Soltaro Bewertungen 

49
•
TrustScore 3.5 von 5

3.4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Had 4 batteries in total on our property. Multiple failures from all of them. Appalling service/warranty support, but excellent at blaming the installation/installer every time. I have now written o... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Reached out to Soltaro after my installer went bust a year after install. No prob with kit, just internet connection info. Soltaro (Connor) responded quickly with help on the phone and backup by e... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Our inverter stopped charging the batteries as it had developed a fault after five and a half years. I took back to their base in Milton Keynes. Getting the system up and running again was extremely e... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We have had our Soltaro solar system for 2 1/2 years we had a few glitches to start with on the hole has worked very well. We recently had a total inverter failure. We contacted Connor who arra... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Batteriehersteller
  2. auch in
  3. Solartechnikanbieter

Vom Unternehmen geschrieben

Soltaro battery storage solutions for your home or business.


Kontaktinformationen

3.4

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

49 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.4

Alle Bewertungen

(49)

14 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAM COMPANY, DO NOT BUY!

Got my Soltaro battery installed a few months ago after being tempted by a promotional deal. Unfortunately, the product has been a huge disappointment. The battery doesn’t deliver anywhere near the performance they advertise — it struggles to hold charge and barely contributes to reducing our grid usage. It’s definitely not living up to the specs or claims made by Soltaro.

Tried reaching out to their support team multiple times, but they’ve been completely unresponsive. It's incredibly frustrating when you're dealing with a product at this price point. Even worse, the battery was marketed as having a 20 kWh capacity, but in reality it's closer to 10 kWh. That kind of misleading advertising is unacceptable.

Feels like I’ve been misled and left without support. Would not recommend. Very disappointed.

21. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Soltaro-Logo

Antwort von Soltaro

Hi Sebastian. Unfortunately we do not have any record of you owning a Soltaro battery. This seems like a fake review so it would be greatly appreciated if you removed it.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible- worst company ever!

Terrible, avoid! Very poor design, the battery cells failed, then our inverter failed. Waited months for replacements as they don't seem to hold parts in the UK. One service tech trying to cover whole of UK. Soltaro try to wriggle out of the warranty in any way they can.Very poor after sales. They try to blame the installer, then the location... anything to void the warranty. Ive talked to other owners that system have failed, some one than once... like ours! See their response below, I have lots of pics of my installations and will gladly show them to anyone. Units replaced by their own staff have failed. Units replaced by their own CEO have failed. No one ever suggested location was the problem!!!Manufacter defects and very poor design. No evidence what so ever that location caused these faults AS ALMOST ALL FAIL!!! Installation instructions very subjective...for example 'adequate ventilation'... but the early version 1 gave no clearance distances at all. Yes, they did update the instructions eventually , but that is no help at all to the units already installed! I still have the Soltaro training documents and nothing about location/ventilation other than the word 'adequate'! In the hands of solicitors now.

14. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Soltaro-Logo

Antwort von Soltaro

Hi Derek,

As an installer you are responsible for installing our product as per our installation manual. You have failed to do this numerous times and unfortunately have voided customer warranties. If only we could share some of the photos we have received from your installations so that we could paint a better picture.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Installed June 2021

Installed June 2021, Soltaro AIO2. Multiple battery faults over the first 12 months of ownership. A service ticket was raised each time and the issues were 'resolved remotely'. After the eighth reported fault in July 2022 and much arguing a warranty replacement was given. It took 2 months from the system going down to the replacement being installed. Another fault in June 2023, again 'resolved remotely'. Another fault in August 2024. After engaging initially, multiple requests for updates were left unreplied to by Soltaro support. We eventually decided to swap out the soltaro for a different system. It is my personal belief, given that both the original and replacement unit failed, that the Soltaro AIO2 is an unreliable product and prone to multiple failures. I also personally believe, from my own experience, that customer service is not a priority in any way for Soltaro.

10. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Installer here

Installer here

We've had in excess of 150% failure rate... yes you read that correctly 150%..... We have documentation to prove this.
They will then use ANY excuse not to follow up on warranty claims & not pay for return warranty calls.
AVOID AT ALL COSTS

7. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Its been 3 months since we installed…

Its been 3 months since we installed our Soltaro battery and we are now in credit with the energy company. We were unsure if it was the rught decision to add a Solar battery to our solar system but this first bill confirms we made the right decision.

5. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Warranty not honoured..very unhappy that Soltaro are…

I am very unhappy that Soltaro are denying responsibility for my faulty A102 BTLV 5kw battery, installed just under 3 years ago. They claim the warranty is invalid, although independent review by Solar Choice of these batteries stated that they were prone to breaking down. I cannot afford to replace the battery and thought 10 years warranty would last me!

13. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Soltaro-Logo

Antwort von Soltaro

Hi Eileen,

We are sorry to hear about your disappointment with Soltaro. As you were made aware in your warranty claim, your installation was never compliant and therefore the warranty was voided. By installing your battery system in a confined cupboard with no ventilation or adequate airflow, this breached the installation requirements provided with the installation manual. We have sent this information over to the original installer as they were responsible for voiding your warranty. Hopefully they have replaced the unit for your under the warranty they have provided with their installation contract.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly Recommend

Was in the market for a solar battery and come across Soltaro being local here in Melbourne. Absolutely happy with my decision. Highly recommend.

13. Dezember 2024
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

As a repeat customer, Soltaro deliver time and time again

As a repeat customer, Soltaro do not disappoint, whether it is purchase and installing Solar Panels and battery or an electric waterpump. Their products are good quality and do what they are advertised to do. Their customer service is second to none, with quick friendly and efficient service from quote to install to ongoing engagement. Could not more highly recommend the team!

5. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Purchased 4 soltaro all in one ess…

REVIEWS ON SOLTARO SOLAR AUSTRALIA ON SOLTARO ALL IN ONE ESS SOLAR & INVERTERS & BATTRIE BACK UP SYSTMES ON AND OFF GRID CAPABILITY.. We Purchased 4 soltaro all in one ess inverters and battries set ups on our farm paying over 55 to 60 thousand dollars in total from day one it took 8 months for these systemes to start working all thought every few months they would cycle into fault mode ongoing these units have been un installed re installed replaced with mismatch battries that dont match other battries I had inverters blow up multible times and battrie storage plug Connectors browning out causing terrible smells I was told when purchased products these units had a 15 year warrentee and read it on there website brochures I have photos of warrentee bak when purchased for inverters and battries warrentee and 25 years for solar the original i staller who recomended to use these soltaro products has been bak and forth from my home more times then i can count fingers i now ring soltaro my self all the time to get rude un helpful custermer service and if I select I'm a custermer in the service redirection prompt I do not get answered unless I select I'm a solar installer and when I get answered and say my name and address they rudely hang up on me as I have video recorded this process ova and over i hav had my solar installer try and mediation a solution with no great out comes I'm at the brink i want my money bak for selling me a product not as described or my products changed out for a reliable product that was described to me prior to purchase all out I'm dis satisfied with these dodgee products this investment was ment to save us money with no power bills as we sized the unit twice as big of our actrul needs we wanted to buy sma or forunous products witch I know are trouble free products and was talked i to buying these lemons from mis described and represented sales reps who I really think lied to me about how good these things were they hav never been up to our expectations or satisfactory in my mind there been down with faults more then there been up and running with I'm extremely un happy about next stop is accurrent affairs to expose to national Australia and the world about my exsperiance and I'm seeking others to co tact me to be involved in a class action towards Soltaro thanks my co tact details are 0448 585 058 Kind reguards Craig date of exsperiance has spanned over 5 years

29. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Soltaro-Logo

Antwort von Soltaro

Hi Craig,

As your system was installed in an off-grid application, you only received a 5 year product warranty. On the date of your warranty application, the 5 year warranty had expired. It would be best to discuss with the original installer as to why they provided a 15 year product warranty, as its outside the terms of our off-grid warranty.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great System and Support

I purchased my Soltaro 5kW inverter and 10kWh battery system 3 years ago. I have saved so much on my electricity bills in that time. The system developed a fault recently, so I lodged a ticket on their support portal. John L fixed the issue a day after I lodged the ticket. Thank-you for your assistance

13. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Product

Just had my Soltaro battery system installed. Looks amazing. Already charging it twice per day with my 8c/kWh overnight rate as well as my daily excess solar. Can now really see the huge benefits of having a smart battery system that allows multiple charge cycles per day.

1. August 2024
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Just had my Soltaro AIO2 installed

Just had my Soltaro AIO2 installed. Looks amazing and works just a good. I have it scheduled to charge overnight with my Octopus Energy Flux electricity tariff for my morning usage and then my excess solar during the day. The main reason I chose Soltaro was because they allow multiple charge cycles per day without limiting the warranty like other battery manufacturers do. It's only early days but I'm very happy with my choice.

Kind Regards,

25. Juli 2024
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Battery Failing to charge after 18 months

My Livoltek battery failed to charge 18 months after installation. I logged a ticket with Soltaro support and was initially told the problem was due to the installation. Several weeks later the UK support team contacted me saying they had reviewed the issue and were able to assist.
They came out and took my inverter away for testing, then phoned me a few days later to say that they’d found an issue and that they were going to replace the inverter.
They also took the opportunity to replace the old Solarman WIFI dongle with their own (I believe) Qendercore dongle and this looks to be a good improvement on the previous one.
I can’t thank the UK guys enough for their assistance and based on the excellent support I’ve received from them, I would now be happy to recommend Soltaro.

12. Juni 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never buy their equipment

Worst company ever.

Their equipment cannot be monitored locally or controlled at all. Literally, the only setting you can change is charging schedule and you need a cloud connection for that. You need to press a physical button twice in order to activate a local web UI which deactivates in several minutes. The data in their cloud updates once per 5 minutes in the best case.

Their support never helps.

When my battery failed they just limited charging current and told me it's okay. They ghosted me on multiple RMA requests.

Buy Victron inverters and Pylontech or BYD batteries. It's 3-4 times cheaper and can do much more than crappy Soltaro.

17. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had an inverter installed as part of…

I had an inverter installed as part of an overall solar system via an Irish supplier. It stoped and started a few times but stopped charging completely after19 months. Almost 11 months later this is not resolved and seems to be caught between Irish supplier and Soltaro. The cost of the unit was 5,000 euros. I will be following up with legal action to get resolution and removal of this unit.

8. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr