Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ive been a byrotation customer for a few years now and its changed the way I enjoy occasions. I had a wardrobe full of high street dresses I would wear once and felt I couldn't wear again because id b... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Gorgeous dress, but I did not receive it on time so I had to request a refund for 2 days which was very disappointing. I had asked the renter to upload the tracking receipt, but she had lost it. Commu... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Incredible app & platform! I love renting out my wardrobe as a side hustle & also renting incredible outfits from others. Such an amazing community. The BR team are always so quick to respond to a... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A total game-changer! I hired a gorgeous Nadine Merabi dress for the weekend through ByRotation — it would have cost £350 to buy, but I rented it for a night and felt like a million dollars. The proc... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Verleih für Abendgarderobe
  2. Kostümverleih
  3. Freizeitverein

Vom Unternehmen geschrieben

The UK's leading peer-to-peer fashion rental app. Hire luxury designer clothes and accessories from top brands in London and the UK.


Kontaktinformationen

3.9

Gut

TrustScore 4 von 5

787 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 96 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

ByRotation will not enforce their own policies - warning!

Instead of returning my dress at the end of the rental period, the renter took it abroad and stopped communicating with me. When it was eventually returned, ByRotation were unable to enforce the late fees in line with their own policies.

What concerns me most is that this renter has done the same thing before — as reflected in their reviews — yet they remain active on the platform. That raises questions about how consistently policies are enforced and how well lenders are protected.

I would encourage ByRotation to take repeat behaviour more seriously and ensure their policies are upheld to protect the community and maintain trust.

UPDATE: the late fees have not been paid and the case is not"resolved". Please would you not lie in public?

2. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Hi there,

Thank you for your review and for sharing your experience. We’re sorry for the concern this situation caused.

We’re pleased to confirm that this case has now been fully resolved and the renter has paid all outstanding late fees. While delays in communication and returns are taken very seriously, situations like these are reviewed carefully to ensure the appropriate steps are taken in line with our policies.

Protecting our lenders and maintaining trust within the community is extremely important to us. We continuously review member behaviour and platform policies to ensure they are applied consistently and fairly.

If you have any further questions or would like to discuss anything further, please feel free to reach out to our support team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

App allows renters to steal

Horrible customer service and renter behavior allowed. A renter stole a Gucci jacket from me in December while I was traveling for the holidays. Upon my return home this month, I discovered the item was never returned to me. I immediately messaged the renter regarding this on 2/13 and noticed she had not been active lately. Graciously, I gave her 10 days to respond before contacting by rotation on 2/23. The agent essentially told me “oh well” that my item was never returned since it was not reported within 7 days. Their policy posted online states clearly that if communication issues with the renter go beyond 7 days, to open a dispute and they will contact the renter, which they did not do. Additionally, ground shipping within the US can exceed 7 days alone, so that’s an impossible request. All they did was pretty much agree that I was screwed. I then asked for contact information for the renter to proceed with a police report and mail fraud report since they were no help and was told they would give it to me, but the agent ended the conversation thread with no information given. They have not offered to charge the renter, contact the renter, or do anything in accordance with policy. If lenders cannot go on vacation in fear of not reporting a stolen item within 7 days, a MAJOR policy update is needed. Avoid this app at all costs they encourage nothing but scammers!!!!

13. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Hi Alyssa,

We’re truly sorry for the frustration this has caused, as we never want a lender to feel unsupported.

The initial delay in investigation was due to the incident being reported two months after the return date; time-based reporting is essential for us to effectively track shipments and hold parties accountable for missing parcels. However, we hear your concerns and have reopened the case, and are actively investigating this rental.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

When things go wrong with a rental…

When things go wrong with a rental unfortunately Byrotation don’t have the sellers best interest at heart.

I had a really unfortunate experience twice in a row with the same dress (a high value item) where one person returned the dress 3 days late which caused a delay to the next persons rental, aswell as causing some damage to what was a pristine piece. The next renter subsequently ignored all instructions with the dress and damaged it beyond repair.

On both occassions, both renters ignored my messages and invoice requests so I asked Byrotation to step in. They offered no solution to the problem and instead scrutinised me and requested me to send a full list of evidence of:
- proof of condition of my dress 24hrs before sending vs 24hrs after
- images of the whole item in shot (how can anyone get an adequate picture of a formal dress with a train in one shot)
- proof of purchase
- proof of RRP
- repair receipt (from the first renter)
- screenshots of the pending invoice they asked me to reduce from a 3 day late return fee to 1 day.
- written confirmation from 2 different repair service providers stating that the item cannot be repaired (from the second renter)

I’m not someone who usually leaves reviews, but I was so disappointed and honestly, offended that I was asked to prove myself over my own item - an item I had already invested heavily in and entrusted to their platform in good faith.

At no point did I feel supported as a seller. Instead of advocating for accountability from renters who clearly breached the terms the burden of proof was placed entirely on me.

If you’re considering listing valuable items just be aware that if something goes wrong you may be left to fight your own corner. For me that was a very disappointing experience.

13. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Hi Shania, thank you for sharing this. We are truly sorry to hear that this experience from 2023 has left such a lasting negative impression.

We completely understand your frustration; back then, our processes for high-value disputes were still evolving. While we require detailed evidence, such as timestamped photos and professional assessments, to ensure that both sides of our marketplace are protected and that claims are handled fairly, it’s clear the way we requested this felt overwhelming rather than supportive at the time.

Since 2023, we have worked hard to streamline our claims process and improve how we advocate for our lenders while maintaining these necessary protections. While quite some time has passed, your feedback is still incredibly valuable. We would appreciate the opportunity to look back at your records from three years ago and see how we can provide some closure. Please contact us at help@byrotation.com.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very easy exchange between myself and…

Very easy exchange between myself and the renter! The bag I rented was also great and a straight forward experience!

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Great to hear that your bag rental was smooth! Thanks for your review Lizzi

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Veil didn’t show up on time for my wedding and I was refused a refund. Wouldn’t use for special occasions.

Sadly, I had a really poor experience with a veil I rented for my wedding. Previously had some great experiences but the customer service I had in response to this issue didn’t show any appreciation for how stressful this incident was, and I felt really disappointed at how i was treated.

The Monday before my wedding (Saturday), my veil rental cancelled on me, last minute. I then scrambled to find another veil I could rent, reached out to the person and explained I needed the veil by Wednesday at the latest, as I was flying out Thursday morning. They agreed to send their veil to me and accepted the rental request.

They charged me £11 for the delivery but sent it using 24 tracked which costs about £4. The veil did not arrive until Thursday, by which point I was already in France for my wedding.

I returned the veil using 24 tracked as soon as I was home, but was refused a refund for the rental. I think this was because their policy for refunds is that the rental has to be returned within 24 hrs of receiving the item - I was obviously in France so could not do this.

I explained this to customer services, to no avail. Essebtially, the renter exploited this loop hole, failed to send me the item on time, then kept the money when I didn’t even get to use the veil.

Wouldn’t recommend using ByRo for any special occasions unless you have a backup.

Like I said, I’ve had great experiences in the past when it’s all worked out, but I think it’s more than fair to judge a service on how they treat customers when things don’t quite go to plan…

5. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Hi Bethan,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry to hear that this experience was disappointing for you, especially around such an important and special occasion. We appreciate how stressful situations like this can be and we’re sorry this caused you frustration.

As a marketplace, By Rotation facilitates rentals between Lenders and Renters, meaning that the rental agreement, including shipping method and refund decisions, sits with the Lender in line with our policies. When your case was reviewed back in October, it was found that the veil was returned outside of the stated 24-hour return window, which is why the rental fee was not refunded.

We understand your concerns about the timing of delivery. While the item was sent using a tracked service as agreed, we recognise that it did not arrive when you had hoped, and we’re sorry for the impact this had on your plans. At the time, we don’t have a record of any concerns about the postage cost being raised with customer service or discussed with the Lender in the app.

We’re glad that the cleaning fee was refunded, but we’re sorry that the overall outcome wasn’t what you had hoped for.

We appreciate that you’ve had positive experiences with By Rotation in the past, and we’re continually working to improve how we support both Lenders and Renters when things don’t go to plan. If you’d like to discuss this further, you’re very welcome to reach out to us directly.

Best wishes,
The By Rotation Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely disgusted at my recent…

Absolutely disgusted at my recent experience with this company and lender who I won’t name but wish I could. I ordered a ski jacket which failed to arrive in time for me going skiing - fine, it happens, disappointed but move on. Which I would have if the lender hadn’t of hassled me to try collect it whilst I was still away, rocked up at my house the day I got back, only to find out that the item was never actually delivered. Threatened me with the cost of the item despite the item never arriving, held onto my money, despite the fact I never received the item, until a point that she could find out where Royal Mail had delivered it (like that’s my issue). Byrotation condoned this which was shocking to me given there was zero liability on my part. They offer no protection to renters. They will take and hold your money to protect lenders with no date for release. Oh and they expect you to sort out th return out of pocket if/ when the item finally arrives (which it still hasn’t). I’m appalled and won’t ever rent again!!

28. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation has been.

This matter is currently under investigation, and we’re actively reviewing the delivery and payment handling with the relevant parties involved.

Our team has been in contact directly and will continue to work toward a fair resolution as quickly as possible. If there’s any additional information you believe may be helpful, please share it via the ongoing support thread so it can be included in the review.

Thank you for your patience while this is being looked into.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Straightforward Listing Process

I found the uploading and verification process really straight forward. Always happy to support a female founder in an incredibly innovative business. Especially as we need to turn away from over-consumption and towards sustainability. Now to get the rentals in and make some ££££ !

4. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for your feedback about our quick listing process!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

You are in for HOT tears if you rent…

You are in for HOT tears if you rent out your items and it gets stolen. It’s been a whole year and the loss of my items have taken a toll on my mental health. They did nothing but victim blame after taking me through the stress of proving that my stolen items were in fact authentic. I even reached out to the founder but it was crickets! If you’ve got cheap stuff you don’t mind getting rid off go ahead but if it’s designer sentimental items….you might want to reconsider

10. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Hi Esther,
We're genuinely sorry to hear how upsetting this experience has been for you. We understand how distressing the loss of personal items can be.
This matter arose from a breach of our platform restrictions around posting high value items. Our team followed the required processes and policies throughout and our actions were in line with our terms and conditions.
We encourage all users to familiarise themselves with renting restrictions and rules, as outlined in our terms and conditions. We remain committed to support our community fairly and consistently.
If you wish to contact our support team again, we will be happy to review your case and see if there is any further support we can provide.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love lending my clothes on By…

I love lending my clothes on By Rotation. The community aspect means I’ve met lots of lovely women, my dresses have the most amazing social life and I get to earn a bit of pocket money. My favourite thing is when renters send me photos of them looking gorgeous in my dresses ❤️

21. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for your lovely feedback Lorraine!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The seller was super responsive and…

The seller was super responsive and helpful. The item was as described and beautiful 🩷💚💛 would rent again from her :) thanks again!

15. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for your feedback Nessa, we're happy to know you had a good experience with our community!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really great experience

Really great experience, I will be using again :)

19. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for your feedback Ally! It's so great to know you'll continue renting on By Rotation

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’ve rented my own pieces and rented…

I’ve rented my own pieces and rented other people’s items, really amazing especially when you love high end fashion but you’re not an outfit repeater. Better for the environment and my bank balance 🤣

9. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for sharing your experience of using the app!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

5 years of rotating

I have enjoyed the app for more than 5 years, made money, saved money and put it back into renting from others rather than buying. It’s made me completely rethink the purpose of fashion in my life.

11. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for sharing your positive feedback Eshita!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fabulous dress

Fabulous dress, fun to wear something different and the process was efficient and easy.

5. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
BYROTATION-Logo

Antwort von BYROTATION

Thanks for your feedback Jennie!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr