Finset Ltd Bewertungen 

1'223
•
TrustScore 5 von 5

4.9

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had a really positive experience getting help with the finance for my car\. The whole process was made simple and straightforward, and I was kept informed throughout\. Everything was explained cle... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fast,efficient service which was all dealt with on the same day. Hassle free application. Customer service and communication on telephone was first class. Polite and explained anything or any question... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

From the first contact, the team remained professional, transparent and supportive. The staff handled themselves calmly even when at times their iD-Pal system failed. They managed to get me a deal wit... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bobby was extremely helpful and proactive over the phone in resolving an issue that had caused me to be waiting at motorpoint for 5 hours. I am very grateful to her.

Unternehmensdetails

  1. Finanzmakler
  2. auch in
  3. Autofinanzierung und -kreditunternehmen
  4. Finanzinstitut

Vom Unternehmen geschrieben

Finset, a trusted, transparent and ethical financial partner. At Finset, we do things differently. We don't believe car finance should be a complicated process and we pride ourselves on being transparent. That's why we at Finset are partnering with what we believe to be the industry's most trusted lenders to bring the best possible deals and outcomes for our partners. At Finset we believe every customer is unique and we work to find you the best deals from our panel of lenders. We are partnered with dealerships all over the country to enable you to find and finance your dream car.


Kontaktinformationen

4.9

Hervorragend

TrustScore 5 von 5

1223 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 48 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4.9

Alle Bewertungen

(1'223)

431 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Honestly cannot thank the incredible…

Honestly cannot thank the incredible team at Finset enough! Had an absolute mare with the first car (was sold under false representations), when we finally got the money back, they went over and above when we found the car we really wanted! Vicky actually managed to get it paid the same day on a Saturday for me as we were desperate as had been without a car for a month!

Ben was also a huge legend, as well as (I hope I have the names right) Georgia and Kasey!

Would recommend all day long!

15. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for such an amazing review! We really appreciate you taking the time to share your experience. We're delighted that our team was able to support you throughout and help get you back on the road as quickly as possible. We'll be sure to pass your kind words on to the team and your recommendation means a great deal to us.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible experience

Hi only one person who i spoke to was helpful and supportive. Communication was terrible and therefore spent a whole week of going backwards and forwards with information as more and more information had been requested after being told that i did not need to send it which was very stressful. I ended up signing the agreement and being accepted on Wednesday and then backtracked on Thursday to be told finance was not going to be available. On the friday there was uncertainty if the finance was going to happen and when i called to check progress i was asked not to ring again in an aggressive tone and that i would be called and informed on a decision already signed earlier in the week. This did not happen no one called back and eventually an e mail was sent which i found very discourteous. I thetefore would not use this company again.

14. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Good morning Mrs Holland, Firstly I would like to thank you for calling me back to discuss the review you have left and the reasons behind it. As we discussed on the phone this wasn't just a review of Finset you left but all parties involved in your application. You explained that one of the major reasons for the review was having to provide further information after being told that you had supplied everything needed, and then the delays at the final hour before payout and the uncertainty around it. As I explained, sadly both these things are out of our hands. I appreciate that going backwards and forwards can be frustrating but when information is required we have no option but to provide that information if the application is to be successful. You say in your review that you were told not to ring again in an aggressive tone. I have listened to that call and I don't feel our member of staff was aggressive in any way. I appreciate that his tone could have been a little softer but he was in the same position as you, unaware of the other parties timescales and without any further information to provide you. I think he was trying to explain that rather than you calling back again in 10 minutes as you said you would, he would call you as soon as he had information. Following from this you said the final part of your application lacked the personal touch as no one called you to say the finance had been agreed and would be paid, and that you were just provided with email communication. I have taken this on board and will be speaking to the team about ensuring we provide that personal touch and don't just rely on written communication in circumstances that we know have been testing for some customers. Again I would like to thank you for your time on the phone and I hope I have explained some of the circumstances that we have no control of. Kind regards, Jo

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We really appreciate your feedback and are delighted to hear that you found our service quick and efficient.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had to wait 5 hours in the showroom…

I had to wait 5 hours in the showroom before being able to leave with my new car because of the finance figures not being correct. I was only contacted 30 minutes before I left to have an explanation as to what was taking so long. And then had to go through the signing process again! This is after 3 separate phone calls prior to collection day to correct the figures of the financial agreement that kept on going wrong.

12. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Hi Jemma, I have tried to contact you regarding the review you have left. I am very sorry to hear that you were in the showroom for 5 hours before being able to drive away with your new vehicle. We pride ourselves in providing our customers and dealer partners a swift and efficient payout process so hearing of your experience has been a shock to us. With this in mind I have looked into the process and timescales. One of our agents messaged you at 10.20am on the 12th August to confirm you were going to site around midday to inspect and if you were happy with it, collect your vehicle. They then contacted you at 12.15pm to see if you had arrived safely and you confirmed at 12.29pm that you had just arrived. We asked at that point for you to confirm which sales agent you were dealing with and to confirm when you were happy with the vehicle. Between 12.20pm and 14.34pm we heard nothing from you. We chased you at 14.20pm to find out how you were getting on and you replied at 14.34pm that you were waiting for the finance figures to be corrected. This was the first point we were made aware they were being changed. At 15.23pm we were given the new figures and submitted the changes to the lender. We notified you at 15.58pm that we had chased the lender to try and speed things up and then we confirmed at 16.15pm the agreement had been finalised and funds would be released. As you can see there is a period of just over two hours when you were in the dealership and we were unaware of any changes. If we had been made aware then we would have been able to intervene immediately to expedite these changes. This doesn't change your experience but I hope it has explained that our part in those delays was out of our control. I would be very keen to discuss this further with you and have sent you my contact details. Again, I am sorry that this wasn't the experience you wanted but hopefully you can see we tried to speed things up as soon as we were made aware. Kind regards, Jo

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

This company were a great middle man

This company were a great middle man. They kept in contact through calls and texts to let me know what was going on. They chased up everything that was taking time. Customer service was 10/10

14. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us such a fantastic review! We really appreciate your kind feedback and are delighted to hear that you were kept informed throughout the process.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Not even heard of this company before…

Not even heard of this company before but I would definitely recommend them, everything was so straight forward from start to finish.

15. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We are delighted to hear that you found the process straightforward. Your recommendation means a lot to us, and we're pleased we could provide such a positive experience.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to deal with

Easy to deal with

15. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We really appreciate your feedback and are pleased we were able to help.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We really appreciate your feedback and are delighted to hear that you found the process stress-free.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Communication was great I knew where…

Communication was great I knew where the application was at every step and the staff make it even easier with clear information

6. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We rare pleased to hear that you were kept informed throughout the process and found the information provided clear and helpful.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We really appreciate your feedback and are delighted to hear that you were happy with the communication and speed of the service.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Casey was absolutely amazing offered…

Casey was absolutely amazing offered top service all the way and kept me in the loop the whole step of the process.

11. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for your lovely review! We're pleased to hear that Casey provided such excellent service and kept you informed throughout the process. We'll be sure to pass on your kind words.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely superb!

My vehicle dealership S M Specialist cars recommended Finset to provide finance on my vehicle and I’m so glad they did. From first contact to finalising my finance the whole team have been superb. Nothing has been too much for them. They offer extremely competitive rates and deal with all the big players in the market which helps if your requirements are not mainstream such as high mileage vehicles. The whole process is easy and rapid too.
Thank you team Finset!

11. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for such a fantastic review! We're delighted to hear that our team made the process easy, quick and straightforward. We hope you enjoy your new vehicle!

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

The service was fine initially

The service was fine initially, and I was happy with the process. However, when I was asked to submit the required documents, I felt that I was somewhat rushed by a member of staff. I completely understand that the documents were necessary and that there may have been a deadline, but I felt that there could have been more consideration given to the fact that customers may also be at work or dealing with other important commitments.

Receiving a call first thing in the morning and being asked to rush the submission put me off the service somewhat. I would suggest allowing customers a reasonable amount of time to provide the required documents, while still making them aware of any relevant deadlines.

Overall, the service was fine, but I feel that the communication and approach could have been handled with a little more patience and consideration.

6. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Good morning, I have tried to contact you by phone to discuss the points you have raised in your review. At Finset we strive to give our customers the best possible journey that is tailored to suit their needs, requirements and timescales. We do try and ensure all our communication is done at the requested time and we generally will request the best time and method of communication with the customers to work around their commitments. I am sorry if this wasn't the case regarding your application. I am glad you found the service was good and I will ensure we look into making sure customers are contacted in their requested time period to ensure the least intrusion into their day. I very much appreciate you taking the time to feedback these points so we ensure we provide our customers with the best possible journey. Kind regards, Jo

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service

Excellent service

5. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We really appreciate your feedback and are delighted to hear that you were pleased with our service.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The service provided was excellent

The service provided was excellent. They keep me updated by text and phone calls. It was a smooth seamless service.

4. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for your kind review! We're glad to hear that you found our service excellent and it's great to know everything went smoothly for you.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great service

Great service

3. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for taking the time to leave us a review! We are delighted to hear that you were happy with our service.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

very smooth very supportive throughout…

very smooth very supportive throughout the process and explained thigns in detail to ensure i understood. thank you

8. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for your kind review! We really appreciate you taking the time to share your experience. Your feedback means a great deal to us.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hello

Hi, promptness, efficiency, patience.

7. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for your kind review! We really appreciate you taking the time to share your feedback. We look forward to helping you again in the future.

Kind regards,
The Finset Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very good indeed and help me sort out…

Very good indeed and help me sort out my situation very well.

6. August 2026
Finset Ltd-Logo

Antwort von Finset Ltd

Thank you for your kind review! We're pleased to hear that our team was able to help and support you throughout the process. We look forward to helping you again in the future.

Kind regards,
The Finset Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr