care when in fact you dont. Person I spoke to exact words were ‘tough luck’.

18. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good Afternoon
I am sorry that you have have only given us a 1 star review and sorry for any inconvenience that the situation has casued you. For me to investigate this further can you provide me with some further details (reg number).
Regards
Charles Trent

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolute shocking

Absolute shocking, I rang up asking about an engine on a car I wanted to buy I was told the engine was fine and there was no issues, so I went on to purchase the car however upon arrival it turns out there was a whopping hole in the sump and the stupid incompetent yard lads have ran it to temperature with absolutely no oil in it this killing the crankshaft and block !!!!! I’m now faced with a dead engine and a 3k bill if I want to repair it I was offered to return the car which meant I would be near £600 out of pocket, there attitude well wasn’t interested it seemed so thanks Charles Trent just what I wanted left with a car that is going to end up in the crusher after spending 3k purchasing it. And as they also said you could see in the picture fluid on the floor, that could have been anything from coolant to power steering fluid when your told the engine is fine you expect it to be fine.

BEWARE WHEN BUYING FROM CHARLES TRENT YOU WILL LITERALLY GET A SCRAP CAR NOT A REPAIRABLE ONE

25. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good Afternoon Mr Davies
I am sorry to see that you have given only a 1 star rating and you did not have a positive experience with us. Please can I ask that you supply your email address or your registration number so that we can investigate further on the matter.
Kind Regards
Charles Trent

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Perfect, speedy cheap service

Ordered a part online at 1915 Sunday evening. Part arrived Tuesday morning via DPD. Part fitted and working by Wednesday. Perfect service and great price including delivery to Isle of Wight. Will definitely use them again

23. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Peter
Thank you for giving us a 5 star review and so happy that you received your item in a very quick time.
Kind Regards
Charles Trent

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good Customer Service

Called to check if a part was suitable for my vehicle. The staff (Matt) were really helpful & friendly and easy to deal with. I will keep in mind for when I am next looking for spare parts.

22. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had four new tyres fitted three…

I had four new tyres fitted three months ago by CT. One of my tyres over a period of weeks has been going down slowly but surely.
Turns out it was the seal that was leaking and not a puncture.
And they then had the audacity to charge me for the problem they caused!!
Not impressed as CT used to be good value for money but obviously not now.
Shame really.

17. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor Service & Parts

Within the last month my neice brought a replacement engine for her Ford Focus Ecoboost as the reviews for this company looked good and the "Our engine and gearbox replacements are tested and trusted, coming with a free warranty for peace of mind". This did give a peace of mind as she would be spending just over £1700.

The engine was shipped direct to her garage and installed but the engine was defective and not working, the garage took it out and she contacted Charles Trent who said they would collect it and give a replacement, this took just under two weeks to be collected and shipped back out. She spoke to someone at the Rugby branch who said all the engines were tested before coming out but then why did this one not work.

She has had the second engine installed and she has asked for Charles Trent to contribute to the cost of having the second engine installed as this is no fault of hers that the engine had to be changed, she has had to pay twice to have an engine installed that should have worked the first time as its Charles Trents policy to have them "Our engine and gearbox replacements are tested and trusted, coming with a free warranty for peace of mind".

She has spend many calls to the Rugby branch and frankly she has been given the run a round with the staff saying the manager is in a meeting and will call back but no calls back until she explained that she will look at taking it further, then she got a call back.

Today she have been told that she won't get any help with the cost to have the second engine installed and told it must of been something that her garage did, if that's the case, then why did they send a second engine?

I would advise anyone looking to get an engine or any other parts to not buy them from this company as they do not care about you after you have paid and send sub standard parts.

4. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Hopeless

Came to collect my van, told couldn’t remove vehicle because needed a smaller loader accessible issue. Driver moaning not helpful. Ok reschedule couple days later. Same size transporter arrived driver loaded van no problem. Then get payment issue, long short after phone calls bank numbers still haven’t been payed,

10. November 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Morning Lee,
Thanks for taking the time to leave feedback. I am sorry that you feel the service you received was unsatisfactory.
Our drivers do what they can to try and facilitate their collections, however truck size and driver perspective can impact collections.

I see that the collection in question was some months ago and so I expect your payment query around incorrect details is resolved, if there’s anything else you need, please let me know.
Kind regards
Charles Trent

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

What a fantastic company bought gearbox on Wednesday morning was told it will come on Friday It came the next day Thursday afternoon That was quick Thanks very much a fantastic company bought gear

What a fantastic company bought gearbox on Wednesday morning was told it will come on Friday
It came the next day Thursday afternoon
That was quick
Thanks very much

26. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Good Morning Michael
Thank you for your 5 star review and your comments. Great to read that the service was quick and efficent from us.
Kind regards
Charles Trent

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quick, Friendly, Easy.

Quick, Easy & Convenient. Found Charles Trent via MotorWise, not only did they offer the best money for our "scrap" car, but they called the next morning, collected the morning after.

From finding them, to having them quickly call and arrange a day for collection, to the cheerful truck driver arriving, it was all really smooth, easy and relaxed. Can't find a single fault, payment was exactly when expected too, for the original quoted price! 100% recommend. Would use their services again.

14. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Paddy
Thank you for giving us a 5 Star reivew and the positive feedback comments. Great to hear that you would use our services again.
Kind regards
Charles Trent

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Really disappointed with service.

Really disappointed with service.
I rang and paid £130 for a wheel last week, the gentleman recorded our call and I reiterated the importance of the wheel arriving before I drive to wales on Friday first thing. He went away and came back and assured me that the tyre would be fitted over the weekend and that it would be ready for DPD pick up first thing Monday so he was pretty certain I would get it by Tuesday.

Having had experience of DPD I was surprised when I wasn’t e mailed, so I rang at 0912 this morning the gentleman told me after some research on my postcode ****** that the tyre was taken by DPD on Saturday and he would get in contact with them and call me straight back. At 1133 I had not had a call back so rang again and was told by another male that it had been escalated to sales and they would ring me as soon as they spoke to DPD. I never received that call and at 1741 I despair of the quality of the service I have received. I had specifically said delivery on weds and thurs would be a problem as I was out all day, I did not want my neighbour, an elderly man recently undergone radical cancer surgery and cannot lift heavy weights.

As DPD has now apparently had my wheel for three days, four by the time you read this. If the wheel cannot be delivered by the end of Thursday, please refund the full amount of £130 plus any compensation you feel commensurate with the failings.

Update. I received a reply from Charles Trent saying it woukd arrive Wednesday and recognising the total failure of their customer service.

The next e mail I got was asking me for customer service feedback, it won’t come as a surprise when it wasn’t overly positive.
For a company that markets cheap wheels, I explained I wanted the cheapest possible wheel simply as a spare, some on their site were £40+ mine was £130, circumstances necessitated the order rather than more research.
The company recognised their abysmal failures but obviously offered no ex gratia no fault recognition of that

12. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very poor service

Very poor service. Front desk are not helpful paid for a part and went to collect to find part not ready. Told to come back in half hour to then be told there is no contact with the other unit they have where the part was kept.. manager not helpful at all

11. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Charles Trent-Logo

Antwort von Charles Trent

Afternoon Liam, I am sorry that you have given us a 1 star review. As the sales person said on the telephone to you, that our front counter staff would call you when the part is ready and it would appear that you turned up before the telephone call was made to you, hence why the part was not ready for collection when you arrived. If customers do turn up before receiving the telephone call then there could be a delay in collecting the part, which we want to avoid. Having met you yesterday regarding resolving the situation, I went to locate the part for you straight away in our warehouse facility, so apologises if there was a delay in receiving your part. Kind regards Charles Trent

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr