StovesAreUs Bewertungen 

6'672
•
TrustScore 4.5 von 5

4.6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Easy ordering, and quickly received. Well packaged. Easy to put the fire display pieces in and then set up. Only thing was I did not receive a dispatch notice from company direct but from the delivery... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

We are really pleased with our Rangemaster cooker but should highlight that delivery was finally made almost 3 months after ordering. No complaints with the cooker now - very impressed by our first Ra... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I found the website easy to use and lots of information to help me choose the right product. Delivery was excellent, well packed and installation instructions. The fire was a bit expensive but I u... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Dimplex Lerwick brass electric fire was ordered on Monday afternoon and was delivered on Wednesday afternoon of the same week and also was the lowest price available with no delivery charge involved... Mehr ansehen


Unternehmensdetails

  1. Holzofengeschäft
  2. auch in
  3. Fachgeschäft für Grillgeräte
  4. Fachgeschäft für Haushaltsgeräte
  5. Fachhandel für Kaminöfen
  6. Gartenmöbelgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

UK's largest supplier of wood burning stoves, multifuel stoves, log burners, electric stoves, gas stoves, oil stoves, cast iron stoves, woodburners, chimney liners, room heaters and range cookers, range cookers and fireplaces. Along with indoor and outdoor furniture, BBQs, Pizza Ovens, outdoor heating and much more online at discount prices. A Virgin Fast Track 100 company

StovesAreUs

Vom Unternehmen geschrieben

Free UK Delivery
For all orders over £100 we offer a fantastic free delivery service to all UK mainland addresses.
Free Next Day Delivery*
FREE next day delivery service in England & Wales on selected stoves where next day delivery is shown on the product. This service is only available on weekday orders from Monday to Thursday up to 10am. This service is a 9am - 5pm service.
Safe and Secure payment options
All payment options are secured by industrial level security methods. All major cards accepted. Payments are also accepted through PayPal
30 Day Money Back
Feel comfortable in the fact that you can order any of our online products and within 30 days send them back to us if you do not like them, and get a full refund.
Free Two Man Delivery
Two man delivery is available on Range Cookers from selected manufacturers. The delivery team will take the product into your property and remove the packaging.
Showroom
We're not just an internet company, we're also a bricks and mortar retailer. We have a well-stocked showroom in Huddersfield in Yorkshire with a great selection of products to view.

Free Delivery

Free Mainland UK Delivery

Free delivery available to mainland UK

Kontaktinformationen

4.6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

6672 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 90 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.6

Alle Bewertungen

(6'672)

813 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Well good folks not good

Well good folks, I will tell you the sequence of events and you can decide if you would like to place an order and trust your hard earned cash to this company. Looking for Dimplex Opti V electric fire (£1165.00) saw an ad advising 5% discount if you order over bank holiday weekend will delivery by 7th September. Went online paid the money over on 29th August 2026. Received confirmation from them advising sit tight relax. However, after 4 days hadn't had update so contacted them by email for update, received return email advising will contact Dimplex immediately for their update, but advised had received a high number of enquiries the usual excuses etc. I then telephoned Stoves R U to get a clearer picture as the promised dated of 7th September for delivery looked very doubtful. Was advised they will ring Dimplex immediately and update, which they did. Dimplex apparently advised them all orders would be despatch that day or the day after (today 4th September) when pushed for a more definitive timescale about my order, wasnt forthcoming just a general all orders to be depatched. It was also pointed out to me well, you did order over a bank holiday and we dont work Saturday or Sunday and we do say 5 working days, which was all rubbish excuses trying to cover their tracks. Then it would be down to the courier company AIT to make arrangements for delivery. Then I read the reviews for this courier company and did not fill me with confidence. An hour later or thereabouts we receive an email advising Dimplex had now changed the expected order to be available for despatch in the next 2/3 weeks then our contact would be this same courier company with the not so great feedback. At this point we cancelled the order, the promise of delivery by next Monday was obviously not true. The claim is still on their website for delivery of this particular fire by Monday 7th September. Was also advise had to wait 3-5 days for confirmation, not sure what the confirmation is required for. At this point, fairly aggrieved that we had been duped into purchasing something they did not hold stock for rang Dimplex direct. The apologised for this but explained our issue is with Stoves R Us and could not get involved. Luckily we had the forethought to place the order using the guarantee of our credit card. They gave us another company WEST COUNTRY FIRES, to contact based in Southampton, which we did yesterday at approximately 4pm. Spoke with Danni, lovely lady. Took our order confirmed by email, booked courier for Monday and delivery to Scotland by next Thursday and cheaper than Stoves R Us. We await our refund, and now on to advise trading standards of our treatment by them. So as I say you decide if this is the company you wish to trust your cash with.

3. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
StovesAreUs-Logo

Antwort von StovesAreUs

Good morning, thanks for your feedback,

We are genuinely sorry for the frustration and disappointment caused by your experience.

You placed your order based on the delivery information provided, and we accept that the subsequent changes and lack of clear communication left you understandably disappointed.

We apologise for the conflicting information you received and for not providing a clearer and more accurate update sooner. This is not the level of service we aim to provide.

Many thanks
StovesAreUs

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

The stove I bought was great but beware…

The stove I bought was great but beware that they don’t deliver to your door , they leave it on the path, I had to make sure I had my guy there that was installing the stove to get the stove into my house as I would never have been able to do this on my own

3. September 2026
StovesAreUs-Logo

Antwort von StovesAreUs

Morning, thanks for your feedback,

We appreciate that the delivery arrangements may not have been what you expected.

We email customers before delivery, and our product pages clearly state that stoves are delivered palletised and drivers cannot bring goods into the home.

Drivers can use a pallet truck to move goods across most flat surfaces to the nearest accessible point. We appreciate your feedback and will continue to communicate these details clearly.

Many thanks,
StovesAreUs

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Dimplex Balmoral Ecolite

ordered an electric fire on Tuesday 1st September.. delivered on Thursday 3rd September...fitted by me same day.. excellent service from the company and more than pleased with the fire..

3. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

No idea on product - still absent!

We ordered a fire surround, hearth and fireplace chamber.
I’d love rate the products but due to ongoing delays with dispatch and delivery they still haven’t arrived.
Ive given two stars as so far all I can comment on is the response times to my enquiries.
I’ve had over 11 texts from the courier today advising it will be with me in at allotted times (first one at 8.44am). It’s now 9pm and nothing. After waiting in all day to receive delivery, this is frustrating. The item stated 2 weeks delivery, it’s been over 4 with builders/flooring men waiting to fit.

3. September 2026
StovesAreUs-Logo

Antwort von StovesAreUs

Good morning. Thank you for your review.

It was nice speaking with you earlier today, and we’re pleased to have your delivery booked in for Monday morning.

We completely understand your frustration with the delays and sincerely apologise for the inconvenience caused. Hopefully, once you’ve received your goods, you will consider updating your review.

Thank you again for your patience

Many thanks
StovesAreUs

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Illegally ignored consumer rights – Forced into a Section 75 claim

I am writing this review to warn others about the appalling customer service and illegal business practices of Stoves Are Us. I purchased an Evonic Welford 1350 fireplace from them in October 2025, which arrived inherently faulty.
Under the Consumer Rights Act, my contract was strictly with Stoves Are Us as the supplier. Instead of fulfilling their legal obligations, they completely shirked their responsibility and passed me back to the manufacturer for a repair. In February after two failed repair attempts by Evonic, I formally requested a replacement fire. This request was completely ignored by Stoves Are Us, leaving me with a defective product and no resolution. With no other option left, I had to contact my bank to initiate a Section 75 claim to recover my money. Disgracefully, Stoves Are Us even ignored two separate pieces of correspondence from my bank during the investigation. Because of the company's total failure to respond, the bank quite rightly ruled in my favour by default and reimbursed my money in full.
Stoves Are Us showed a complete disregard for UK consumer law and zero respect for their customers. If you buy from them and something goes wrong, expect to be abandoned. Avoid this company at all costs.

3. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Cracking company to deal with

Cracking company to deal with, competitive pricing and great choice of products.
4* due to delivery men who didn't hang around for me to check product, the driver was lovely but drop off chap was tad moody (maybe the hot weather was bothering him) 😁😎
Ordered de longhi all gas range cooker ... can't review that yet as still not installed but it looks amazing !!

2. September 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent experience from start to…

Excellent experience from start to finish, "Stoves are us" price matched the price of the stove, which I had seen on another online retailer. Extremely great communication and delivery was seamless. Thankyou very much for such great customer care. I would highly recommend this company.

2. September 2026
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We bought a mantelpiece from this…

We bought a mantelpiece from this company. It’s for a multi fuel fire, so we opted for the non combustible. It’s beautiful looks so realistic, came within 2 days and the delivery man even opened the box on the van so I could check I was happy with colour, style etc. A brilliant company to deal with, good product, competitive prices. Would definitely recommend

1. September 2026

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr