SendOwl Bewertungen 

158
•
TrustScore 1.5 von 5

1.6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I closed my account on March 14, yet the company continues to charge me every single month! Even worse, there is absolutely no record of these payments in my account history, and no option to c... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Price increased from $39 to $599 with one month notice. Zero value added. Mobile interface is broken. It took them two months to remove an irrelevant banner from the dashboard that completely blocked... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Not serious, do not trust them. Makes promises that they won't keep, hiding behind "well our business partner is no longer here and it's their job to help you, not ours". Basically pretends to be a re... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They updated the prices with 30x after sending notification emails which went straight to the spam folder, not notifying anyone. 600$ is a joke of a monthly fee and far more expensive than any alterna... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Softwareunternehmen
  2. auch in
  3. E-Commerce-Lösungsanbieter

Vom Unternehmen geschrieben

SendOwl is an all-in-one digital checkout and delivery platform designed to help creators successfully sell and automatically delivery digital products - wherever they sell. No transaction fees. Try it free for 30 days.


Kontaktinformationen

1.6

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

158 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 71 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1.6

Alle Bewertungen

(158)

7 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

From $35 to $999/month

They just increased the monthly fee for us from $35 to $999/month. Or 2800%. For the exact same service.

P.S.: We've now successfully ditched Sendowl in favour of a self-hosted solution. After all, Sendowl is just a bit of glue between a website and Stripe/PayPal. Hardly rocket science. Luckily, we are software engineers, others might not be so lucky. We'd recommend to other Sendowl victims to use the built in checkout tools of Stripe and/or PayPal to add a simple checkout to a web site. Sendowl has proven to be a service with an unpredictable pricing policy and is now massively overpriced for what it does. The price of a checkout should also never depend on the sales volume as this discourages growth. Definitely avoid Sendowl now.

24. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Update:

We don't believe this to be a fair or representative review - and important we respond given this is actively trying to dissuade customers from using our services; and, your review is not fair or representative of the facts.

Price is unpredictable = not factual. This is the first time in 15 years we've ever migrated legacy merchants to new pricing. And, we gave 30 days notice 3x and also reached out personally to highly affected merchants like you to discuss options.

Pricing discourages growth = not factual. Our pricing is done to help merchants and as you grow we take a smaller and smaller effective piece compare to competitors that take an uncapped 10% in many cases.

I will not share personal account details here about your account or why we believe your new pricing is market, but I must say your review is not fair or representative of what SendOwl is and what services we offer - we are definitely not just glue between website and stripe.

All this said, we still wish you and all digital product sellers the best no matter the circumstances.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Have not received my order

I ordered a $40+ product MONTHS ago, I still have the receipt and Sendowl has never sent it and the owner has never reached back out to me, please help, this is extremely disappointing.

Edits:

Hi, I will reach out to you, thank you for your patience, how can I reach customer service? I have been occupied so I haven't checked the emails.

I have sent an email.

26. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

I’m sorry you had a bad experience with a merchant who used SendOwl. I am sorry the seller you paid for their product was not able to help you! That can be a frustrating experience. It looks like you did not reach out to us directly regarding this issue, and Trustpilot did reach out to you to try and get more information so we could help but you did not answer. If you are able to provide details of your purchase we are happy to try to reach out to the seller on your behalf. Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Service censé être gratuit qui est en…

Service censé être gratuit qui est en fait payant

6. November 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Hi, I’m sorry you’ve had a poor experience. We have tried to reach out to you for additional details to help resolve your issue, but have not heard back from you. Please do reach back out to us at support@ and we will be happy to help.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

SendOwl is very easy to use

SendOwl is very easy to use to sell anything online. I am using it to sell a simple e-book in multiple formats. My customers are quite happy with the system. The only downside is that it is pretty expensive for very small businesses.

28. Oktober 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

We’re glad to hear that you are easily able sell your e-book in multiple formats and are quite happy with the system! Please let us know if we can help with anything! Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

SendOwl Works!

SendOwl has worked as advertised. It secures the downloads. SendOwl minimizes the pirating of copyrighted materials by stamping the buyer’s email on PDF pages. I appreciate the detailed documentation and help screens, making the technical side of things understandable. Best of all, the cost of the service compared to the benefits provides a healthy return.

24. Juli 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for your wonderful review!
We're so glad we’re able to provide you with the tools you need!
Please let us know if we can help with anything!
Thanks, SendOwl

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thanks for the review! We’re so glad we could meet your needs! Let us know if we can help with anything! Thanks, SendOwl

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Many questions answered

I am ready to launch my current project, but it is the first one I have done with SendOwl, so I had some questions. Matt was able to talk me through them and give me fantastic suggestions that are going to make things much easier for me. THANK YOU MATT!

12. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you so much for taking the time to share your experience! We're so glad we could help you get started! Please let us know if we can help with anything!
Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

It was better before

It was better before, many small issues

21. Juni 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

We’d love to hear more about your experience and we have reached out to you directly to find out more details.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No warning for billing for a service I…

No warning for billing for a service I have never used after setting up an account

17. Juni 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Casey, Thank you for taking the time to leave feedback. We did try reaching out to you regarding your experience, but did not hear back. It appears that you were one of the last merchants to sign up under our older plan terms which did include a very generous/long trial period. We did re-evaluate our plan offerings and change the trial period to a time frame which ensures the free trial transition to paid SaaS fee will not be so far removed from the account reminder emails we send.

We also wanted to confirm that we did resolve your recent inquiry to support in a timely manner, as we were able to help you close and refund your account within an hour of your initial inquiry. Please reach out to us to support if we can help with anything else.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shi-etty downloading experience for…

Shi-etty downloading experience for customers. i bought a pdf product hosted on SendOwl after paying 21USD. A link was provided and immediated an error occurred. The product limit was refreshed to 0 with no downloads. Thanks for stealing my 21USD Shi-et owl!

The download was attempted on IOS. FYI the link was only out for 1 min and immediately the limit got restricted from 1 to 0. Whut da f man

2. Juni 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Hi chatgpt hoe,

It's clear you had a bad experience with a merchant who uses SendOwl. I am sorry the seller you paid for their product was not able to help you! That can be a frustrating experience. Trustpilot did reach out to you to try and get more information so we could help but you did not answer. If you are able to provide details of your purchase we are happy to reach out to the seller on your behalf. Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Buena plataforma para alojar mis cursos

Es una buena plataforma para alojar mi contenido el cuál puedo vender. Faltaría mejorar o hacer más simple la forma de subir los vídeos, más opciones y facilidad de configurar las fichas de cada curso que subo. En general estoy contento y el precio está bien.

15. April 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for taking the time to leave a review! Let us know if you need anything. Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Merchants may be fraudulent and SendOwl takes no responsibility

I was defrauded by a SendOwl merchant and while SendOwl did try to get in contact with the merchant, that merchant is no longer around and I made a payment that I am unable to recover. The onus should be on SendOwl to prevent fraud among their merchants and also to notify consumers who have transacted with a SendOwl merchant known to be operating fraudulently.

2. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

I'm sorry you had a poor experience! It looks like you purchased a product from a different business back in 2022. We reached out to you to find out more about your experience but did not hear anything back.

Unfortunately, problems do occasionally arise between Merchants and their Customers and it's sad the merchant that you paid did not respond to your contact attempts and did not honor their product requirements.

As you were unable to solve the problem directly with the seller (the merchant you paid for their product), the best course of action is to request a charge back from your credit card company.

Cheers, SendOwl.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Esconden el botón de desuscribirse

Esconden el botón de desuscribirse. No responden los emails a asistencia al cliente. NO LO RECOMIENDO.

4. Februar 2024
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for sharing your experience. We have tried to reach out to you a number of times but have not heard back. Would you be able to reach out to us at support@ to share more details of your experience? We do offer the ability to close an account from the ‘My account’ page of your ‘Settings’ in the section titled “Close account” you may also find the instructions for closing your account by searching for the words “close account” on our help site. If you have any further inquiries, please do reach out.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great starter option

Everything about SendOwl is great except for paying per order sale. I would rather have a price built in.

It is easy to use, and fairly self explanatory to set up. This is a great option for newer entrepreneurs with digital products to sell.

21. Dezember 2023
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Hi, thanks for taking the time to leave a review! We feel per-order pricing is fair as we don't believe those just starting their business and striving for those first sales should pay as much as those with an established business who consume more resources and bandwidth! Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Love the simplicity and easy…

Love the simplicity and easy functionality. Low learning curve, and it works!

18. Dezember 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for your wonderful review! We're so glad we could meet your needs!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I've been using Sendowl for 10 years…

I've been using Sendowl for 10 years and I love it. It's simple, effective, affordable and a joy to use, even if you're not a techy person. It integrates well with my mailing list service and it makes my bookeeping a breeze. I highly recommend it.

15. Dezember 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for sharing your wonderful review! We are very pleased to hear SendOwl has been working well for you for so long!

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Lacking tax zone

CON
It is lacking my tax zone Canary Islands

Support often gives me the feeling that they could care less.

PRO
It integrates well with Thrive Themes

Inexpensive

27. November 2023
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thank you for your review and I'm glad the integration with Thrive Themes serves you well. Regarding the Canary Islands, I'm afraid they are classed as a province of Spain so they don't appear in standard country tax lists. I understand that it can cause issues when they have their own tax rate but the country lists don't contain individual provinces. I'm sorry I can't help you directly on that issue. Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

So easy and intuitive to use

So easy and intuitive to use. Pricing is very competitive.

13. November 2023
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

Thanks for the review and I'm so glad we could meet your needs! Let me know if we can help with anything! Thanks, SendOwl.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been using SendOwl so long

I have been using SendOwl so long, that I was using it before it was called SendOwl, and that has been so long that I can't even remember the old name :)

6. November 2023
SendOwl-Logo

Antwort von SendOwl

IIRC, I think it was as simple as "digital deliveries!"... but the owl won us over. Thank you for the wonderful review and I love that we've been able to help you for so long. Thanks, SendOwl.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr