Jeg kan ikke anbefale 360 Alpine…
Jeg kan ikke anbefale 360 Alpine Vision.
Efter en fotografering blev vi oplyst om, at vi havde mulighed for at tage stilling til produktet efterfølgende. Vi modtog imidlertid aldrig den e-mail med adgang til materialet, som vi efter det oplyste skulle have modtaget, og vi gjorde derfor skriftligt indsigelse kort tid efter fotograferingen samt meddelte, at vi ikke ønskede produktet.
Denne henvendelse blev efter vores oplevelse ignoreret. Flere e-mails og telefoniske henvendelser forblev ubesvarede, og sagen lå derefter stille i lang tid.
Da vi senere selv fandt det offentliggjorte materiale, var vi heller ikke imponerede over kvaliteten. Det billede, som efter vores opfattelse skulle vise hyttens indvendige forhold, kunne ikke åbnes. Dermed var en væsentlig del af materialet ikke tilgængeligt, og vi har aldrig fået dokumentation for, at det har fungeret korrekt.
Næsten et år senere begyndte virksomheden at fremsende betalingskrav og trusler om inkasso. Hver gang vi bad om dokumentation for de forhold, som kravet byggede på, modtog vi enten mangelfulde svar eller gentagelser af de samme krav om betaling.
Det mest frustrerende har været oplevelsen af, at vores indsigelser aldrig reelt blev behandlet. Dialogen har efter min opfattelse været præget af standardiserede svar, betalingskrav og trusler om inkasso frem for en seriøs afklaring af uenigheden.
Vi har valgt at betale for at få sagen ud af verden og undgå at bruge endnu flere ressourcer på korrespondance og risikoen for en inkassosag. Betalingen skal derfor ikke opfattes som en anerkendelse af, at kravet var berettiget.
Min samlede oplevelse er et produkt af tvivlsom kvalitet, mangelfuld kommunikation, manglende opfølgning på indsigelser og et stort fokus på at fastholde betalingskravet. Jeg vil derfor kraftigt anbefale andre virksomheder at udvise stor forsigtighed og sikre, at alle aftaler og vilkår foreligger skriftligt og kan dokumenteres.


