rakhi.com Bewertungen 

25
•
TrustScore 3 von 5

3.0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My brother did not get Rakhi at all and when I contacted they they send me a picture but that’s not my brother’s porch so I contact them but no response.there customer service is worst. There is no co... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

i ordered rakhi for my brother in USA with proper address and phone number ,yet my brother hasn’t received any parcel cause of insufficient address. They really have bad customer service, before order... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I ordered Rakhi hampers for my family residing in Kolkata and Noida. Both the families were extremely happy to receive their hampers and sent me pictures with their biggest smile’s. We are extremely... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My wife ordered Rakhi to USA and i'm surprised with the fast delivery. Same has happened with my Canada order. The delivered exactly same rakhi and product which Ive choosen. I find this website recom... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Geschenkeladen

Vom Unternehmen geschrieben

At Rakhi.com, we specialise in bringing the warmth and joy of every occasion to families worldwide. Our online store offers a wide selection of beautiful rakhis and thoughtful gift items designed to strengthen the bond between siblings, no matter where they are. We pride ourselves on our exceptional customer service and our deep understanding of the cultural significance of Raksha Bandhan.


Kontaktinformationen

3.0

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

25 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.0

Alle Bewertungen

(25)

4 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Disappointed – Kaju Katli arrived unsealed

I ordered a Raksha Bandhan gift from Rakhi.ca for a recipient in Canada. While the delivery was prompt, I was very disappointed with the packaging of the Kaju Katli.

The container arrived with a lid but no seal whatsoever, it could simply be opened by lifting the lid. This was particularly concerning because Rakhi.ca's own website states that Rakhi sweets, including Kaju Katli, are provided in “factory-sealed packaging.” What was delivered therefore did not appear to match the packaging standard described on their website.

I contacted customer service and supplied a clear photograph showing the unsealed container. I was then asked to get the recipient of my gift to gather all the products and outer packaging together and make a video. I am based in the UK and specifically paid to have this sent as a gift to someone in Canada. I found it disappointing and embarrassing that the person receiving my gift was being inconvenienced to provide further evidence when I had already supplied a photograph of the issue.

I also specifically asked for the complaint to be dealt with directly with me as the paying customer rather than inconveniencing the recipient further.

The gift itself was a lovely idea and delivery was prompt, but unfortunately the unsealed food item and the way my complaint has been handled have really let the experience down.

UPDATE: Following my complaint, Rakhi.ca investigated the matter and has now confirmed that they will refund the cost of the Kaju Katli. I appreciate that they have acknowledged the issue and arranged the refund.

However, I have subsequently been asked to delete this review because a refund has been issued. I don't feel that is reasonable. My review is an honest account of my experience, and I am happy to update it to acknowledge the resolution, but I don't believe a refund means the original experience should no longer be shared.
This was not simply a purchase of a box of sweets. It was intended to be a special Raksha Bandhan gift for someone in Canada. I normally send my gifts myself from the UK, but specifically chose a Canadian gift delivery service to avoid the delays and complications of sending a parcel internationally.

Unfortunately, the gift arrived with an unsealed food item, which took away from the whole experience and left the recipient understandably uncomfortable consuming it. I am now having to arrange another gift. Refunding the cost of the Kaju Katli is appreciated, but it cannot recreate the occasion or undo the disappointment.

I think prospective customers should be able to read what happened and see that the company subsequently acknowledged the issue and provided a refund. That is a fair and accurate reflection of my experience.

7. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Recommendable

My wife ordered Rakhi to USA and i'm surprised with the fast delivery. Same has happened with my Canada order. The delivered exactly same rakhi and product which Ive choosen. I find this website recommendable.

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

Thanks for ypour feedback

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The moment I connected with Rakhee

The moment I connected with Rakhee, I felt a wave of reassurance wash over me. Her insightful approach to crafting my resume was unlike anything I'd experienced before. As we discussed my career journey, her passion and expertise radiated, making the process enjoyable rather than daunting. It was refreshing to see Rakhee’s attention to detail—she captured not just my skills but my essence. By the end, I had more than just a document; I had a story that truly represented me. Grateful for such an enriching experience, I can confidently say that this is the #1 resume writing in Dubai!

20. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely disappointed with @rakhi.com…

Extremely disappointed with @rakhi.com this Raksha Bandhan. Sent a Rakhi from the UK to India — it was never delivered and I received zero communication or updates. For such an important occasion, this level of service is unacceptable. #CustomerServiceFail #Rakhi #Disappointed. Try to communicate through different platforms but no communication from them. Very disappointed

9. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Rakhi hamper

My sister ordered rakhi hamper for me and which was beautiful packed and arrived on time. Thanks to the fulfilment team to follow up with me regarding address issue. Will
Use services again.

8. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

Thanks for the review

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I'm totally disappointed with this what…


I'm totally disappointed with this what they have showed in pictures what you have sended the product is totally different and after I told them they are saying it's our policy that if your order product is not available then they can send another product from any confirmation from the customer.

14. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

We’re sorry to hear about your experience. During peak time, our main focus is to ensure the Rakhi reaches your brother on time. Due to time zone differences, it can be challenging for us to follow up with the sender for confirmation on substitutions. However, we do understand that sometimes customers may not be satisfied with the replacement.

Please share your order number so we can investigate this further and assist you accordingly.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

i ordered rakhi for my brother in USA…

i ordered rakhi for my brother in USA with proper address and phone number ,yet my brother hasn’t received any parcel cause of insufficient address. They really have bad customer service, before ordering they reply in seconds once you place order they take days to reply . i want refund . please since no parcel has been delivered.

12. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

We’re sorry to hear about your experience. Please send us your order details so we can look into this and assist you. We’ll do our best to resolve the matter promptly for you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This is my first time ordering Rakhi…

This is my first time ordering Rakhi from your site. I had specifically ordered a Rakhi along with Kaju Katli, but I received Ladoo instead.

I am not happy with this experience, as I paid for Kaju Katli, not Ladoo. Very very disappointed

8. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

We’re sorry to hear about your experience. Please send us your order details so we can look into this and assist you. We’ll do our best to resolve the matter promptly for yo

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good customer service

I had ordered Rakhi and chocolates for my brother living in Australia 11 days in advance. Later I got to know that my brother had not given the complete details as he has recently moved there (but which was important for the delivery). The team promptly connected with me and made sure that the delivery is done 3 days prior to Rakshabandhan!
Appreciate the effort and customer service

3. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

Thank you so much for your kind review! 🌸 Placing an order in advance is always a smart choice; it gives us enough time to resolve any issues and ensure everything reaches your loved ones before the festival.

We’re so glad we could help get your Rakhi and chocolates delivered on time, and we truly appreciate your trust in us. 💛

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid This Website for Festival Orders

I ordered a Rakhi gift for my brother from Sydney to India, hoping to make the occasion special. But the whole experience was really disappointing.
My family received the Rakhi, but the sweets—which were shipped earlier—still haven’t been delivered. What’s confusing is that the website kept showing the order as “shipped,” even after the Rakhi was delivered. Then I got an email saying the order was “completed,” which made no sense.
There was no proper communication from the company. I only found out about the partial delivery when my family told me. I reached out to customer service, and they said they’d look into it—but after that, no one responded. There’s no proper contact number either. When you call, it just tells you to use their WhatsApp button, which doesn’t help at all.
The packaging was also really disappointing. I expected a nice hamper or festive presentation, but everything was dumped in a plain cardboard box with local packaging. The Rakhi message was printed on regular paper—not even a proper card. It felt careless and impersonal.
With Rakhi tomorrow and no update on the missing sweets, I feel really let down. This wasn’t just about a gift—it was about sending love and emotions across borders. Sadly, this website ruined that. I won’t be ordering from them again, and I wouldn’t recommend it to anyone.

8. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

Thank you for taking the time to speak with me over the phone. I genuinely regret the disappointment you experienced with your recent order.

I’ve checked your order, and your second parcel was delivered before Rakhi. However, as per our conversation, I understand you are still not satisfied, so we are proceeding with a refund for the item.

We truly value your trust and will continue working on improving our packaging, communication, and overall service so that we can provide a better experience in the future.

Thank you
Rakesh

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very bad customer service

Very bad customer service. Immediately after placing order I realized that I made a mistake and I asked to cancel it because the website provides no such capability, but they said it is already processed. They just choose to ignore and not respect the customer experience. Most of the websites all around the world give the option to cancel and edit orders at customer will but only they do not. I will not be using this in future.

3. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

We’re sorry to hear about your experience. Please send us your order details so we can look into this and assist you promptly. Our goal is to resolve this matter for you as quickly as possible.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

A good option for Rakhis

I had ordered Rakhis for Australia and they got delivered on time. This gave me confidence to order a small rakhi order for NJ USA which also got delivered. My larger order to Doral, Florida had a problem in delivery and Rakhi.com have kindly offered to refund the money back. They are a good option to order, well in time, Rakhis for overseas delivery.

19. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

Please share order numbers and other details so we can investigate for you. Thank you

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My order was supposed to deliver days…

My order was supposed to deliver days before rakhi but its been delivered today 5 days after rakhi. Won't use their service again.

23. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
rakhi.com-Logo

Antwort von rakhi.com

We sincerely apologise for the delay in delivering your order. We understand how essential gifts are for arriving on time, especially during Rakhi. While we dispatched your order the next day, on 12th August, it usually takes five working days to arrive. Unfortunately, we have confirmed with Australia Post that there was a delay due to incorrect sorting on their end.

We completely understand your frustration and apologise for any inconvenience caused.

I appreciate your understanding, and we hope to serve you better.

Warm regards,

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr