UnityLink Bewertungen 

19'926
•
TrustScore 4 von 5

4.0

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Customer service today is non existent I phoned 10 times and put on hold Im going back to pay pal

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

They give the best rates. However you don't have the ability to authenticate your app access via email. Always has to be an sms message. When I am abroad, this means I incur extra mobile cha... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have been remitting money to Ghana through unity link since 2005, and they have never let me down. Things got even marvellous with the Unity Link App. If there’s only one Ghanaian company providing... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Reversed transaction is almost 6 months now I still haven't gotten my money back. Three weeks ago they told me my money is ready to be refunded , but anytime I call they give flimsy excuses. The mos... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Geldüberweisungsdienst
  2. auch in
  3. Finanzdienstleistungsinstitut

Vom Unternehmen geschrieben

The online money transfer service that believes sending money to loved ones should be fast, secured, and simple! No fees for your transfers with excellent rates!!


Kontaktinformationen

4.0

Gut

TrustScore 4 von 5

19'926 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 40 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.0

Alle Bewertungen

(19'926)

7 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst transfer app don’t use

Honestly worst app of all time. There’s a reason why their rates are low. Don’t believe the fake 5 star reviews, if you value your hard earned money don’t use this app. There are way better apps with better customer service and support. I wish I had read the reviews before I used it. I’m planning on reporting them to the financial conduct authorities. I don’t usually write bad reviews about a company but they have been so awful that I just can’t help myself. Avoid at all cost !!

15. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Reversed transaction took six months still haven't gotten my money

Reversed transaction is almost 6 months now I still haven't gotten my money back. Three weeks ago they told me my money is ready to be refunded , but anytime I call they give flimsy excuses. The most terrible transfer company I have ever come across . I don't know who did this to Africa, especially Ghanaians very poor services always. Am deleting this app. Other companies just take one week to reverse transaction. I regret using unitylink.

22. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Refund Process

Recently, the service has been very poor. A refund has taken over 2 weeks to be processed and no one responses when I send emails to the team. Very terrible

9. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

We are so sorry to hear that you have been experiencing poor service from our team. We apologize for the delay in processing your refund and for the lack of response to your emails. Please know that we take situations like this very seriously and are taking immediate action to rectify the issues.
If you would like to discuss this further or have any other concerns, please do not hesitate to contact our customer service support on 44-208-772-2160.
We are committed to ensuring that you receive the level of service you deserve.
Thank you for bringing this to our attention.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never again, Very frustrating Platform

The second time, I have been frustrated for choosing to transfer money through unity link.
On 14/12/2023, there was a complete neglect on my part to deal with my bank for a mistake their own system carelessly made.
And i can't imagine i didn't advise myself for doing business with them.
And almost exactly one year, I have been greeted with another frustrating and embarrassing situation.
On 21/12/2024, I needed to make a transaction for my sons Xmas expenses in Ghana. This transaction was made to her mom, who is a regular receiver of money every month through this same unity link.
To my surprise, there was no status indication of the transaction after some hours.
Later in the day, an email was received, claiming the transaction had been blocked because there was an address mismatch on my bank card linked to my UnityLink account.
I said, "Wow, this card is linked to the account for more than 6 months. There hasn't been a single day you guys have reached out for me to either update or provide my current address." Surprisingly, the address they claim they have on their system, i have been inactive with it for almost 2yrs now.
So, how come out of the blue? You block an urgent transaction at a Christmas festive.
And the most worrying thing is that, upon realising, it is gonna be difficult dealing with their dishonest behaviour, I requested a refund on same day 21/12/2024.
Today is 2/01/2025, Only God knows when I am going to get my money back. I have called, emailed, live chat, etc....All that their customer care team sort to do is give inconsistent information and reasons.
And just today, I have been asked the question, "Do you still want a refund?" Seriously, to be honest with you guys, I have got better service somewhere and, I will put in good effort to discourage all the people I know to advise themselves else they risk loosing huge than what has been happening to me.
No wonder my main bank, HSBC, blocked your link from debiting.
Byee Byee to your network.
Thank you.

21. Dezember 2024
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don't put your trust into Unity Link

I accidentally sent 7,800 Ghana cedis to a recipient twice. Realising the mistake within minutes, I contacted Unity Link, who assured me the transaction was blocked and would be refunded within two weeks. True to their word, the recipient confirmed one transaction was blocked. However, after two weeks, Unity Link claimed the recipient had collected the money, which I knew was false since they had blocked it.

Despite proof of the blocked transaction, Unity Link repeatedly blamed the recipient, claiming they transferred the money. This was untrue, as the statement clearly showed no transfer occurred, and the recipient even received a text confirming a reversal. When I asked Unity Link to provide evidence of collection or transfer, they failed to do so. They were apologetic about their "mistakes"

Throughout this process, Unity Link agents lied, shifted blame, and gaslighted me, accusing the recipient of theft. Their dishonest and gas-lighting tactics are disgraceful, and I am still waiting for my refund over 4 weeks after the fact. I will NEVER use this company again.

24. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service👍🏽

19. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We appreciate your feedback and are glad to hear you are satisfied with our service.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unacceptably Slow Service- not reliable

This service is unusually slow. Other similar providers transfer money instantly. I ordered food from a restaurant when it came to payment even after 30 minutes the payment had still not got through . Rather embarrassing so i had to pay via other means. This is not the first time i have had this experience. There are other more reliable providers. The interface is also rather outdated. Sorry, not for me

15. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Been having some bad experiences since…

Been having some bad experiences since a month. Now

2. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After 20 hours of a transfer made

After 20 hours of a transfer made, with transaction code 444MB6531267784, it is still not delivered to the receiver. On one at unitylink will pick up when you call. This is not the first time they are failing to pick up a call. This is the worst money transfer service to Ghana I’ve ever used.

10. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

your rates are very good

your rates are very good

10. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Hello Prince, we appreciate your feedback. Our customers are our priority and we hope to continue providing you with the best experience. Thank you for your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Flawed security system

Unfortunately they have decided to introduce this new security policy of asking the customer entering a 4 digit pin and then the customer waiting on a OTP via SMS text. I’ve tried for 4 days, spoken to their customer service 6 times since and no one has called back to tell me what’s wrong. I can’t send money to a desperate family member. My last call was abruptly cut off! They must know there is a fault with their system but won’t admit to it. I now have to find another way to send the money.

9. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. Many thanks for bringing this to our notice and we sincerely apologize for the inconvenience you are experiencing with the OTP. This would be investigated and addressed adequately.
A customer service rep will give you a call shortly

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

OTP doesn’t work and not receiving any support from the customer service team

Disappointed in the way you are not responding to the issues with your App. I’ve been having problems to log into the app since Friday and have not been able to get access. I have made multiple phone calls each time promised to be called back. But I have not received a response yet. I can’t believe the lack of care, support and respect that is being shown. It seems as though you have no regard for your longstanding customers who have patronised Unity Link over the years. I’m so disappointed.

4. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. Many thanks for bringing this to our notice and we sincerely apologize for the inconvenience you are experiencing with the OTP. This would be investigated and addressed adequately.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

OTP does not work

They have introduced a verification stage using a One Time Password (OTP). This does not work on mobiles. Despite many complaints they do not seem to care about amending this.

31. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. Many thanks for bringing this to our notice and we sincerely apologize for the inconvenience you are experiencing with the OTP. This would be investigated and addressed adequately.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good customer service.

Good customer service.

10. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Dear Mohammed, We are excited you had a fantastic service from us! Thanks for your trust, We are thankful for amazing customers like you. We hope to see you again soon!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Find another way to send money to Ghana

Find another way to send money to Ghana!
1. They do not inform you at the point of payment that certain documentation is required to process a payment now, despite having used the app. previously without these.

2. They email asking you to send sensitive personal documents through standard email - rather than something secure like an encrypted portal, proper 3rd party ID checking service or SFTP; whilst their level of competence and security is not something that I am at all confident of. Why would I give them my drivers licence, passport, selfie and bank statement, especially in light of the fraud that I’ve read happens via their app., that they take no real responsibility in tackling!

3. They previously called and intimidated an older family member who left a bad review about another matter of their incompetence and strong-armed her into retracting it. Utterly disgusting and unaware of how actually successful and trustworthy companies work to gain customer confidence.

4. We previously sent several payments via the app. as an error message kept displaying about the transactions failing. The transactions were in fact going through and we had to contact a slow customer service to remedy several payments having gone out that needed refunding.

I would not recommend UnityLink. They need to improve their embarrassingly poor:
- customer service
- communication of terms and conditions before consumers send money with them
- SECURITY around their so-called compliance exercise of asking for personal documents.

They get 2 stars, rather than 1, as another family member sends money with them, but only after sending their personal documents - in this instance we are just waiting for the identity theft to happen!

Avoid these clowns.

13. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately and I’d like to ask you for another chance to retain your custom.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I sent money £250 to Jennifer Offei…

I sent money £250 to Jennifer Offei Akuffo but not received yet. Please call to explain.
Bank maintenance was undergoing yesterday but ok now

5. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We apologize for any inconvenience caused by the delay in money transfers. We continuously strive to improve our services and provide faster transaction processing times. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Fraudulent company!!!

My bank's Fraud Department contacted me in the middle of the night to say that Unity Link tried to withdraw two large amounts from my debit account, one withdrawal was declined but the other went through. Thank goodness my bank recognised this fraudulent activity and will refund the money taken out of my account but now my bank card has to be cancelled and I have to wait for a new one, which is extremely inconvenient, to say the least. This is an African company, which I have never even heard of, so beware !!!

9. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced, this is not typical of us. Keeping our customers happy and protecting their transactions from potential risk is our number one priority. We couldn't locate your account from this review, kindly contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately.

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Good Service a bit of delays sometimes

Good Service a bit of delays sometimes

30. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you so much for taking the time to leave us a review David! We're thrilled to hear that you found our service to be good! Your feedback is incredibly valuable to us.

We also appreciate your patience regarding the delays you experienced. We're continuously working to improve our processes and minimize wait times. Your experience helps us identify areas for improvement, and we’re committed to making adjustments to ensure a smoother experience in the future.

Thanks again for your understanding and for your kind words about our service. We look forward to serving you better next time!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service

I have used this company for a while now and previously had no issues. However, last week I tried transferring money and the transaction kept being cancelled. All this time I kept receiving messages that no funds had been taken. It was only later that I realised funds had been taken.
Despite repeated calls to their customer services team, the money is yet to be refunded

12. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thank you for contacting UnityLink. We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced this is not typical of us. We experienced some technical issues with our refund system which has been fixed. Kindly be informed that a refund has been issued on both transactions and the funds should be in your account within the next 3-7 working days. We would like to ask you for another chance to retain your custom. Have a nice day.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

PLEASE READ 1 STAR REVIEWS

PLEASE READ 1 STAR REVIEWS

I am not sure how they are getting 5 stars

I wrote a negative review before about so called compliance. Delays on transfers. I tried to gi e them a second chance to see if I was weong but the constant delays on transfers continues. I recently recieved 1 sum of money which was over the max i could transfer sent my whole months bank staemet as requested money was finally rwleases then wwnt to transfer the reat and compliance checks again asking for 2 months savibgs account statement a mini statement and ID passport driving licience this is invasive as I said before and not safe and the last thing I feel is secure

1. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
UnityLink-Logo

Antwort von UnityLink

Thanks for your review.
Many users send money with unitylink seamlessly every day, we apologize you had a different experience. We couldn't locate your account from this review, please contact us via email at online@unitylink.com. We'd like to investigate and assist you adequately.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr