The Health Lottery Bewertungen 

1'511
•
TrustScore 3 von 5

3.2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Contacted The Health Lottery about something I was unsure about and was truly impressed with the speed and in-depth informative response I received back, so I thought to share it with you Mor... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Never seem to win more then one free ticket. Im beginning to wonder if the balls actually drawn from a machine 🤔 or does a computer pull out a combination of numbers that know one has got 🤔. And whe... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This company is fantastic. Any issue you may have gets quickly resolved and they are very generous too. Customer service is excellent and I have had no problems at all with their service and cannot fa... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

its a broken entity cant log in cant change password etc etc time and time again put simply it peronifies bad internet sales ,.very frustrating and time consuming . i am obviosly not the only pentio... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Lotterieverkäufer

Vom Unternehmen geschrieben

The Health Lottery: Play for a Chance to Win & Make a Real Difference! Your ticket isn't just about the thrill of winning; it's about making a tangible impact on health inequalities across Great Britain. Every ticket supports grassroots projects and community groups, tackling the root causes of health disparities head-on. We are a fully licensed and transparent organisation, dedicated to ensuring your contributions fund a nationwide movement for better health. Your support helps empower communities, improve mental health, and tackle loneliness. Join the movement for health equality. Play for a cause, win for yourself. Discover the joy of playing for a cause and help us build a brighter, healthier Great Britain. #HealthLottery #PlayForGood #MakeADifference #SupportingDisability #HelpingMinds #GettingActive #TacklingLoneliness #BuildingCommunities


Kontaktinformationen

Das sollten Sie wissen

3.2

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

1511 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3.2

Alle Bewertungen

(1'511)

48 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I made a mistake in bonus claim

I made a mistake thinking that I had qualified for a bonus. However as a gesture of goodwill I received the credit.

17. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Glad we could help :) Thanks for the review!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ten bonus ticket code

A ten bonus ticket code was apparently claimed correctly but not added to my account.. Rip off

14. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

We are sorry to hear that you have experienced an issue with a bonus that you received. If you would kindly contact our customer service via email - help@healthlottery.co.uk – we shall investigate what has happened with a view to resolving this matter to your satisfaction.

Thank you.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Bonus tickets not automatically…

Bonus tickets not automatically triggered Overhaul of present practices of applying bonus codes. After validation of bonus not triggered could the Health Lottery please add the bonus to the account and inform the punter instead of sending a code to the customers to apply themselves as most of the codes sent to customers are invalid and one has to reapply to obtain a redress. The hassle is avoidable. Gyimah

9. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

We are very sorry to hear that you are unhappy with the way our bonusses work. When you meet the spend criteria for one of our bonus offers and apply the code, the bonus credit is received directly into your online wallet (this is separate from your cash balance, and cannot be withdrawn). When you make your next lottery purchase, you may elect to pay by cash in your online wallet, bonus credit or a combination of both. As described in the terms of each promotion, the bonus credit will usually have a limited life, with an expiry date attached after which it may not be used. We are constantly reviewing our player journeys and listening to player feedback. We’re therefore grateful for your insights.

Thank you.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Health Lottery has better odds

I don't use the app, so I can't comment on that. But I find logging in to the web page easy to do.
I like the Health Lottery because the odds of winning are better than other known lotteries and it's only £1 a line. I haven't been playing long but have already won a few free tickets from 2 numbers (which gives you another go for free) 'You've got to be in it to win it' as they say...
As money also goes to charity, for me its £1 worth playing.

9. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Thank you for the review! :)

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

There offers are very misleading

There offers are very misleading, don't play, and when I complained they won't give me a refund as the money was taken twice

21. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Martin,

We are very sorry to hear that you are unhappy with the way in which our offers are presented. We aim to be open and transparent by providing instructions as well as terms and conditions for everything we do. If you would kindly contact our customer service again via email - help@healthlottery.co.uk – with the subject line ‘Martin’ we shall investigate what has happened with a view to resolving this matter to your satisfaction. We have asked our agents to keep a lookout for your email.

Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid

The instant games don't work on either app or mobile site.
Very poor design.
Makes it difficult to close account -- you need to have a minimum amount in your wallet to withdraw otherwise it doesn't allow you to transfer funds back to bank account. This blocks you from closing health lottery account!

13. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Holly,

We are very sorry to hear that you are unhappy with functionality of our app. We are aware that it does not currently perform as we would wish and is being developed behind the scenes. We do carry out regular releases to enhance its performance and to provide a better experience for our valued players. If you’re able to bear with us, we assure you that you will see progress in this area. We are constantly reviewing our player journeys and listening to player feedback. We’re therefore grateful for your insights.

Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Pity, it’s so awful!

Absolutely terrible app. Whoever has designed this please sack them, get your money back and hire someone who knows what they are doing!

24. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

We are very sorry to hear that you are unhappy with functionality of our app. We are aware that it does not currently perform as we would wish and is being developed behind the scenes. We do carry out regular releases to enhance its performance and to provide a better experience for our valued players. If you’re able to bear with us, we assure you that you will see progress in this area.

Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I have been playing the game for a few…

I have been playing the game for a few years now and have complained about not getting bonus draws . Now you tell me I have to use my debit card.Yet you bombarded me with emails to go direct debit.So all the bonuses I have won have not been entered.

14. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

We are very sorry to hear that you are unhappy with the way our bonusses work. At present, free tickets that are won are not automatically entered into the next available draw. Instead they are held in the bonus section of your account where you are required to elect to play using this bonus credit and to choose which draw/s you’d like to enter. In addition, cash prizes won are transferred to your online wallet where they can be reinvested in further lottery draws, or withdrawn to a debit card. We are constantly reviewing our player journeys and listening to player feedback. We’re therefore grateful for your insights. With regard to our marketing emails, you may, of course opt out of receiving these at any time.

Thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Health lottery poor customer service

I have cancelled my direct debit after asking for help regarding password link twice. Received flippant response and no help . Their loss.

10. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

We are very sorry to hear that you have not been satisfied with the service you received. We aim to provide a hight standard of customer care and apologise if this has fallen short of your expectations. We’re sorry to see you go. If you decide in the future to set up another direct debit, you will be eligible to receive a free tastecard valid for one year, giving you great discounts on dining out, events and cinema tickets.

Thank you.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Promotion Bonus query.

I had a query relating to a promotion bonus and contacted the Health Lottery Team. To my surprise I received a response within hours with a full explanation and resolved my query straight away. I can only praise the Health Lottery for the service that I received.

10. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

That's great! Glad we could help! Thanks for playing The Health Lottery :)

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Congratulations

The Health Lottery National Jackpot I Missed Chancing For Win Winners All Everyone Full Anyone Glee Girls Sucker Punch Pinterest Glee 3 Sucker Glee Girls Go Sucker Punch Deviantart Teen Wolf | Sucker Punch Style Sucker Punch Teen Wolf & More Multifandom Epic 2 Sucker Punch Awkward. PLL TVD PLL TVD Glee BTR Multifandom 2 Epic Big Time Rush Big Time Rush Teen Wolf Boys Teen Wolf Big Time Rush Awkward. & More ✅✅✅✅✅✅✅☑☑☑☑☑✔✔✔✔👍🏻👍🏻👍🏻❤❤❤❤❤💯💯💯💯💯⭐⭐⭐⭐⭐👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

5. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I have played 2 lines once a week since…

I have played 2 lines once a week since 2012 by direct debit. However, now I have just discovered that any winnings get paid into my “online account “. Despite ringing and being told my £20 from a win 5 weeks ago would be paid into my HSBC bank account, it was not. Then I won £10 in July. They had told me they would set up any future payment to be paid into my account. Today they said that is not possible. So I have cancelled my direct debit. I think this is shocking. It encourages extra gambling.

31. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi there,

Our terms and conditions advise players that winnings are paid into their online wallet, where they can be withdrawn at any time. Free tickets and bonus credit is not in the form of cash and therefore cannot be withdrawn, but need to be reinvested in future lottery play. Prizes however are in the form of pounds sterling and can be withdraw to the player’s bank or reinvested. This has been in place since we launched The Health Lottery 12 years ago.

Thank you,

The Health Lottery

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The Health Lottery

Been playing the health lottery games for a while and I've always been enjoying myself. Its nice to see that the money I do spend goes towards charity as well.

19. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Thanks for helping to make a difference Vikhram :)

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don’t trust not transparent no customer care

So cross I changed my bank card as it was out of date I did have email for new account details because direct debit failed but as I didn’t want to carry on with direct debit and didn’t owe anything I did not update the information.I cannot believe that somehow my new account card information was accessed and direct debit set up without my knowledge I cancelled this with my bank online last month but it somehow was reactivated. I have today cancelled it again with my bank if this is reactivated without my consent again I will take action . This app needs to provide a better way to cancel direct debit on its app when I google it says you can do this via wallet but this isn’t possible stop fobbing customers and act with customer care in mind .

16. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Kim,

We are sorry you are experiencing these issues. You can email us at help@healthlottery.co.uk or call us on 0330 390 22 89 (calls are charged at local rate plus your telephone provider's access charge) and someone will assist you with cancelling your Direct Debit and giving you a refund.

We acknowledge that that our existing player journeys on the app are not as intuitive as they should be, and this can lead to frustrations such as those you have experienced. To that end we are working with industry specialists to fully upgrade the appearance and functionality of our app, and we aim to launch this in the summer. The new app will provide clarity and simplicity for all users, making navigation much easier.

Thank you,

The Health Lottery

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Not a great App

Set up an account on the app. Won a free ticket but can’t seem to use my free ticket. No help section on the app. Very poor app.

12. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Shamz,

We’re sorry you are experiencing these issues. You can email us at help@healthlottery.co.uk or call us on 0330 390 22 89 (calls are charged at local rate plus your telephone provider's access charge) and someone will assist you with using your free ticket.

We acknowledge that that our existing player journeys on the app are not as intuitive as they should be, and this can lead to frustrations such as those you have experienced. To that end we are working with industry specialists to fully upgrade the appearance and functionality of our app, and we aim to launch this in the summer. The new app will provide clarity and simplicity for all users, making navigation much easier.

Thank you,

The Health Lottery

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Set up direct debit but take increasing…

Set up direct debit but take increasing amounts for duplicate entries, Poor website, seems more like a scam site have now cancelled altogether
Avoid .I get this message
We have identified a self-exclusion status associated with your Health Lottery account. Please be advised that you will not be able to access your account until the exclusion period has expired. For more information please contact The Health Lottery Contact Centre but they dont reply,
What wasters
AVOID

10. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Raylec,

We’re sorry you have experienced this issue. If a player believed that they have been incorrectly charged, they should notify us via email or our local rate helpline number. We will always fully investigate and provide a full refund wherever appropriate to do so.

We acknowledge that that our existing online player journeys are not as intuitive as they could be. To that end we are working with industry specialists to fully upgrade the appearance and functionality of our website, and this will be launched next month. The new site will provide clarity and simplicity for all users.

Thank you,

The Health Lottery

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Birkenhead… what more needs to be said. POOR SITE!

Birkenhead… what more needs to be said poor quality site only interested in taking as much money as possible with misleading titles which are total lies you have to be a fool to actually deposit anything, I made an account and as soon as you have an account it’s asking you to deposit money on what looks like a scam site with the low resolution site images, which made me look them up on here, felt like I should leave 1 star as a lot of the 5 star reviews look to be false/paid for reviews!

7. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Aden,

We acknowledge that that the existing player journeys on our website are not as intuitive as they should be. To that end we are working with industry specialists to fully upgrade the appearance and functionality of our website, and this will be launched next month. The new site will provide clarity and simplicity for all users.
Be advised that we never pay for reviews. We aim to be as transparent and open as possible with our players.

Thank you,

The Health Lottery

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beware this dishonest company

Email exchange as follows:

Played due to £5 offer with £2 bonus. Pressed all the right buttons and still got charged £5 plus £2 on my card. Not impressed. Hope this is not indicative of dodgy admin on your end. Please refund.

Their reply: We have reviewed your account and can see you deposited and spent £5, which awarded you the £2 bonus. Unfortunately instead of selecting the £2 bonus you was awarded, you confirmed the £2 payment to be taken. We can also see that the £2 bonus was then used successfully. Many thanks.

My reply: This is not true as I distinctly remember selecting the method of payment of payment as £2 bonus. As one of course would in those circumstances, as I was determined to get the bonus rather than be swindled out of it as they were clearly trying to do by making it is as complicated as possible.

Regardless of what The Health Lottery claim their log states, I was very careful to select "Use £2 bonus" from the drop-down menu and therefore the £2 should not have been taken from my card. I am not 99% certain that I made that selection and confirmed it, but 100% and therefore I can confidently state that in keeping with The Health Lottery making it extremely difficult to claim the bonus, even when someone is careful to navigate all the obstacles the Health Lottery have put up to stop people getting their bonus as advertised, they still do not honour it anyway.

Goodness knows what other tricks they are getting up to, and I would not trust "The Health Lottery" as far as I could throw them and would never use them again.

29. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
The Health Lottery-Logo

Antwort von The Health Lottery

Hi Alice,

The online wallet has two balances. The primary balance is money which the player has deposited and the secondary balance is any bonus credit that has been accrued. Unless the player selects to pay for entries using bonus credit, the default will always prioritise deposited funds. Our transaction log for the disputed play clearly shows that you did not elect to use the £2 credit on this occasion, but subsequently used it on a separate transaction. This log can be provided to you on request.

Thank you,

The Health Lottery

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr