Onlinecomponents.com Bewertungen 

173
•
TrustScore 3 von 5

3.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Had the product we needed, fair price, I spent $1,800 with them for the materials then the job got cancelled and I requested to return the order and get a refund which they approved however they are c... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I went online looking for specific limit switches for one of our customers. My priorities were switches available to ship immediately, and the company had to be in the US. (I have been burned a few... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Placed an order and quickly realized I made a mistake. Thankfully I was able to get assistance quick enough to stop the item from being shipped. They corrected my issue and were still able to hit the... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Packaging was very weak, if you ask standart questions communication is good else communication is bad too. And also they do not know the counting... Some goods was arrived incomplete some was over. S... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Elektrogroßhändler
  2. auch in
  3. Elektrofachmarkt

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Onlinecomponents.com, founded in 1999, is an authorized e-commerce distributor of electronic components featuring over one million part numbers for purchase exclusively over the internet. The site features over 350,000 in-stock part numbers from a selection of more than 250 premier brands like Mean Well USA. We offer a one-stop shop offering customers a broad product offering spanning active, passive, interconnect, and electromechanical. Users can search this vast inventory of product by part number, keyword, product category, or manufacturer.


Kontaktinformationen

3.2

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

173 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.2

Alle Bewertungen

(173)

7 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

ITS A SCAM!

I requested corrugated esd pads for electronic manufacturing. They were very quick to establish communication and get my business. Once payment was received, they became a ghost. Its been 2 months and all of my attempts to reach them just hits dead ends! DO NOT BUY FROM THIS COMPANY!

30. Oktober 2017
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BAIT AND SWITCH...

I ordered qty of 16 psl-cnnt-v (v= 5 pack) and when it shipped they only sent me 16 pcs not 16 packs of 5 as I ordered. I talked with customer service and he agreed that they did not fulfill my order and he was going to ship out the rest of what I ordered immediately Fast forward 6 weeks and I had still had not received my order that they promised. No call, they were assuming i would just go away... Call into customer service and they say oh well you don't understand that it says 5 pack but we sell them per piece... Well why does the description state that it comes as a 5 pack? They tell me it doesn't matter and that they do not sell them in 5 packs. I tell them that they have 2 different parts listed and one is sold individually and the other is sold in a 5 pack and they disagree. They call me back a few times to let me know that they are discussing with the managers and they will work to a resolution. They say that they will take the 16 pcs. that they sent me back and refund my money. I wish they would have told me this 6 weeks ago instead of me waiting for these devices and counting on them being delivered. They still have not changed the description of this part, this is what I consider the "old bait and switch" this company should have honored what I ordered, fixed the glitch in their system and went on with their business. But instead they offered a return due to not having the inventory available, look it up on their website and they show how many they have in stock and it would be enough to complete my order... Fed up with dishonest companies that don;t understand that when you order something, you are counting on them to fulfill your order, just as they depend on you to pay for your order. This really grinds my gears...

What this company just stated in the reply is still false, they changed the per package to per each after I pointed this out to them. I took screenshots of this and they had 2 different part #'s 1 per each and 1 per package (package in the description indicates 5 pieces per package). You had it advertised as 5 pieces and then after you found out the mistake you update your website accordingly, but still misrepresented your fulfillment to the order already placed SMH... That is a bait and switch. And instead of being upfront about it they just didn't even bother informing me after several "product specialists and managers reviewed the order and my complaint and decided not to call me back and I had to call asking where the rest of my order was that they said was going to ship out in full... Do not recommend this company whatsoever.

20. Juni 2017
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hello Mr. Hasser,

We apologize.

Your issue should have been addressed immediately when it first arose. I don’t know why this did not occur.

The initial reply you received from someone here was incorrect. Had they contacted our product specialists they would have provided the correct answer.

Panduit does use a packaging size identification suffix to identify their small package and large package put ups but he product itself is priced and sold Per Each not Per Package.

With regard to the product you purchased, PSL-CBNT calls out this product put up as 1 lockout per package. PSB-CBNT-V calls out this product put up as 5 lockouts per package at a discounted per lockout price due to the higher quantity per package.
As shown on our web site, both are priced/sold “Per Each” not “Per Package”.

Our web site product description does not include any reference to a quantity or packaging.
If you are referring to the “Supplier Standard Pack” entry in the “Specs” block which shows a quantity of 5, this only identifies Panduit’s standard quantity per package.
As shown in the definition available by clicking on the associated icon:

“This information is provided for customers who prefer to buy in multiples of the Manufacturer’s Standard Package Quantity. Minimum Order Quantities and Required Order Multiples are presented with our price and availability information.”

As you mentioned – your need was for 80 (16 x 5) which we do not have in stock currently. Per our RMA department you agreed to accept a FULL refund for the misunderstanding.

If it’s any consolation when we did a search on findchips.com we found that our pricing is in-line and also lower than the majority of our competitors who sell at the “per each” price for the same part: http://www.findchips.com/search/PSL-CBNT-V.
Purchasing 80 total pieces at other distributors would have cost more than if ordered from us, if you were able to accept a backorder.

We again deeply apologize for the inconvenience this may have caused and we hope you will consider us again in the future.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

OK until you need to reach out to support.

We purchased from onlinecomponents a few times over the past couple years when stock was unavailable from our primary vendors. Pricing was always good and we had no issues up until they shipped the wrong part for an order of terminal blocks. Gave them a call to start the RMA process and provided the reason for return over the phone. Received an automated email a short time later asking for more information. Even though I had already shared this information over the phone, I took the additional step of sending pictures of the incorrect parts they had shipped and also a picture of the part that should have been shipped. We halted production thinking they would get us the correct part immediately. A week later I received an email apologizing for the delay and was reassured they would get to it soon. We are now three weeks out and they are totally unresponsive. Multiple attempts on our end have been made to push things along. Pretty clear that customer support is not a priority. We aren't a big customer by any means (maybe 5K in parts over the past two years), but we certainly won't be risking another purchase with these folks.

26. Mai 2017
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

HI Andy,

We're really sorry for your poor experience with our RMA process. We'd love to investigate this further for you and see what we can do to turn this around for you. Can you please share what your order # or RMA # is so I can look into this personally?

Feel free to reach out here, via Direct Message on Twitter (https://twitter.com/onlinecomp) or Facebook (https://www.facebook.com/onlinecomponents/) as well. We'd love the opportunity to make this right as we do care about our customers.


-DW.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

No Problem

Previous review removed by reviewer.

OOPS, wrong company. Online components is great. This review was meant for "electronic components online" a different company

31. August 2016
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hello Mike we apologize you had a negative experience. Can you advise what your order # was? Is there a way we contact you directly to discuss this further?

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Smooth

smooth order. bought 3 parts in minutes - parts got to me in just a few days along with my invoice. Will come back again soon. thank you.

25. März 2016
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hi Amir, we're glad you had good experience hope to hear from you again soon.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not trust them

I purchase a MIL relay in February 2016 and they supplied the wrong item. They will not refund me for their mistake. They don't know what customer service means and always fail to reply to my emails. They are evasive and should not be trusted. Do not buy from them.

10. März 2016
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hello John, can you advise what your order # was? Is there a way we contact you about this order? We do typically offer an RMA service when customers are not satisfied with a purchase. Please let us know the best way we can followup.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Problem with shipping charges, but they made it right.

I live in Alaska. I purchased a $12 relay. The web site indicated flat rate shipping ($6.95) but then they schwacked me for $28. After some back and forth complaining over a couple of days, someone in authority conceded that they couldn't calculate UPS Ground shipping to Alaska. Really? 15 years in business and they couldn't give a guess? Anyway, they made it right. The salesman said he would take my recommendation to their web team to clarify their shipping policy on their site. He also refunded the difference between what was flat rate shipping and what they charged me. The individual there really stayed on top of the situation until it was resolved, and I appreciate that. Would I do business with them again? It depends on the cost of the item and the cost of the shipping. I would have to place a substantial order for the shipping to be worth it. It has been a long time since I've been stung with high shipping (and handling) from a company. This will serve as a reminder to slow down and take a good look at an unknown vendor before I make the purchase. I Googled the part number and a half dozen prices pop up, with Onlinecomponents being the cheapest. Then the shipping drives it up to the most expensive, and I didn't know what the charge was until after I placed the order. Misleading? You bet! Intentional? I don't think so based on their willingness to work with me on the problem.

21. Juli 2014
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

incompetence at best and dishonesty at worst

I placed an order with onlinecomponents.com on 10/29 (and paid extra for three day shipping) and instantly received a confirmation email.

I checked on the order today - over a week later - and nothing shipped.

I contacted them via chat where they claimed my credit card was declined and that they had sent an email. I received no email (other than my order confirmation) and had nothing from them in my spam folder. I also verified my credit card is fine and verified with the bank no charge attempt was put through.

I was told to call Victoria to fix it. I called Victoria, she said it may be a problem on their end, and asked if she could call me back later. I asked her when she would call back - she said she did not know I said I can't wait on this anymore, I'll just give you a new card... but the order must go out today. She verified the order would go out today. I gave her the new card number.

I checked again via chat at ~6pm to verify the order would go out. They said yes. I then received this email from them at 6:17 PM.

Hello,

My warehouse cannot find p/n A8L-11-11N1. The factory lead time is 03/19/2013. Please let me know if you would like to cancel or leave on backorder.

I immediately emailed them and said to cancel my entire order, not just this part - the whole order.

The "missing part" is the ONE part in my order I actually needed. The rest of the parts were filler parts, as they have a *minimum order size*. So they had none of the parts I needed and all of the parts I didn't need.

My third chat with them then followed, where they flat out lied:

OLC Rep: Hello. How may I assist you?
Jonathan Taylor: i want to cancel my entire order 196383
Jonathan Taylor: immediately.
Jonathan Taylor: after ordering on the 29th, receiving no email from you, being told on chat my credit card was declined, verifying the order would go out today, checking again that the order would go out today, i received this email from you:
Jonathan Taylor: Hello, My warehouse cannot find p/n A8L-11-11N1. The factory lead time is 03/19/2013. Please let me know if you would like to cancel or leave on backorder. Thanks, Mark Sabella
Jonathan Taylor: Do not charge my card, do not ship me anything.
Jonathan Taylor: Your company is one of the absolute worst I have dealt with in years.
Jonathan Taylor: I will never be back.
Jonathan Taylor: please verify that 100% of my order is canceled and nothing will ship and that I will not be charged anything.
OLC Rep: Just a moment while I pull it up please.
OLC Rep: It looks like every other part has already been picked up by UPS. I understand your frustration, however we did confirm an email was sent to you in regards to your credit card.
OLC Rep: It definitely happens every now and then that our warehouse goes to pull a part and they can not locate it. I sincerely apologize about that.
OLC Rep: Per Victoria, you confirmed the email went to your spam box as well.
Jonathan Taylor: No, i absolutely did not. That is a lie.
Jonathan Taylor: I said I checked my spam box, and nothing was there.
Jonathan Taylor: I also checked with my bank, who said nothign went through.
Jonathan Taylor: I will contest the credit card charge. I will also be posting on every site online what an awful service you offer.

To review: Victoria indicated the credit card problem may be on their end. I specifically told her I checked my spam box and received no email. They verified they had the parts, then hours later, they did not. They claimed I said the email was in my spam box. I verified three times today the order would ship, and then the part I needed did not. I immediately canceled the order, but the shipped the parts I canceled and charged my credit card anyway. Repeated dishonesty at worst, incompetence at best.

I order electronic components online weekly and have had absolutely no trouble with other vendors. This is the first - and now last - time I tried onlinecomponents.com

onlinecomponents.com is banned and I'll never order from them again.

7. November 2012
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Courteous and Helpful

My experience with this company has been stellar.

I ordered four cables and they shipped right away. The shipping cost was determined by the carrier (UPS)and not a high price estimate usually charged by online company's.

The Rep was courteous and helpful.

10. Dezember 2011
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Thanks so much for the feedback Eddie. We appreciate your business!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shady procedure for shipping charges.

After placing a $32 order for a relay and paying for it, I received a notification email from my CC company stating I was charged $64 for it. After calling them to see why I was being charged almost $30 to ship a relay from Southern CA to the bay area I was told it was only a pending charge and I would get the final total upon receipt. I've ordered many things online and never once have I had to wait til I was stuck with the part to find out how much they were bending me over for it. Unbelievable!

18. August 2010
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hello EC,

First of all we're sorry you had a negative experience 6 years ago. Second, we've experimented with a few different shipping options over the years since and wanted to let you know we're excited because we now offer flat rate shipping for most of our US shipments under 50 lbs starting at only $7.95 for ground. We'd love to have you give us another try in the future. If you do decide to give us a 2nd chance please either email us at cs@onlinecomponents.com or if placing an order please mention "Discussed prior order with DW on social team via trustpilot" in the comments section so we can make sure to take extra care with your order.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would give this store less than one!

DO NOT ORDER FROM THIS STORE!!!!! I ordered some lights which turned out to be the wrong ones so I wanted to exchange them. They didn't have the ones i wanted in stock so I decided to just return them. Their return policy is ridiculous! You have to pay either a 15% or $30 restocking fee, whichever is greater! I received $25 back on a purchase of $50, plus I had to pay for the shipping myself. The customer service representative said she was actually doing me a favor by charging me 25 instead of 30. WOW way to cheat people for their money!

15. Dezember 2009
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlinecomponents.com-Logo

Antwort von Onlinecomponents.com

Hello Andrzej,

First of all we are really sorry you had a negative experience almost 7 years ago. Second, We've changed a lot over the years and would love to win your business back. One of the changes we've made is a reduction in our restocking fee. If you do decide to give us a 2nd chance please either email us at cs@onlinecomponents.com or if placing an order please mention "Discussed prior order with DW on social team via trustpilot" in the comments section so we can make sure to take extra care with your order.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr